Vind ik een heel goed en eerlijk voorstel

Er wordt idd slecht gelezen
Ik heb al vaker aangekaart of het kopje help groter kan, nu ook het kopje regels (was er eerst toch niet apart?)
Leest men denk ik te snel over heen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Het is helemaal geen kwestie van monddood maken. Het punt is heel simpel, wij bespreken gegeven sancties niet in het openbaar, dat is niet fair naar de gebruiker die het betreft. Op het moment dat jullie vragen waarom in een bepaalde situatie een OW gegeven is, moeten wij gaan uitleggen waarom wij tot die OW gekomen zijn en de situatie zou wel eens heel anders kunnen zijn dan jullie, op basis van jullie informatie denken. Het gevolg is dat jullie dan opeens wel begrip voor de OW hebben, maar omdat het altijd om regels in combinatie met de specifieke situatie gaat is de kans op een schandpaal-effect richting gebruiker heel groot. Dat is iets wat wij niet willen en dus kunnen en willen we niet op specifieke situaties reageren.
Schimmelig schreef:Karl66 schreef:Het is helemaal geen kwestie van monddood maken. Het punt is heel simpel, wij bespreken gegeven sancties niet in het openbaar, dat is niet fair naar de gebruiker die het betreft. Op het moment dat jullie vragen waarom in een bepaalde situatie een OW gegeven is, moeten wij gaan uitleggen waarom wij tot die OW gekomen zijn en de situatie zou wel eens heel anders kunnen zijn dan jullie, op basis van jullie informatie denken. Het gevolg is dat jullie dan opeens wel begrip voor de OW hebben, maar omdat het altijd om regels in combinatie met de specifieke situatie gaat is de kans op een schandpaal-effect richting gebruiker heel groot. Dat is iets wat wij niet willen en dus kunnen en willen we niet op specifieke situaties reageren.
Uitleg? Welke uitleg
Als je de PB opent, met titel OW (ik weet inmiddels hoe laat het dan is), dan wordt je een minuut erna gelijk geband. Niks uitleg, niks verweer. Dat is namelijk geen eens mogelijk
Het bovenstaande is het ''schandpaal-effect'' voor de gebruiker van het forum (voeg die ook maar toe in de Wiki), niets meer niets minder.
Eleonoor schreef:Deze ervaring had ik dus ook. Je krijgt een OW en gelijk een ban in je pb box en je kan werkelijk niets meer doen. Er is niet een fatsoenlijk uitleg (sterker, helemaal niet) en daar sta je dan met je goede gedrag.
Amanda schreef:Avanti: Met het laatste ben ik het helemaal eens.
Zo wordt het verhaal van 2 kanten gehoord en niet alleen van iemand die Temt of van een paar berichten uit een topic.
In geval van de (alweer) twijfelgevallen.
Voor een geval wat helemaal duidelijk is en direct in strijdt is met de boktregels (zoals discriminatie, enz) vind ik dit niet nodig.
Dan is een OW of ban terecht.
Wel belangrijk is dat niet alleen naar die persoon wordt gekeken, maar ook naar eventuele "uitlokkers".
Citaat:Irl mag je ook eerst een weerwoord doen voordat je het gevang in gegooid wordt
Amanda schreef:Eleonoor schreef:Deze ervaring had ik dus ook. Je krijgt een OW en gelijk een ban in je pb box en je kan werkelijk niets meer doen. Er is niet een fatsoenlijk uitleg (sterker, helemaal niet) en daar sta je dan met je goede gedrag.
Je kan (in geval van een ban) mailen naar bemiddelaars@bokt.nl
Zo staat het in de boktregels.
Zo kun je dus wel contact hebben en je uitleg doen, terwijl je niet op bokt kan.
runningkawa schreef:Maar dan loopt je ban al
mids moeten uiteraard zich ook gaan buigen over de kwestie en als het dan om een dag of weekban gaat heb je die er al opz itten voordat hun een conclusie hebben kunnen trekken. Wat logisch is.
Amanda schreef:Je kan (in geval van een ban) mailen naar bemiddelaars@bokt.nl
Zo kun je dus wel contact hebben en je uitleg doen, terwijl je niet op bokt kan.
Amanda schreef:Ik denk dat daar al veel over gepraat is, oplossingen gezocht, voorbeelden gegeven, enz.
Maar heeft dat verder nut?
Gaat er ook daadwerkelijk iets mee gedaan worden?
Amanda schreef:Eleonoor schreef:Deze ervaring had ik dus ook. Je krijgt een OW en gelijk een ban in je pb box en je kan werkelijk niets meer doen. Er is niet een fatsoenlijk uitleg (sterker, helemaal niet) en daar sta je dan met je goede gedrag.
Je kan (in geval van een ban) mailen naar bemiddelaars@bokt.nl
runningkawa schreef:avanti, de overtredingen die hier gedaan worden zijn vaak niet van die aard, dat de ow niet een paar dagen later in kan gaan...
Citaat:Blijf vooral rustig als je je aangevallen voelt. Via de pc komen opmerkingen vaak harder over dan ze bedoeld zijn. Lees de opmerking waar je boos om bent geworden nog eens rustig door, nu met de gedachte dat die andere persoon het beste met je voor heeft en er niet op uit is om jou onderuit te halen. Ben je nog steeds boos? Tel tot tien, haal iets te drinken, laat de hond uit, doe in ieder geval even iets anders en bekijk het bericht dan opnieuw.