Wordt het geen tijd voor een 'zwarte lijst'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Wordt het geen tijd voor een 'zwarte lijst'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:39

Kan dit niet gewoon bij FZ komen te staan dan?
Evenals de bans en OW´s?

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:44

Ik ben ook voor. Heb nog steeds m'n spullen niet en heb wel geld over gemaakt.

Als je de kopende partij de verkopende partij laat waarderen krijg je volgens mij een goed beeld. Dat verkopers hun spullen opsturen voordat ze geld hebben ontvangen vind ik vallen onder eigen verantwoordelijkheid.

Het idee van Cyntje vind ik ook een goede optie.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:47

Ik laat altijd eerst geld overmaken voordat ik mijn tekening opstuur. Gelukkig is dat altijd nog goed gegaan. Evenals kunnen ze er anders om vragen om het aangetekend te laten versturen,... dan heb je meer zekerheid!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:48

Stem ook voor de zwarte lijst, of misschien een waardeeringstopic van bokkers waarvan bekend is dat ze betrouwbaar zijn.
Zo doe ik het ook cyntje, maar wat als jij degene bent die geld over heeft gemaakt en je pakket niet krijgt Boos!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:58

timokyana schreef:
Stem ook voor de zwarte lijst, of misschien een waardeeringstopic van bokkers waarvan bekend is dat ze betrouwbaar zijn.
Zo doe ik het ook cyntje, maar wat als jij degene bent die geld over heeft gemaakt en je pakket niet krijgt Boos!

Uhm ik doe zoiets nooit Tong uitsteken
Ik heb al mijn meubels e.d via marktplaats dus die kun je niet opsturen Clown
Een klein bedrag zoals een cdrom laat ik dan wel opsturen, maar meestal zoek ik gewoon in de buurt dan kan ik het gewoon ophalen Haha!
En via bokt koop ik nooit iets, ik heb nooit iets nodig voor mijn verzorgpaarden Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:00

@cyntje, haha sorry ging over je tekeningen. Slim van je, denk dat ik het ook maar niet meer via bokt doe, hoewel het heel vaak goed is gegaan.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:01

timokyana schreef:

timokyana schreef:
@cyntje, haha sorry ging over je tekeningen. Slim van je, denk dat ik het ook maar niet meer via bokt doe, hoewel het heel vaak goed is gegaan.

Dan klopt je zin niet. Ik teken en verstuur ze,...
Ik koop zelf geen tekeningen van anderen Clown

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:20

Mickey schreef:
Fijn dat het probleem waar dit topic voor gestart is, in ieder geval is opgelost.

Een zwarte lijst wel of niet? Daar hebben we het binnen het moderatorteam ook wel eens over gesproken. Uiteindelijk waren we er niet enthousiast over omdat het moeilijk te achterhalen is of zowel de verkopende als de kopende bokker al dan niet moedwillig in gebreken blijven.

Iets soortgelijks zou je wel kunnen doen, maar dan niet een zwarte lijst, maar een lijst met positieve ervaringen zou ik persoonlijk liever zien. Wanneer je ziet dat een bepaalde bokker al vaker goed verlopen ver- of aankopen heeft gedaan, is de kans groot dat het bij jou ook goed zal gaan.

Als je iets verkoopt of koopt ben je mijn inziens verplicht het te betalen cq te versturen. Kan je het om een of andere reden niet dan is er altijd wel iemand die het voor je kan doen. Is er echt een goede reden dan kun je ook pb-en met diegene waarmee je een koopovereenkomst hebt.