Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Machie schreef:En tsja... zelfs je middelbare opleiding niet afmaken... ik vind dat ook aardig dom...
Ir111 schreef:Machie schreef:Ik ken mensen die best behoorlijk slim zijn (noem VWO maar ns dom)
Zep schreef:Nu is die jongen ook echt dom, volgens mij heeft ie mavo niet eens afgemaakt![]()
Jeetje, mensen toch!Als je VWO doet ben je slim, als je MAVO doet ben je dom? Dat noem ik kortzichtig...
Het zegt iets over of je makkelijk of moeilijk leert. Tuurlijk heeft dat ook met intelligentie maken maar ook met motivatie en inzet. Ik ken hele slimme mensen die MAVO gedaan hebben, mensen die slimmer zijn (of lijken) dan mensen die een VWO opleiding hebben afgerond.... Enige voorzichtigheid met dit soort uitspraken lijkt me gepast.
Mexx schreef:amsolusa schreef:Zoiezo als een nieuwkomer breezer typt ( zie je aan het aantal posts) zijn er veel mensen met reacties als:
Jij hebt dit topic niet helemaal doorgelezen, anders had je geweten dat je dat niet zo schrijft
amsolusa schreef:Heb ik ook niet.. ik heb meer dingen te doen. En ook al ben ik echt heel slecht in nederlands, ik probeer mijn berichten toch zo leesbaar mogelijk te maken, in tegenstelling tot andere bokkers.
Mexx schreef:amsolusa schreef:Heb ik ook niet.. ik heb meer dingen te doen. En ook al ben ik echt heel slecht in nederlands, ik probeer mijn berichten toch zo leesbaar mogelijk te maken, in tegenstelling tot andere bokkers.
Ik bedoel er ook niks verkeerds mee hoor, maar vond het wel grappig, omdat dat woordje ook al ter sprake was gekomen. Nou, dan nog even voor jou, het is sowieso![]()
Ir111 schreef:Machie schreef:En tsja... zelfs je middelbare opleiding niet afmaken... ik vind dat ook aardig dom...
Prima dat jij het dom vindt om je middelbare opleiding niet af te maken maar dat zegt niets over of die persoon in kwestie dom is. Daar zit nogal een verschil tussen.
Lielle schreef:Moderatoropmerking:Graag een beetje leuk ten opzichte van elkaar
Damber schreef:Iemand hier op bokt (zal geen namen noemen) geef ik een soort van les
Lielle schreef:Lielle schreef:Graag een beetje leuk ten opzichte van elkaar
wat zei ik nou?
Yvonnelind schreef:daantjuhhh schreef:Oohja, waar ik mij wel heel erg aan erger is als mensen zij als zei schrijven of andersom.
Zei is zeggen en zij is een persoon.
En als dat dan bijvoorbeeld verkeerd op word geschreven in een zin zoals deze:
Zei zij dat ik het niet goed deed.
Daar erger ik mij wel aan.
En daar heb ik nu net heel veel moeite mee om maar eens een voorbeeld te noemen. Net als met leiden en lijden.
Waarom erger je je daar nu aan?! Ik kan daar echt geen begrip voor opbrengen hoor!
Lielle schreef:Citaat:Ik vind dat mensen makkelijk praten hebben wanneer ze zelf geen spellingsproblemen hebben.
Misschien zouden ze eens wat meer kunnen luisteren naar èchte ervarings deskundigen. Mensen die zèlf moeite hebben met spelling.
Hier wil ik even op inhaken. Ik ben zelf erg gevoelig voor taal- en typfouten en een tekst die wemelt van de fouten is voor mij dus echt onleesbaar. Dat is dus de andere kant van het verhaal.
Een spellingmod, tegen de tijd dat we fulltime betaalde mods kunnen aanstellen, lijkt me dat een uitstekend idee
Yvonnelind schreef:Besef wel dat jouw post heel negatief over komt op mensen die juist dáár heel veel moeite mee hebben. Je kwets mensen ermee.
Dàt vind ik niet netjes en niet leuk, vandaar mijn reactie Daantjuhhh.
jacimatho schreef:Solliciteert vast naar de baan....vind het heerlijk om teksten uit te spitten om spellingsfouten en grammaticale miskleunen te verbeteren...![]()
Wist het wel...had toch juf moeten worden..
Yvonnelind schreef:Je bent afgewezen Jacimatho: Vind moet in deze zin met DT.
NEXT!
Yvonnelind schreef:Je bent afgewezen Jacimatho: Vind moet in deze zin met DT.
NEXT!
Citaat:uit·spit·ten (ov.ww.)
1 spittend uithalen
2 [inf.] zeer gedetailleerd onderzoeken
bron: De Dikke van Dale online