[Dienstmededeling]Nieuwe gebruikersvoorwaarden/privacybeleid

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:01

Nee dat denk ik niet. Het salaris van Jessica en Oscar groeit niet aan de bomen. En ook de hypotheek van Bart z'n huis moet betaald worden.

Maar bij mijn weten heeft Bart nog nooit expliciet toegegeven dat geld zijn belangrijkste beweegreden is. Belangrijker dan de missie en visie van z'n toko (als die er zijn tenminste). Terwijl het gemiddelde bedrijf die missie en visie als z'n raison d'être ziet.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:13

Hilary schreef:
Tazzey schreef:
Hoe kun je foto's verwijderen die je via de Bokt upload hebt gedeeld? Die optie kan ik namelijk niet vinden.

Die optie is er ook niet, behalve via support@bokt etcetc. En volgens mij is dan BartVB ook de enige die daadwerkelijk foto's kan verwijderen, andere mods kunnen niet bij de knopjes (maar dat weet ik niet helemaal zeker).

Meteen aangevraagd, ben benieuwd hoe lang het verwijderen gaat duren..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:55

Ibbel schreef:
Nee dat denk ik niet. Het salaris van Jessica en Oscar groeit niet aan de bomen. En ook de hypotheek van Bart z'n huis moet betaald worden.

Maar bij mijn weten heeft Bart nog nooit expliciet toegegeven dat geld zijn belangrijkste beweegreden is. Belangrijker dan de missie en visie van z'n toko (als die er zijn tenminste). Terwijl het gemiddelde bedrijf die missie en visie als z'n raison d'être ziet.

Hij zegt daar toch ook niet dat geld zijn belangrijkste beweegreden is? Dat is jouw aanname.

Ibbel

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe gebruikersvoorwaarden/privacybeleid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:17

Als je eerste reactie is: dat gaat me geld kosten, dan heeft dat kennelijk een hogere prioriteit dan wanneer de eerste reactie is: dan leveren we in op de missie en visie van bokt.

Ik zou wel eens een ander-dan-geld argument willen horen waarom 5-10-17 jaar oude topics bewaard moeten blijven.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:42

Ik heb ook een paar keer gevraagd om verwijdering en ik wil Bokt wel blijven gebruiken. Dit mag dus niet maar ik begrijp niet waarom er zo moeilijk over gedaan word terwijl het voor mij vervelender is dan het uiteindelijk waarschijnlijk voor Bokt zou zijn. Ik heb helaas wel tegen de regels ook een paar keer een nieuw account gemaakt maar viel uiteindelijk door de mand als ik namen van mij of mijn paarden bv. ging gebruiken wat uiteindelijk dus linkt naar dit officiele account. Ik vind het gewoon vervelend op zakelijk gebied omdat ik graag een wat serieuzer account heb want ik kan wel verwijder verzoeken aanvragen op berichten waarover ik nu denk jeetje waarom heb ik dat gezegt daar ben ik het niet meer mee eens maar dan moet ik uitleggen waarom enz voor het verwijderd word.. en dan alsnog heb ik heeel wat berichten te gaan! En mijn oude naam blijft gelinkt ondanks naamwijziging. Daarbij denk je misschien, wie kijkt nou je oude berichten na? Nou dat gebeurt best vaak nog zie ik! Al is het niet via google dat mijn moeder die niet vaak op internet zit en al helemaal niet social media zo even een paar uitspraken van mij vond en hoe vaak gebeurt het niet tijdens een discussie dat mensen helemaal in je berichten gaan neuzen om je ergens op terug te kunnen pakken? Zou veel fijner zijn als je gewoon desnoods 1 malig een geheel nieuw account mag maken waar niks gelinkt aan blijft, bijvoorbeeld als je 21 bent geweest want daarvoor denk je gewoon heel anders over dingen vaak. Maar ook buiten dat moet je gewoon altijd je dingen kunnen verwijderen vind ik! Ik kreeg uiteindelijk na veel gezeur een zakelijk account maar daar mag je niks mee, ook geen dek aankondigingen enz. Alleen op Markt. Had ik dus ook niks aan. Zo jammer! Ik wil dat verleden gewoon weg.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:55

Ik zou soms ook wel een tweede account willen. Ik sta hier toch bekend als Marit van MHilariusfotografie, en soms post ik daarom bewust dingen niet omdat ik niet wil dat dat gelinkt is aan mij als 'bedrijf'. Dat is een van de redenen dat ik weinig post op Bokt, want ik wil dat gewoon een beetje gescheiden te houden.

