Ongepaste reacties.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:53

Sorry, in dat geval Lieveli.
Ik ben soms wat sociaal onaangepast.
Heb ook wel eens een tirade over me heen gehad omdat ik zei dat ik zojuist bijzonder genant geparkeerd had als een echte vrouw.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:06

Kuggur schreef:
MarcoBorsato schreef:
Laat ik me daar maar niet verder over uitlaten. Ik vind hormoonopmerkingen echt 1 van de meest vrouwonvriendelijke opmerkingen.

Wat? Heb je je dagen?
Sorry, Lieveli , kon het niet laten, zal niet weer voorkomen....

You will sleep with the fishes!

Sizzle schreef:
Sorry, in dat geval Lieveli.
Ik ben soms wat sociaal onaangepast.
Heb ook wel eens een tirade over me heen gehad omdat ik zei dat ik zojuist bijzonder genant geparkeerd had als een echte vrouw.

Het is oke!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:08

lieveli schreef:
Tuurlijk en dat snap ik. Maar er worden ook wel dingen gezegd die ik echt ziek vind of die pertinent niet waar zijn. Of die juist heel hilarisch zijn. En dan reageer ik graag.

Maar goed, ik heb nu een kind dus ik word weggezet als moedermaffia. Zo hypocriet zijn sommige mensen dus echt.

Ik snap best dat het jou steekt, je bent tenslotte moeder en dolgelukkig met je kindje. Ik zou als ik jou was ook liever niet in zo’n topic willen lezen hoor. Als iemand steeds zegt dat alle Labradors stom zijn dan trek ik me al terug, haha! ;)

Maar het topic is i.m.o ook niet bedoelt voor waarheden maar voor bevindingen van mensen die bewust geen kinderen willen. En dat gaat er soms lekker lomp aan toe maar dat maakt het ook wel fijn, voor ons.

Ik zie het als een plekje waar ik niet beleefd hoef te zijn naar een moeder toe. En dat moet ik in het echte leven bijna dagelijks wel. Dus gewoon even lekker plat zeiken, gewoon omdat het kan met gelijkgestemde.

Nogmaals vind ik de sfeer in het topic gewoon prima en had zelf niet het gevoel dat er ongepast gereageerd wordt.

Urbanus

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:09

Vul geen dingen voor me in. Maar dan ook echt niet gewoon.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:11

lieveli schreef:
Vul geen dingen voor me in. Maar dan ook echt niet gewoon.

Tegen woe heb je het nu?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:12

Tegen jou.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:13

lieveli schreef:
Tegen jou.

Dan begrijp ik je even niet. Wat heb ik voor jou ingevuld?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:14

Jij denkt dat je snapt wat ik bedoel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:16

lieveli schreef:

Ja dat denk ik. Maar gezien je reactie kan ik je onmogelijk begrijpen?

Prima hoor, dan neem ik mijn woorden terug.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:19

Rustig maar Lieveli, het is allemaal niet zo slecht bedoeld.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:23

lieveli schreef:

Voor jou. :(:)
Afbeelding

Kan ik iets voor je doen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:26

Nou :')

Heleeen_Imke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:27

Jeetje al weer 10 pagina's, ik heb alles (maar dan ook echt alles) gelezen en snap allebei de kanten. Ik denk dat mensen hier toch vaak hetzelfde bedoelen qua niet trollen en vrijheid van meningsuiting. Het grootste verschil in mening zit denk ik in het woord 'discussie'. Want de ene helft vindt die discussie geweldig en de andere helft heeft die liever een keertje niet. Ik hou erg van andere meningen, mensen proberen te begrijpen en idd de 'waarom dan' vraag, dus ik kan een goede discussie zeker waarderen. Maar ik kan het ook heel goed begrijpen als mensen de 'waarom dan' vraag een keertje zat zijn, als ze gewoon even hun ervaring willen delen zonder zichzelf te moeten verantwoorden (voor de zoveelste keer). Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat iemand die niks met het onderwerp te maken heeft niet gelijk de discussie aan zal (willen) gaan, maar gewoon mee wilt lezen of je juist al direct helemaal begrijpt en op dat moment dus wel een gelijkgestemde is. Daarom is de oplossing voor het 'probleem' waar TS tegen aanloopt niet gelijk mensen 'verbannen' maar eerder misschien een keertje duidelijk maken dat vandaag even niet de dag is voor discussie (misschien morgen weer?)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:31

Er zit ook een enorm verschil in gewoon je mening willen uiten en vergelijkbare meningen zoeken en een discussie.

