Besloten subfora of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:54

Ann schreef:
En wat vinden de BvT-ers/BvN-ers dan van het idee van xyzutu2 in het evaluatietopic op het BvT forum?

Sorry, ik kon het niet laten om daar toch bij te lezen

* rent even heen en terug en post het ook hier *

xyzutu2 schreef:
Kunnen we anders niet zo'n (door Fitzroy aangehaalde) gedragsprofiel opstellen waar elke poster in dit forum (BvT) zich moet houden, en dan aan wangedrag meteen de sanctie van dit forum op slot voor die persoon koppelen? Dan kan iedereen meedoen zolang ze zich maar gedragen (ook de jaargang 2001 mag dus niet ongestraft de beest uithangen ) en zorgen we onderling gewoon voor een strenge sociale controle en TeM-beleid.
Ik zou dan voorstellen om ook niet met een waarschuwingssysteem te werken waarin je je X keer mag misdragen voordat je een keer een uurtje van dit subforum geband wordt, maar gewoon lik op stuk: Een keer schelden, persoonlijke vetes opstarten, discussies laten escaleren, lasteren of ruzie zoeken en dit subforum wordt voor jou ontoegankelijk gemaakt. Bokt van 2001 was ook geen groep engeltjes, daar was een erg streng ban-beleid actief dat gecombineerd werd met een grote sociale controle waardoor relschoppers gewoon al snel de deur werden gewezen. Dat werd dan weer door sommigen aangeduid als een politiestaat en discrimineren van personen met een andere mening, maar er zijn nog meer dan genoeg exotische meningen over. Het is alleen zo dat mensen die hun mening niet op een zinnige manier met anderen kunnen bespreken niet gewenst zijn en dus meteen verwijderd worden. Dat vind ik stukken beter dan het halfslachtige gedoe van waarschuwingen, kleine bannetjes, grotere bannetjes enz.. Dat je je gewoon gedraagt is toch wel het minste wat anderen van je moeten kunnen verwachten op een forum. Dus dat 'Bokt van Toen' dan niet voor een select groepje deelnemers staat, maar voor een groep deelnemers die zich aan een bepaalde gedragscode wil houden die vroeger strenger gehandhaafd werd. Of open zo'n forum met strengere sociale controle en een goede gedragscode naast een apart jaargangforum, dan is iedereen tevreden. Waarbij voor beide fora dan geldt: gedraag je of je ligt er echt meteen en definitief uit.

Kitty

Re: Besloten subfora of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:59

Ik heb niet alle pagina's gelezen maar wil toch even reageren...

Soms zijn er dingen waar je even over wilt praten met mensen die al dan niet iets verder van je af staan. Dingen waar je niet mee geconfronteerd wilt worden door mensen die je berichten gaan napluizen.

Als ik bijvoorbeeld wil vertellen dat ik het niet naar mijn zin heb op het werk, wil ik niet door mijn collega of werkgever aangesproken worden op datgene wat ik op internet gezet heb.
Een besloten forum zou voorkomen dat die werkgever of wie dan ook dat kan lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:06

@Kitty, ons kent ons. Paardenwereld is verdacht klein. Ik ben iemand die helemaal niet in de paardenwereld rond wil warrelen, doe ook geen wedstrijden, maar sta verbaasd hoe die weer die kent en ik weer mensen spreek die weer die kent.

Wil je dingen niet op het net hebben, kun je beter pben en dan nog ben je niet zeker of je geheimen op straat komen.

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:07

Ann schreef:
Wees maar niet bang, Billy. Nu zo duidelijk is dat bokkers die niet bij het ons-kent-ons clubje horen zo ongewenst zijn, kom ik echt niet meer op het BvT forum Veel plezier met jullie eigen hoekje Bokt.

Ik begrijp je volkomen en krijg echt de rillingen van Billy d'r uitspraken!
"Oorspronkelijke bewoners Eerst, Apart en Afgezonderd waar de gewone sterveling of nieuwere bokker niet bij mag/kan omdat hij bokt later ontdekt heeft?!"

Nogmaals; Bokt is een openbaar forum, altijd geweest en daarom ben ik er te vinden. Als dat verandert wordty het voor mij een stuk onaantrekkelijker en zal ik op zoek gaan naar één waar iedereen welkom is!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:08

Kitty schreef:
Ik heb niet alle pagina's gelezen maar wil toch even reageren...

Soms zijn er dingen waar je even over wilt praten met mensen die al dan niet iets verder van je af staan. Dingen waar je niet mee geconfronteerd wilt worden door mensen die je berichten gaan napluizen.

Als ik bijvoorbeeld wil vertellen dat ik het niet naar mijn zin heb op het werk, wil ik niet door mijn collega of werkgever aangesproken worden op datgene wat ik op internet gezet heb.
Een besloten forum zou voorkomen dat die werkgever of wie dan ook dat kan lezen.

vind dat je dat soort dingen dan beter op de mail kunt zetten dan

Citaat:
Ik begrijp je volkomen en krijg echt de rillingen van Billy d'r uitspraken!
"Oorspronkelijke bewoners Eerst, Apart en Afgezonderd waar de gewone sterveling of nieuwere bokker niet bij mag/kan omdat hij bokt later ontdekt heeft?!"

