Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Botervlieg

Re: Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:07

Bloos! Ibbel toch!

Dat van die kaart en die auto heb je goed onthouden (uit onze recente pb-wisseling) Knipoog ,
maar ik wil toch weer een aanmerking maken op de toon in je bericht (uitdrukkelijk niet op
de info.) die ik niet conform de boktregel ('moet op de voorpagina van de krant kunnen
en op een manier waarop je zelf ook graag aangesproken wilt worden' ) vind :

Ibbel schreef:
Bas, het is heel simpel: voordat je je aanmeld op een forum, dan lees je de regels, en de FAQ. Of stap jij gewoon in de auto voordat je op een kaart hebt gekeken waar je heen moet?

En als je die FAQ dan even niet kan vinden op het moment dat er een ban dreigt, dan ga je even zoeken. Want als het goed is, heb je die dus al eens voorbij zien komen, dus je weet van het bestaan af. En zelfs als je die FAQ nooit hebt bekeken, dan kan je met een beetje gezond verstand - waar jij ongetwijfeld ook mee gezegend bent - ervan uitgaan dat die ergens op het forum zullen staan. En aangezien jij zelf een groot forum beheert, kun jij ook best beredeneren waar op het forum die FAQ en die regels wel eens zouden kunnen staan - op forumzaken dus.

Dus hang nou niet de vermoorde onschuld uit, je weet best hoe het in het algemeen op een groot forum gaat.

En nee, een mod zal van mij NOOIT een scheld-pb krijgen
en ja, ik begrijp dat Bas je irritatie wekt. Maar hoort dat niet
gewoon bij het minder leuke deel van je modtaak? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:54

Bas, ik was even gaan rijden met mijn pony's, vandaar dat ik nu pas weer reageer Clown Knipoog Maar Lielle verwoordt waarom ik reageerde, uit collegialiteit. Ibbel en Justy spannen mij wel zeker niet voor hun karretje, ik zag dat jij het niet goed begrijpt wat zij bedoelen, dus doe ik mijn best om extra uitleg te geven met betrekking tot je vragen. Omdat ik dat ook bij mijn taak als mod vind horen, een goede afwikkeling naar tevredenheid van alle gebruikers, zowel moderators als bokkers dus.

Overigens heb ik nog wel gezien waarom jij je ban hebt gekregen, echter omdat dat in de laatste dagen was voor ik op vakantie ging, heb ik me daar bewust niet in gemengd, enkel in meegelezen. Toen ik terugkwam van mijn vakantie, heb ik alle gesloten en lopende zaken op modereer/beheersniveau gelezen, om te weten wat er zich heeft afgespeeld, en waarom bepaalde dingen zo lopen. Veel van mijn modacties gebeuren namelijk op zaken die eerder elders gepasseerd zijn.

En tot slot, Justy verschuilde zich zeker niet achter mij, ze staat naast me, net zoals alle mods staan we allemaal gelijkwaardig naast elkaar. Maar ik lees nog een vraag die ik niet goed begrijp, wat vind jij niet menselijk aan het modteam?

Als ik het goed begrepen heb, ben jij geirriteerd, omdat Justy jou gelijk geband heeft, nadat jij je pb waarin de 3e OW staat, hebt gelezen. Dit houdt in dat jij al 2 x eerder een OW hebt gekregen, met daarin dus beide keren een verwijzing naar de FAQ en de gang van zaken na het ontvangen van een OW. Dus Justy (of eender welke andere mod) mocht met recht aannemen dat jij op hoogte was van de loop der zaken. Jij bent dus gelijk geband, zonder mogelijkheid om vóór de ban een weerwoord te geven. Dat is niet om jou te stangen ofzo, dat gebeurt met élke andere gebruiker die een pb krijgt met daarin een OW met de bijbehorende ban. Na die ban is er wel degelijk ruimte om extra uitleg te geven, of om jouw kant van het verhaal te vertellen. Lukt dat niet met de betreffende mod, dan zijn er nog altijd de bemiddelaars die hiervoor zijn aangesteld.

Omdat je zegt dat je geen antwoord op je vragen krijgt, ga ik die nog even puntsgewijs na.