In het dagelijks leven sta ik vaak tussen 2 partijen die onenigheid hebben. Dan bekijk je dus zo neutraal mogelijk links en rechts zonder dat je perse zelf links of rechts bent en geen schuldigen wilt asnwijzen.

Zo zijn er veel onderwerpen op bokt waar ik geen uitgesproken zwart/wit mening over heb maar wel interessant vind en dan vind ik het persoonlijk leuk om beide kanten wat op de spits te drijven om zo het meeste ervan te leren.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:01

Sizzle schreef:
Zo zijn er veel onderwerpen op bokt waar ik geen uitgesproken zwart/wit mening over heb maar wel interessant vind en dan vind ik het persoonlijk leuk om beide kanten wat op de spits te drijven om zo het meeste ervan te leren.

Laat dat "om zo het meeste ervan te leren" maar vallen.
Je vindt het gewoon leuk om beide kanten wat op te jutten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:13

BigBen schreef:
Sizzle schreef:

Laat dat "om zo het meeste ervan te leren" maar vallen.
Je vindt het gewoon leuk om beide kanten wat op te jutten.

Daar leer je enorm veel van ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:22

Sizzle schreef:

Ah, dan snap ik nu eindelijk de logica achter jouw postgedrag. 8-)
Het klinkt bijna alsof je Bokt als uitlaatklep gebruikt door flink te polariseren, omdat je in je werkelijke leven altijd de rol van mediator moet spelen. Op zich is dat ook een manier om nieuwe dingen te leren zoals je zelf al schrijft, maar als iemand op die manier een topic in springt dan snap ik wel dat andere dat bijna rellen om te rellen als ongepast zien. Een topic heeft naast een onderwerp namelijk ook vrijwel altijd een vorm/toon, en als je je daar niets van aantrekt en gewoon lekker gaat lopen stoken omdat dat kan, dan ben je misschien nog ergens wel met het onderwerp bezig, maar verniel je wel de toon die ervoor zorgde dat ánderen wel veilig hun mening konden geven.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:23

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om hier te reageren op elkaar zoals we dat op de rest van Bokt ook van mensen verwachten. Discussie mag maar houd het op de bal in plaats van op de persoon. Bij voorbaat dank.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:27

Ik heb geloof ik nog nooit een serieuze TEM gehad voor ongepast post gedrag (wel voor een keer voor per ongeluk een naam of ander topic noemen), dus echt uit de hand laten lopen is waarschijnlijk nog niet gebeurd. 8-)

Moet zeggen dat het me ook oprecht verbaast hoe mensen soms gewoon totaal niet open staan voor een middenweg. Ik vraag me dan ook altijd weer af of dat enkel op internet zo is of dat die in het echte leven ook eigenlijk gewoon gematigd zijn, maar op internet lekker hobbymatig tot het randje gaan in het extremisme.
Daarom kan ik me ook niet voorstellen dat mensen anderen gebruikers in de foeilijst zetten. Juist de posters die het bijna voor elkaar krijgen om me te irriteren vind ik de boeienste :D
Zou die graag voor een kopje thee uitnodigen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 13-05-18 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:29

Ik denk dat er heel veel mensen niet gematigd zijn.
Gewoon, loslopend, in de vrije natuur. Dus niet alleen op een Forum.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:29

xyzutu2 schreef:
Sizzle schreef:

Ah, dan snap ik nu eindelijk de logica achter jouw postgedrag. 8-)
Het klinkt bijna alsof je Bokt als uitlaatklep gebruikt door flink te polariseren, omdat je in je werkelijke leven altijd de rol van mediator moet spelen. Op zich is dat ook een manier om nieuwe dingen te leren zoals je zelf al schrijft, maar als iemand op die manier een topic in springt dan snap ik wel dat andere dat bijna rellen om te rellen als ongepast zien. Een topic heeft naast een onderwerp namelijk ook vrijwel altijd een vorm/toon, en als je je daar niets van aantrekt en gewoon lekker gaat lopen stoken omdat dat kan, dan ben je misschien nog ergens wel met het onderwerp bezig, maar verniel je wel de toon die ervoor zorgde dat ánderen wel veilig hun mening konden geven.

