Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:09

Grr, bericht kwijt...

Vind ik een heel goed en eerlijk voorstel Ja

Er wordt idd slecht gelezen
Ik heb al vaker aangekaart of het kopje help groter kan, nu ook het kopje regels (was er eerst toch niet apart?)
Leest men denk ik te snel over heen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:16

Het is helemaal geen kwestie van monddood maken. Het punt is heel simpel, wij bespreken gegeven sancties niet in het openbaar, dat is niet fair naar de gebruiker die het betreft. Op het moment dat jullie vragen waarom in een bepaalde situatie een OW gegeven is, moeten wij gaan uitleggen waarom wij tot die OW gekomen zijn en de situatie zou wel eens heel anders kunnen zijn dan jullie, op basis van jullie informatie denken. Het gevolg is dat jullie dan opeens wel begrip voor de OW hebben, maar omdat het altijd om regels in combinatie met de specifieke situatie gaat is de kans op een schandpaal-effect richting gebruiker heel groot. Dat is iets wat wij niet willen en dus kunnen en willen we niet op specifieke situaties reageren.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:20

Karl66 schreef:
Het is helemaal geen kwestie van monddood maken. Het punt is heel simpel, wij bespreken gegeven sancties niet in het openbaar, dat is niet fair naar de gebruiker die het betreft. Op het moment dat jullie vragen waarom in een bepaalde situatie een OW gegeven is, moeten wij gaan uitleggen waarom wij tot die OW gekomen zijn en de situatie zou wel eens heel anders kunnen zijn dan jullie, op basis van jullie informatie denken. Het gevolg is dat jullie dan opeens wel begrip voor de OW hebben, maar omdat het altijd om regels in combinatie met de specifieke situatie gaat is de kans op een schandpaal-effect richting gebruiker heel groot. Dat is iets wat wij niet willen en dus kunnen en willen we niet op specifieke situaties reageren.

Uitleg? Welke uitleg Haha!
Als je de PB opent, met titel OW (ik weet inmiddels hoe laat het dan is Tong uitsteken ), dan wordt je een minuut erna gelijk geband. Niks uitleg, niks verweer. Dat is namelijk geen eens mogelijk
Het bovenstaande is het ''schandpaal-effect'' voor de gebruiker van het forum (voeg die ook maar toe in de Wiki Haha! ), niets meer niets minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:21

Het is wel monddood maken, luister je daar niet naar krijg je een OW onder de noemer je bent al gewaarschuwd.
En daar ben ik het ook mee eens, als er een topic is dat uit de hand loopt, maar dat doet dit topic toch niet?

de vraag waarom een ow kan komen op een niet discriminerend bedoeld stuk, dat is waar het over ging.

Ik denk dat er in topics over buitenlanders zo ook vast meer zullen staan, maar dit is toevallig recent.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:25

schimmelig heeft een punt!!!

hoe wel soms duurt t ook erg lang als de mod die de pb stuurt lang off blijft dan euhm duurt t langer Knipoog
ik zie. bemerk zoizo zoals eerder aan gegeven relatief veel onterechte bans Verward komt 'gezelligheid'niet ten goede

karl ze bedoelen met monddood dat je niet meer eerlijk je mening mag zeggen/typen.. en zeker niet als dat op een directe manier is ... maar je kan toch niet alles verpakken ?? lijkt mij is het echt een persoonlijke aanval tja dat is niet goed maar volgens de wet als je zegt ik vind... (ipv jij bent) dan mag het Ja want ik vind is een mening jij bent een 'feit'wat niet kan omdat een feit een bewezen iets is een mening niet snappen jullie me nog Knipoog Clown

edit ik vindt eigenlijk dat je een OW of wat ook pas uit mag geven als er met de bokker gepbt is en is 'geluistert'is naar argumenten tegen verweer en dan na overleg pas hem eventueel uitvoeren niet boem pats klaar dat is raar

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:35

Schimmelig schreef:
Karl66 schreef:

Uitleg? Welke uitleg Haha!
Als je de PB opent, met titel OW (ik weet inmiddels hoe laat het dan is Tong uitsteken ), dan wordt je een minuut erna gelijk geband. Niks uitleg, niks verweer. Dat is namelijk geen eens mogelijk
Het bovenstaande is het ''schandpaal-effect'' voor de gebruiker van het forum (voeg die ook maar toe in de Wiki Haha! ), niets meer niets minder.

