oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:22

_Dunja_ schreef:
Ik viel zowat van mijn stoel af toen ik vanavond thuis kwam en op bokt mijn emails aan het lezen was.
Ik had een aantal topic's getemd en ik had 1 topic verkeerd getemd, krijg ik een email van een bepaalde mod en die vond ik nou ABSOLUUT niet aardig over komen.
Ik vond het zo appart dat ze zo tegen mij reageerde, hebben jullie dit ook wel eens gehad.

ik heb een mail gekregen en daar stond nu gelukkig iets anders in.
ik ben er nu niet meer boos over, was er echt even van onderste boven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:11

Karl66 schreef:
Gewoon niet temmen, maar zelf een volwassen reactie in het topic plaatsen?

Dat heeft weinig zin als het gaat om een verkeerd geplaatst topic Knipoog

Niet alle TeM's zijn vanwege de manier van reageren - een groot deel gaat over hele simpele zaken: dubbelposts, telefoonnrs, titel die niet aan de regels voldoet (CreaBea, EA-VP bv), verkeerd geplaatst.

Is het nou zo'n ramp dat daarover geTeMd wordt?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:20

Nee Shadow, op zo'n moment druk ik ook even op de tem-knop. Maar dat overkomt mij eens in de zoveel weken. Vooral de opmerking een aantal tems geplaatst verbaasde mij.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 12:38

slimmerik schreef:
Desiree schreef:
Nou, ik vind dat je hier een beetje schijnheilig overkomt. Je doet voorkomen alsof je je precies aan de regels houdt maar tegelijkertijd heb je er geen problemen mee om mensen persoonlijk te beledigen.

De pot verwijt de ketel.......

En waar doe ik voorkomen of ik me precies aan de regels houdt??

Maar jij vindt (dit is jouw topic) dat de mods bokt kapot maken..... maar vind je niet dat juist de aanvallen op de persoon de topics kapot maken?? En het finaal off-topic gaan zoals jij nu doet??

Ik word zelden persoonlijk tegen mensen maar jou heb ik dat wel al een aantal keer zien doen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:48

Desiree kun je ook nog antwoord geven op mijn vragen of blijf je gewoon aanvallen??

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:51

Shadow0 schreef:

Ja!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:52

slimmerik schreef:
Desiree kun je ook nog antwoord geven op mijn vragen of blijf je gewoon aanvallen??

Volgens mij is het geen aanval hoor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:57

Shadow0 schreef:

Nee, dus.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:57

Prima schreef:
slimmerik schreef:

Heet jij ook Desiree??

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:58

Prima schreef:
Shadow0 schreef:

Ja!

Waarom vind je dat een probleem?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:02

slimmerik schreef:

Heet jij ook Desiree??

Alleen in de weekenden.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:04

De topics die de TS (Desiree) hier aanhaalt zijn allebei van Lusitana. Wat zei beschrijft zijn dingen die je ook wel in de krant of op tv kunt zien. Ze zullen hun redenen er wel voor hebben om het te sluiten, de reden staat er ook bijgenoemd overigens en het gaat twee keer om dezelfde reden dat Lusitana's topics werden gesloten. En zo'n ramp is het toch ook niet ze zal vast nog genoeg andere interresante posts plaatsen.

En ik denk dat als bokt geen moddie's had, dat bokt dan wel kapot was geweest!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:07

Shadow0 schreef:
Waarom vind je dat een probleem?

Ik vind het iets weghebben van verklikken. Een soort burgerwacht. Zulke ideeen werkten ook heel goed in duitsland, gedurende 1933 tot 1944. Het 1 leid tot het ander. Er worden mensen in het leven geroepen ala slimmerik, die er een sport van maken om mensen middels deze tools te narren. Ik wil er gif op in nemen dat je steeds dezelfde soort groepen ziet terugkomen in dat temgebeuren.
Moderators zijn zeker nodig, en soms strenge regels ook. Maar doorslaan naar het extreme...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:16

Prima schreef:
Zulke ideeen werkten ook heel goed in duitsland, gedurende 1933 tot 1944. Het 1 leid tot het ander. Er worden mensen in het leven geroepen ala slimmerik, die er een sport van maken om mensen middels deze tools te narren.

Hier de Tweede Wereldoorlog bijhalen zal waarschijnlijk (hopelijk) met domheid te maken hebben. Ik wens hier ook niet in één adem mee genoemd te worden. En ik zal dit dus idd temmen.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:21

If it makes you feel any better.

