Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:Hoe kun je nou veel leren van een rijtechnisch goed gebruikte slof? dat gaat er bij mij echt niet in..je kan pas wat leren van degenen die er geen nodig hebben. Maar goed, dat is een andere discussie.
Verder ben ik het wel met je eens, boeken/internetkennis en echte kennis prik je op een gegeven moment wel doorheen gelukkig.
Wat het rijden, men vergeet weleens dat trainings technisch rijden anders is dan proefgericht.
luxx schreef:HWanneer je dan die ander zich nog rotter kunt laten voelen dan jij ben jij beter dan diegene en voel jij je beter over jezelf. Voor eventjes. Uiteindelijk realiseer je je weer dat je niet echt beter bent, dat je iemand anders zich rot hebt laten voelen, en dan voel je je weer nog rotter over jezelf en is het cirkeltje weer rond. Dat leren we heel jong en we doen het bijna allemaal op enig moment, sommige meer dan anderen. Ik heb het idee dat we vooral met dit fenomeen te maken hebben, mensen doen dat gewoon op straat tegen elkaar, maar op de netten is natuurlijk helemaal feest dat je dat relatief anoniem kunt doen, lekker om je heen slaan...
Apple schreef:Ik zie dit topic nu pas, maar wat mij de laatste tijd is opgevallen is dat het lijkt alsof je alles maar zou moeten kunnen zeggen.
Iemand plaatst trots iets over een wedstrijd en gelijk wordt er pagina na pagina doorgepraat over hoe het zadel ligt en hoe de amazone zit. Amazone in kwestie heeft dikke punten gereden dus zo vreselijk zal het in praktijk niet zijn.
Iemand plaatst trotse foto's van een nieuw paard en gelijk pagina's lang weer of ze hem wel heeft laten keuren en wat er allemaal mee mis kan zijn.
Iemand noemt iets over een 'project' en nee, dat kan geen project zijn omdat het paard al op een zeker nivo gelopen heeft.
Iemand is blij met nieuwe stalling en gelijk 'o, wacht maar tot het winter is'
Misschien is het ook een idee om het eens gewoon leuk voor iemand te vinden als een bepaald resultaat behaald is. Mensen delen over het algemeen iets omdat ze trots zijn, het leuk vinden endergelijke en door de continue kritische noot op Bokt zullen mensen wel 10 keer nadenken voordat ze iets plaatsen.
Als je dan iets vind dan kun je ook even nadenken of je het plaatst of niet. Wat anderen ook al zeggen: irl zul je dat nooit tegen iemand zeggen.
Ik heb zo bijvoorbeeld nu 3 maanden een nieuw paard, blij meeHeb ik hier op Bokt nog vrijwel niets over gepost, want ja, dat ene leuke fotootje waar hij zijn peesbeschermer heeft afgepulkt: foto genomen in de paddock dus geen gras. Hummm. zou ik die foto wel plaatsen.... Verhaaltje dat hij als ondeugend jong jongetje de lepel van zijn drinkbak 's nachts heeft gesloopt en in zn voerbak heeft gegooid (leuk! metaal op metaal, leuk geluid!), zou ik dat wel noemen op Bokt, want ik kan de reacties al bedenken dat hij dan 's nachts buiten zou moeten staan etc.etc.etc.
Met als gevolg dat ik hier op Bokt niet zoveel deel over mijn erg leuke nieuwe paard terwijl ik 10 jaar terug wellicht een volgtopic had geopend.
tmr001 schreef:Hier zou je je woorden beter kunnen kiezen, meer in de strekking van de door mij toegevoegde vetgedrukte woorden. Zoals jij het brengt, dus zonder die toevoeging, poneer je jouw mening als een vaststaand feit, wat nu juist níet neerkomt op 'agree to disagree'. Agree to disagree houdt volgens mij in dat je concludeert in een discussie niet nader tot elkaar te kunnen komen doordat je qua visie te veel verschilt.@Elisa2 - jij wil al niks aannemen van iemand die soms met een slof rijdt, jouw goed recht maar er zijn wel degelijk naar mijn idee gewoon goede en kundige ruiters die een slof soms als hulpmiddel gebruiken. En dit is dus een goed voorbeeld - Hier mag je dus gaan agree-en to disagree-en.
Askja schreef:tmr001 schreef:Hier zou je je woorden beter kunnen kiezen, meer in de strekking van de door mij toegevoegde vetgedrukte woorden. Zoals jij het brengt, dus zonder die toevoeging, poneer je jouw mening als een vaststaand feit, wat nu juist níet neerkomt op 'agree to disagree'. Agree to disagree houdt volgens mij in dat je concludeert in een discussie niet nader tot elkaar te kunnen komen doordat je qua visie te veel verschilt.@Elisa2 - jij wil al niks aannemen van iemand die soms met een slof rijdt, jouw goed recht maar er zijn wel degelijk naar mijn idee gewoon goede en kundige ruiters die een slof soms als hulpmiddel gebruiken. En dit is dus een goed voorbeeld - Hier mag je dus gaan agree-en to disagree-en.
Ik bedoel, je zou ook van mening kunnen zijn dat ruiters die soms met een slof rijden per definitie, naar jouw maatstaven, geen goede ruiters zijn.
Verder vind ik de post van Eleeke heel raak. Ik ga daar zelf in mijn posts zeker meer rekening mee proberen te houden.
tmr001 schreef:Kijk, zo komen we ergensDank, goeie toevoeging en klopt helemaal, had ik moeten toevoegen en onderstreept eigenlijk juist wat ik bedoel. Het is inderdaad geen discussie voor hier maar denk ik wel een goed voorbeeld hoe visies uit elkaar kunnen liggen. Een discussie hierover in het algemeen is goed en zet mensen aan het denken, een discussie in iemands fototopic terwijl diegene heeft aangegeven een bewuste keuze te hebben gemaakt hierin vind ik dan weer niet de juiste plaats. Ik denk dat je veel kan leren van iemand die het juist heel anders doet.
tmr001 schreef:?
Als ik dit lees is de drempel hoog om een (foto)topic te openen... klopt dit?
karijn schreef:En goede kritiek en goed commentaar geven is moeilijk, als de Nederlandse taal niet jouw ding is. Ik ben van mening dat het merendeel niet de intentie heeft om iemand bewust de grond in te boren. Denk na over hoe je iets wilt vertellen aan iemand. Onderbouw je mening, kritiek of wat dan ook. Dan wordt de mening/kritiek/advies/commentaar gedeeld in plaats van opgedrongen.