[Discussie] Nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:39

Heeft alle pagina's doorgespit.

Ik vind de tabbladen erg goed. Ik vind het overzichtelijker.
Een 'newbee's' forum vind ik op zich niet slecht, volgens mij is dit echt handig voor de nieuwe leden omdat Bokt toch wel érg groot wordt.

Verder heb ik geen problemen met de 'niet-paard' forums.
De forums die me niet 'boeien' bekijk ik vaak ook niet.

Mandyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:36

MoonChloe schreef:
Ik heb mijn twijfels over de voorstelfora.
Misschien gaan ze daar posten om veel posts te bereiken.

Idd, maar als de posts niet mee zouden tellen zou het wel een goed idee zijn!

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:38

Het tabbladen-idee vind ik erg goed, zeker omdat je je eigen voorkeuren kunt instellen.

Wat betreft alle (nieuwe) subfora duizelt het mij een beetje. Het eerste wat mij te binnen schoot was 'aanbod creëert vraag'.....
Of, om maar eens even een term uit mijn studie de groep in te gooien, 'a built bed is a filled bed'.
Dit slaat dan vooral op de fora die niks met paarden te maken hebben.

Justy schreef:
Ik vind dat er veel te zeggen valt voor het argument 'Bokt is een paardenforum'. De extra dingen die er nu zijn, zijn dingen die mensen bezig houden naast de paarden. Het is redelijk begrijpelijk dat je wilt kunnen discussiëren over actualiteiten bijvoorbeeld. Maar als je voor elke hobby of interesse die op Bokt vertegenwoordigd is, een subforum aan moet maken, dan streef je wat mij betreft je doel voorbij.

Hier ben ik het dus (weer eens ) mee eens.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:45

Ik vind de tabbladen een erg goed idee. Een stuk overzichtelijker, denk ik.
Verder zou zo'n favorieten-fora-tab, dat t.z.t. komt, erg fijn zijn! Hoef je niet door alle tabbladen heen en weer te crossen.

Ik ben het er wel mee eens dat het misschien handiger is de berichtentellerfunctie (wat een scrabble woord ) uit te zetten in het 'Voorstellen'-forum voor de nieuwe Bokkers. Ik zie dat puur als een voorzorgsmaatregel.

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:47

Vind het wel een goed idee! Maare moeten springen en dressuur niet bij discipline? Of moet dat allemaal bij wedstrijden? Op een andere forum had ik gezien dat er speciaal delen waren voor B/L en M/Z ruiters. Misschien een idee, zoiets?

Vientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:20

liza van loon schreef:
Vind het wel een goed idee! Maare moeten springen en dressuur niet bij discipline? Of moet dat allemaal bij wedstrijden? Op een andere forum had ik gezien dat er speciaal delen waren voor B/L en M/Z ruiters. Misschien een idee, zoiets?

Ik denk dat je met een verdeling B/L en M/Z etc. een beetje te veel sub-subfora gaat maken, er zijn al zoveel kleine deeltjes...

Ik vind de tabbladen erg handig! Het lijkt mij het fijnst om de algemene fora (Algemeen, Kippenhok) niet té klein op te delen, want dan kun je wel blijven opsplitsen. Die fora kunnen best wat uitgebreider blijven, vind de indeling zoals ze nu zijn al genoeg opgedeeld

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:31

Bealy schreef:

Wat betreft alle (nieuwe) subfora duizelt het mij een beetje. Het eerste wat mij te binnen schoot was 'aanbod creëert vraag'.....
Of, om maar eens even een term uit mijn studie de groep in te gooien, 'a built bed is a filled bed'.
Dit slaat dan vooral op de fora die niks met paarden te maken hebben.

De vraag is dus eigenlijk, in hoeverre wil je tegemoet komen aan de wensen van de gebruikers? Het woord klanten wil ik al niet eens gebruiken, want Bokt is vooralsnog een gratis dienst die Bart meer kost dan het hem oplevert.

Voorbeeldje is misschien het ontstaan van FotoFun. Op de bestaande fotofora werden geregeld foto's geplaatst van 'niksige' dingen, zaken die moeilijk te categoriseren waren. Waar laat je die dingen dan? Gooi je ze weg? Verplaats je ze? Als je besluit dat soort foto's te verbieden krijg je gezeur van gebruikers, die willen toch een plekje voor hun foto's. Toen is FotoFun gemaakt. Nu blijkt dat er voornamelijk onzin op gepost wordt, gaat dat forum er weer uit (en imo terecht). Wat gaat er straks gebeuren met de foto's die voorheen op FF geplaatst werden? Die moeten verplaatst of verwijderd worden, je zit dus weer met hetzelfde dilemma als voorheen alleen heb je nu ook nog een stel 'verwende' users die boos zijn dat het forum verdwijnt.