Ach, banketstaaf niet.
Je neemt het veel te serieus allemaal.
Sizzle stookt niet.
Ze is net één van de meest relativerende mensen op Bokt die ik ken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:44

Zou er haast van gaan blozen, dacht altijd een redelijk onbekende bokker te zijn _O-

Feit is gewoon dat een forum een grote verzamelbak is van de maatschappij. Je komt in contact met mensen waar je in je normale leven nooit mee op een lijn zou zitten of zelfs nooit zou spreken.
Dat betekend dat je elkaar nou eenmaal soms niet begrijpt. Een hard-core atheist snapt religie niet en een hard-core gelovige snapt niet dat je de waarheid nog nooit gezien hebt.
Idem met gebruikers die nooit op een paard zullen gaan zitten dat niet kleur gematched is met je rijbroek in tegenstlling tot de bokker die alle aftandse kleding op stal nog verder afdraagt en 2 dekjes heeft uit het jaar 0. Dan heb je nog de grijze groep besluitelozen of matig geinteresseerden. Daarbovenop zijn er dan ook nog eens vreselijk grote sociaal-economische verschillen tussen de gebruikers.

Logisch toch, dat niet iedere post iedereen aanspreekt? Als je dat niet persoonlijk neemt maar op tijd inziet dat diegene achter de knop wellicht een totaal ander soort leven heeft (bijv. workaholic bankdirecteur vs bloemperk schoffelaar met groot sociaal leven en weinig karriere ambitie) dan is dat eigenlijk zelden een probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:53

@ BigBen: Rustig maar, het is nog lang geen Sinterklaas. :D

Ik vond het punt van Sizzle bovendien wel degelijk interessant; als mensen thuis continu de bemiddelaar moeten spelen, dan zou het zomaar kunnen dat ze op internet juist lekker ongenuanceerd discussies in willen duiken. Volgens hun niet ongepast want het gaat over hetzelfde onderwerp, maar volgens de anderen in het topic wel ongepast omdat het niet de toon van dat topic volgt. Dus als een topic gaat over wat homeopathie allemaal voor goeds kan opleveren en ik spring erin met dat het helemaal niets betekent want dat het grote onzin is, zie onderzoek x, y en z, dan vind ik mijn bijdrage gepast (want het levert niets goeds op) en de anderen vinden het ongepast omdat het topic juist voor een positieve sfeer rondom homeopathie bedoeld was.

Maar andersom net zo goed; mensen die thuis continu moeten vechten om gehoord te worden zouden zomaar overal op Bokt harmonie kunnen gaan eisen, zelfs als er gewoon pittig maar correct gediscussieerd wordt.

De toon maakt de muziek, niet het onderwerp, dus als een topic een bepaalde toon heeft en daar springt iemand middenin zonder ook maar iets om de toon te geven, dan is het vrij logisch dat sommigen dat ongepast vinden, ook al klopt het onderwerp (bvb die homeopathie) wel. Dus als iemand een 'kijk mijn superlieve paard eens leuk op de foto staan met zijn nieuwe tuig'-topic opent, tien mensen reageren daar enorm positief op en nummer 11 zegt 'leuke foto's, maar de bakstukken worden tot in het oog getrokken dus ik zou een nieuwe neusriem kopen want deze past niet', dan kan die een hoop verontwaardigde reacties verwachten want 'daar ging dit topic niet om'. Maar dat komt omdat zij de toon als de kern van het topic zagen, en niet het bestuderen van paardenfoto's an sich.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:00

Ik vindSizzle ook niet storend aanwezig. Heb jaaaren geen mensen op mn foeilijst gehad trouwens maar recent toch eens geprobeert. Niet eens vanwege een andere mening of ongepaste reacties maar puur vanwege de manier waarop er gepost wordt.
Moet zeggen: het bevalt wel (no pun intended)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:33

Ik vind het ook eerder interessant dat er overal wel wat spanning kan komen :Y) niet omdat ik van ruzie hou, maar als relatief jong persoon, vind ik het enorm fascinerend wat mensen belangrijk vinden, wat hen op het paard krijgt (dus niet enkel een kwade reactie, maar ook kalm blijven is soms een rode lap op een stier).

Ik zeg eigenlijk altijd: bokt is mijn reality tv hahahaha

Nu begrijp ik wel dat het voor die mensen die echt een bepaald topic als uitlaatklep gebruiken vervelend kan zijn als het niet loopt als verwacht.. irritaties zijn menselijk. Ik kan mezelf ook gek maken als ik achter iemand hang die 50 rijdt op een 70 baan :p en dan denk ik later; ach misschien had die persoon een slechte dag en ging het wat trager, of misschien iemand met angst in het verkeer. En zo probeer ik het op bokt ook te bekijken. We hebben allemaal die onderwerpen die ons extra hard bezighouden, we hebben allemaal slechte dagen en er zijn ook gewoon altijd mensen in de groep die feller gaan reageren omdat dat in hun karakter ligt. Dan is er al gauw iets gepost dat door sommige als ongepast wordt beschouwd, kan je niet vermijden en moet je volgens mij ook niet willen!