Account verwijderen

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:14

Volgend mij is het redelijk bekend dat het oa een geld kwestie is.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:20

Ik zou ook wel heel graag berichten en volledige huiskamer topics van puber me (topics van 10 jaar terug), weg willen hebben.. := Echt domme dingen geplaatst en ook hè uit frustratie en emotie als puber in een slechte thuissituatie, denk je er werkelijk niet bij na.

Zou toch gewoon mogelijk moeten zijn? :? Zeker met zulke verouderde HK (!) topics. Gewoon volledig de prullenbak in.

Sowieso de optie om dingen te kunnen verwijderen die oudere dan 2 jaar zijn, zou toch wel top zijn..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:34

Mondy schreef:
Blue_Monday schreef:
Gaat toch niet gebeuren want Bart zoekt die euro's :$
Of niet Bart?

En dan gek vinden dat het beheer/Bart geen haast heeft om te reageren op dit soort kinderachtige berichten ;)

Jullie willen een goed onderbouwd antwoord van hun en met zo veel mogelijk feiten... Maar zelf wel flauwe aannames plaatsen.
Dit zijn dan zeker de berichten die je over een paar maanden ineens weg wil hebben.

_/-\o_

Als mensen er problemen mee hebben zou ik adviseren om te vertrekken of om niets te posten. Bokt is niet verplicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:39

Ik vind het ook helemaal niet erg dat het een geld-kwestie is. En ik snap ook prima dat Bokt een goed en sterk archief heeft en wilt behouden zonder gaten er in. Want sommige rel-bokkers hebben ook echt wel nuttige post geplaatst die (als je betreffende bokker verwijderd en diens posts ook) ook echt wel voor grote gaten zorgen.
En sommige topics/ posts van 10 jaar geleden bevatten nog steeds nuttige informatie voor nu. De HK-topics echter, meestal niet. En toch zijn er ook HK topics waarvan ik blij ben dat ze er nog zijn, zo waren de eerste weken/ maanden van mijn dochter niet zorgeloos en had ze een diagnose die best wel zeldzaam is. Daar heb ik destijds in de HK van moeders/ baby's over gepost en mijn ervaringen/ verloop daarvan kan anderen misschien iets helpen als hun kindje dezelfde symptomen/ diagnose heeft.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:45

Ik begrijp niet waarom er niet gewoon een onderscheid wordt gemaakt. Als je op forums klikt heb je de keuze uit een aantal kopjes. Waarom niet gewoon de informatieve kopjes behouden en "de kantine" (op verzoek!) compleet verwijderen. In de informatieve topics staat waarschijnlijk veel minder privé informatie, immers, informatief heeft niet zoveel met jezelf te maken, en in de kantine staan vooral persoonlijke dingen.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:00

Anoniem schreef:
Citaat:
Alles verwijderen lost op privacygebied vanalles op, maar er zijn ook legio gebruikers die het juist wel leuk vinden om terug te kunnen lezen. Met 99,999% van de berichten in de HK is privacytechnisch niets spannends aan de hand. Dan lossen we eventuele problemen liever op individuele basis op dan dat we duizenden berichten van gebruikers weggooien omdat er een aantal berichten tussen zitten die men liever weg wil hebben.

Wie ben jij om te bepalen of er met de HK berichten niks aan de hand is qua privacy?

Het zou toch gewoon moeten kunnen, dat je je eigen berichten / account verwijderd kan krijgen?
Op facebook kan dat immers ook, en dat draait ook flink op advertenties.

Ik zou heel graag al m'n berichten verwijderd willen hebben én m'n account. En dus ook uit alle quotes gehaald et cetera.

Maar alleen al de moeite die ik ervoor moet doen en het feit dat ik me ervoor moet verantwoorden maakt dat de moed me al in de schoenen zakt.

Dit! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:08

janderegelaa schreef:
Als mensen er problemen mee hebben zou ik adviseren om te vertrekken of om niets te posten. Bokt is niet verplicht.

Dat gebeurt al, maar of Bokt daar op termijn zo blij mee gaat zijn als het nog meer gebeurd vraag ik me af.

Ik vind Bokt een heel mooi medium, ik zit er graag en vind het veel leuker communiceren dan bv facebook (wat ik niet meer heb) of instagram (waar het vooral om de foto's gaat). Maar ik heb Bokt zien veranderen (zie andere topic) en hoe het nu is vind ik het gewoon niet meer leuk. Dit heeft diverse redenen, maar dat alles zo enorm openbaar is speelt zeker mee (wat je via google met een paar klikken hier op Bokt kan lezen is op andere media toch een stuk tijdrovender, al is niks natuurlijk onmogelijk). Dus als dat al kan veranderen, door eigen topic te kunnen verwijderen of dingen meer af te schermen is dat al een stap.