Deze ervaring had ik dus ook. Je krijgt een OW en gelijk een ban in je pb box en je kan werkelijk niets meer doen. Er is niet een fatsoenlijk uitleg (sterker, helemaal niet) en daar sta je dan met je goede gedrag. Persoonlijk vind ik ook bij bans die zogenaamd gelijk moeten worden gegeven om iemand af te laten koelen toch een mogelijkheid van weerwoord moet komen. Vaak gebeurt het in de spits van emoties en laat een mod zich daarin meeslepen zonder daadwerkelijk te kunnen inzien wat er aan de hand is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 13:37

Avanti: Met het laatste ben ik het helemaal eens.
Zo wordt het verhaal van 2 kanten gehoord en niet alleen van iemand die Temt of van een paar berichten uit een topic.
In geval van de (alweer Haha! ) twijfelgevallen.
Voor een geval wat helemaal duidelijk is en direct in strijdt is met de boktregels (zoals discriminatie, enz) vind ik dit niet nodig.
Dan is een OW of ban terecht.
Wel belangrijk is dat niet alleen naar die persoon wordt gekeken, maar ook naar eventuele "uitlokkers".

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 13:40

Eleonoor schreef:
Deze ervaring had ik dus ook. Je krijgt een OW en gelijk een ban in je pb box en je kan werkelijk niets meer doen. Er is niet een fatsoenlijk uitleg (sterker, helemaal niet) en daar sta je dan met je goede gedrag.

Je kan (in geval van een ban) mailen naar bemiddelaars@bokt.nl
Zo staat het in de boktregels.
Zo kun je dus wel contact hebben en je uitleg doen, terwijl je niet op bokt kan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:40

Voo rmij heeft een OW het karakter van een gele of rode kaart, 'overtredingen' vinden ook in het openbaar plaats. Ook daarover is geen discussie mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:41

Met je eens avanti en Amanda
Toen ik mod was, vond ik het misschien ook wel handig om na het lezen direct de ow in te laten gaan.
Geen gezever meer per pb Bloos

Nu ik weet dat dit erg irritant is bij het krijgen van een ow met ban (had ik voorheen nog nooit gehad) , is dat iets waar zeker eens naar gekeken moet gaan worden.

Irl mag je ook eerst een weerwoord doen voordat je het gevang in gegooid wordt Lachen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:41

Amanda schreef:
Avanti: Met het laatste ben ik het helemaal eens.
Zo wordt het verhaal van 2 kanten gehoord en niet alleen van iemand die Temt of van een paar berichten uit een topic.
In geval van de (alweer Haha! ) twijfelgevallen.
Voor een geval wat helemaal duidelijk is en direct in strijdt is met de boktregels (zoals discriminatie, enz) vind ik dit niet nodig.
Dan is een OW of ban terecht.
Wel belangrijk is dat niet alleen naar die persoon wordt gekeken, maar ook naar eventuele "uitlokkers".

Idd Amanda Lachen

En ze moeten ook niet zo gauw bevooroordeeld zijn omdat diegene een naam heeft of al eerder oow's heeft gehad ze moeten wel elke keer goed kijken waarom en wat en hoe enz ... want ik heb het idee dat er ook mensen zijn die eerder een OW krijgen vanwege eerder gedrag dan wel eerdere OW'S en dat hoort ook niet

En euhm ja maar die bemiddelaars zijn ook niet altyd onbevooroordeeld dacht ik Ze zullen hun best vast doen mar een mening is snel gevormd he

Citaat:
Irl mag je ook eerst een weerwoord doen voordat je het gevang in gegooid wordt

Edit nou euhm Rk niet altyd hoor Knipoog Clown meestal is het eerst voorarrest en dan voor rechter Ja politie verhoren gebeurt vaak ook op interpretatie van agent die dan zo inpraat dat je bijna gaat geloven dat het zo is Knipoog nee niet bij alles maar soms wel Clown

edit moest nog Clown achter Sorry
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 21-06-07 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:42

Amanda schreef:
Eleonoor schreef:
Deze ervaring had ik dus ook. Je krijgt een OW en gelijk een ban in je pb box en je kan werkelijk niets meer doen. Er is niet een fatsoenlijk uitleg (sterker, helemaal niet) en daar sta je dan met je goede gedrag.

Zo kun je dus wel contact hebben en je uitleg doen, terwijl je niet op bokt kan.

