Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 01:03

Lijkt mij trouwens een super simpele oplossing die hier gemoemd wordt en al flink meehelpt mbt privacy: zorg dat anderen je berichten niet terug kunnen lezen met één klik in je profiel.

@boktbeheer: lijkt mij niet moeilijk te verwezelijken, maar wel prettig voor de gebruikers. Een idee?

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 01:50

DuoPenotti schreef:
Maar ligt dat dan daaraan?
Ik, ouwe taart, post ook wel eens wat zonder dat iemand er iets over zegt. En hetzelfde 10 post later door een andere bokker waar mensen ook op aanhaken.
Maar dat trek ik me dan niet aan.
Dat is dan niet gelezen denk ik dan en klaar.
En dan wil ik niet rot doen. Is het juist de puberteit dat je dan denkt;zie je wel ze negeren me expres?
Voor leeftijd moet je eerst in een profiel kijken. En dat word zo snel ook niet gedaan.
En zouden bokkers zo goed onthouden hoe oud je bent?
Ik in ieder geval niet.

Maar dat gebeurd dus zeker wel! Vaak genoeg een topic gezien waarbij meerdere bokkers de leeftijd van TS erbij brengen en alle historische berichten aanhalen. Dat is ook niet zo motiverend om dan nog iets te delen op Bokt als je dat soort dingen mee leest.

Avalanche

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 02:29

Mja, soms zeg ik dat een bokker nog jong is om mensen even wat te laten nadenken. Wees een beetje lief voor jonge meiden, op die leeftijd deed je zelf ook stomme dingen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 03:38

Jong en oud wordt tegenwoordig weggezet. Alles en iedereen.

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 03:44

Nee precies, Ik heb ook heel vaak meegemaakt dat bokkers helemaal terug in mijn berichten gaan om mijn leeftijd te vinden. Ondertussen heb ik alles al laten verwijderen dat daar mee te maken had, want ik kreeg er een beetje genoeg van.

(ps, Ik heb ook heel veel spijt van eerdere berichten :j )

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 06:17

20 jaar bokt, alle vragen zijn al een keer gesteld :')

En verder is het ouderwets voor de jeugd, die zitten op andere sociale media.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:13

8nnemiek schreef:
Ik zit eigenlijk veel liever op het 'ouderwetse' bokt dan op social media als facebook en instagram. Ik heb een hekel aan de algoritmes op facebook, de reclames, en er wordt niet genoeg gemodereerd. Ik word er echt triest van hoeveel enorm kwetsende, racistische en domme opmerkingen en smileys er op Facebook voorbij komen, en hoe enorm veel nepnieuws.

Wat privacy betreft: je hebt zelf in de hand wat je typt. Van mij zou Facebook enzo juist wel eens wat transparanter mogen worden.
Wel zou het van mij ook mogelijk moeten worden om oude berichten zelf te verwijderen, bijvoorbeeld na een bepaald aantal jaren. Maar ik snap ook dat dit lastig is bij topics die nog steeds relevant zijn, die moeten niet helemaal uit elkaar vallen.

Ik zoek trouwens zelf regelmatig nog informatie terug uit mijn oude berichten, soms enorm handig! Dus ik zou het bv wel heel jammer vinden als oude topics waar ik in het gereageerd ineens compleet worden verwijderd omdat iemand anders een post weg wil hebben.

Ik wil me hierbij aansluiten, omdat ik dit topic met verbazing zit te lezen. Voor mij is Bokt superinformatief. Heerlijk dat je hier een vraag kunt opgooien en allerlei ervaringen uit de eerste hand terugkrijgt. Heb soms heel veel aan de oudere topics onder Informatief. Maar ik ben ook wat ouder, vind het juist fijn dat Bokt niet zo hijgerig is als sommige social media.

Privacy is wel een ding. Als ik lees dat mensen een topic niet kunnen laten verwijderen, is dat kwalijk. Aan de andere kant: maak je alsjeblieft geen illusie over de privacy op Facebook, insta, twitter, TikTok en dergelijke. Die zorgen echt wel dat ze alles over je te weten komen wat ze kunnen. Dat je een fotootje kunt verwijderen, maakt echt niet veel uit. Voor die media is het een verkoopmodel, jij bent het product.

https://www.vpngids.nl/privacy/social-m ... -over-mij/

Nou ja, ik ben een tevreden Boktgebruiker, dus hoop dat het forum nog een tijdje mag bestaan. Daarbij vind ik meningen die afwijken van de mijne, ook interessant. Terechte kritiek vind ik ook moeten kunnen. Leer ervan. Aanvallen op de man hoeven voor mij niet, maar dat heb je echt op alle social media.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:33

