Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GamblersCup schreef:Je hebt daar echt gelijk in. Ik vind dat mod's eens beter onderscheid moeten gaan leren maken tussen een mening geven en pesten. Dat laatste moet aangepakt worden (dus niet een groene balk met "foei" erin, dit werkt natuurlijk niet), zoals het overal aangepakt hoort te worden en waar zelfs de politie druk mee is.
danzzz schreef:Nessie schreef:@Khirshanta: Dat was toen allemaal publiekelijk in een topic, ik werd echt volledig afgebrand door een aantal bokkers tegelijk. Deze opmerking raakte mij alleen zo hard (jarenlang heeft dit invloed gehad..) dat ik hem nu nog steeds heb onthouden. Liever een pb dan publiekelijk vernederd te worden. Maar inmiddels sta ik wat sterker in de schoenen dan als jonge puber waarop wat oudere pubers/volwassenen los gingen. Op dat soort dingen (echte bullying) vind ik wel dat mods gewoon moeten ingrijpen. Er kwam eerst nog een waarschuwing, stond nog steeds publiekelijk voor paal, voordat uiteindelijk het eens verwijderd werd.
En weet je hoe het komt dat je nu wat sterker in je schoenen staat? Hoe denk je?
Dat komt omdat hier iemand in een ver verleden zo een naadje opmerking tegen jou gemaakt heeft, en daar heb je mee leren dealen, je hebt gemerkt dat je er niet dood aan gaat en je hebt het verwerkt. Door dat verwerken heb je een beetje eelt gekweekt als het ware waardoor jij nu steviger in je schoenen staat.
Eigenlijk moet je die persoon dankbaar zijn.
Peelie schreef:danzzz schreef:En weet je hoe het komt dat je nu wat sterker in je schoenen staat? Hoe denk je?
Dat komt omdat hier iemand in een ver verleden zo een naadje opmerking tegen jou gemaakt heeft, en daar heb je mee leren dealen, je hebt gemerkt dat je er niet dood aan gaat en je hebt het verwerkt. Door dat verwerken heb je een beetje eelt gekweekt als het ware waardoor jij nu steviger in je schoenen staat.
Eigenlijk moet je die persoon dankbaar zijn.
Dat slaat werkelijk kant nog wal.
KimD schreef:GamblersCup schreef:Je hebt daar echt gelijk in. Ik vind dat mod's eens beter onderscheid moeten gaan leren maken tussen een mening geven en pesten. Dat laatste moet aangepakt worden (dus niet een groene balk met "foei" erin, dit werkt natuurlijk niet), zoals het overal aangepakt hoort te worden en waar zelfs de politie druk mee is.
Alleen het probleem is dat veel zich ook afspeelt in PB, en daar trekken Mods per definitie hun handen vanaf.
GamblersCup schreef:KimD schreef:
Alleen het probleem is dat veel zich ook afspeelt in PB, en daar trekken Mods per definitie hun handen vanaf.
Hoewel door een mod in dit topic anders beweerd wordt, mógen ze daar niet op modereren. Pb's met pesterijen kunnen altijd naar de politie.
Nessie schreef:@danzzz: Dat is ook wel zo uiteindelijk heeft het geholpen. Maar die jaren dat mensen me aankeken of uberhaupt in mijn richting wezen dat ik dacht er is vast wat in mijn gezicht ofzo, heb ik niet als heel fijn ervaren. Ook al ben ik er uiteindelijk wel sterker van geworden.
danzzz schreef:Nessie schreef:@danzzz: Dat is ook wel zo uiteindelijk heeft het geholpen. Maar die jaren dat mensen me aankeken of uberhaupt in mijn richting wezen dat ik dacht er is vast wat in mijn gezicht ofzo, heb ik niet als heel fijn ervaren. Ook al ben ik er uiteindelijk wel sterker van geworden.
Precies, en zo leer je hele negatieve ervaringen ombuigen naar positieve gevoelens. Om daar te komen heb je ervaring nodig, ervaring in teleurstellingen, verdrieten, onmacht uiteindelijk merk je dat je steeds beter en steviger in je vel komt te zitten, gewoonweg omdat je met die emoties om leert te gaan, het je niet meer zo raakt. Fijn, dat het jou heeft geleerd los te laten want makkelijk is dat niet. Sommige mensen doen daar hun hele leven over.
Neej schreef:danzzz schreef:
Precies, en zo leer je hele negatieve ervaringen ombuigen naar positieve gevoelens. Om daar te komen heb je ervaring nodig, ervaring in teleurstellingen, verdrieten, onmacht uiteindelijk merk je dat je steeds beter en steviger in je vel komt te zitten, gewoonweg omdat je met die emoties om leert te gaan, het je niet meer zo raakt. Fijn, dat het jou heeft geleerd los te laten want makkelijk is dat niet. Sommige mensen doen daar hun hele leven over.