Bas232 schreef:
Wat gebeurd er als ik nu weer een OW krijg? Is het dan zonder waarschuwing weer een ban?
Hoe kom je van directe banning af? Want blijkbaar als je in dat systeempje zit krijg je meteen weer ban's en telkens zwaarder.
Normaal lijkt me zoiets als: 2x OW dan OW + Ban, ja ook na een ban.....maar hier is het blijkbaar:

2xOW en verder Ban achter Ban......

Graag meer uitleg.....want de regels zeggen er niets over.

Een OW blijft 6 maanden bij je naam staan, daarna vervalt hij.
1e OW : Geen gevolgen
2e OW binnen 6 maand : ban van een dag.
3e OW binnen 6 maand : ban van een week.
4e OW binnen 6 maand : ban van een maand.
5e OW binnen 6 maand : ban van 3 maanden.
6e OW binnen 6 maand : ban van onbepaalde tijd (doorgaans 1 jaar, en daarna kun je aanvraag doen of je terug mag komen)
Bron : viewtopic.php?f=25&t=390254

Overigens, met de oude versie van Bokt was het als volgt : Een moderator verstuurde de OW per pb, hield in de gaten of de pb gelezen was, zodra dat het geval was, gelijk een ban. Soms duurt dat iets langer, omdat de betreffende bokker de pb las terwijl de betreffende mod niet online was, dus dan kon die bokker nog antwoorden. Echter, de moderator gaat dan niet in weerwoord, maar bant gelijk. Ruimte voor discussie/gesprek/uitleg is altijd ná een ban. (hier heb je dus gelijk ook je uitleg/antwoord op waarom Justy niet reageerde maar gelijk bande, dat is conform ons beleid)

Bas232 schreef:
En ik heb me rot gezocht achter die FAQ over die BAN, neen die stond er niet.
Waarom staat dat niet domweg als link in de normale forum regels? Lijkt me wel de juist plaats.

Die staat er wel, die stond er ook ten tijde bij het ontvangen van jouw 1e OW die je van ons kreeg. Wij vermelden duidelijk waar het te vinden was (ik heb de tekst zo voor mijn neus), dus dan verwachten wij dat de gebruiker dat gaat lezen en zo ziet wat de gevolgen zijn van een volgende OW.

Ik hoop dat ik zo al je vragen naar tevredenheid heb beantwoord Lachen Desondanks, vermeld het zeker.

Overigens heb ik nog nooit een scheldpb gekregen Lachen

Edit 23.30 : Cruciale cijfers toegevoegd in uitleg over bans Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:22

Hoi, elke mod zegt dan wel dat er een verwijzing wordt gegeven naar de faq, maar bij mijn ow was dat niet het geval. Dus misschien is dat ook bij bas gebeurd?

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:25

Bas232 schreef:
Hoi Maya,

Ik krijg nu echt het idee dat Ibbel en Justy jou voor hun karretje aan het spannen zijn.
Ik aanvaard jouw excuus dan ook.
Waarom reageren ze niet zelf?

Waarom geef jij mij antwoord en niet Justy?

Ik neem jou niets kwalijk, maar ik krijg het idee dat Justy zich loopt te verschuilen en jou het met mij laat oplossen.

Tjee volgens mij probeer je zelfs de mods tegen elkaar op te zetten Haha! Haha! Haha! (met smileys)

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:29

nielsd schreef:
Hoi, elke mod zegt dan wel dat er een verwijzing wordt gegeven naar de faq, maar bij mijn ow was dat niet het geval. Dus misschien is dat ook bij bas gebeurd?

nielsd even lezen:

Maya schreef:
Die staat er wel, die stond er ook ten tijde bij het ontvangen van jouw 1e OW die je van ons kreeg. Wij vermelden duidelijk waar het te vinden was (ik heb de tekst zo voor mijn neus), dus dan verwachten wij dat de gebruiker dat gaat lezen en zo ziet wat de gevolgen zijn van een volgende OW.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:34

Oke, maya schrijft nogal hele grote stukken tekst dus daar kan je toch overheen kijken Clown Toch???
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-06 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:47

nielsd schreef:
Oke, maya schrijft nogal hele grote tekst dus daar kan je toch overheen kijken Clown Toch???

