enige toelichting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: enige toelichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:47

KiWiKo schreef:
ach kom, wij doen onderling ook over de mods roddelen per PB, en dan gaat het er ook niet altijd even vriendelijk aan toe.... Ik heb de mods zelfs aangeduid als "godallmighty's" gisteren in een peebee naar iemand........ neemt helemaal niet weg dat ik die mensen nog steeds serieus neem hoor.

Nou niet doen alsof je heilig bent Haha!

Het enige verschil tussen MP en PB is dat je een PB maar naar een iemand stuurt en MP dat een besloten groep meeleest (reageert)

Ik heb een tijd terug ook mijn frustraties over Sjoert in de rondte gepeebeet, ben ik ook niet heel erg vriendelijk geweest.

en over Bart heb ik ook wel eens rottige dingen mijn laptop uitgestuurd......

en volgens mij doen we dat allemaal wel eens, en volgens mij mag dat best, ook op MP.......

Dat heet dan stoom afblazen... is MI wat anders dan iemand belachelijk maken en zijn/haar (vermoedelijke) sexuele geaardheid en kledingkeuze bespreken...

@Karl66: het feit is er gewoon dat het openbaar geworden is, kun je praten tot je een ons weegt maar veranderd daar niets aan. En omdat het op een semi-openbaar forum gepost is mag het allemaal maar gewoon geschreven worden?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:49

Toch vind ik dat anders Kim.
Als mods elkaar opstoken kunnen ze er wat mee, dan heb je bijv een mod die zegt goh, heeft die gebruiker dat en dat gedaan? Of dat staat me helemaal niet aan? Ik zal dat toch eens in de gaten gaan houden. En vervolgens is die gebruiker elke keer de klos, omdat het hele modteam er extra scherp op let. Als wij ons ongenoegen onderling uiten, kunnen we daar verder niks mee, dat is echt stoom afblazen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:52

Alane, in dit geval heet het ook stoom afblazen, je kan niet van de ene persoon zeggen dat ze dat wel mag in de beslotenheid en van de andere persoon niet. Dat iemand het nodig vond om MP te hacken en informatie openbaar te maken, wil niet zeggen dat MP daarmee een openbaar forum geworden is.

De enige mensen die je er op aan kan spreken dat deze informatie openbaar is geworden zijn de hackers, niet de moddies die het in de beslotenheid van een besloten forum besproken hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:53

Alane schreef:
Dat heet dan stoom afblazen... is MI wat anders dan iemand belachelijk maken en zijn/haar (vermoedelijke) sexuele geaardheid en kledingkeuze bespreken...

@Karl66: het feit is er gewoon dat het openbaar geworden is, kun je praten tot je een ons weegt maar veranderd daar niets aan. En omdat het op een semi-openbaar forum gepost is mag het allemaal maar gewoon geschreven worden?

Ik ben het wel met je eens hoor, dat het roddelen wat anders is dan stoom afblazen, maar ik moet eerlijk zijn, ik roddel ook wel eens...... ook via peebee over andere bokkers... Jij niet???

Feit is gewoon dat het gestolen informatie is dat gestolen is van een besloten forum........ Ik had altijd een afgesloten kast met mijn personeelsdossiers erin, de informatie in die kast was voor mijn ogen alleen......... en voor de twee meiden die ik als ondersteuning had.. als iemand in die kast inbreekt en gevoelige informatie openbaar maakt, bijvoorbeeld mijn rapportage uit een zwaar gesprek met een leidinggevende van iemand? is dat dan mijn fout dat het openbaar gemaakt is, of is degene die ingebroken heeft fout......

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:58

Karl66 schreef:
Alane, in dit geval heet het ook stoom afblazen,

hmmzz nieuwe betekenis dan? volgens mij is het gewoon iemand belachelijk maken met een vleugje jalousie en dat wordt dan onder de noemer stoomafblazen gezet...
Zet jij die letterlijke tekst maar op bokt over een andere user en je hebt een OW te pakken,

Karl66 schreef:
je kan niet van de ene persoon zeggen dat ze dat wel mag in de beslotenheid en van de andere persoon niet. Dat iemand het nodig vond om MP te hacken en informatie openbaar te maken, wil niet zeggen dat MP daarmee een openbaar forum geworden is.

Zet jij die letterlijke tekst maar op bokt over een andere user en je hebt een OW te pakken,

Karl66 schreef:
De enige mensen die je er op aan kan spreken dat deze informatie openbaar is geworden zijn de hackers, niet de moddies die het in de beslotenheid van een besloten forum besproken hebben.

Je hebt het over mensen die een soort van voorbeeld functie hebben, als die elkaar op gaan zitten stoken ben jij als user gewoon het p*spaaltje.
Lees de post van Craignethan nog maar eens door... over die boktregels... Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:00

Had jij roddels in die mappen staan Kim?
Afgezien van dat er vertrouwelijke informatie in die mappen stond, was er niks waar je je voor hoefde schamen. Deze mods hadden dat wel. Ze zijn nog niet eens kwaad dat het modforum gehackt is, ze balen dat nu hun vuile was op straat ligt.
Als er geen vuile was was geweest hadden ze gewoon kunnen zeggen: Kijk, zo gaat het hier toe, we hebben niks te verbergen Knipoog
Natuurlijk is hacken niet goed, daar zijn we het allemaal over eens denk ik Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:04

@Alane, Tja ik weet niet wat jij dan stoom afblazen noemt?

