Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:53

Dat wij kunnen zien wat de reden is voor het TeMmen Knipoog
Dat is vooral handig als mensen het commentaarvakje leeg laten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:03

Ook in het 'oude' bokt konden alle mods alle tems zien. De afspraak is dat iedere mod in principe in ieder geval zijn 'eigen' tems doet, dus de tems van het forum waar hij hoofdverantwoordelijke voor is (zie de namen bij de verschillende fora voor wie dat zijn), maar daarnaast wordt het uiteraard zeer gewaardeerd als wordt meegeholpen andere tems weg te werken. Met name de huiskamer is te groot om door 1 of 2 of zelf 5 mods gemod te worden, daar 'draaien' we bijna 100% op tems, en die worden ook gezamenlijk weggewerkt.

Sowieso worden moeilijke tems, en iig alle tems die potentieel OWs of UNs opleveren, besproken. Soms ook heel uitgebreid en langdurig, waardoor een OW of UN als mosterd na de maaltijd lijkt te komen - vooral als in het betreffende topic de rust allang is weergekeerd. Toch willen we dan wel zo'n waarschuwing geven, gewoon om te voorkomen dat het een volgende keer weer fout gaat. En soms besluiten we ook: tja, het is nu wel heel lang geleden, helaas, we kunnen nu met goed fatsoen niet meer een OW geven.

We kijken ook echt wel wie er temt. We weten ook vrij goed wie de 'moeilijke' of 'lastige' bokkers zijn, en wie met wie ruzie heeft. Het komt dus echt ook voor dat we een temmer berichten met: joh, zit niet zo spijkers op laag water te zoeken. En soms krijgt de temmer ook een UN of OW, omdat-ie eerst tegen de boktregels in heeft gediscusisieerd en bv grof of persoonlijk is geworden, en pas later bedenkt: he, ik kan beter temmen (soms omdat-ie niet kan winnen in het argument).
Het huidige nieuwe temsysteem heeft de manco dat we op dit moment niet kunnen antwoorden aan de temmer wat voor actie we ondernemen. En dat kan tot gevolg hebben dat de temmer niet begrijpt waarom een topic bv niet op slot gaat, terwijl hij/zij vindt dat dat wel zou moeten. Daar wordt aan gewerkt, trouwens. Maar voor ons zou het betekenen dat we temmers apart nog even een PB moeten sturen met het hoe en waarom van de afhandeling van de tem. En daar is te weinig tijd voor, hoewel we het bij complexe gevallen wel doen natuurlijk. En anders krijgen we zelf wel PB met: en, wat nu?

Wat we (tot nu toe) niet doen, is aan de temmer aangeven of er OWs uit voortvloeien, en al helemaal niet aan wie. Ik weet bijna wel zeker dat dat zo blijft. Als je buurman links een politieagent is, die je buurman rechts een bon geeft voor te hard rijden, gaat-ie je dat ook niet vertellen, ook al reed buurman rechts je gisteren nog bijna van de stoep.

Dus zo zit het een beetje met het temsysteem.

(Maar eigenlijk is dat een beetje off-topic)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:05

Nou ik had ook een topic geopend..........vandaar mijn letterlijke post:

Ik erger me steeds meer aan bokt...en nee niet aan de mankementen en aan de nieuwe layout maar aan het boktbeleid! Het lijkt wel of om ieder wisse wasje iemand een OW krijgt of een (tijdelijke) ban, topics worden acuut gesloten waarbij je denkt is dat nou nodig?

Lijkt me dat het doel is om het leuk te houden maar imo is het zo echt niet meer leuk en lijkt het wel of sommige! mensen het leuk vinden om de macht te hebben.... Voor mij wordt bokken steeds minder leuk!

Of ben ik zo'n miep en is dit boktbeleid dan nodig omdat er sommige zijn die het niet weten te houden waardoor er meteen om niks ingegrepen wordt want anders vanzelf wel opgelost werd.... Soms moet je mensen het zelf maar uit laten vechten als het allemaal wel meevalt.

Dit is mij mening en hopelijk mag je die nog altijd geven ook al gaat het over bokt zelf!!!
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 20-07-06 17:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:06

Orionneke, we proberen hier de sfeer open en positief te houden. Zou je ook inhoudelijk opbouwende kritiek willen geven over hoe het in jouw ogen dan beter kan? Met alleen maar aangeven dat je je ergert kunnen wij ons niet verbeteren.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:07

Tuurlijk mag je je mening geven (let alleen even op hóe je die geeft Knipoog ). Heb je dit topic al helemaal doorgelezen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:08

Ik vind dat er niet over ieder wisse wasje gevallen moet worden, dat is 1 van mijn verbeterpunten voor bokt.