Dat kan de beste overkomen..... Ja

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:50

Maya schreef:
Edit 23.30 : Cruciale cijfers toegevoegd in uitleg over bans Bloos

Ja, ha ha je had eerst staan dat als de 4 de en 5 de OW binnen één maand kwamen hè.....ha ha ik vond het al zo soepeltjes...

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:13

Dag Mod's,

Ik noem het maar even zo, want blijkbaar beginnen jullie allemaal te antwoorden Haha!

Wat ik probeer te zeggen is dat het bannen van users de hoogste straf is die je aan een gebruiker kunt uitdelen.
Maar dat jullie daar wel heel gemakkelijk mee omgaan.
Kijk naar je eigen regels, die zijn verre van menselijk.

Normaal als je een ban gehad hebt, moet je OW teller weer op nul komen alvorens een zwaardere ban gegeven wordt.
Maar dat doen jullie niet.
Als je immers een ban (=straf) gehad hebt, dan blijft je teller staan waar hij is en het enige dat je weer kan krijgen is wederom een ban, want waarschuwen is er niet meer bij.
Dat is wat ik bedoel, jullie hanteren het bekende spreekwoord: "Eens een dief altijd een dief!"
Ja leuk dat die OW's na een half jaar verdwijnen, dat betekend dat ik voor een klein verkeerd regeltje (wat in mijn ogen niet eens een ban/OW waard is) je in een systeem terecht komt waar je niet meer uitraakt.

Jullie mods moeten jezelf voor de grap eens een vrijwillige ban van 1 week of meer geven, ik verzeker je dat het zeer frustrerend werkt, en zeker als het om een akefietje gaat.
Normaal is het de bedoeling van een ban om een gebruiker tot inzicht te krijgen, maar dan moet het wel in verhouding staan met het gepleegde, wel dat staat het dus niet.
Mijn eerste ban van 24 uur kon ik begrijpen, niets op tegen, maar die tweede van een week sloeg echt nergens op.
Hij kwam twee dagen later nadat de topic reeds veel verder was in de discussie en naar mijn idee er niets aan de hand was, ook kreeg ik niet de indruk van de medebokkers dat er iets loos was.
Dat is wat ik bedoel en ik stond dan zeker op het punt om eens een goede scheld PB naar de mods te sturen, gelukkig ben ik te beleefd om dat niet te doen. Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:33

Fijn dat je de laatste zin er nog bijzet blijft het geheel hier toch nog ontopic.
Verder begrijp ik het probleem eigenlijk niet zo, jij zegt dat je in een systeem terecht komt waar je nooit meer uitraakt maar een half jaar lijkt me toch redelijk te overzien.

Verder zou ik me echt zorgen gaan maken als je zeer gefrustreerd raakt van het feit dat je een week niet op Bokt kunt komen. Klinkt wel als een internetverslaving en dat is niet gezond.

Om dan nog maar even met een dooddoener te eindigen. Als het je zoooooo slecht bevalt op Bokt is het misschien zaak om af te kicken en er niet meer te komen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:45

Citaat:
...Als het je zoooooo slecht bevalt op Bokt is het misschien zaak om af te kicken en er niet meer te komen...
Dit vind ik toch zo'n dooddoener.

Er zit een wereld van verschil tussen het niet eens zijn met bepaalde regels,
en daar een mening over geven, en "slecht bevallen > rot maar op".

We zijn hier geen kudde schapen die achter 1 schaap aanloopt. Dat er regels zijn is (meer dan) prima.
Maar het is niet reëel om te verwachten dat iedere user die op dezelfde manier "leest" en daar verder geen mening over heeft/naar buiten brengt.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:27

