Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:12

runningkawa schreef:
Beide idd Ja
Alleen zal een rechtstreekse aanval wel veel eerder aangepakt worden

Net wat je zegt, iedereen schrijft wel eens wat verkeerd en i-net zonder intonatie is ook makkelijker verkeerd op te pakken.
Ook al zet je er bijv Lachen om het duidelijk te maken, dat leest ook niet iedereen zo.

Maar net als jij ken ik ook mensen die er idd zo ongeveer een dagtaak van hebben.
Het is maar wat je gezellig vind natuurlijk Lachen

Maar zoals je zegt, wordt dat wel héél veel eerder aangepakt.
Terwijl een uitgesproken negatieve mening over een groep blijkbaar niet wordt aangepakt.

Een mod hoeft niet als een schooljuf steeds op de vingers te tikken. Volgens mij wordt er nu wat meer toe gelaten waar ik blij mee ben. Ja
Je hoeft gelukkig niet elk bericht in watjes te verpakken Go jij! Go jij!

Maar een uitspraak als beledigen/beschuldigen van een groep vind ik gewoon niet kunnen. Dat is in mijn ogen hetzelfde als een persoon beledigen/beschuldigen.
Een keer onhandig op geschreven okey, maar na 2 of 3 berichten is het echt wel duidelijk dat het geen onhandig opgeschreven mening is, maar echt kwetsend bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:17

Ja dat is wat ik bedoel...ook beter omschreven Lachen
Ik heb ook het idee dat een jaar terug echt niets meer gezegt mocht worden, je zag geen 1 topic meer op lZP.
En ik heb zeker het idee dat er nu weer meer mag.
En daar ben ik dus super blij om Ja

Citaat:
Maar een uitspraak als beledigen/beschuldigen van een groep vind ik gewoon niet kunnen. Dat is in mijn ogen hetzelfde als een persoon beledigen/beschuldigen.
Een keer onhandig op geschreven okey, maar na 2 of 3 berichten is het echt wel duidelijk dat het geen onhandig opgeschreven mening is, maar echt kwetsend bedoeld.

Dit kan ik gewoon niet beter verwoorden Ja
EEn keer, of zelfs een paar keer onhandig geschreven kan gewoon gebeurden.
Maar bij sommige weet je gewoon dat het zo bedoeld is...en dan heb ik zoiets, dat is dus precies hetzelfde als dat ik zeg truus, je bent een oplichter...dan heb ik terecht een OW voor een persoonlijke belediging.
Maar zeg ik groep x Dat zijn oplichters, dan is het ineens een mening....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:26

runningkawa schreef:
en dan heb ik zoiets, dat is dus precies hetzelfde als dat ik zeg truus, je bent een oplichter...dan heb ik terecht een OW voor een persoonlijke belediging.
Maar zeg ik groep x Dat zijn oplichters, dan is het ineens een mening....

én dan zou je het op jezelf betrekken Verward
Je " aangesproken" voelen Nagelbijten / Gniffelen

Heel gek Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:35

Haha, idd Lachen
Dat is dus precies het punt van het openen van dit topic Lachen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:42

Ik denk dat het wel nodig is schooljuffen te hebben hier Haha!
Dat is uiteraard mijn mening hoor, maar ik kan het niet helpen te denken dat de tijd waarin we leven een beetje van het padje is geraakt.
Ik geloof er ook absoluut in, dat het hebben van korte lontjes niet zomaar uit de lucht is gevallen.
Ga jij nog zo makkelijk als dat je dat vroeger deed, iets zeggen tegen een wildvreemde op straat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:52

Ik denk dat ik wel snap waar RK ook een beetje aan denkt en wat mij opvalt er zijn bokkers die altijd onder de gordel zijn, eigenlijk altijd kwetsend zijn met een toon naar rellend en dan kan je idd niet verwachten dat er schooljuffen op bokt zitten, is ook niet leuk om dan mod te moeten zijn op die manier, maar na een tijdje ken je toch wel de types? Ik denk nl dat dat wel een taak van de moddies is, ken je bokkers, althans de bokkers die opvallen door hun onder de gordel berichten, dat is nl altijd kwetsend bedoeld.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:56

Ja maar dat word er toch bedoeld met mensen die er hun dagtaak van gemaakt hebben om te gaan zitten stangen?
Inderdaad ik zie regelmatig de zelfde kneupies lekker kattig uit de hoek komen en dan op zo'n manier dat het op mij overkomt alsof zij achter hun PCtje bewust op zoek zijn naar topics om in te rellen.