Maar als je kijkt naar de geschiedenis, dan zie je nu eenmaal veel overeenkomsten daarmee. Deze conclusie trek ik zonder er een waarde oordeel aan te hangen. Dingen kunnen dienen voor het 'goede doel', dan wel voor het 'slechte' doel. Dat waarde oordeel hang je er nu zelf aan.
Het enige wat ik er mee wil zeggen (en jij bewijst het nu net), is dat als je mensen een stok geven om mee te slaan, sommige die ook maar al te graag willen gebruiken.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:25

Sundancer schreef:
Desiree schreef:
Op het hondenforum noemden ze bokt een pennyforum. IK moet ze straks nog gelijk gaan geven....

In de grote paardenwereld word Bokt ook al een pennyforum genoemd..... Vork

maarja het hondenforum heeft ook aparte trekjes... Clown

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:33

ik heb ook even een vraagje ik had een topic geopend over een vraag over wedstrijden.
nou werd ik doorverwezen naar FAQ en er werd een slotje op gezet.

alleen een antwoord staat er tussen dan maar even een mail denk ik naar het KNHS.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:49

Prima schreef:
Ik vind het iets weghebben van verklikken. Een soort burgerwacht. Zulke ideeen werkten ook heel goed in duitsland, gedurende 1933 tot 1944. Het 1 leid tot het ander.

Ah, ja, lijkt me logisch inderdaad dat een vriendelijk verzoek om even iets op te ruimen direkt, onmiddellijk en onveranderlijk leidt tot het overleveren van mensen aan de doodstraf (of misschien erger).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:14

slimmerik schreef:
Prima schreef:
Zulke ideeen werkten ook heel goed in duitsland, gedurende 1933 tot 1944. Het 1 leid tot het ander. Er worden mensen in het leven geroepen ala slimmerik, die er een sport van maken om mensen middels deze tools te narren.

Hier de Tweede Wereldoorlog bijhalen zal waarschijnlijk (hopelijk) met domheid te maken hebben. Ik wens hier ook niet in één adem mee genoemd te worden. En ik zal dit dus idd temmen.

Wat heerlijk toch dat er een temknop bestaat.

Je kunt het ook als een leermoment zien en je hersens kraken om met een goed tegen argument aan te komen. Temmen is zo makkelijk, kan een ander de kooltjes uit het vuur halen, mamaaaaa hij doet het weer. Kijk daardoor krijg je dit soort topic, schnappe??

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:21

Bepaalde mod's hier op bokt vind ik over de PM erg grof en nalatig wat betreft antwoorden

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:25

Prima schreef:
Ik vind het iets weghebben van verklikken. Een soort burgerwacht. Zulke ideeen werkten ook heel goed in duitsland, gedurende 1933 tot 1944. Het 1 leid tot het ander. Er worden mensen in het leven geroepen ala slimmerik, die er een sport van maken om mensen middels deze tools te narren. Ik wil er gif op in nemen dat je steeds dezelfde soort groepen ziet terugkomen in dat temgebeuren.
Moderators zijn zeker nodig, en soms strenge regels ook. Maar doorslaan naar het extreme...

Prima,

Je zult wel begrijpen dat we de vergelijking die je hier maakt, niet kunnen accepteren.

We laten het topic nog open, maar graag de discussie zinvol voortzetten en niet onnodige vergelijkingen maken met zaken uit OW II.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 14:45

slimmerik schreef:

Het is niet echt aanvallend bedoeld van mij. Maar ik stelde me oprecht deze vraag en die kan alleen jij beantwoorden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:46

russel schreef:
Je kunt het ook als een leermoment zien en je hersens kraken om met een goed tegen argument aan te komen. Temmen is zo makkelijk, kan een ander de kooltjes uit het vuur halen, mamaaaaa hij doet het weer. Kijk daardoor krijg je dit soort topic, schnappe??

Een tegen argument..... moet ik zeggen dat ik niet net als de NSB mensen heb verraden die daarna doodgeschoten zijn??? Het leermoment is aan Prima en jou, die duidelijk niet opgelet hebben in de geschiedenislessen......

edit: Maar laten we het a.u.b. verder on-topic houden.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 27-08-06 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:48

_Dunja_ schreef:
Ik viel zowat van mijn stoel af toen ik vanavond thuis kwam en op bokt mijn emails aan het lezen was.
Ik had een aantal topic's getemd en ik had 1 topic verkeerd getemd, krijg ik een email van een bepaalde mod en die vond ik nou ABSOLUUT niet aardig over komen.
Ik vond het zo appart dat ze zo tegen mij reageerde, hebben jullie dit ook wel eens gehad.

jawel en de mod in kwestie mengt zich ook in dit topic.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 14:49

russel schreef:
[

Wat heerlijk toch dat er een temknop bestaat.

[/quote]

Inderdaad! Het is wel een beetje zwak want zo hoef je zelf niet een weerwoord te bedenken en elke discussie die je niet bevalt kun je zo de kop indrukken. En daar gaat ook een hoop plezier op bokt aan kapot.