Voorbeeld:

En ik kreeg mijn OW omdat ik iemand een dom exemplaar noemde, dat valt onder schelden maar zij mag mij wel onredelijk betigten en tot 3x toe echt overduidelijk aangeven dat ik onzin uitkraam terwijl het over MIJN ervaring ging....is dat dan geen bokker kwetsen. Imo is er schelden en schelden nou dit valt bij mij echt niet onder zodanig schelden..........want zolang je alle vunzige woorden nog mag typen.....dom is geen scheldwoord en exemplaar ook niet! Is gewoon een conclusie dat iemand niet slim is....

(edit)

Hoe bedoel je let op hoe je het schrijft?? Is dit dan de juiste manier?? Bloos

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:10

Djilan schreef:
Tuurlijk mag je je mening geven (let alleen even op hóe je die geeft Knipoog ). Heb je dit topic al helemaal doorgelezen?

Oeh dat gaat een werk worden. Nagelbijten / Gniffelen Maar is wel handig denk ik. Zo kun je misschien wat punten noemen waar je het mee eens bent, maar vooral de punten waar je het niet mee eens bent en dan wáárom je dat niet bent.

[edit]
Ik zou het ook niet pikken als iemand mij een dom exemplaar zou noemen, en ik weet niet hoe het precies gegaan is maar naar mijn idee is iemand dom noemen wel over de grenzen van bokt én de maatschappij.
Die andere bokker is ook niet netjes geweest, maar heeft dat waarschijnlijk op zo'n manier gebracht, dat de moddies het niet doorhadden of dachten van 'Nou met een UN is het ook goed'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:12

orionneke, je moet gewoon ZELF meer temmen Knipoog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:12

We zitten pas op 10 pagina's, dat is best te doen Knipoog

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:13

Djilan schreef:
We zitten pas op 10 pagina's, dat is best te doen Knipoog

Ja, maar heb je gezien hoelang sommige reacties zijn? Haha!
Maargoed, laten we weer ontopic gaan. Lachen

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:13

orionneke schreef:
Ik vind dat er niet over ieder wisse wasje gevallen moet worden, dat is 1 van mijn verbeterpunten voor bokt.

Voorbeeld:

En ik kreeg mijn OW omdat ik iemand een dom exemplaar noemde, dat valt onder schelden maar zij mag mij wel onredelijk betigten en tot 3x toe echt overduidelijk aangeven dat ik onzin uitkraam terwijl het over MIJN ervaring ging....is dat dan geen bokker kwetsen. Imo is er schelden en schelden nou dit valt bij mij echt niet onder zodanig schelden..........want zolang je alle vunzige woorden nog mag typen.....dom is geen scheldwoord en exemplaar ook niet! Is gewoon een conclusie dat iemand niet slim is....

(edit)

En daar krijg je weer die persoonlijke grenzen over wie wat wel goed vind.
Ik vind dat als je iemand een dom exemplaar noemt je over de grenzen heen gaat!
Maar goed, dat ben ik, iemand anders hoeft dat heus niet net zo te zien!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:14

Ik zit al zoveel jaren op bokt en ik heb nog nooit problemen gehad en ineens wel.....lijkt me sterk dat dat ineens aan mij ligt! Volgens mij zijn de boktregels gewoon even ruim verlegd.... Ook mbt dubbele topics (bijv al hele oudes topics die niet naar bovengehaald mogen worden) alles wordt zo snel gesloten. Is daar dan een speciale reden voor. Of ben ik blind voor de onoverzichtelijkheid ook al ben ik van nature erg geordend.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:16

orionneke schreef:
Ik zit al zoveel jaren op bokt en ik heb nog nooit problemen gehad en ineens wel.....lijkt me sterk dat dat ineens aan mij ligt! Volgens mij zijn de boktregels gewoon even ruim verlegd.... Ook mbt dubbele topics (bijv al hele oudes topics die niet naar bovengehaald mogen worden) alles wordt zo snel gesloten. Is daar dan een speciale reden voor. Of ben ik blind voor de onoverzichtelijkheid ook al ben ik van nature erg geordend.

Ik denk dat de reden is dat bokt steeds groter wordt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:19

Zullen we een ledenstop inzetten Tong uitsteken

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:22

orionneke schreef:
Zullen we een ledenstop inzetten Tong uitsteken

Dat zou niet eens zo verkeerd zijn, maar nee. Ik vind het niet eerlijk. Tong uitsteken

Maar hoe zit het met de permanente ban's nu? Ik las tijdje terug een topic dat je uiteindelijk na een jaar weer terug mag komen, mits je je goed gedraagt ofzo?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:23

Mensen, dat temmen, dat is toch gewoon een mooi woord voor klikken? Tja, of dat goed is voor onderlinge relaties... ik weet niet hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:23

orionneke schreef:

Voorbeeld:

(edit)

Dan had je maar niet dom moeten zeggen, maar een erger woord dan wordt het vanzelf banketstaaf en ik neem aan dat je voor zo iets lekkers toch geen OW krijgt? Heb al eerder voorgesteld de gebruikte woorden die als ban-ow-un waardig zijn aangemerkt ook te sensuren. Dus nu wordt dom exemplaar: zonnebloempje. of Sonnubloempjuh. Haha!