Op welk ander forum dan ook zou ik dan dus heel gemakkelijk een tweede account kunnen maken waarop ik wel anoniem ben, maar hier 'mag' dat dus niet. Ik kan de redenen daarvoor enigszins begrijpen maar ben het er niet mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:58

Ibbel schreef:
BartVB schreef:
@Ibbel; als jij de terugval in inkomsten bij wil passen dan ga ik nadenken over je voorgestelde oplossing ;)

Zo, mag ik deze éven voor de eeuwigheid vastleggen?
Het gaat dus doodordinair om de poen. Dat wisten we al maar éindelijk heeft Bart himself het gewoon zwart-op-wit neergezet.

Dat wordt toch in elk Bokt-probleemtopic door Bokt gesteld? Denk bijvoorbeeld maar aan de reclames voor het Horse Event-topics, de topics over reclame advertenties, of alleen al het topic met de mededeling dat je een reclame-vrij Bokt account kunt kopen voor een jaarlijkse bijdrage enz. Dat Bokt een bedrijf is dat geld moet verdienen om het bedrijf in de lucht te houden is toch al zo vaak door het Bokt team geschreven? Onder andere door Bart himself? Dat is toch allang voor de eeuwigheid vastgelegd?

@ Marit: op Bokt zijn er ook andere mensen die een bedrijfsaccount hebben en een privéaccount. Ik heb zelfs eens getemd omdat ik dacht dat iemand een schaduwaccount had (postte twee keer ongeveer hetzelfde) en kreeg toen een Mod-reactie dat dat dezelfde persoon was en dat dit mocht omdat het ene account bedrijfsmatig was. Heb je dit al eens aan een mod gevraagd ben je zelf tot de conclusie gekomen dat dit niet kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:02

Ibbel schreef:

Dat jij het niet eens bent met iemands missie/visie betekent niet dat die missie/visie er niet is.
Ik deel de missie en visie van een ruiter als Anky van Grunsven ook totaal niet, maar dat betekent niet dat zij geen missie of visie heeft.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:58

Ik ben erg benieuwd hoe de eventuele juridische stappen gaan lopen. Ik heb zelf in het verleden ook problemen gehad met het verwijderen van een oud account. Ik ben inmiddels 27 maar de posts van toen ik onwetend en 13, 14, 15, 16 jaar was staan hier ook gewoon allemaal nog op bokt. Waarvan ook nog eens 80% tot 90% in huiskamertopics waar ik veel privé dingen heb gedeeld. Maar verwijderen was geen optie. Nu lees ik dat jullie de optie willen bieden oude berichten te verwijderen, maar ik kan niet eens meer op mijn oude account komen, want ja, als die optie er was, had ik geen nieuw account aangemaakt en dan had ik mijn oude niet laten anonimiseren. Hoe gaan jullie dit dan oplossen voor mensen zoals mij??? Heb ik dan geen recht op privacy en het recht op vergeten worden?

Anoniem schreef:
BartVB schreef:
Op dit moment gaat dit (structureel) alleen om Facebook, maar het zou in theorie ook kunnen dat er b.v. iets verschijnt in een dagblad op andere paardensites, etc. Daarbij gaat het dus niet over het overnemen van complete fotoreportages maar puur om een 'citaat' van een beeld. Als b.v. een paardenblad interesse heeft in een complete reportage dan stemmen we dat natuurlijk af met de betreffende Bokt gebruiker. Kortom; we noemen dit punt vooral zodat je aan kan geven dat je ook niet wil dat er 'citaten' worden gebruikt.
Dus het is mogelijk dat (in de toekomst) een door bijv. mij gemaakte foto wordt gebruikt in een (wel of niet online) paardenblad?
Als dat het geval is, is dat voor mij een reden om op z'n minst geen foto's meer te plaatsen op Bokt. :o
Met de voorpagina en de Bokt-Facebook heb ik geen problemen, maar ik geef geen toestemming om mijn foto's op andere paardensites te plaatsen.