Ik zal toch zeker niet de enige zijn die zich afvraagt wat er mis is met die personen? Als dat is hoe je je dagelijks gedraagt zul je mensen om je heen toch weg jagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:57

Misschien zijn ze in het echt wel erg verlegen en compenseren ze dat over op bokt?

Zie verder mijn onderschrift Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:00

Ach iedereen ergert zich wel aan bepaalde bokkers en hun mening. Zo kan ik me altijd ergeren aan die bokkers die zelf geen moeder zijn maar het altijd beter weten dan ouders.

Maar die weten het dus niet beter denk ik dan maar. Een keer de schouders optrekken en het is weer over....komt overigens ook topic na topic voorbij... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:05

holly schreef:
Ja maar dat word er toch bedoeld met mensen die er hun dagtaak van gemaakt hebben om te gaan zitten stangen?
Inderdaad ik zie regelmatig de zelfde kneupies lekker kattig uit de hoek komen en dan op zo'n manier dat het op mij overkomt alsof zij achter hun PCtje bewust op zoek zijn naar topics om in te rellen.

Ik zal toch zeker niet de enige zijn die zich afvraagt wat er mis is met die personen? Als dat is hoe je je dagelijks gedraagt zul je mensen om je heen toch weg jagen?

Ja, dat is ook zo hoor, op een gegeven moment ga je ook wel een beetje lachen als je de naam voorbij ziet komen en het bericht leest, dan denk je ook, och het zal weer eens niet.

Zit ik net in het Zorrotopic te lezen en lees ik wederom een zeeeer kwetsend bericht, dan bekijk ik het profiel en denk dan, ach wat kan je ook anders verwachten. Maar misschien is het ook wel bokt hoor, ik denk voor sommigen dan kunnen ze hun gif kwijt en dan thuis daarna weer aardig zijn.. Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:15

Nu zeg ik niet zo heel veel op bokt. Soms te lam om te typen, soms omdat ik me iriteer aan het typewerk van mensen, maar ook soms vanwegen het gesteggel.

Ik noem maar even een voorbeeld.
Het topic van Hopla, ik vond dat best gezellig, kon ik ook eens mee tetteren. Was best een pittig topic, maar naar mijn idee wel zoals je in het dagelijks leven ook zou kunnen praten met elkaar.
Toch kwam daar een slotje op. Omdat het iets te pittig werd misschien?

Maar als dit al een reden is voor een slotje (en dus een maatregel) waarom zijn sommige mensen dat persoonlijk dan weer niet?
Er word ons voorgehouden dat iemand die te aanvallend is, er op aangesproken word.
Maar hoe zit dat met de personen die er hun dagtaak van maken?
Keer op keer blijven waarschuwen of komt op de persoon zelf ook ooit een slotje?

Maar is het niet maf Russel, dat je in iemands profiel kijkt en de gedachten krijgt, tja valt te verwachten?
Dat moet toch helemaal niet hoeven.
Ik zei al, tegenwoordig denk je 2 keer na voordat je tegen een wildvreemde op straat iets zegt.
Grove taal, agressieviteit, blik in de ogen etc.
Alsof het de normaalste zaak van de wereld is om lu llig tegen elkaar te doen. Alsof je zo MOET doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:19

nou gelukkig heb ik in het dagelijks leven toch andere gesprekken Holly Haha!
Pittig vond ik dat topic overigens niet....wel wat anders...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:23