Geef mensen de gelegenheid wat van hun eigen id toe te voegen binnen bokt. Zeker als er al zo veel verslaafd zijn. Als de verslaving een pain in the neck wordt omdat je niet meer een eigen manier van praten mag behouden in berichtgeving, moet er maar een boktafkick kliniek komen.

Sommige mensen zijn gewoon beter in schrijven en ik lees ook al sommige moddies ook. Dan vind ik nog dat een moddie niet niet leuk kan schrijven, maar geen moddie moet worden.

Zo heb ik ooit ook eens een pb gehad omdat ik per ongeluk te vaak op een send knopje had gedrukt, het systeem reageerde gewoon niet, en-pc leek als ik bleef drukken Clown , pas na een tijdje zag ik dat mijn bericht er oeps 6 x of zo op stond. Krijg ik pas veeel laaater een pb, die niet echt vriendelijk klonk, of ik de volgende keer mijn bericht maar 1 keer wil plaatsen, yeah Blond Wordt daarover getemt dan?? Ach gut Dan is zo een pb ook boter na de vis en toch vanzelfsprekend dat ik dat niet doe om dwars te zitten?

Enne Nickyu, als je nog mee post, gewoon lekker op jouw manier schrijven, ben ik aan gewend en dat hoort bij jouw. Niks geen spellingscheck.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:25

Tja, ik had dat laatst ook dat ik per ongeluk 3x een topic opende. Zulke dingen gebeuren toch? Ik heb er in ieder geval niks over gehoord!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:26

SuperPepeijn schreef:
Mensen, dat temmen, dat is toch gewoon een mooi woord voor klikken? Tja, of dat goed is voor onderlinge relaties... ik weet niet hoor Haha!

Dan wordt het helemaal een puinhoop hier op bokt. Kijk alleen al naar CreaBea en HAW en ITP. Vooral in CB tem ik veel. Omdat er gewoon zoveel zijn die niet de regels doorlezen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:27

Dat bedoel ik dus het woord dom wordt nu erger aangeregekend dan bijv poedersuiker........dat is toch niet normaal??

Had ik dan voor mezelf moeten temmen?? Daar heb ik overnagedahct maar ik dacht hallo zo zielig ga ik niet zijn, zij dus blijkbaar wel! En dat noem ik gewoon triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:28

SuperPepeijn schreef:

Hahaha, dat heb ik al zo vaak gezegd en ook al zo goed mogelijk geprobeerd te omschrijven waarom ik dat vind, want juist uit dat temmen komen de meeste problemen op bokt. Dan prachtig te zien wie temmen juist helemaaaaal niet klikken vind, de temmers dus.

Dus om on-topic te blijven, tembeleid in dammen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:31

orionneke schreef:
Dat bedoel ik dus het woord dom wordt nu erger aangeregekend dan bijv poedersuiker........dat is toch niet normaal??

Had ik dan voor mezelf moeten temmen?? Daar heb ik overnagedahct maar ik dacht hallo zo zielig ga ik niet zijn, zij dus blijkbaar wel! En dat noem ik gewoon triest.

Haha! Haha! Haha! Haha! Ik heb de sensuurknop uitstaan, dus moest je eens weten wat ik nu lees??? Ohhhh Clown
(krijg nu vast een ban, want lol mag niet, is niet serieus genoeg)

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:31

Mag ik vragen, waarom vinden jullie temmen precies klikken?
Soms is temmen echt wel goed als er iemand volledig de grond ingeboord wordt óf heel simpel als iets gewoon verkeerd staat!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:32

russel schreef:
SuperPepeijn schreef:

Hahaha, dat heb ik al zo vaak gezegd en ook al zo goed mogelijk geprobeerd te omschrijven waarom ik dat vind, want juist uit dat temmen komen de meeste problemen op bokt. Dan prachtig te zien wie temmen juist helemaaaaal niet klikken vind, de temmers dus.

Dus om on-topic te blijven, tembeleid in dammen.

Oo, ik ben wel een temmer. Maar meestal alleen voor het verkeerde forum [dus als het op PP hoort en je het op LPZ plaatst], en als de tags vergeten worden. Verder heb ik misschien een enkele keer getemd bij ruzie's of iets dergelijks.
Tja, ik denk dat de moderators het al moeilijk genoeg hebben. En als er niet stokerigs in die pb staat als 'zij verdiend echt een OW dat kan zo niet, en zij doet dit en hij doet dat', dan kan het geen kwaad lijkt me. Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 17:33

orionneke schreef:

Orionneke, probeer aub hier niet te persoonlijk te worden en je grieven hier te uiten op een hele negatieve manier. Zo blijft het topic niet open.