Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:49

Over stokpaarden gesproken.. Er was toch een nieuw tak van sport, het stokpaardspringen? Misschien daarvoor ook maar een parcoursje uitzetten :D (Met verschillende kleuren stokpaardjes met namen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:05

antje_vip schreef:
Over stokpaarden gesproken.. Er was toch een nieuw tak van sport, het stokpaardspringen? Misschien daarvoor ook maar een parcoursje uitzetten :D (Met verschillende kleuren stokpaardjes met namen)

Dan doe ik mee :')
Dat zijn me de gekneusde enkels daarna wel waard :')

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:27

antje_vip schreef:

Ik ben voor! *\o/*

Deze ideeën van de vorige pagina vind ik ook erg goed!
- Het rijden op/krijgen van ontspanning in de dressuur. Helaas heb ik het ook verkeerd geleerd en de theorie ken ik wel, maar ik zou het graag eens echt zien, met de uitleg erbij.
- Het controleren van een paard voor/tijdens/na de hindernis.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:27

Haha ja goed idee! Paar bokkers de bloopers laten fotograferen en je hebt er een Bokt-boek bij :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:48

Lizzyy schreef:
Ik zou de gouden, zilveren en bronzen bokt veulen(s) van dit jaar/afgelopen jaar wel willen zien :j

Nina en Dycha zou ik wel kunnen meenemen. :D Als het niet heel ver weg is tenminste, wij wonen in Friesland dus dat is niet echt centraal. :+

Wbt de kinderdiscussie... hoeveel 'last' zou je er nou echt van hebben?
Een springkussen als afleiding en schriktraining is een prima oplossing :))
En anders komen alle kids maar met Nina knuffelen die vind kinderen helemaal ok. :D

Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:17

we hebben een penny hoek nodig, met zwarte hengst, groentesoep en heel veel roze

Edit na lezen post hieronder: niet gerelateerd, maar Airnt zou ik ook weleens een clinic van willen bijwonen inderdaad.

Goed idee, Koper!
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 15-11-17 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:22

Kunnen we niet aan Airnt vragen of hij tijd en zin heeft om een demo te komen geven? Die zou ik nou wel eens heel erg graag willen zien rijden. Of een bokker die dameszadel rijdt ofzo.

Ander idee: combinaties die van een jurylid (live) feedback krijgen. Zodat je kunt horen waar een jurylid (dressuur- of WE-jurylid bij voorbeeld) op let en de combinaties ook met werkpunten naar huis kunnen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:31

Koper schreef:
Kunnen we niet aan Airnt vragen of hij tijd en zin heeft om een demo te komen geven? Die zou ik nou wel eens heel erg graag willen zien rijden. Of een bokker die dameszadel rijdt ofzo.

Ander idee: combinaties die van een jurylid (live) feedback krijgen. Zodat je kunt horen waar een jurylid (dressuur- of WE-jurylid bij voorbeeld) op let en de combinaties ook met werkpunten naar huis kunnen.

Bokker HTM rijdt M1 (of M2) dressuur in dameszadel met haar paard van 1.80m. Ik weet niet of ze nog steeds regelmatig in dameszadel rijdt, maar ze heeft in het afgelopen jaar wel een aantal demo's gegeven volgens mij :j Airnt lijkt me heel gaaf, dan ben ik sowieso aanwezig!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:32

Koper schreef:

We hebben het live jureren vorig jaar op Horse Event gedaan met GP-jurylid Marlon van Wissen tijdens de proefgerichte clinic :j was toen erg leuk en leerzaam. Dit jaar ging dat helaas niet door ivm afgelasting HE op zaterdag.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:34

musiqolog schreef:
Ja hoor, ijslandermensen en hun stok-, eh, gangenpaardjes. Geef ze tien seconden en ze beginnen over de tölt. :)

Ik kan er toch weinig omheen dat jouw opmerking lichtelijk neerbuigend overkomt, was dat je bedoeling?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:41

Ghostattack schreef:
Koper schreef:

Bokker HTM rijdt M1 (of M2) dressuur in dameszadel met haar paard van 1.80m. Ik weet niet of ze nog steeds regelmatig in dameszadel rijdt, maar ze heeft in het afgelopen jaar wel een aantal demo's gegeven volgens mij :j Airnt lijkt me heel gaaf, dan ben ik sowieso aanwezig!