Anders gaan veel volwassen mensen inderdaad afhaken want die beseffen hoe het in elkaar zit en dan wordt Bokt een kinderforum. Dat zou ik jammer vinden want juist door al die kennis die er verzameld is heb ik al heel veel aan Bokt gehad. Zou jammer zijn als dit op de duur verdwijnt en het echt een "Penny-forum" wordt.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:05

@Frummels; de gebruikersvoorwaarden hebben zeker liefde en aandacht nodig. Verhaal dat er nu staat is nogal, eeh, suboptimaal.

Zoals iedereen ook in dit topic kan lezen is het uiteindelijk vooral een erg lastige belangenafweging. Aan de ene kant is het prettig om terug te kunnen lezen, er is veel bruikbare informatie te vinden, het is leuk om de ontwikkeling van je paard terug te kunnen zien, fijn om iets te kunnen vinden over een zeldzame ziekte of een groot incident van jaren terug. In dat terug kunnen vinden van oudere informatie zit op het moment ook een aanzienlijk deel van het verdienmodel van Bokt; mensen komen via Google op Bokt, lezen het topic, bekijken een banner en klikken daar eventueel op. Minder (leesbare) topics betekent minder bezoekers via Google en die bezoekers via Google klikken sneller op een banner waardoor jullie weer een stuk minder banners te zien krijgen dan zij. Prettig voor Bokt, prettig voor jullie.

Aan de andere kant is het ook fijn als berichten waarin je in je na??viteit onaardige dingen roept over je instructeur of waarin je meldt dat je in het weekend drugs hebt gebruikt kan verwijderen of aanpassen. Of dat je je account kan anonimiseren als je last hebt van een stalker.

Naar mijn idee hebben we op Bokt op dit moment een vrij aardige compromis tussen die twee belangen. Onze communicatie over verwijderen/anonimiseren kan zeker beter en het zou helemaal prettig zijn als je hier als gebruiker zelf meer mee kan doen. We zijn dan ook aan het kijken hoe we het voor jullie makkelijker kunnen maken om zelf te verwijderen en aanpassingen te maken. Maar dat is niet iets dat we van de ene op de andere dag voor elkaar hebben.

Natuurlijk willen we altijd kijken hoe we hier nog beter mee om kunnen gaan, maar voor dit topic is het wel belangrijk om bovenstaande belangenafweging in gedachten te houden. Technisch is het prima mogelijk om alles waarin x maanden niet is gereageerd te verwijderen en dit lost automatisch flink wat problemen met oude posts op. Die oude posts zijn er dan namelijk niet meer ;) Maar het gaat voorbij aan de andere belangen. Suggesties zijn dus zeer welkom, maar wel bijzonder prettig als dit resulteert in een situatie die voor iedereen in balans is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:09

Het moet gewoon mogelijk om met 1 klik je eigen account/posts te verwijderen. Punt.
Dat sommige bokkers het leuk vinden om door oude topics te lezen, jammer dan. Volgens mij is privacy belangrijker, toch?

Automatisch oude topics verwijderen is niet nodig, maar het moet gewoon mogelijk zijn om je eigen berichten en topics te verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:11

Ik vind het argument van sommigen 'ik lees graag oude HK topics door' ook niet echt een reden om de mogelijkheid tot verwijderen niet in te voeren. Als je zo graag dingen terug leest moet je maar zelf een bestand bijhouden met je berichten of een dagboek bij houden, denk ik dan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:14

Ik vind dat je je account moet kunnen verwijderen waarbij al je berichten verdwijnen. Zoveel last zal google niet hebben van mijn verwijdering. Dan kunnen de mensen die graag terug lezen dat blijven doen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:15

Als het er niet meer is, weet je ook niet wat je mist ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:16

Inderdaad. Als je wat wilt lezen lees je maar wen boek. En anders open je maar een nieuw topic.
Ik ben al jaren voorstander van het zelfstandig kunnen en mogen verwijderen van eigen posts.
En al jaren geeft dit hier gezeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:19

'Het gaat voorbij aan andere belangen'

En aan welke belangen? Ik denk dat gebruikers de HK berichten van 10 jaar geleden niet meer missen hoor.

