Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schimmelig schreef:Sannert schreef:Jawel, maar niet op een beledigende of onfatsoenlijke manier. Gewoon communiserend kan alles.
Dus als ik mensen 'politiek correct' beledig mag dit wel?
Mork schreef:Tuurlijk mag je klagen! Das ook vrijheid van meningsuiting. Maar hoezo censuur? dat zegt Karl66 niet
Schimmelig schreef:Dus binnenkort: mogen we niet meer klagen over moslims, of de maatschappij waarin wij wonen? Over het koningshuis, of wat dan ook. Overal censuur? Dan kunnen we beter op Cuba gaan wonen, daar heb je tenminste nog mooi weer
even uitleg: op Cuba heerst een dictator, voor ik zo weer verwarde bokkers heb
Schimmelig schreef:Dus het gaat niet op de manier waarop jullie dingen opvatten, er kunnen nml 100 verschillende ondertoontjes aan zitten.
Een communicatie probleem komt nog altijd van 2 kanten.
Mork schreef:Tuurlijk maar daarnaast ben je mens en heb je gevoelens en dus interpreteert iedereen dingen dus ook anders maar ook de manier van praten/ opschrijven zet een toon aan je hele interpretatie.
Snapt iedereen het nog>?
Schimmelig schreef:Je bepaalt ook in hoeverre je je door iemand laat kwetsen... je bent toch 'regiseur van je eigen leven'
Karl66 schreef:Schimmelig schreef:Je bepaalt ook in hoeverre je je door iemand laat kwetsen... je bent toch 'regiseur van je eigen leven'
Ook dat is geen reden om mensen maar ongestraft te kunnen kwetsen.
Schimmelig schreef:Mork schreef:Tuurlijk maar daarnaast ben je mens en heb je gevoelens en dus interpreteert iedereen dingen dus ook anders maar ook de manier van praten/ opschrijven zet een toon aan je hele interpretatie.
Snapt iedereen het nog>?
Dit komt over als 'denigrerend' en 'sarcastisch' maar het kan natuurlijk ook anders bedoelt zijn! Bedankt voor het voorbeeld Mork!
Schimmelig schreef:
Karl.. als ik je uitscheld voor rotte vis, dan heb je toch zelf in de hand hoe erg je je laat kwetsen (en nee, ik gebruik het niet als excuus, of vrijwaring) ... Je geeft alle controle weg, als je je door iemand laat kwetsen.... Je moet dingen zelf in handen kunnen houden (my humble opinion)
Schimmelig schreef:Overdrijven is ook een vak. Denk je serieus dat helemaal niemand ik herhaal; helemaal niemand het met mij eens is? Minstens 4 mensen in het 'ik wil niet meer topic' hebben dezelfde strekking als ik.
Schimmelig schreef:Mork schreef:Tuurlijk maar daarnaast ben je mens en heb je gevoelens en dus interpreteert iedereen dingen dus ook anders maar ook de manier van praten/ opschrijven zet een toon aan je hele interpretatie.
Snapt iedereen het nog>?
Idd leuk voorbeeld! Wat betreft de interpretatie dan, ik lees/interpreteer hier helemaal niks denigrerends of sarcastisch in namelijk.
Schimmelig schreef:Leden kunnen elkaar geloof ik ook gewoon onderling blokken. Dus als een TS iemand zat is... gewoon bannen dan toch