DIT.

Ik wist dit helemaal niet, lees het in dit topic voor het eerst.
Een dagblad en andere paardensites is media door derden en naar mijn wete moet de fotograaf hier expliciet toestemming voor geven. Ik werk als fotograaf voor diverse media en het bij diverse media EXPLICIET ondertekend dat het BINNEN het bedrijf verspreid mag worden in diverse media, maar niet door derden. Wat in dit geval dus wel zou kunnen gebeuren. Ik post god dank geen foto's van waarde meer op bokt, maar volgens mij kunnen jullie mijn 'automatische inloggen' na 25 mei (zonder te weten dat er na 25 mei iets veranderde) niet zien als een 'automatische goedkeuring'. Naar mijn wete moet ik in dit geval iets ondertekenen wat hier toestemming voor geeft. De rechten op de foto ligt bij mij en de licentie voor publicatie moet je kopen. (Ja, zelfs 1 foto word gewoon gekocht door bladen, tijdschriften, magazines en kranten, dus ik begrijp niet zo goed waarom jullie dan zeggen dat 1 foto gewoon gebruikt mag worden).

Ik vind dit wel een interessant gegeven en ga hier zeker nog even wat meer research over doen want tja, het moet imo niet kunnen dat mensen aan de haal gaan met foto's van fotografen zonder ervoor te betalen..

Nog iets anders, de bokt upload, ooit is mij beloofd dat er een tool zou komen waarmee je zelf beelden uit de upload kon verwijderen. Echter, dit is al zeker 2 jaar terug, en die functie is er nog steeds niet.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:12

Aroha, heb je hierover (recent) contact gehad met de Support of één van de mods? Als ik je verhaal zo lees verwacht ik namelijk dat we je daar prima bij kunnen helpen. :j Je mag mij gerust een PB sturen met om welke topics/berichten het gaat, dan ga ik bespreken wat we daarmee voor je kunnen doen.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:23

Dani schreef:
Aroha, heb je hierover (recent) contact gehad met de Support of één van de mods? Als ik je verhaal zo lees verwacht ik namelijk dat we je daar prima bij kunnen helpen. :j Je mag mij gerust een PB sturen met om welke topics/berichten het gaat, dan ga ik bespreken wat we daarmee voor je kunnen doen.

Dit ging om een paar berichten op mijn huidige account (wat overigens ook na meerdere meldingen nog niet volledig is opgelost). Mijn verzoek was niet eens zo heel moeilijk, ik had van elke post een linkje gepb't en daar is vervolgens tot 2 keer toe niets mee gedaan of maar deels naar gehandeld.

De strijd om mijn oude account heb ik al een soort van opgegeven, ik kan daar niet eens meer op komen. Maar ik ben daar nog steeds op vindbaar, ondanks het 'anonimiseren'. Nogmaals, ook ik wil vergeten worden en ook ik wil gewoon dat account weg hebben. Ik heb daar vrijwel niks van waarde mee gepost, enkel in huiskamertopics. Er is gebleken dat er 'prima geholpen kan worden' tot op zekere hoogte ;).

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 00:32

Dit soort dingen zie ik tóch opvallend vaak voorbijkomen, een bokker die meldt dat zelfs na herhaalde verzoeken geen gehoor is gegeven aan simpele verwijdering van berichten, gevolgd door o zo een schappelijk lid van het beheerteam die verzekert hoe dit geen probleem is en het natuurlijk meteen geregeld wordt... :+
Jullie komen bepaald niet vertrouwenswekkend over in dergelijke topics.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:22

@Aroha: het stomme is dat je, als je nog wel had kunnen inloggen op je oude account, je tegenwoordig zelf de posts kunt leeghalen. Dus wellicht poging 3 wagen?