Alleen ja, je zal niet voor iedere dwarse scheet die gegoogled wordt als eerst omhoog komen op google, het berichtenaantal zakt ietsje en in de rubriek 'doorgeefstokje' moeten jullie even een andere vraag verzinnen behalve 'de eerste post op bokt was...' .

Maar hey, we begrijpen natuurlijk allemaal dat dat belang zwaarder weegt dan je bezoekers happy te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:26

Alles standaard weg moet van mij ook niet, maar ik vind wel dat je zelf de keuze moet kunnen hebben om EIGEN topics, waar meer dan een jaar bv. niet in gereageerd is, zelf al dan niet te kunnen verwijderen.

Denk als je het op die manier doet dat er nog heel veel op bokt over blijft, immers heeft niet iedereen die wens, zijn er mensen die graag hun oude topics behouden en zijn er ook veel mensen die niet meer actief zijn dus die zullen hun topics dan ook niet verwijderen. Maar je houdt wel je actieve gebruikers tevreden omdat de mogelijkheid er is en dat is ook niet onbelangrijk denk ik.

Dat er nog een onderscheid gemaakt wordt tussen informatieve topics en foto/huiskamertopics kan ik mij ook nog wat bij voorstellen. Hoeveel mensen komen er in die laatste groep uit door iets op te zoeken op google? En wat is dan het nut ervan? Stel dat ik iets zou zoeken en ik kom in een fototopic van jaren terug waarvan de foto's het al lang niet meer doen, dan ga ik echt niet zeggen "och, maar nu ik toch hier ben zal ik even op een banner klikken". Neen, dan klik ik gewoon op het kruisje zonder verder te kijken ... Maar dat ben ik misschien ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-11-17 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:28

Ik heb het idee dat een aantal van jullie het dikgedrukte deel even gemist hebben van Bart zijn post.
BartVB schreef:
Aan de andere kant is het ook fijn als berichten waarin je in je na??viteit onaardige dingen roept over je instructeur of waarin je meldt dat je in het weekend drugs hebt gebruikt kan verwijderen of aanpassen. Of dat je je account kan anonimiseren als je last hebt van een stalker.

Naar mijn idee hebben we op Bokt op dit moment een vrij aardige compromis tussen die twee belangen. Onze communicatie over verwijderen/anonimiseren kan zeker beter en het zou helemaal prettig zijn als je hier als gebruiker zelf meer mee kan doen. We zijn dan ook aan het kijken hoe we het voor jullie makkelijker kunnen maken om zelf te verwijderen en aanpassingen te maken. Maar dat is niet iets dat we van de ene op de andere dag voor elkaar hebben.

Natuurlijk willen we altijd kijken hoe we hier nog beter mee om kunnen gaan, maar voor dit topic is het wel belangrijk om bovenstaande belangenafweging in gedachten te houden. Technisch is het prima mogelijk om alles waarin x maanden niet is gereageerd te verwijderen en dit lost automatisch flink wat problemen met oude posts op. Die oude posts zijn er dan namelijk niet meer ;) Maar het gaat voorbij aan de andere belangen. Suggesties zijn dus zeer welkom, maar wel bijzonder prettig als dit resulteert in een situatie die voor iedereen in balans is.

Bart, is het mogelijk om dit bijvoorbeeld alleen voor de HK in te stellen?
Heel praktisch: iedereen de mogelijkheid om zijn eigen berichten in de HK te kunnen wijzigen of verwijderen, wanneer het topic langer dan een jaar (?) stil ligt?
Voor het informatieve deel kan ik me voorstellen dat het niet wenselijk is. Daar staat enorm veel informatie. Ja, ook gedateerd, maar veel ook niet. Zelfde geldt voor de Kantine. Maar dat is ook niet het deel waar persoonlijke informatie gedeeld wordt. Dat gebeur(t)(de) het meeste in de HK en misschien ook wel op een aantal fora van Algemeen (LZP/MWS). Is daar een onderscheid in te maken aan functies als verwijderen en wijzigen per forum?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:33

Jullie vergeten dat er vroeger geen HK was. Ik weet niet waar die topics zijn gebleven.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:36

LZP denk ik :j
Vroegah hadden we SC (SlowChat). Maar geen idee wanneer precies de HK gekomen is. Eerste topics zijn zo te zien van 2002.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:38

Ik weet dat ze er (actiever) mee bezig zijn :j Vandaar ook mijn meedenkende post(s).
Enkel HK zou ik dan weer niks vinden, daar staat volgens mij niks waar ik een probleem mee heb, dit duikt denk ik ook niet op als ik op google rondspeur. Foto-topics daarentegen bij de vleet .. en daarnaast nog wat ander spul.