Aan de ene kant ben ik het met je eens Ann, aan de andere kant zit er wel een beetje een kern van waarheid in. Je mag als gebruiker je mening geven over het beleid, uiteraard. Je kunt als gebruiker proberen uit te vinden waarom de regels zijn waarom ze zijn, je kunt proberen het beleid zover te krijgen dat ze die regels aanpassen, en als dat allemaal geen zoden aan de dijk zet dan kun je blijven schoppen en je blijven ergeren, of je kunt besluiten je erbij neer te leggen (en misschien wel een klein beetje proberen het eens van de andere kant te bekijken). Als je je er niet bij neer wilt leggen en je schoppen hebben geen effect, dan is het voor jezelf misschien ook wel een stuk rustiger om er gewoon voor te kiezen er geen energie meer in te steken. Natuurlijk is dat ieders eigen keuze, en ik zal ook nooit zeggen 'rot maar op als het je niet bevalt', maar ik vraag me echt wel eens af waarom mensen ergens blijven waar ze duidelijk alleen maar gefrustreerd raken van (bijvoorbeeld) de regels, of het publiek om maar iets anders te noemen.

Wat Bas aangaat, ik moet zeggen dat ik niet zo goed meer weet wat ik je nog meer kan vertellen. Ik krijg het gevoel dat jij aan het wachten bent tot je de dingen hoort die je graag horen wil, en ik heb niet het idee dat wij die dingen op korte termijn gaan zeggen. De kans dat het banbeleid aangepast gaat worden naar aanleiding van jouw input is niet zo heel groot omdat er over de inhoud van het banbeleid heel wat is afgediscussieerd voordat het ingesteld werd, en wij als mods daar allemaal achter staan. Je mag van mij best je mening blijven ventileren (mits het netjes blijft natuurlijk Knipoog ), maar ik denk niet dat de verwachtingen die je lijkt te hebben, waargemaakt zullen worden.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:15

Hoi Justy,

Als je niet je mond opendoet, ja dan is de kans nul dat er iets verandert, toch?

Mijn gezegde is dan ook: "Niet geschoten is altijd mis" Haha!

Ik moet wel toegeven, daar heb je gelijk in, dat ik de regels een beetje aan het uitproberen was.
Maar aan de andere kant, de topics waar ik in zit kan je haast niet anders dan af en toe een beetje heftig te zijn.
Vaak gaan die topics over politiek, en da's erg moeilijk om daar altijd even rustig te blijven.
Probeer maar eens met je Opa een discussie over politiek te houden thuis, ik geef je op een briefje dat beiden ver over de regels gaan. Clown

Ik pleit er dan ook nog steeds voor dat voor een ban een OW zou moeten komen en niet tegelijk met de ban.
Of bv een PB van een moderator die je even laat weten dat je moet stoppen met zo te posten.
Immers, ik weet dat maar al te goed, velen niet, dat niet iedereen leest zoals het geschreven is.
Smiley's helpen een boel, maar zelfs die kunnen verkeerd uitgelegd worden.
Laat me eens een mooi voorbeeld geven: Nagelbijten / Gniffelen die smiley zou eigenlijk meteen een ban moeten geven als ik die in jou richting zou sturen, want ik lees die smiley dat iemand moet kotsen.
Kijk maar eens goed, die steekt z'n vinger in z'n keel.....terwijl anderen het nagelbijten vinden.

bv dit: Justy Nagelbijten / Gniffelen

Lijkt me duidelijk een geval voor een ban, terwijl een ander het ziet als iets heel anders.
Dat is precies wat ik bedoel, het beleid zou een beetje moeten veranderen ten aanzien van het uitdelen van bans, effe verder kijken of er echt wel iets aan de hand is.
Krijg je ook minder scheld-PB's om toch on-topic te blijven Haha!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:22

Even geheel off-topic, die smiley heeft een hoop betekenissen gekregen in de loop der jaren maar die kende ik nog niet Haha!

Het systeem op Bokt werkt gewoon niet zo dat er meteen een ban uitgedeeld wordt. Een ban is een direct gevolg van een tweede of volgende OW.
Overigens wel grappig dat jij vindt dat er voor die smiley (met de betekenis die jij eraan geeft) een ban zou moeten komen, er worden wel OW's uitgedeeld voor het gebruik van de kotssmiley maar daar zijn veel mensen het toch niet mee eens hoor Knipoog Je zegt het zelf al, de een ziet het zus en de ander zo. Ook in dit geval: jij vond dat er niet zoveel aan de hand was, wij zagen dat anders.