HTM ja, ik was haar naam even kwijt maar ik wist dat het iets met vervoer was :')

Amaryllis eigenlijk bedoelde ik dan een bokker die jurylid is. Maar als dit al eens is gedaan dan is het misschien niet nodig om weer te doen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:28

Nachtlampje schreef:
musiqolog schreef:
Ja hoor, ijslandermensen en hun stok-, eh, gangenpaardjes. Geef ze tien seconden en ze beginnen over de tölt. :)

Ik kan er toch weinig omheen dat jouw opmerking lichtelijk neerbuigend overkomt, was dat je bedoeling?

Er staat een smiley achter. Niet voor niets.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:56

musiqolog schreef:

Maar het is natuurlijk een prima idee. Zo zou dat moeten gaan: mensen dienen ideeën in over workshops, lezingen, shows e.d. en een "Boktdagcommissie" bepaalt, in samenspraak met de gemeenschap, wat we daarvan gaan terugzien.

Juist interessant, een gangenpaard goed rijden verschilt niet zoveel met een dressuurpaard goed rijden wbt gevoel voor tact en balans. Dus juist leerzaam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:59

musiqolog schreef:
Nachtlampje schreef:

Er staat een smiley achter. Niet voor niets.

Ook met smiley vind ik het ietwat neerbuigend overkomen...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:01

Ach kom op mensen, niet zulke lange tenen..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:01

Ach, daar kan musiqolog toch zelf niets aan doen :) (let op, er staat een smiley bij)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:20

Laat die boktdag maar zitten als het zo moet :evaw:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:23

Misschien kunnen we er beter een modderworstelfestijn van maken.

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:28

lieveli schreef:
Misschien kunnen we er beter een modderworstelfestijn van maken.

Leukk! Mogen kinderen dan mee?

Grapje, oke nu klaar en iedereen vrolijk en lief doen!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:33

The Pit: waar de bokkers die nog iets uit te 'vechten' hebben paardenpoep naar elkaar mogen gooien :P

ik zie wel een paar kuub stront te leveren, en een lading rubberen handschoenen :')

Je krijgt 1 bolletje voor een euro,
3 voor 2,50 en 8 voor 5 euro.

Opbrengsten gaan naar een goed doel =:)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:33

Ik zou het vooral ook leuk vinden als er ook genoeg aandacht is voor de westernsport. Dat mis ik nu vaak bij de standaard evenementen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:40

Als stille meelezers natuurlijk de onderdelen trec WE endurance etc. Niet vergeten voor een clinic/demo

Zelf ben ik met handpaarden aan het rijden. Wil best iets laten zien hoe je ermee begint en wat allemaal kan :o of meerdere bokkers uit het handpaardrijden topic ofzo.

Zou leuk zijn als het er komt ben bereid ervoor te betalen :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:41

Mocht het nodig zijn: ik zou zeer geïnteresseerd zijn in een onderdeel over ijslanders. Of western, of TREC, of andere disciplines waar ik weinig mee te maken heb.

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:42

Oehh ik dacht nog aan voltige! Als dat niet al 100 keer is gezegd xD

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:44

khirshanta schreef:
The Pit: waar de bokkers die nog iets uit te 'vechten' hebben paardenpoep naar elkaar mogen gooien :P

ik zie wel een paar kuub stront te leveren, en een lading rubberen handschoenen :')

Je krijgt 1 bolletje voor een euro,
3 voor 2,50 en 8 voor 5 euro.

Opbrengsten gaan naar een goed doel =:)

Mag je ook zelf je eigen munitie meebrengen?