In de zin van, dat werd mij een beetje te gek, of wat?
Ik hou wel van pittige gesprekken hoor.
Het was ook wel bedoeld als voorbeeld van een topic wat er naar mijn idee pittig, maar niet ongewoon aan toe ging. Als je dat vergelijkt met mensen die bewust gaan zitten rellen, vroeg ik me ineens af, komen er op mensen persoonlijk ook slotjes dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:24

Er bestaan bans, dus dat zijn dan denk ik wel persoonlijke slotjes Lachen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:29

Nu ben ik blijkbaar altijd heel lief, want ik heb nog nooit een waarschuwing of ban gehad. Ik vraag me dan ook af of er verschil word gemaakt in persoon/opmerkingen.

Wat ik gemerkt denk te hebben is dat iemand in een topic lief moet zijn anders volgt er een waarschuwing.
Maar ik merk ook zeer regelmatig (momenteel iets minder) dat er bepaalde personen zijn die echt alleen posten om iets uit de tent te lokken. In de geest van, het is hier stil en braaf, ik zal eens even....
Helpt een waarschuwing dan niet, of word deze niet gegeven?
Ik zie deze personen namelijk niet in bokt gedrag veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:31

Ik zou zeggen, vraag het aan de mods Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:32

holly schreef:
Nu zeg ik niet zo heel veel op bokt. Soms te lam om te typen, soms omdat ik me iriteer aan het typewerk van mensen, maar ook soms vanwegen het gesteggel.

Ik noem maar even een voorbeeld.
Het topic van Hopla, ik vond dat best gezellig, kon ik ook eens mee tetteren. Was best een pittig topic, maar naar mijn idee wel zoals je in het dagelijks leven ook zou kunnen praten met elkaar.
Toch kwam daar een slotje op. Omdat het iets te pittig werd misschien?

Maar als dit al een reden is voor een slotje (en dus een maatregel) waarom zijn sommige mensen dat persoonlijk dan weer niet?
Er word ons voorgehouden dat iemand die te aanvallend is, er op aangesproken word.
Maar hoe zit dat met de personen die er hun dagtaak van maken?
Keer op keer blijven waarschuwen of komt op de persoon zelf ook ooit een slotje?

Maar is het niet maf Russel, dat je in iemands profiel kijkt en de gedachten krijgt, tja valt te verwachten?
Dat moet toch helemaal niet hoeven.
Ik zei al, tegenwoordig denk je 2 keer na voordat je tegen een wildvreemde op straat iets zegt.
Grove taal, agressieviteit, blik in de ogen etc.
Alsof het de normaalste zaak van de wereld is om lu llig tegen elkaar te doen. Alsof je zo MOET doen.

Als ik een hatelijk bericht lees, dan vraag ik mij af waarom iemand zo reageert en dan wordt ik nieuwsgierig, zo een profiel is toch omdat mensen willen dat je kijkt? Ze willen toch dat je het een en ander van ze weet? Dus daarom kijk ik ook. Nou lijkt het wel dat ik dat niet mag doen. Waarom niet? Als iemand gaat afkraken en dan trots in het profiel verteld dat ze handelt in paarden en kijk eens wat ik allemaal rij, dan denk ik, waarom laat je dat kind met haar pony niet in haar waarde? Waarom zulke hatelijke dingen zeggen? Kennelijk vind de jury dat ze behoorlijk rijdt om in het L2 te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:35

runningkawa schreef:
nou gelukkig heb ik in het dagelijks leven toch andere gesprekken Holly Haha!
Pittig vond ik dat topic overigens niet....wel wat anders...

Ja en dat is het, ik denk voor de meesten wel hoor. Ik kan mij niet voorstellen dat men zoals ze op bokt zijn ook in hun omgeving zijn als ze hatelijk en onderwater bezig zijn. De eeuwige rellers zullen toch niet overal in hun omgeving dergelijke opmerkingen maken en zo reageren? Blauw oog Denk niet dat er dan nog iemand wat zegt.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:00

russel schreef:
, dan vraag ik mij af waarom iemand zo reageert....