Overigens worden de meeste scheld-PB's verstuurd naar aanleiding van simpele slotjes of verplaatsingen Clown

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:37

Hoi Justy,

Ik heb geen problemen met ban's hoor, enkel de manier waarop.

Eigenlijk zijn de regels zo, maar jullie noemen het voor de "vriendelijkheid" even anders.

1e overtreding = OW
2e Ban
3e Ban
4e Ban
etc.....

Kijk, dat ziet er toch heel anders uit dan jullie het presenteren.
Er bestaat dan ook maar 1 waarschuwing, waarna er enkel nog bans volgen.

Wat aangaande slotjes etc, ik moet wel zeggen dat die minder en minder vaak voorkomen, blijkbaar hebben sommige scheld-PB's dan toch geholpen, ondanks dat het niet netjes is. Clown

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:39

Ann schreef:
Er zit een wereld van verschil tussen het niet eens zijn met bepaalde regels,
en daar een mening over geven, en "slecht bevallen > rot maar op".

Ben ik met je eens maar ik vind het echt jammer dat er gebruikers zijn die maar door blijven hameren over wat er allemaal niet goed is en toch niet van Bokt af te slaan zijn. Iedereen mag z'n mening geven maar je kunt niet verwachten dat er dan gelijk van alles veranderd wordt en het lijkt er bij sommige mensen op dat ze dat wel verwachten.

Bas232 schreef:
Ik pleit er dan ook nog steeds voor dat voor een ban een OW zou moeten komen en niet tegelijk met de ban.
Of bv een PB van een moderator die je even laat weten dat je moet stoppen met zo te posten.

Je krijgt toch eerst een ow voor je een ban krijgt? Als je die hebt gehad is het dus verstandig om je 6 maanden lang te gedragen en misschien even niet de grens op te zoeken todat deze vervallen is.
Ik zie vaak dat moderators in een topic posten maar dat daar door gebruikers overheen gelezen wordt of dat het genegeerd wordt dan mar ik vind de verantwoordelijkheid wel bij de gebruiker liggen. Je kunt moeilijk verwachten dat de mods constant pb's rondsturen als mensen niet opletten en misschien een ow gaan krijgen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:42

Bas232 schreef:
Er bestaat dan ook maar 1 waarschuwing, waarna er enkel nog bans volgen.

Dat is niet helemaal waar, er bestaat ook nog zo iets als een User Note (UN), dat is een 'berisping' (rotwoord, maar goed) waar verder geen gevolgen aan zitten. Krijg je na je eerste OW een UN, dan is er niets aan de hand, is het weer een OW dan volgt er een ban.

Daarnaast wordt er in sommige gevallen wel afgeweken van het vaste beleid, als iemand bijvoorbeeld een 5e OW binnen 6 maanden tijd krijgt dan zou er een ban van 3 maanden moeten volgen. Af en toe is de situatie zo dat we dat wat zwaar vinden en dan wordt het in plaats daarvan een maandban. Er wordt niet blind geband, daar wordt echt wel naar gekeken.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:53

Hoi Justy,

Over die UN's hebben we het nog al gehad, daar heb ik toch niets aan?
Ik heb er nog nooit een gezien......
Toen bleek dat ik ze wel had, maar hoe kan ik dat weten als enkel de Mod's die zien?
Hoe komen wij als gebruikers te weten of er UN's wel of niet bestaan?
Mij is er nog nooit een getoond, door niemand....

Wel heb ik 1 OW en verder Bans gezien, waarvan de laatste wel met duidelijke uitleg.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:56

Ho, een UN wordt gewoon verzonden naar de gebruiker hoor Lachen Ik weet niet hoe je erbij komt dat je die gehad hebt? Als je een UN gekregen hebt (dwz, een 'sturende PB' die geen OW is) dan krijg je die zelf ook gewoon te zien hoor.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:02

Justy schreef:
Ho, een UN wordt gewoon verzonden naar de gebruiker hoor Lachen Ik weet niet hoe je erbij komt dat je die gehad hebt? Als je een UN gekregen hebt (dwz, een 'sturende PB' die geen OW is) dan krijg je die zelf ook gewoon te zien hoor.

