Waar is het goede betrouwbare EA gebleven !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prima

Re: Waar is het goede betrouwbare EA gebleven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:19

BartVB schreef:
Verder ook legio reacties als 'Leuk artikel, ik heb het zelf niet nodig maar zoveel zou ik er noooooit voor betalen' Scheve mond Niet echt boeiende informatie en het wordt zelfs erg vervelend als dan de verkoper in de verdediging schiet (wat in 98% van de gevallen gebeurt Haha!).
Ik zou heel graag willen dat kopers op Bokt zeker(der) zouden kunnen zijn dat wat ze kopen via Bokt goed is maar op dit moment hebben we domweg de capaciteit niet om dit groots (of redelijk groot) aan te pakken met b.v. een 'controle commissie'-achtige constructie.

Laat mensen dat lekker zeggen?! Who gives a fiets. Altijd alles maar willen beheersen en beinvloeden is nog veel vervelender.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:21

Ellende schreef:
Na overleg met het team is besloten dat Bokt niet de kwaliteit van de aangeboden producten zal gaan controleren. Dit is vooral omdat het voor ons onmogelijk is om van alle producten op de hoogte te zijn en alles te controleren. Op het moment dat we ervoor kiezen om in sommige gevallen in te grijpen, kan dat een schijnzekerheid bieden voor alle producten op EA, en dat willen we vermijden. De koper heeft een onderzoeksplicht en zal zelf moeten bepalen wat de kwaliteit is van de aangeboden producten. Foutieve advertenties (bijvoorbeeld een foto van een zadel waarbij niet is aangegeven dat het om voorbeeldfoto gaat) kunnen altijd gemeld worden via de TeM mogelijkheid. Off topic reacties zijn echter nog steeds niet toegestaan.

En gelijk hebben jullie! Lekker met rust laten. De EA mod zal heus wel de vlooien uit de pels op EA eruit kunnen halen. En de echte 'oplichters' en golddiggers ook wel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:33

Aangezien het modteam dit niet wil aanpakken op dit moment, kunnen we natuurlijk kijken welke mogelijkheden er binnen de regels zijn om hier mee om te gaan.

(Even vooraf: eigenlijk heb ik een hekel aan het opzoeken van de mazen in de regels, maar in dit geval blijven er weinig andere opties over.)

Het is in elk geval een mogelijkheid om mensen die in zo'n topic reageren een pb'tje te sturen met informatie en een link naar het discussie-topic over het onderwerp (bijvoorbeeld goedkope zadels).

De andere mogelijkheid is om in het topic te reageren alsof je belangstellend bent. Het modteam heeft zeer duidelijk aangegeven niet naar de intentie te kijken maar slechts naar de feitelijke toepassing van de regels, dus mag jij best een belangstellende vraag in het topic zetten.

"Ik zou het super vinden om voor weinig geld een westernzadel te kopen, en heb dan ook zeker belangstelling als het om een goed zadel gaat. Alleen zegt met in dit (link) topic dat goedkope zadels niet goed zijn, dus hoe zit het met dit zadel?"

"Ik heb [...] in de winkel gezien voor minder geld, dus ik neem aan dat dat een andere versie was, wat is het verschil precies?"

"Ik heb een paard gehad dat klemgezeten heeft in een hooibal, heeft deze gaten die klein genoeg zijn om dat te voorkomen? Je begrijpt dat ik niet echt zit te wachten op een herhaling"

"Sommige paarden gaan op de bal liggen, wat is de sterkte van de bal?"

(Ik heb even een paar voorbeelden uit het topic gehaald.) Heel vriendelijk, heel belangstellend, maar de boodschap komt duidelijk over - elke koper die inderdaad nadenkt voor die iets koopt zal hierdoor na kunnen denken.

De verkopers zullen het (en dat hoop ik van harte) niet leuk vinden, maar het voldoet aan de regels (on-topic, geen beschuldigingen, geen beledigingen) en naar de rest (intentie bv) wordt niet gekeken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 23:46

@Shadow0: ik heb ook al een hele brede interesse in dingen Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 07:57

Lijkt me een prima 'oplossing', Shadow0!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:03

Het punt is alleen dat het meestal niet zo gaat en dat de verkoper er dan toch bovenop jumpt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 12:45

Is dat niet het probleem van de verkoper??
Iemand die niet wil dat er vragen gesteld worden of geen antwoord wil geven in het topic maar alleen per PB/Mail gaat maar naar Marktplaats lijkt mij.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:25

Ik wil eigenlijk ook nog wel even reageren maar dan andersom.. Ik heb laatst een topic geopend om een aantal artikelen te verkopen die ik overhield. Heb via dat topic ook bijna alles verkocht, maar helaas heb ik van 1 van de kopers nog steeds het geld niet ontvangen en claimt zij dat ze dat wel heeft gedaan en beschuldigt mij daarom ook dat ik niet "haar" spullen opstuur. Tot op heden heb ik nog steeds niets ontvangen en zij houdt ook stug vol dat ze het wel heeft overgemaakt. Na profielcheck bleek het ook om een heel jong meisje te gaan. Moet op zich niets uitmaken, maar geeft toch te denken in zo'n geval.

Als ik zelf iets verkoop, geef ik ook altijd mijn volledige adresgegevens en zelfs mijn telefoonnummer door, zodat er ook gebeld kan worden met vragen oid.

Kan voor dit soort mensen ook niet gewaarschuwd worden? Ik zit namelijk ook niet te wachten op laster in de trant van dat ik mijn spullen niet opstuur, terwijl ik na diverse waarschuwingen van niet betalen nog steeds geen cent heb ontvangen. Na betaling gaan de spullen die ik verkoop altijd de zelfde dag nog op de post, tenzij ik op mijn werk ECHT niet eerder weg kan, maar daar stuur ik altijd nog een PB over of ik geef een telefoontje.

Ik zou het op zich wel prettig vinden als de ouders ook in EA betrokken moeten worden. Iemand onder de 18 jaar mag namelijk niet zelfstandig aankopen doen, volgens de Nederlandse wetgeving.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 15:09

@Teuntje111 : een bewijs van betaling is een stuk makkelijker te overleggen als een bewijs dat iets in een envelop verzonden is Knipoog
Dus een afschrift vragen of een printscreen van de i-net betaling.
Als ze het geld in een envelop heeft opgestuurd dan is het haar eigen schuld als het is zoekgeraakt.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:11

Dat is waar Dubbeldun, daarom verzend ik ook alle bestellingen aangetekend. Dan heb je ook altijd een tracktrace nummer, zodat ik ook kan bewijzen dat iets is verstuurd. En de garantie dat het pakje in ontvangst is genomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 19:59

Dan hoef je het niet aangetekend te doen hoor, want bij een normaal pakje krijg je ook een bewijs met het verzendnummer.
Bij pakjes tot 1 kilo is aangetekend wel ongeveer net zo duur als een standaardpakje tot 10 kilo.

Maar we dwalen af en ik heb net mijn 2e UN gehad, dus ik laat het hierbij Knipoog