Ja tuurlijk, alles wat je meemaakt in je leven, al je ervaringen maken je tot wie je bent, dat is helemaal waar. Maar om pesters nou dánkbaar te zijn? Nee. Gepest worden, op wat voor manier dan ook, is echt heel ellendig. En daar kun je een pester imo nóóit dankbaar voor zijn. Jouw uitspraak doet mij vermoeden dat jij nooit aan het kortste eind getrokken hebt wbt pesten, en als dat zo is is dát dan weer juist iets waar je dankbaar voor mag zijn
danzzz schreef:Ik had het eerder al over conclusies trekken die je niet KAN trekken uit een post. Dit is ook zo een machtig voorbeeld. Je vermoedt precies wat, en waarom en hoe kom je daarbij?
JIJ bent nog niet zo ver dat je los kan laten en hebt daarom moeite met begrijpen wat ik schrijf.
xyzutu2 schreef:danzzz schreef:Ik had het eerder al over conclusies trekken die je niet KAN trekken uit een post. Dit is ook zo een machtig voorbeeld. Je vermoedt precies wat, en waarom en hoe kom je daarbij?
JIJ bent nog niet zo ver dat je los kan laten en hebt daarom moeite met begrijpen wat ik schrijf.
Is dit nu niet heel erg de pot verwijt de ketel?
Dani schreef:Ik wil jullie verzoeken om nu te stoppen met het verwijzen naar specifieke topics of personen. Dat is niet de bedoeling op Forumzaken. Houd de discussie algemeen, niet over één persoon of topic. Dit is al eerder benoemd, zouden jullie er nu dus echt op willen letten?
Nessie schreef:Ik heb dan wel geleerd los te laten maar ben die mensen absoluut niet dankbaar hoor. Ik kan me alleen vinden in dat je er van leert sterker te worden. Heeft me jaren gekost en veel verdriet gekost, wat niet nodig was geweest als diegene even had doorgescrold.
LadyMadonna schreef:Dani schreef:Ik wil jullie verzoeken om nu te stoppen met het verwijzen naar specifieke topics of personen. Dat is niet de bedoeling op Forumzaken. Houd de discussie algemeen, niet over één persoon of topic. Dit is al eerder benoemd, zouden jullie er nu dus echt op willen letten?
Zo algemeen lijkt de discussie niet, gezien mensen vaker tegen hetzelfde aanlopen bij dezelfde personen. Waarom dan niet gewoon man en paard noemen? Schept een hoop duidelijkheid misschien...
Elisa2 schreef:Er zitten wel wat mensen anoniem of onder schaduwaccount die echt niet sporen inderdaad, het lijken beroepsafzeikers..en volgens mij sneue lui die in het echte leven waarschijnlijk over zich heen laten lopen en die frustratie op die manier op andere proberen te botvieren.
KimD schreef:Ik weet eerlijk gezegd niet of het met deze intentie is geopend.
Die personen werden als voorbeeld aangehaald, maar het gebeurt wel meer, ook met andere Bokkers. Zoals Celien al aangaf ook de complete fanclub van kinderen wil je je vingers niet aan branden. Ook daarover ontvang je makkelijk doodsbedreigingen.
Deoiridh schreef:KimD schreef:Ik weet eerlijk gezegd niet of het met deze intentie is geopend.
Die personen werden als voorbeeld aangehaald, maar het gebeurt wel meer, ook met andere Bokkers. Zoals Celien al aangaf ook de complete fanclub van kinderen wil je je vingers niet aan branden. Ook daarover ontvang je makkelijk doodsbedreigingen.
Zijn die bedreigingen via pb echt actueel en komt dat echt zo nu en dan voor? Vind dat wel vrij heftig en ziek eigenlijk..
GamblersCup schreef:Nessie:
Je hebt daar echt gelijk in. Ik vind dat mods eens beter onderscheid moeten gaan leren maken tussen een mening geven en pesten. Dat laatste moet aangepakt worden (dus niet een groene balk met "foei" erin, dit werkt natuurlijk niet), zoals het overal aangepakt hoort te worden en waar zelfs de politie druk mee is.
danzzz schreef:Nessie schreef:Ik heb dan wel geleerd los te laten maar ben die mensen absoluut niet dankbaar hoor. Ik kan me alleen vinden in dat je er van leert sterker te worden. Heeft me jaren gekost en veel verdriet gekost, wat niet nodig was geweest als diegene even had doorgescrold.
Dankbaar was gechargeerd gezegd, met een reden overigens. Ik weet dat ik daar dan dit soort reacties op krijg. Er begint een strijd te ontstaan. Het is nu 3 tegen 1 and counting. Allemaal mensen die anders denken dan ik, en dan moet het 3 man sterk toch echt heel duidelijk gemaakt worden dat dit ECHT niet kan.
Ondertussen zeurend over boktbully's.
Ga het mij maar uitleggen
KimD schreef:GamblersCup schreef:Hoewel door een mod in dit topic anders beweerd wordt, mógen ze daar niet op modereren. Pb's met pesterijen kunnen altijd naar de politie.
Hoe stel je je dat voor? Wat kan de politie daarmee doen? "Ja KimD pestte me online, ze noemde me zo lelijk als het achterste van een ezel."
Wat doet de politie dan hiermee? Vrij weinig lijkt me?