Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sclimpre schreef:IMANDRA schreef:
Hoe is dit haalbaar met de huidige bezetting? Ze kunnen al niet snel reageren op tems soms (geen beschuldiging, wel observatie), en dan moeten ze elk discussietopic hierop gaan checken?
Ik denk dat je dit kan automatiseren en dat de mods dan net meer overzicht houden met minder tijd.
Als het manueel moet is dat geen optie.
IMANDRA schreef:Hoe doe je dat? Er wordt dagelijks zo veel gepost dat enkel een melding op veel berichten binnen x tijd van 1 persoon al flink wat meldingen kan opleveren. Dan zou een mod al die meldingen moeten checken, want er is geen bot die de toon van die berichten kan checken zodat de mod dat niet hoeft te doen (of ja die zijn er vast wel maar niet binnen Bokt budget gok ik haha)
Van wat ik hier zo lees is met name de manier van communiceren een probleem in topics, waardoor de sfeer vervelend wordt. Zou daar dan niet beter op gemod kunnen worden?
janderegelaa schreef:DuoPenotti schreef:Maar janderegelaar het word bij andere topics ook gedaan, zie de alternatieve.
Nou dan is er geen pandemie aan de gang hoor en wat de ene dan fakenieuws vind is voor mij de redding van mijn toen 7 jarige paard geweest.
Hoe moeten ze dat dan modden?
Het modereren op Fakenews bedoel ik in deze kwestie dat er misinformatie gedeeld wordt die schadelijk kan zijn voor mensen maar waardoor mensen wel die beslissing nemen en daardoor de volksgezondheid in gevaar kunnen brengen.
Maar ook voor andere dingen zou moeten gelden: laat maar een onderzoek zien.
Aan de andere kant, als jij jouw paard beter krijgt met Bach bloesem therapie dan is dat toch mooi. Zou mij niet uitmaken.
DuoPenotti schreef:Karl
Maar jij denkt dat als iemand echt een bepaalde denkwijze heeft over de vaccins dat dat gaat veranderen als je dat maar vaak herhaald, of heel irritant herhaald?
Daar verander je niks aan, die voelen zich juist gesterkt want als er zo vol opgevlogen word.
En die de onwaarheden geloven denken al zo, anders geloofden ze wel wat anders
twijfelaars zien wel meer topics dan 1 met alleen gelijkgestemde niet vaccers.
Die lezen ook de andere topics wel.
dus laat ze, hang niet de schoolmeester uit, het geeft alleen maar ergernis.
Mizora schreef:Het punt is dat dit een ander onderwerp is. Als je wilt discussieren of dit überhaupt acceptabel is voor zo'n belangrijk onderwerp, is daar een ander (al dan niet zelf aangemaakt) topic voor.
DuoPenotti schreef:Ik heb dan toch een vraagje aan de hand van dit topic:
[CV] Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?
Op het moment dat iemand het wil hebben over alternatieve geneeswijzen komen ook altijd dezelfde mensen er doorheen dat het oplichting is, placebo, noem maar op. Ook al hebben ze het niet eens uit eigen hand ervaren maar vinden het bij voorbaat al. Nog nooit is daarvoor ingegrepen door bokt. Al die topics gaan bij voorbaat al kapot. Maar iedereen moet kunne reageren is dan toch het antwoord.
Het kindvrij topic, ook daar mogen moeders hun mening spuien en word regelmatig ook gedaan. Waarom hier de uitzondering?
Ik vind de uitzondering best oke, maar dan wel op meer vlakken toestaan.
Citaat:Dat geleidelijk de discussie gaat richting "ik wil zonder tegengeluid kunnen praten over alternatieve geneeswijzen" staat los van de directe aanleiding. Het betreffende topic wordt nota bene gequote...
Ibbel schreef:Dit topic is naar mijn gevoel al helemaal niet gestart omdat er een aantal trollen op bokt rondlopen. Al veel te lang, en het beheer doet er geen fiets aan, maar daar ging het hier op pagina 1 écht niet over.
Giolli schreef:Ik wil tussendoor even melden dat wij echt heel hard aan het brainstormen zijn achter de schermen hoe wij dit het beste kunnen oppakken als team, het is niet zo dat wij lezen en ja en amen knikken en gewoon maar door doen.![]()
We proberen te kijken naar verschillende mogelijkheden om het een fijn forum voor iedereen te houden, maar dat is best heel lastig, zeker op [CV]. Ik lees nu namelijk verschillende onderwerpen die best hoog blijken te zitten.
Jullie opbouwende kritiek is altijd welkom en nemen wij mee!
Giolli schreef:Ik wil tussendoor even melden dat wij echt heel hard aan het brainstormen zijn achter de schermen hoe wij dit het beste kunnen oppakken als team, het is niet zo dat wij lezen en ja en amen knikken en gewoon maar door doen.![]()
We proberen te kijken naar verschillende mogelijkheden om het een fijn forum voor iedereen te houden, maar dat is best heel lastig, zeker op [CV]. Ik lees nu namelijk verschillende onderwerpen die best hoog blijken te zitten.
pmarena schreef:Ik vind het wel frappant dat ik in dit topic een paar keer genoemd zie worden van het topic uit de openingspost, dat is allemaal vreselijk, kijk eens hoe verkeerd het gaat, zie je nu dat het niet werkt want er worden allemaal onwaarheden gedeeld, echo-kamer, er wordt fake-nieuws gedeeld en niemand doet er wat aan want de "mensen die weten hoe het zit" mogen er niet reageren, zie je wel het gaat helemaal de verkeerde kant op.... en als je dan in het bewuste topic kijkt zie je dat er de hele tijd door bijna iedereen gereageerd wordt, en het eigenlijk gewoon alweer overgenomen is / wordt voor een ouderwets gezellige discussie
Ofwel: in de praktijk lijkt dit gewoon een topic zoals alle andere? Wat is de paniek dan precies
pmarena schreef:Eh....gewoon vanaf pagina 1 reageren er mensen die wèl de prik gehaald hebben / wat te melden hebben over andermans keuze om die prik niet te halen. Dus dat hele exclusieve "oei oei kijk nu toch wat daar gebeurt" waar hier over gepraat wordt zie je gewoon niet terug.
pmarena schreef:Ik vind het wel frappant dat ik in dit topic een paar keer genoemd zie worden van het topic uit de openingspost, dat is allemaal vreselijk, kijk eens hoe verkeerd het gaat, zie je nu dat het niet werkt want er worden allemaal onwaarheden gedeeld, echo-kamer, er wordt fake-nieuws gedeeld en niemand doet er wat aan want de "mensen die weten hoe het zit" mogen er niet reageren, zie je wel het gaat helemaal de verkeerde kant op.... en als je dan in het bewuste topic kijkt zie je dat er de hele tijd door bijna iedereen gereageerd wordt, en het eigenlijk gewoon alweer overgenomen is / wordt voor een ouderwets gezellige discussie
Ofwel: in de praktijk lijkt dit gewoon een topic zoals alle andere? Wat is de paniek dan precies