De moddies hebben het niet op een openbaar forum gezet, dat hebben de hackers gedaan. Wat dat betreft kan je dit vergelijken met het openbaar maken van een PB. Ook in dat geval geldt dat degene die de PB openbaar maakt een OW krijgt en niet degene die hem geschreven heeft.

@Billy, vandaar dat ik het vergeleek met een managementoverleg, daar wordt wel stoom afgeblazen, juist om te zorgen dat je tijdens het gesprek en dus ook in het verslag daarvan op een professionele manier met de werknemer omgegaan wordt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:06

KiWiKo schreef:
Alane schreef:

Ik ben het wel met je eens hoor, dat het roddelen wat anders is dan stoom afblazen, maar ik moet eerlijk zijn, ik roddel ook wel eens...... ook via peebee over andere bokkers... Jij niet???

Oh jawel hoor, maar als het dan 'uitlekt' en ik wordt erover aangesproken dan ga ik er niet omheen zitten bleren dat het stoomafblazen is en dat het er niet staat omdat het prive is....

KiWiKo schreef:
Feit is gewoon dat het gestolen informatie is dat gestolen is van een besloten forum........ Ik had altijd een afgesloten kast met mijn personeelsdossiers erin, de informatie in die kast was voor mijn ogen alleen......... en voor de twee meiden die ik als ondersteuning had.. als iemand in die kast inbreekt en gevoelige informatie openbaar maakt, bijvoorbeeld mijn rapportage uit een zwaar gesprek met een leidinggevende van iemand? is dat dan mijn fout dat het openbaar gemaakt is, of is degene die ingebroken heeft fout......

Ik praat dat hacken/inbreken ook niet goed... wat mij stoort (en dat is dan een groot woord) de manier hoe users besproken worden. Daarnaast schrijf ik bijna nooit iets waar ik niet 100% achter sta, of datgeen dat ik schrijf gelijk geheel openbaar hoort te worden is een andere zaak.

Een prive email van mij is ook al eens door het modteam besproken, is helaas voor hun ook uitgelekt op de een of andere manier, het ergste was alleen dat het modteam de verkeerde persoon erop aangepakt heeft...
En het lijkt me niet dat dat een unicum was en de manier hoe die ene persoon besproken is in het stukje wat uitgelekt is idem. Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:08

Karl66 schreef:
@Billy, vandaar dat ik het vergeleek met een managementoverleg, daar wordt wel stoom afgeblazen, juist om te zorgen dat je tijdens het gesprek en dus ook in het verslag daarvan op een professionele manier met de werknemer omgegaan wordt.

Ik begrijp dat een heleboel mensen stoom afblazen en gewoon roddelen onder een noemer schuiven. Ik kan dat niet. Voor mij zijn het hele verschillende dingen, met een hele verschillende intentie erachter.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:10

Karl66 schreef:
@Alane, Tja ik weet niet wat jij dan stoom afblazen noemt?

Iemands kledingmerk keuze (die niet te zien is als je aan het bokken bent) negatief bespreken is stoomafblazen van een mod??? iemands sexuele geaardheid bespreken ook?

Als ze schrijven 'ik wordt helemaal maf van bokker X' en dat wordt beaamt door een andere mod, dat noem ik stoom afblazen...

Karl66 schreef:
De moddies hebben het niet op een openbaar forum gezet, dat hebben de hackers gedaan. Wat dat betreft kan je dit vergelijken met het openbaar maken van een PB. Ook in dat geval geldt dat degene die de PB openbaar maakt een OW krijgt en niet degene die hem geschreven heeft.

Dus omdat het gehackt is, doet het niet ter zake hoe men over users praat?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:13

zolang wij als users precies het zelfde doen niet nee Haha! Haha!

Alhoewel ik me wel in de post van Billy kan vinden, dat als men elkaar opstookt als het ware, dit de objectiviteit in conflicten kan beinvloeden.......

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:13

Mijn ervaring met stoom afblazen en roddelen is dat er over het algemeen niet de goede eigenschappen van die persoon besproken worden Bloos

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:16

Karl66 schreef:
Mijn ervaring met stoom afblazen en roddelen is dat er over het algemeen niet de goede eigenschappen van die persoon besproken worden Bloos

en sinds wanneer is sexuele geaardheid een 'niet goede eigenschap'?
en kledingmerk keuze?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:29

KiWiKo schreef:
zolang wij als users precies het zelfde doen niet nee Haha! Haha!

Laat ik nu altijd gemeent hebben dat een mod een voorbeeldfunctie heeft en niet de users Tong uitsteken
(wat niet zeggen wil dat users zich niet hoeven te gedragen)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:34

dat is, maar wat iemand in een besloten groep zegt dat is prive Haha! ook al is het roddelen.