Ja TS dat klopt , zelf zit ik er ook veel minder op.En ja een forum vind ik leuker als 'nieuwe media".
dat komt idd door mijn leeftijd , maar ook de buiten wereld. je kunt tegenwoordig niet genoeg oppassen, er zijn genoeg vreemde mensen onderweg met minder goede bedoelingen!.
Desondanks is het nog welleuk hier maar ik ben minder verslaafd aan bokt dan vroeger, ook omdat ik door ziekte minder met de paarden bezig ben.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:39

Ik lees nog mee op Bokt en plaats nog wel eens in bepaalde luchtigere subfora. Soms waag ik me ook nog weleens aan een fototopic, maar de spontaniteit is er wel een beetje af t.o.v. Social Media kanalen. Hier moet ik eerst goed kijken naar dingen als of ik zichtbaar een haarelastiekje draag, of ik niet geposeerd op een (soms modellenwerk gerelateerde) fotoshoot foto sta en vanalles en nog wat. Maar dat is niet alleen van nu hier. Daarnaast vind ik het ook onprettig dat je geen dingen kunt verwijderen, het blijft voor altijd vindbaar waaronder gesloten advertenties.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:01

Storm schreef:

Denk het ook. Ik kom zelden een verrassende nieuwe vraag tegen die ik nog niet gehoord heb.
Zoals het ‘hoe diep is jouw navel’ topic. :')

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:03

8nnemiek schreef:
Ik heb juist het idee dat op bokt veel minder gekat wordt dan op social media. En ik denk eigenlijk dat veel mensen minder op bokt komen vanwege social media.

Het viel mij ook op dat het iets stiller is geworden op het forum.

Dat andere Social media een rol speelt geloof ik direct.

Maar ...er is vaak weinig plaats voor verschillende meningen of denkbeelden. Men kijkt liever wat in het eigen straatje past (veilig en groepsbelang) dan dat iemand geaccepteerd wordt door een andere kijk op zaken. Eea wordt het liefst met tunnelvisie bekeken zonder ruimte om iets vanaf meerdere zijden te bekijken.En heeft iemand een andere kijk wordt deze maar al te graag openlijk op persoon afgeserveerd of krijgt men een paar steken onder water om iemand belachelijk te maken tegenover de rest.

De hele maatschappij erg aan het veranderen en polarisatie zie je helaas overal steeds meer verschijnen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:12

Boras schreef:
Jong en oud wordt tegenwoordig weggezet. Alles en iedereen.

Maar dit was twintig jaar geleden ook al, toen ik voor het eerst op Bokt kwam moest ik echt wennen aan hoe het er aan toe ging soms. En ik kan me nog echt wel een paar felle (oa fokkerij) discussies herinneren waar de honden geen brood van lusten. Ik had juist het idee dat er toen minder snel ingegrepen werd.

Het probleem van internet overal is volgens mij juist dat mensen veilig en anoniem van achter hun toetsenbord van alles gaan roepen wat ze irl niet in hun hoofd zouden halen.

Met de komst van groepen ook op facebook lijken meer gelijkgestemden ook veel daar te gaan zitten ipv op een forum. Dus als het rustiger is geworden dan denk ik dat het mede te maken heeft met dat er veel meer andere kanalen zijn om zaken te delen.

Voor de rest ben ik het eens met miereneter wbt de privacy, dat lijkt beter op andere kanalen maar is het niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:17

Sunnda schreef:
Lijkt mij trouwens een super simpele oplossing die hier gemoemd wordt en al flink meehelpt mbt privacy: zorg dat anderen je berichten niet terug kunnen lezen met één klik in je profiel.

@boktbeheer: lijkt mij niet moeilijk te verwezelijken, maar wel prettig voor de gebruikers. Een idee?

Ik ben het daar niet mee eens. Ik vind het bij sommige gebruikers echt wel belangrijk om te zien dat een bepaalde reactie geen uitzondering is. Steeds meer weghalen van context en controleerbaarheid maakt de sfeer niet beter, het maakt juist eerder dat mensen nog minder grenzen stellen aan hoe ze zelf reageren.

En eerlijk gezegd: ik zie in de topics helemaal niet vaak dat mensen andermans geschiedenis gaan uitpluizen behalve als daar reele aanleiding toe is doordat iemand herhaaldelijk vreemde of nare opmerkingen maakt, of in het ene topic het ene verhaal begint en dan in het andere topic iets wat daar totaal tegenover staat. (Liegen dus, zeg maar. Laten we het maar gewoon noemen zoals het is.)