Bart, kun je aangeven waarom we voor HE, Ruiteronderzoeken of een Boktenquête wel een pop-up kunnen krijgen, en waarom 'nieuwe moddies gezocht' op VN komt, maar hier niks mee is gebeurd in dat opzicht? Luiïgheid van de kant van het beheer?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:54

xyzutu2 schreef:
Dat jij het niet eens bent met iemands missie/visie betekent niet dat die missie/visie er niet is.
Ik deel de missie en visie van een ruiter als Anky van Grunsven ook totaal niet, maar dat betekent niet dat zij geen missie of visie heeft.

Ik ben nog lang niet zo ver om het wel of niet eens te zijn met 'de' missie en visie van bokt, want ik zou niet weten wat die is. Terwijl de meeste bedrijven die duidelijk vindbaar op hun site hebben staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:32

Marit schreef:
Anoniem schreef:
Dus het is mogelijk dat (in de toekomst) een door bijv. mij gemaakte foto wordt gebruikt in een (wel of niet online) paardenblad?
Als dat het geval is, is dat voor mij een reden om op z'n minst geen foto's meer te plaatsen op Bokt. :o
Met de voorpagina en de Bokt-Facebook heb ik geen problemen, maar ik geef geen toestemming om mijn foto's op andere paardensites te plaatsen.

Ik was hier eigenlijk ook niet van op de hoogte? Voor mij als fotograaf wel belangrijk :+ Als het om een citaat gaat, dan neem ik aan dat de desbetreffende fotograaf daar altijd bij vermeld wordt?
En ook hoe het dan zit als je zelf geen foto's meer plaatst, maar iemand waarvoor je foto's hebt gemaakt, plaatst een door jou gemaakte foto op Bokt.
Kan het dan alsnog gebruikt worden? Of moet je tegen elke klant zeggen dat ze de foto's overal mogen plaatsten, behalve op Bokt. :o

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:49

Natuurlijk is het niet de bedoeling om auteursrechten te schenden. In Uitgelicht en Facebook worden topics uitgelicht, waarbij 1 foto uit het topic wordt gebruikt als verwijzing. Echt als highlight. Ook hiervoor kun je overigens ook aangeven dat jouw foto's niet gebruikt worden.

Natuurlijk worden er niet random foto's uit topics gebruikt voor publicatie op andere media. Vanuit de Nieuwsredactie hebben we bijvoorbeeld een eigen fotodatabase voor het voorpaginanieuws en als er een foto van iemand anders gewenst is, wordt daar altijd netjes toestemming voor gevraagd. Dat zal voor andere media niet anders zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:59

Dat komt anders over dan hoe het in de nieuwe voorwaarden staat en dat is voor mij dan voldoende. :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:05

Amanda schreef:
Natuurlijk is het niet de bedoeling om auteursrechten te schenden. In Uitgelicht en Facebook worden topics uitgelicht, waarbij 1 foto uit het topic wordt gebruikt als verwijzing. Echt als highlight. Ook hiervoor kun je overigens ook aangeven dat jouw foto's niet gebruikt worden.

Natuurlijk worden er niet random foto's uit topics gebruikt voor publicatie op andere media. Vanuit de Nieuwsredactie hebben we bijvoorbeeld een eigen fotodatabase voor het voorpaginanieuws en als er een foto van iemand anders gewenst is, wordt daar altijd netjes toestemming voor gevraagd. Dat zal voor andere media niet anders zijn.

Dit zou ik een heel fijne oplossing vinden, dat er voordat beeldmateriaal bokt zou verlaten eerst toestemming wordt gevraagd. Dan zou ik er waarschijnlijk niet eens een probleem mee hebben, want ik wil gewoon graag weten waar het naartoe gaat en wat een ander ermee van plan is :)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:15

Als het goed is, zijn al mijn foto's uit de upload gehaald.
Super snelle actie. +:)+

Alleen jammer en tijdsbesparend voor team dat bokkers dat zelf niet kunnen.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:17

Anoniem schreef:
Marit schreef:

Ik was hier eigenlijk ook niet van op de hoogte? Voor mij als fotograaf wel belangrijk :+ Als het om een citaat gaat, dan neem ik aan dat de desbetreffende fotograaf daar altijd bij vermeld wordt?
En ook hoe het dan zit als je zelf geen foto's meer plaatst, maar iemand waarvoor je foto's hebt gemaakt, plaatst een door jou gemaakte foto op Bokt.
Kan het dan alsnog gebruikt worden? Of moet je tegen elke klant zeggen dat ze de foto's overal mogen plaatsten, behalve op Bokt. :o

Antwoord op je vraag:

Citaat:
De maker van een foto behoudt altijd persoonlijkheidsrechten op zijn werk, tenzij hij daar expliciet afstand van heeft gedaan. Dat betekent onder andere dat hij bezwaar kan maken als anderen het werk verminken of aantasten, het een andere naam geven of er de naam van iemand anders (die van henzelf bijvoorbeeld) bij zetten.

Citaat:
Fotograaf onvindbaar?
De bedoeling van het auteursrecht is dat auteurs, en dus ook fotografen, in staat zijn hun creaties commercieel te (laten) exploiteren en dat anderen niet zonder toestemming aan hun geestelijk eigendom komen. Voor het gebruik van foto's waarvan de maker onvindbaar is bestaat de mogelijkheid om onder voorwaarden een vrijwaringscontract te krijgen bij de Stichting FotoAnoniem.

Bovenstaande komt van Auteursrecht.nl

Als je hierop verder zoekt zul je ook rechtszaken vinden die gewonnen zijn door fotografen dus ik ga er vanuit dat ze niet zomaar je foto's mogen gebruiken als die gepost worden door iemand anders. (Daarbij wel altijd hele duidelijke afspraken maken met de personen aan wie jij je foto's geeft/verkoopt). Media zijn wettelijk verplicht de fotograaf te achterhalen en te contacten, mocht dit echt niet lukken dan zijn ze verplicht Stichting FotoAnoniem te benaderen. Alleen zo staan ze sterk in hun recht tot publiceren van media van onbekende fotografen.

Amanda schreef:

Dan moet dit duidelijk in de voorwaarden vermeld worden, dus niet zoals het er nu in staat. Dit is veel te vaag.
Laatst bijgewerkt door Dani op 19-06-18 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:25

Ik ben daar inderdaad van op de hoogte, inclusief advocaten en alles. :x
En de tijd en moeite die daar in heeft gezeten wil ik niet nog een keer.
Maar ik heb nu begrepen dat ze bijv. alleen foto's gebruiken als het daadwerkelijk over jou als persoon zou gaan.
Dus stel dat een (bekende) springruiter of dressuuramazone (of andersom :+) een account heeft op Bokt en er komt een nieuwsartikel op de voorpagina, dan kunnen ze een foto van je gebruiken.
Het gaat dan om nieuwswaardige berichten/foto's en voor mezelf gesproken plaats ik geen nieuwswaardige berichten.

Ik wilde hier enkel bevestiging van omdat je in principe deels een soort van afstand doet van je auteurs-rechten omdat je na de 25ste nog gepost/foto's geplaatst hebt en dus akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden.
En daar was ik het niet mee eens. :o
Maar ik denk dat het allemaal wel meevalt. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-18 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:28

Dat het voor jou dan geen probleem is betekent niet dat het voor de mensen die wél nieuwswaardige foto's posten ook prima is. Deze mensen moeten net zo goed toestemming geven en zouden net zo goed betaald moeten worden voor hun werk.

Ik vraag mij nog steeds af of bokt wettelijk bezig is door op deze manier rechten op foto's te claimen. Ik heb dit bij geen enkele vorm van media zo meegemaakt (Facebook is de exception, en daar zijn al veel discussies over of het wel zomaar mag. Lijkt me niet dat Bokt zich op dit punt wil gaan verhouden met Facebook).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:30

Maar voor zover ik weet is het ook niet aan de orde.
Bokt gebruikt nu alleen foto's voor uitgelicht (waar je ook uitsluiting van kunt krijgen) en op de Facebookpagina.

En uiteraard spreek ik alleen voor mezelf met mijn vorige reactie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:39

Ik kreeg een pb van een moderator die me om het account vroeg van waarvan ik dacht dat de berichten verwijderd waren. Zonder het te kunnen weten had ik het fout.