Ik denk dus dat je heel voorzichtig moet zijn met 'toegeven' aan de wensen van de gebruikers. Je creëert namelijk ook een beetje een sfeertje van 'u roept, wij draaien', mensen denken dat alles wel geregeld kan worden. Natuurlijk is het fijn dat er overleg mogelijk is en dat Bokkers inspraak hebben, maar mijn bescheiden mening is dat je gewoon een keer moet kunnen zeggen: 'Het gebeurt niet, punt.' Internet is groot en de user die op Bokt niet vindt wat hij zoekt kan rustig verder surfen.

PPPeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:35

mandyy schreef:
MoonChloe schreef:
Ik heb mijn twijfels over de voorstelfora.
Misschien gaan ze daar posten om veel posts te bereiken.

Idd, maar als de posts niet mee zouden tellen zou het wel een goed idee zijn!

Dat was inderdaad ook het eerste wat in mij op kwam.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:32

Het idee klinkt erg goed bart

Wanja

Re: [Discussie] Nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:38

Volgens mij is het werken met tabbladen echt een vooruitgang, dus het lijkt mij een goed plan!

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:05

Ik heb niet dit hele topic doorgespit dus wellicht val ik in herhaling bij het voorgaande. Any way, ik vind die tabbladen een erg goed idee, al zal het even wennen zijn, denk dat het zeker een vooruitgang is!

Een onderdeel om voor te stellen zou ik persoonlijk achterwege laten. Het lijkt mij eerlijk gezegd een onzettend oninteressant forum worden. We hebben de profielen om meer over elkaar te kunnen lezen als we dat willen, die volstaan naar mij idee prima.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:43

Leuk, ziet er overzichtelijk uit.

Maar ik vind het raar dat Fotofun weg valt. Oke het is een paardenforum, maar af en toe foto's plaatsen van jezelf en reacties vragen over een foto of laten zien wat voor leuks je hebt gedaan of weet ik veel dat mag toch wel daar? Mm dat is mijn mening .

& beestenboel blijft er dan wel? Dat is ook onredelijk...

Gerbenfroh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:45

Tabbladen is zeker een goed idee.

Maar Fotofun?

Fotofun mag niet weg? Dat kan je niet ontkennen dat dat een enorm succes is; ik vind dat forum geweldig.

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:51

En ik ook.
FF mag toch wel blijven?

En o ja. Waar ligt de grens tussen jeugd en niet jeugd?
Vind het een beetje 'raar' dat er jeugd en 'normale' ITP voorgesteld worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 02:41

Ik ga geen 10 pagina's doorlezen op dit tijdstip. Lijkt me een goede planning, maar wat is het doel achter fokkerij en afstamming met een los 'forum' afstamming? En krijg je straks met het gedeelte 'paarden' en pony's dat er bij paarden haflingers en fjorden worden geplaatst omdat zij 'paard' worden genoemd, maar qua stokmaat eigenlijk pony zijn.

Super ruimte voor een film en tv, serie forum.(iod)

*voorstelforum hoeft van mij niet, erg onnozel imo
*FF mag van mij ook wel weg

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:39

Fotofun MOET blijven !

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:19

Het is mischien een idee om het mennen,nh,vd op te splitsen.
Het zijn hele verschillende takken van de paardensport die je niet met elkaar kunt vergelijken.
En hele anderen ideeén hebben qua omgang met de paarden.

En er is ook nog een verschil tussen wedstrijd menners en recreatie menners.
Onder het zadel heb je ook verschilende diciplines.
Met wedstrijd en recreatie.

En mijn excuses als het al een keer gevraagd is.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:32

Justy schreef:
De vraag is dus eigenlijk, in hoeverre wil je tegemoet komen aan de wensen van de gebruikers? Het woord klanten wil ik al niet eens gebruiken, want Bokt is vooralsnog een gratis dienst die Bart meer kost dan het hem oplevert.

Voorbeeldje is misschien het ontstaan van FotoFun. Op de bestaande fotofora werden geregeld foto's geplaatst van 'niksige' dingen, zaken die moeilijk te categoriseren waren. Waar laat je die dingen dan? Gooi je ze weg? Verplaats je ze? Als je besluit dat soort foto's te verbieden krijg je gezeur van gebruikers, die willen toch een plekje voor hun foto's. Toen is FotoFun gemaakt. Nu blijkt dat er voornamelijk onzin op gepost wordt, gaat dat forum er weer uit (en imo terecht). Wat gaat er straks gebeuren met de foto's die voorheen op FF geplaatst werden? Die moeten verplaatst of verwijderd worden, je zit dus weer met hetzelfde dilemma als voorheen alleen heb je nu ook nog een stel 'verwende' users die boos zijn dat het forum verdwijnt.