Een mod kan zich niet tot dat soort roddelen laten verleiden in de openbare topics op bokt, en ik meen dat ze dat ook niet doen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:57

KiWiKo schreef:
dat is, maar wat iemand in een besloten groep zegt dat is prive Haha! ook al is het roddelen.

Een mod kan zich niet tot dat soort roddelen laten verleiden in de openbare topics op bokt, en ik meen dat ze dat ook niet doen

Ik ben van mening dat op MP niets hoort te staan wat een user kan krenken, ik zie niet in waarom mods onderling users zwart moeten maken, het 'leuke' aan een forum is dat je de tekst kunt aanpassen, het leuke aan een computer is dat je die kunt uitzetten als een user je over de rooie werkt, waarbij het 'gestook' op MP mi juist helpt om een mod eerder over de rooie te werken...

En iemand uitmaken voor theemuts als je stoom wilt afblazen blijf ik toch echt wat anders vinden dan iemands sexuele geaardheid bespreken of iemand belachelijk maken om zijn/haar kledingkeuze te meer omdat deze niet te zien zijn van achter je pc-tje...
een ieder moet nu maar uitkijken als hij/zij foto's plaatst want je krijgt immers gelijk een stempel en wordt uitvoerig besproken op MP.

zo en ik heb nu mijn zegje gedaan... dit topic zal zich wel herhalen over een maand of 12, als er weer eens iets uitlekt....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:00

Ik vind dat de mods op een besloten forum mogen zeggen wat ze willen, net zoals ik dat in de kantine doe van de manege Haha!

Ik ben het wel met je eens hoor, absoluut, roddelen is niet aardig......... maar had het voor jou anders geweest als Anya en Sjoert dit via PB hadden gedaan en als deze PBees openbaar waren gemaakt?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:10

Alane schreef:
Aan het solliciteren? Tong uitsteken

PB is ook persoonlijk en toch werd er toen dit topic geopend:
viewtopic.php?f=25&t=428589

het is net wat Billy zegt, als ze een bokker te kakken zetten op MP hoe kun je dan verwachten dat die bokker nog door iemand serieus genomen wordt?

Wees blij dat ik geen mod wil worden.... AfbeeldingIk heb al tig aanbiedingen van Bart af moeten slaan

Die opmerking over dat forum.....daar staat geen enkele openbaar gemaakte pb in.

Iedereen op bokt wordt op fokt te kakken gezet maar ons kun je echt nog wel serieus nemen hoor Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:15

Alane schreef:

en sinds wanneer is sexuele geaardheid een 'niet goede eigenschap'?
en kledingmerk keuze?

Men mag toch best bepaalde indrukken over iemand bespreken op zo'n forum.....als het maar een besloten forum is.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:12

Vanaf het moment dat een mod zijn username intikt op bokt en het inloggen bevestigd met zijn password, is hij in functie en dient hij zich op zijn minst volgens zijn eigen opgelegde normen en waarden te gedragen. Zo niet is bij mij in ieder geval alle geloofwaardigheid weg.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:20

KiWiKo schreef:
Ik ben het wel met je eens hoor, absoluut, roddelen is niet aardig......... maar had het voor jou anders geweest als Anya en Sjoert dit via PB hadden gedaan en als deze PBees openbaar waren gemaakt?

Dat vind ik wel, Anya en Sjoert hadden dan in ieder geval hun best gedaan om het geroddel tussen hun te houden en het niet aan heel MP te laten lezen. Dat had ze, ookal was de boel wel openbaar gemaakt, IMO een stuk betrouwbaarder doen over komen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:35

Als het via PB ok, het gaat dan tussen 2 mensen. Maar dit krijgen alle moderators te zien. Voordat Bart weer begint over campagnes..... Dit is geen campagne. Op Fokt hebben wij geen geheimen, daar staat alles open en bloot. Dan kunnen de gebruikers zich verdedigen als er over hun wordt gepraat.... En dan kan het misverstand uit de wereld worden geholpen.
Laatst bijgewerkt door Sundancer op 07-08-06 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:36

SuperPepeijn schreef:
Vanaf het moment dat een mod zijn username intikt op bokt en het inloggen bevestigd met zijn password, is hij in functie en dient hij zich op zijn minst volgens zijn eigen opgelegde normen en waarden te gedragen. Zo niet is bij mij in ieder geval alle geloofwaardigheid weg.

Niet helemaal met je eens SP .......Ik ben werkzaam als teamleider en ik heb ook een voorbeeldfunctie Clown maar in de overdracht gaat het er wel eens grof aan toe als we 'bewoners" bespreken. Om vervolgens weer fris de groep in te kunnen om professioneel te handelen.

En om nou zo beledigd te zijn als je homo wordt genoemd zegt meer iets over de ontvanger Pling

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:41

Ik vind dat homo in deze context beledigend gebruikt werd en dat zegt imo weer wat over degene die het typt. Bovendien lijkt het mij totaal niet relevant.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:46

Dan maar een wijze spreuk van mijn moeder Haha! Haha! Haha! Haha!

Ze kunnen beter over je l*llen dan van je vreten Haha! Haha!