Wie zou mij dan zoiets gestuurd hebben?
Ik heb nog nooit een UN-PB van een mod gehad anders dan een OW en bans.
Ook heb ik nog nooit een "sturende-PB" gehad, anders zou ik echt wel opgepast hebben met mijn woordkeuze in bepaalde topics.
Al jaren schrijf ik op dezelfde manier, en nooit iets aan de hand behalve wat slotjes gezien vanwege off-topic door diversen waaronder ikzelf.
Maar verder echt niets.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:05

Ik reageerde op dit zinnetje:

Citaat:
Toen bleek dat ik ze wel had, maar hoe kan ik dat weten als enkel de Mod's die zien?

Jij hebt geen UN's gehad. Het is niet zo dat je altijd eerst een UN krijgt en dan pas een OW. Als je 'vergrijp' ernstig genoeg is dan wordt het gewoon meteen een OW.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:27

Justy schreef:

Citaat:

Jij hebt geen UN's gehad. Het is niet zo dat je altijd eerst een UN krijgt en dan pas een OW. Als je 'vergrijp' ernstig genoeg is dan wordt het gewoon meteen een OW.

Ik snap nu hoe het werkt, je moest me gewoon hebben, simpel zat.
Ik zal je een hint geven, kijk eens >>link<<

Ben zeer benieuwd wat je daar mee gaat doen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:32

Jammer dat je er zo over denkt. Ik kan wel weer proberen je van het tegendeel te overtuigen maar het het is uiteindelijk je eigen keuze of je me geloven wil of niet.

Nog even dit: Als je een post tegenkomt die volgens jou niet door de beugel kan dan kun je die melden met het Tip een Mod-knopje (dat rode uitroeptekentje rechts onderaan in ieder bericht.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:33

Ik heb dat knopje al eens geprobeerd, werkt bij mij niet, volgens mij is het kapot Haha!

Op verzoek van je het ik het nog eens geprobeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:50

Justy schreef:

Citaat:

Wat vreemd, dat is toch voor een ieder persoonlijk? Iedereen heeft toch zijn eigen interpretatie en incasseringsvermogen? Dan is woordgebruik heel persoonlijk, het lezen ervan ook en het interpreteren ervan ook, dus afhankelijk van het incasseringsvermogen van een poster is het wel of niet ernstig. Met zo een grote groep gebruikers en gelukkig ook een nieuwe groep wat 'oudere' gebruikers vind ik dat het ook reeel moet blijven, dus binnen proporties. Kijk, ik kan met een zinnetje een pennytopic volledig over de zeik helpen, post er nooit, dus zal door hun nooit een ban oplopen, maar als dat zinnetje in een discussie op een wat 'volwassener' ( Haha! Clown ) topic wordt geplaatst mag ik toch aannemen dat dat niet meteen psychiaters op moet leveren?

Bokt moet wel divers mogen blijven hoor, als het echt te penny gaat worden is er voor velen echt geen lol meer aan. Als er types tussen zitten die hun zin niet krijgen en meteen huilebalken moeten dus meteen maar moeten temmen omdat ze net niet genoeg mondig zijn om hun mening op te leggen, vind ik zwaar kinderachtig. Er zijn topics die boven mijn pet gaan, of waar de lijn mij niet past of gewoon te kinderlijk zijn, daar post ik niet in, maar ik vind dat Een Ieder op gelijke voet behandeld moet worden binnen het beleid en dat niet iemand moet gaan vinden dat Dit is wel een UN waard en Dit niet. Dat is gewoon de mond snoeren. Overigens vind ik persoonlijk dat BAS 232 wel zinnen weet te formuleren die binnen een discussie past, kinderlijk gescheld heeft kennelijk meer consideratie als wat bondiger om de hoek komen. Ken een bokker die heel erg persoonlijk kan zijn en heel erg veel mensen al heeft beledigd maar heb nog geen bans gezien. Dus laat bokt wel proffesioneel met mensen om bijven gaan om over 1 kam te blijven scheren.

(geen scheldpb hoor, maar wel mijn mening Clown Zij zijn groot en ik is klein! )