Nogmaals; Bokt is een
openbaar

forum, altijd geweest en daarom ben ik er te vinden. Als dat verandert wordty het voor mij een stuk onaantrekkelijker en zal ik op zoek gaan naar één waar iedereen welkom is!

Ben het met je eens,
Door deze uitspraken vind ik je juist een stuk onvolwassener dan de bokkers van nu
Laatst bijgewerkt door Ing__ op 11-11-05 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:11

Om de kotssmiley te gebruiken gaat ook wel weer erg ver.
Laten we de discussie netjes houden en met goede argumenten komen.

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:17

Ja maar via mail en PB kun je niet met meerdere mensen erover praten en krijg je dus ook minder tips.

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:21

Nou sorry Sjoert maar zo denk ik er wel over.
Dat soort uitpraken doen mij denken aan ideeën/uitlatingen van sommige mensen "i.r.l" die vinden dat 'nieuwkomers' niet dezelfde rechten mogen hebben dan mensen die hier van oorsprong 'wonen'

Als de reden van de BVT-ers voor een eigen forum is omdat er respectlozer gereageerd en omgegaan wordt op bokt, de laatste jaren, (omdat het gegroeid is) ligt er een mooie taak voor het 'boktbestuur' om daar wat aan te doen. (net als in de 'echte wereld')

Daisy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:29

Mag Sjoert dan ook niet moderen op het BvT-forum, want hij is uit 2004?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:35

Kitty schreef:
Ja maar via mail en PB kun je niet met meerdere mensen erover praten en krijg je dus ook minder tips.

Dan zou je via je vriendenblokje in je profiel een optie moeten krijgen die een soort van conferentiebellen is.

Bedoel dus je maakt een vriendenclubje aan bij je profiel en als je pbt dan vink je de optie aan, send to all friends en pats de mail gaat automatisch naar die groep die je mail mag zien en zij zullen dan ook reageren en kun je conferentiemailen op dat onderwerp van je zelf. Wellicht even chatten op dat onderwerp zelf. Een soort darkroom

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:36

Zantis schreef:
Mag Sjoert dan ook niet moderen op het BvT-forum, want hij is uit 2004?

NEE!

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:37

Sjongejonge wat worden hier weer dingen uit zijn verband gehaald zeg. Ik hou deze discussie verder voor gezien, bespottelijk gewoon.

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:38

*heeft geen zin en tijd om de laatse 5 pagina's te lezen...
Ik zie het zo.
De BvT hadden eerst een topic in HK. Kregen een subforum.. Nu willen ze het besloten houden? Het spreekwoord van "geef ze een vinger en ze nemen je hele hand" vind ik hier een beetje op van toepassing....
Als het voor de BvT zo belangrijk is om hun informatie gesloten te houden voor de buitenwereld, kunnen ze het beste toch een eigen forum aanmaken en dat gesloten houden voor de buitenwereld...
Binnen de kortste keren is het volgens mij zo dat de BvT niet eens meer naar het hele bokt kijken, maar alleen naar hun eigen deel.... Oftewel 1/5 deel van bokt verdwijnt in een subforumtje... Lekker leeg word bokt dan.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:39

Mieke schreef:
Sjongejonge wat worden hier weer dingen uit zijn verband gehaald zeg. Ik hou deze discussie verder voor gezien, bespottelijk gewoon.

Er word niet gevloekt of gescholden, hoor.

janna schreef:
Ann schreef:
, integendeel zelfs Ik lees (bespioneer? ) er graag bij.

Jij bent niet de enige, maar zo zijn er nog 1000-en. Juist omdat de mensen van het begin een klein bokt hebben gehad, waarbij iedereen elkaar kent, zou ik ook graag een gesloten forum hebben. Als ik nu een bericht plaats, staat het binnen no-time op de volgende pagina, en hebben degenen waarvan ik wil dat ze het lezen het niet gezien. Ook berichten van andere mensen van toen vind ik interessant. Alleen ook zij zijn een stuk minder gaan posten, en deze berichten mis ik ook, omdat ze snel wegzakken. Mensen reageren toch vaak op bokkers die bekend zijn, die op dit moment erg veel posten.

Daarnaast vind ik het persoonlijk poepie vervelend dat ik soms pb-s krijg van mensen die ik niet ken, net een nieuw account hebben geopend, en mij wat vragen over een paard wat ik volgens bokt heb gereden. Om deze reden zet ik dus ook geen namen meer bij een paard. Ik heb het over de bruine, mijn Z paard etc... Erg leuk hoor....
Bij een besloten forum is dit probleem ook over
.
Ik heb begin konden we berichten ook editen, toen bokt zo groot werd, is die optie ook verdwenen. Ook zoiets waar ik absoluut niet blij mee ben.