En andersom: mensen die steeds op een ander persoon reageren met een bepaalde vooringenomenheid, die hebben daar vaak de zoekfunctie niet echt voor nodig, dat is gewoon een kwestie van vaak herhalen. Dus nee, ik vind het niet zomaar prettig voor gebruikers en geen aanpassing die zomaar gedaan hoeft te worden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:19

Hoe zie jij het privacyvraagstuk dan voor je Shadow? Ik denk dat moeilijk te ontkennen valt dat er een hoop verbetering mogelijk is..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:21

Suzanne F. schreef:
Storm schreef:

Denk het ook. Ik kom zelden een verrassende nieuwe vraag tegen die ik nog niet gehoord heb.
Zoals het ‘hoe diep is jouw navel’ topic. :')

:D

Dit zal voor de oude garde zeker meespelen.
Maar daar is zoveel niet meer van over.
Voor de jongere zouden deze vragen eigenlijk wel weer gewoon opnieuw voorbij kunnen komen.
Ik denk dat die dan meer in de facebook groepen zitten. Meer gelijkgestemden en zo niet kan het weg.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:22

upendo schreef:
Ik denk dat het ook alles te maken heeft met een gezonde portie zelfreflectie aan alle kanten. :)

Dit zijn hele wijze woorden.

Maar ik denk ook dat een forum gewoon ouderwets is. In 'mijn tijd' had je hopeloos veel HK's met pubers en adolescenten, maar dat is gewoon niet meer.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:24

Haha eens Urbanus, ik heb na mijn 'hoogtijdagen' nog eens geprobeerd om een HK voor de lol bij te houden maar ik werd moe van het bijlezen. Stiekem is het een fikse tijdsinvestering..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:24

Voordeel van FB-groepen ook is dat je net in die groepen kunt gaan zitten waarin je vooral je eigen mening herhaald ziet worden. Op Bokt loop je toch een groter risico dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn. :))

Maar hoewel alle vragen wel een keer gesteld zijn, is er natuurlijk ook wel sprake van voortschrijdend inzicht, zoals iemand anders ook al eerder noemde in dit topic. :) Paddock paradises bestonden 20 jaar geleden immers nog helemaal niet, of iig nauwelijks, en iets als bitloos rijden stelden veel mensen bijna gelijk aan het tekenen van je eigen doodsvonnis.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:34

Sunnda schreef:

Hoe moet ik dan mijn Secret Santa lootje stalken? -O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:38

Of dat niet iedereen erbij kan, dat mensen eerst 100 berichten moeten hebben.
Dan heb je iig dat de stalkers het wat moeilijker hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:39

DuoPenotti schreef:
Of dat niet iedereen erbij kan, dat mensen eerst 100 berichten moeten hebben.
Dan heb je iig dat de stalkers het wat moeilijker hebben.

Dát en de mogelijkheid om zelf je berichten te verwijderen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:43

Maak daar 1000 van. Anders krijg je weer van die onzinberichten.

Ik zit ook al 21 jaar op Bokt, soms minder actief en dan weer wat actiever. Ik vind het nog steeds een leuk forum, maar ook mij valt op dat het rustiger is. Dat vind ik wel jammer. Moet zeggen dat ik zelf niet op FB Insta en TikTok zit, juist vanwege privacy _O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:45

Paard gerelateerd.
Maar 1000 mag ook van mij. Maar dat iig niet met aanmelden alles al te zien is.

En idd zelf de keuze wat je met je berichten doet. Zeker in niet lopende topics.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 11:09

Wat ik mis zijn idd de rijtopics, vroeger had je er veel meer naar mijn idee.

En... wat degenen die hier langer lid zijn vast nog wel weten, het forum FotoFun. Daarin was bokt zijn tijd ver vooruit want het was een soort Instagram avant la lettre. Mensen postten foto van hun nieuwe stofzuiger, kapsel, gekke dingen die ze meemaakten. Ik denk dat zoiets nu enorm goed zou lopen mits men de optie krijgt om dingen weer te verwijderen.

Vroeger was ik vrij star van mening dat je ''maar na moet denken voor je iets plaatst'' maar het internet van nu is zo groots en uitgebreid geworden. Er zijn van mij vast ook posts van 10+ jaar geleden die ik nu nooit meer zo zou plaatsen of liever weg zou halen. Op elk ander platform kan dat, ik ben ook lid op andere fora waar dit kan en de gaten qua verloop van topics of missende info vallen me daar ook erg mee.
Forum an sich vind ik ook niet per se uit de tijd, kijk maar naar reddit en hoe goed dat loopt. Reddit heeft het grote voordeel dat ze aanpassingen snel doorvoeren en met de tijd mee gaan. Waar bokt gewoon te lang stil staat. Bij een vraag om bepaalde aanpassingen wordt dan gewezen naar Flarum en wanneer dat er komt dan kan er van alles... Alleen dat is wel een jarenplan, voordat je Flarum draaiende hebt en toe komt aan wensen/signalen van je gebruikers is een heel groot deel al afgehaakt vrees ik.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:11

Sunnda schreef:

Nou idd
Ik ben actief in discussie forums en dan gaan mensen serieus je berichten/profiel na om te kijken of beroep etc wel rijmt met je mening

Hoe bizar :+