Ik denk dus dat je heel voorzichtig moet zijn met 'toegeven' aan de wensen van de gebruikers. Je creëert namelijk ook een beetje een sfeertje van 'u roept, wij draaien', mensen denken dat alles wel geregeld kan worden. Natuurlijk is het fijn dat er overleg mogelijk is en dat Bokkers inspraak hebben, maar mijn bescheiden mening is dat je gewoon een keer moet kunnen zeggen: 'Het gebeurt niet, punt.' Internet is groot en de user die op Bokt niet vindt wat hij zoekt kan rustig verder surfen.

Ik snap niet dat jij geen mod bent geworden.
Jij verwoordt alles altijd zo goed!
Kan me hier ook alleen maar bij aansluiten.

Eve_lien; als ik voor mezelf spreek, ik erger me nogal aan het zoveelste manegepony/paardje/verzorgshet topic op HAW en ITP.
Denk dat er mensen zijn die liever wat rijtechnischer dingen etc zien.
Dus wat dat betreft lijkt mij de opsplitsing ideaal.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:36

ardo_iggy schreef:
Het is mischien een idee om het mennen,nh,vd op te splitsen.
Het zijn hele verschillende takken van de paardensport die je niet met elkaar kunt vergelijken.
En hele anderen ideeén hebben qua omgang met de paarden.

En er is ook nog een verschil tussen wedstrijd menners en recreatie menners.
Onder het zadel heb je ook verschilende diciplines.
Met wedstrijd en recreatie.

En mijn excuses als het al een keer gevraagd is.

Kijk eens in het voorstel

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:16

MissJ schreef:

Eve_lien; als ik voor mezelf spreek, ik erger me nogal aan het zoveelste manegepony/paardje/verzorgshet topic op HAW en ITP.
Denk dat er mensen zijn die liever wat rijtechnischer dingen etc zien.
Dus wat dat betreft lijkt mij de opsplitsing ideaal.

Juist.
Daar kan ik me in vinden.
Alleen wat betreft de 'jongeren' die serieus met paardrijden bezig zijn en dan ook op hoger niveau; deze willen ook graag opbouwend commentaar, lijkt mij zo.
Moeten die hun foto's dan maar tussen de verzorgpony's zetten en alleen maar reacties krijgen van:
'Goh. Leuk paardje. Heb er niet zoveel verstand van, maar jullie zijn een leuke combinatie.' En nee, ik zeg niet dat iedereen zulk commentaar geeft bij de jeugd, maar wel overwegend meer.
Bovendien wordt het onduidelijk.
Ik denk niet dat het 'probleem' echt opgelost wordt door een scheiding te maken tussen jeugd en geen-jeugd. Hoe wel? Geen idee .

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:09

Tabbladen zouden wellicht wel een goed idee zijn ja.

Verder ziet het er ook wel redelijk ok uit.
Maar zo'n duidelijke grens tussen jeugd en ouder?
Een aparte huiskamer voor de jeugd Dat vind ik denk ik een beetje overdreven.

Ok JPP en JVM en eventueel een JitP voor manegefoto's e.d. daar kan ik inkomen. Daar kijk je dan ook gewoon niet als je er niet in geïntresseerd bent.
Maar deze scheidingslijn vind ik wat overdreven. Want waar leg je de grens tussen jong en oud??

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:41

Ziet er erg duidelijk en overzichtelijk uit

Ben erg benieuwd bart !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:41

Ik heb alleen de eerste post van Bart gelezen

Bart: complimenten!!! Ik vind het werkelijk geniaal.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:29

Ik heb er eens rustig over nagedacht

Voorsteltopics worden niet door iedereen gelezen, wat je wel doet als je in een discussie bent met mede-bokkers is in het profiel kijken.

zou het niet een mogelijkheid zijn om hier verplichte invulling te maken.
BV dat je weet wat iemand met de paarden doet.
De provincie waaar ze vandaan komen.
Én andere relevante dingen.
Als je bij de postbank dingen invult zijn er ook verplichte invulkolommen.

Je gaat niet 2jaar terugzoeken in een voorsteltopic, je kijkt echter wel in de profielen en daaruit kun je veel halen.

Ook kun je zo het koren van de kaf scheiden, je weet nl. meteen of het serieuze bokkers zijn.

Bedankt voor de aandacht

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:21

Je kunt in mijn ogen niemand verplichten meer van zichzelf bloot te geven dan hij wil. Het is en blijft vrij toegankelijke informatie, iedereen kan het lezen. Bij de Postbank leest niemand je gegevens behalve degenen die ze nodig hebben. Daarbij, wat is relevant? Ik kan best een profieltje aanmaken waarin staat dat ik 43 ben en getrouwd met twee kinderen, niemand zal erachter komen of dat waar is. En ten slotte ken ik genoeg serieuze bokkers die hun profiel niet hebben ingevuld om diverse redenen, dat lijkt me geen criterium.