Dit vind ik eigenlijk een beetje onzin.
Alsof de BVT´ers wél allemaal te vertrouwen zijn en alsof die niet eens een enkele keer vragen welk paard dat je gereden hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:50

Ik denk niet dat BvTers zich in hun forumpje gaan verschansen en er nooit meer uit komen, zodra dat gesloten wordt voor de rest van Bokt. Als ik het voor mezelf bekijk vind ik een BvT forum een leuke aanvulling aan Bokt voor de wat persoonlijkere of niet specifiek over paarden gaande topics (die ik nu eigenlijk gewoon niet post). Voor een hele hoop dingen kan ik daar echter niet terecht. Discussies over methodes bij vrijheidsdressuur, over de functie van de trapezoidus tijdens het laag/rond diep rijden, verschillende teugelvoering bij het mennen of het werken aan de lange teugel zijn niet dingen die ik op BvT ga voeren, simpelweg omdat er op andere plekken op Bokt meer experts bijeen komen (RT, UhZ) en ik daar dus meer aan heb. Ik denk dat IJslanderbezitters, endurancerijders, eventers enz. dat ook zullen hebben omdat hun disciplines wat minder bekend zijn dan de reguliere dressuur, maar ook dressuurruiters zullen waarschijnlijk eerder naar RT gaan voor een vraag over het aanleren van piaffe dan naar BvT.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:52

Ik lees nog steeds mee, en ik begrijp eigenlijk alle standpunten wel.
Mijn eerste post was ook dat ik vond dat het niet nodig was, maar dan eerder vanuit het standpunt dat men eerst had gezegd dat alle subforums voor iedereen toegankelijk zouden zijn.

Maar wat mij 'stoort' is dat trekken van een grens, een onderscheid maken. BVt vinden dat Bokt veel veranderd is, Bokt is zeker gegroeid en er zijn veel meer mensen. Maar ik heb me in 2003 aangemeldt, ik zelf vind dat ook. Toen ik in het begin bv. foto's poste, reageerde dezelfde mensen; oh wat zijn jullie vooruit gegaan, ik volg al jullie topics...
Dat is nu ook niet meer en zelf vind ik bv. bij HAW ook mssn 1 iemand terug waarvan ik foto's 'volgde'. Begrijpen jullie, of is het weer dom uitgelegd?

Ik post de laatste tijd zelf ook al minder, merk ik. De sfeer is veranderd, ja, maar dat merken niet alleen BVT van 2001.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:53

Dat vind ik eigenlijk ook precies zo.
Ik heb me ook in 2003 aangemeld, en verlang ook wel naar een tijd terug.
In 2001 reed ik nog niet eens paard.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:55

De manier waarop sflj reageert, is precies de reden waarom ik graag een besloten forum zou willen zien.
Ik geef gewoon mijn mening, op een openbaar forum, en als iemand dan beledigend en met kotssmileys reageert, illustreert dat precies wat ik bedoel met gebrek aan respec...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:58

Ik zie geen probleem als "Bokkers van Nu" daar niet kunnen reageren, maar om het nou helemaal af te schermen voor de bokkers die niet de "Bokkers van Toen" zijn vind ik eigenlijk toch weer een stapje te ver gaan.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:58

Dat wil toch niet zeggen dat de BVN er allemaal zo over denken of zo zijn?

Ik begrijp persoonlijk het standpunt wel (van allebei), maar als er dan toch een onderscheid komt, dan weet ik niet of ik een bokker van nu ben .

Ik hang er dus zo maar ergens tussen om het zo te zeggen, want ik voel me in deze sfeer op dit moment ook niet helemaal thuis, maar ik ben ook geen BVT, want toen zat ik nog niet op Bokt.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 14:04

Billy schreef:
De manier waarop sflj reageert, is precies de reden waarom ik graag een besloten forum zou willen zien...

Alsof er respect spreekt uit jouw berichten, in sflj probeer je misschien een zondebok te vinden, maar kijk ook eens naar de toon van je eigen berichten.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:09

Ik heb gewoon mijn mening gegeven. Ik heb niemand beledigd. Dat ik niet vertel wat jij wilt horen is niet mijn probleem.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:10

Maar dat één iemand zo reageert wil toch niet zeggen dat iedereen zo reageert?

Want ik denk er net zo over dat de sfeer er niet op verbeterd...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:14

Mieke schreef:

idd zeg

ik ben nu bij aan het lezen, maar tjonge jonge wat een stelletje jaloerse kleuters

Ik gaf eerder aan dat het me niet uitmaakte of er een besloten BvT kwam of niet, maar dat ik maar daar niet zo druk om maakte

Ondertussen krijg ik steeds meer de neiging om te zeggen, ik begrijp waarom er een bsloeten forum moet komen

bah, bah bah, walchelijke reacties hier..

Citaat:
@RK; niemand heeft het toch over opzouten?!
Juist voorkomen dat de 'oude garde' opzout naar besloten fora

onee, waar zie ik dan regelmatig staan www.bvt.nl ???

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:24

Het Bokt van 2001 krijg je niet meer terug, ook niet in besloten subforums. Die tijd is geweest, dat was toen en dit is nu.

Ik vind het erg jammer dat deze leuke discussie een veel minder leuke kant op gaat. Sommige reacties vind ik echt ver beneden peil, en een aantal Bokkers vallen een beetje door de mand zo...