Juist, waarom?
Is dat de mode, is dat stoer doenerij, is dat een verknipt iemand, wat is het dat je zo malotig moet doen?
Ik zie mezelf al gaan zeg dat ik standaard iedereen afkat en afblaf, god wat zal het eenzaam worden op den duur Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:39

holly schreef:
Ik denk dat het wel nodig is schooljuffen te hebben hier Haha!

Helaas is dat idd wel nodig.

Een regeltje erbij om dus geen groepen te discrimineren, lijkt mij op z'n plaats.
Kan me eerlijk gezegd niet schelen welke bokker zo iets schrijft. Het is gewoon aso en bedoeld om te kwetsen
Waarom wel een regel dat je niet negatief mag zijn over de gehele groep buitenlanders maar wel tegenover andere groepen (alle bokkers bijv Haha! Knipoog ). In elke groep zitten "rotte appels", maar dat maakt de hele groep niet slecht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:58

superwoman schreef:
Een regeltje erbij om dus geen groepen te discrimineren, lijkt mij op z'n plaats.

Maar je mag toch je mening geven? Dan mogen mensen zonder kinderen niets meer zeggen over mensen mét kinderen. Mogen niet-rokers niets meer zeggen over rokers. Mogen dunne mensen niets meer zeggen over dikke mensen. Mogen 15 jarigen niets meer zeggen over 20 jarigen. etc etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:03

Natuurlijk mag je je mening zeggen Ja

Maar als ik zeg dat ik alle rokers maar vieze stinkers vind, is dat dan oke? Of als ik zeg, alle dikke mensen vreten zich gewoon klem, eigen schuld. Is dat oke? nee natuurlijk niet...heeft niks meer met een mening te maken....maar met schoppen

Toch maar er wel gezegt worden readen bestaat niet, is onzin.
Osteopaat werkt niet, is namelijk niet regulier en ieder die er in geloofd is naief.

Want heel vaak staat er niet, ik vind het jammer dat er zoveel slechte zijn die de naam van de goede kapot maken.
Nee men heeft zelf bedacht dat het niet bestaat en elk ander die het anders vind is een sukkel..klaar punt....

En omzichzelf in te dekken staat er her en der ik vind of imo...maar vervolgens wordt er weer gewoon gescholden

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:05

slimmerik schreef:
superwoman schreef:

Maar je mag toch je mening geven? Dan mogen mensen zonder kinderen niets meer zeggen over mensen mét kinderen. Mogen niet-rokers niets meer zeggen over rokers. Mogen dunne mensen niets meer zeggen over dikke mensen. Mogen 15 jarigen niets meer zeggen over 20 jarigen. etc etc

jawel hoor, maar zet er dan veel bij en niet alle.
Dat woordje geeft en groot verschil vind ik.

Bijv: Je mag ook zeggen dat je het niet met mij kunt vinden , dat kan ,maakt mij niet uit,
maar maak me niet uit voor trut.Dat is kwetsend (nou ja iig vreselijk irri Haha! )
Je mag het wel denken hoor Haha! Huilen van het lachen .

logisch toch?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:08

Ik denk trouwens dat iedere groep daar zich wel in kan vinden.
Tuurlijk zijn er bokkers die "stom" zijn, maar niet alle bokkers.
Als "bokker" kan ik mij daarin echt wel vinden namelijk Nagelbijten / Gniffelen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:13

Ik zit me ineens te bedenken dat dit best een ingewikkeld iets is eigenlijk Haha!
Iedereen verschilt in mening. Al zijn we het nog zo vaak met elkaar eens, er is altijd wel iets waar we toch weer van mening lijken te verschillen.
Wanneer spreek je dan van een, dat kan je niet zo zeggen, en waarneer niet?
Als ik nu zeg dat ik het met Wilders eens was dat nederland te vol is en dat er maatregellen moet komen, dan praat ik dus eigenlijk over buitenlandse mensen. Is dat fout of niet fout?