Binnen een dag is alles wat ik wenste aangepast. Overal werd overleg over gepleegd en terugkoppeling gegeven.

En nu hoef ik alleen nog maar aan te geven het tijdstip waarop de rest van mijn account geanomiseerd wordt. Want ja ik laat alle andere berichten staan.

Ga ik toch weg ? Ja ik ga weg. Niet vanwege Bokt, uiteindelijk blijkt dat ze echt met je mee willen denken en hun woorden waar willen maken.
Ik ga weg omdat ik toch het gevaar zie van plaatsen op een forum. Maar dan vanuit mijzelf. In al mijn felheid die ik tentoonspreid in bepaalde topics, in al mijn goedheid iemand te willen helpen in andere topics, ben ik blijkbaar niet in staat zaken te schrijven zonder belangrijke zaken / ervaringen van mijzelf erbij te kunnen schrijven, om uit te leggen hoe goed ik dingen begrijp van de ander. Maar toen niet beseffend dat dat ooit van buitenaf tegen me gebruikt kan worden.
Om te voorkomen dat ik dit toch ooit weer zal doen, wordt ik op eigen verzoek geanomiseerd.

Ik kan het toch niet laten, ik zou ik niet zijn, voor alle haters op dit forum. De berichten waar jullie het altijd over hebben waarin ik als een kip zonder kop praat, zijn allemaal blijven staan. Zoals ik al eerder aangegeven had, ik had geen problemen met die berichten. Die waren te fel, soms overdone en soms met een reden anderen wakker te schudden. Maar het goede nieuws is: jullie mogen er van blijven genieten.

Voor alle anderen: ik ben blij met Bokt geweest en het voelt een beetje als rouw om er geen deel meer van uit te maken. Nogmaals weggaan is een zelfbescherming en geen dwang vanuit Bokt.

Mochten er mensen fouten gemaakt hebben, kom daar dan niet in ieder ander topic over terug. Ik kon daar tegen, werd er een beetje stekelig van maar dat is ook alles. Besef dat je mensen hiermee ook kapot kunt maken. Dat is het devies wat ik achter wil laten.

Verder wens ik iedereen een prachtig (boktleven) toe.

Ik zal Bokt altijd blijven volgen zonder account, zonder de mogelijkheid iets te plaatsen.

@Bart: jij weet over welke moderator ik het heb. Was niet de eerste keer dat ik met haar te maken had. Ze heeft me ook wel eens op de vingers moeten tikken. Ook dat was een goede ervaring, de wijze waarop ze dit gedaan heeft. Samen met deze ervaring, kan ik je alleen maar zeggen houdt deze moderator maar in ere want je hebt er een gouden aan.

Vandaag blijf ik nog, morgen ben ik geanomiseerd.

Het gaat jullie goed
Laatst bijgewerkt door Muurp op 19-06-18 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privécommunicatie verwijderd.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:41

Anoniem schreef:
Maar voor zover ik weet is het ook niet aan de orde.
Bokt gebruikt nu alleen foto's voor uitgelicht (waar je ook uitsluiting van kunt krijgen) en op de Facebookpagina.

En uiteraard spreek ik alleen voor mezelf met mijn vorige reactie. :)

Ik quote Bart even:

BartVB schreef:
Op dit moment gaat dit (structureel) alleen om Facebook, maar het zou in theorie ook kunnen dat er b.v. iets verschijnt in een dagblad op andere paardensites, etc. Daarbij gaat het dus niet over het overnemen van complete fotoreportages maar puur om een 'citaat' van een beeld. Als b.v. een paardenblad interesse heeft in een complete reportage dan stemmen we dat natuurlijk af met de betreffende Bokt gebruiker. Kortom; we noemen dit punt vooral zodat je aan kan geven dat je ook niet wil dat er 'citaten' worden gebruikt.

Dat het nu niet gebeurd, betekent niet dat het in de toekomst wel gaat gebeuren. Hoe de voorwaarden nu geschreven zijn zouden ze zich niet hoeven te verantwoorden als ze toch besluiten over te gaan op het laten publiceren in bladen. Er stond immers al in de voorwaarden dat het naar 'media' kon gaan.