Maar dan loopt je ban al
mids moeten uiteraard zich ook gaan buigen over de kwestie en als het dan om een dag of weekban gaat heb je die er al opz itten voordat hun een conclusie hebben kunnen trekken. Wat logisch is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:43

Het uitleggen wat Karl bedoeld is uitleggen naar anderen. Knipoog Hier wordt nu het verhaal van de Hitler-vergelijking gebruikt, willen wij er op in gaan moeten wij aan jullie dingen gaan uitleggen die jullie niet aangaan maar enkel Griebels. Knipoog (Hmmm, die kwam toch van Griebels af die uitspraak? Weet het zo even niet meer, kan het nu ook niet teruglezen, dus sorry als ik de verkeerde naam nu roep)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:44

Wat griebels ook gedaan heeft...een discriminerende opmerking in het verleden heb ik haar nooit zien maken...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 13:44

runningkawa schreef:
Maar dan loopt je ban al
mids moeten uiteraard zich ook gaan buigen over de kwestie en als het dan om een dag of weekban gaat heb je die er al opz itten voordat hun een conclusie hebben kunnen trekken. Wat logisch is.

Jawel, dat bedoelde ik er ook niet mee.
Het ging er om dat je geen weerwoord meer kan doen als je eenmaal geband bent.
Dat kan dus wel.
Alleen heb je er misschien weinig aan, aangezien je al geband bent.
In geval van een onterechte ban voor een maand zou het kunnen helpen Knipoog

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:45

@neonlight , Dat hoeft niet hoor je k an ook iets algemeen uitleggen hoeven geenn amen oid in vermeld te worden ... gewoon algemeen en duidelijk volstaat ook Ja

Schimmelig

Amanda schreef:

Jaaa, da's wel leuk en aardig, maar toen ongeveer een maand of 6 en langer geleden was er geen enkele bemiddelaar om klachten in ontvangst te nemen. Mijn mailtjes staan er vast nog ergens onder een laag van digitaal stof Haha! ROFL

Anoniem

avanti, de overtredingen die hier gedaan worden zijn vaak niet van die aard, dat de ow niet een paar dagen later in kan gaan...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 13:45

Ik heb trouwens nog geen antwoord op mijn eerdere post:

Amanda schreef:
Ik denk dat daar al veel over gepraat is, oplossingen gezocht, voorbeelden gegeven, enz.
Maar heeft dat verder nut?
Gaat er ook daadwerkelijk iets mee gedaan worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:46

Ook de lange tekst waar ik vandaag mee ben begonnen, daar hoor ik ook niets meer over...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:47

Amanda schreef:
Eleonoor schreef:

Voor iemand die hiermee nooit ervaringen mee heeft gehad moet je ook niet verwachten dat je dat e-mail adres weet of hoe de procedures gaan in deze. Dat hadden ze dan ook naar je moeten pb-en en ook mailen (want bij bokt is tenslotte je e-mail adres bekend).

Daarnaast blijf ik zeggen, het gaat mij dus niet om de uitleg van een OW naar andere bokkers, gaat om de uitleg naar de betrokkene zelf die karig (of niet) is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:47

dat staat gewoon in de regels, dus kun je gewoon vinden, ook zonder online te zijn

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:49

runningkawa schreef:
avanti, de overtredingen die hier gedaan worden zijn vaak niet van die aard, dat de ow niet een paar dagen later in kan gaan...

was ook cynisch Tong uitsteken Clown was denk ik smiley vergeten Sorry

moest ff je bericht terug lezen voor ik hem snapte

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:52

Quote pietsie stukje uit het regelement

Citaat:
Blijf vooral rustig als je je aangevallen voelt. Via de pc komen opmerkingen vaak harder over dan ze bedoeld zijn. Lees de opmerking waar je boos om bent geworden nog eens rustig door, nu met de gedachte dat die andere persoon het beste met je voor heeft en er niet op uit is om jou onderuit te halen. Ben je nog steeds boos? Tel tot tien, haal iets te drinken, laat de hond uit, doe in ieder geval even iets anders en bekijk het bericht dan opnieuw.

ROFL ROFL ROFL ROFL

Heeft er iemand een hond voor Karl??? Tong uitsteken Tong uitsteken Clown Clown

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:55

avanti4ever, dat is dus niet mogelijk, we kijken naar de regels in combinatie met de situatie. Je krijgt namelijk geen OW voor het maken van een vergelijking met Hitler. Je kan wel een OW krijgen voor een bericht waarin een vergelijking met Hitler voorkomt omdat het op een bepaalde manier gebracht is en in combinatie met die specifieke situatie.

Als wij dus moeten uitleggen waarom we voor een vergelijking met Hitler een OW hebben gegeven, dan moeten wij dus uitleggen waarom we het in die specifieke situatie gedaan hebben omdat de vergelijking op zich geen reden voor een OW is.

Dat wij daar dus niet op reageren heeft niks met monddood maken van doen, maar simpel met het feit dat een uitleg altijd over een specifieke ban gaat.