Denk dat je ook moet kijken waar een topic oorspronkelijk stond en wat de insteek was. Zo is bv. TVG informatief, maar staan daar ook foto-topics tussen omdat er geen apart subforum voor is. Dus de niet-informatieve topics vind ik dat ook weg moeten kunnen.

Zal vast een beetje moeilijk zijn om grenzen te stellen, maar moet wel mogelijk zijn lijkt mij. En misschien gewoon "voor het gemak" beginnen met zoals eerder gezegd eigen topics waar al meer dan een jaar geen reactie in is, en dit dan zelf mogen beslissen. Dan kan je nog zien wat er gebeurd met het forum en de zoekopdrachten/vindbaarheid via google. Voor mijn part komt er een soort proefperiode en daarna een evaluatie, hebben toch een aantal actieve mensen kunnen opruimen en heb je ook een idee wat de gevolgen al dan niet zijn ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:42

Maar dan doel je dus op eigen topics over het hele forum?
Persoonlijk zou ik dat echt teveel vinden, omdat je zo gaten krijgt in informatieve topics die nog wel relevant zijn. Een scheiding in fora (wel of niet kunnen verwijderen) zou voor mij een betere grens zijn. ITP topics zijn ook wel interessant om mee te nemen inderdaad. Zo zijn er vast nog wel meer :j

En gaat het dan om alle eigen posts (ook in topics van anderen) of eigen topics? En echt helemaal verwijderen of zou een wijzig-optie voor bijvoorbeeld posts in topics van anderen ook nog een idee zijn, zodat je bepaalde informatie wel kan verwijderen (persoonlijke gegevens), maar er niet meteen een gat valt?

Dus eigenlijk 2 mogelijkheden, wijzigen en verwijderen, forum afhankelijk en afhankelijk van of je TS bent of niet.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:43

Naast HK worden er bij LZP en MWS ook veel persoonlijke dingen gedeeld. Eigenlijk overal wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:45

Ik heb het steeds over eigen topics.
Dus waar je zelf de TS bent en die volledig weg (als je dat wil, geen verplichting), dan zijn er geen gaten ;)

Wil je een post van je weg in andermans topic dan kan je dit via de mods (laten) regelen.

Zo zie ik het op dit moment, en dat zou voor mij persoonlijk al een heel grote verbetering zijn.
Hoe anderen dit zien kan weer anders zijn natuurlijk ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:46

Maar wat is dan precies het drama als iemand ergens een nieuw topic over moet openen omdat er een paar reacties missen in een oud informatief topic? Ik vind die kleine moeite op geen enkele manier in verhouding staan tot iemands privacy..

Edit: om nog maar te zwijgen over het feit dat je niet geïnformeerd wordt over de onmogelijkheid je account ooit nog te verwijderen als je een Bokt account aanmaakt. Dat vind ik echt een hele kwalijke zaak..
Laatst bijgewerkt door Frummels op 07-11-17 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:47

Zonnetje81 schreef:
Ik vind dat je je account moet kunnen verwijderen waarbij al je berichten verdwijnen. Zoveel last zal google niet hebben van mijn verwijdering. Dan kunnen de mensen die graag terug lezen dat blijven doen.

Ben ik het inderdaad mee eens. Je moet te allen tijde kunnen beslissen dat je weg wilt van Bokt, zonder sporen achter te laten. Veel persoonlijke berichten zijn alsnog te herleiden naar de poster, dus anonimiseren vind ik onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:49

Amanda schreef:
Maar dan doel je dus op eigen topics over het hele forum?
Persoonlijk zou ik dat echt teveel vinden, omdat je zo gaten krijgt in informatieve topics die nog wel relevant zijn. Een scheiding in fora (wel of niet kunnen verwijderen) zou voor mij een betere grens zijn. ITP topics zijn ook wel interessant om mee te nemen inderdaad. Zo zijn er vast nog wel meer :j

En gaat het dan om alle eigen posts (ook in topics van anderen) of eigen topics? En echt helemaal verwijderen of zou een wijzig-optie voor bijvoorbeeld posts in topics van anderen ook nog een idee zijn, zodat je bepaalde informatie wel kan verwijderen (persoonlijke gegevens), maar er niet meteen een gat valt?

Dus eigenlijk 2 mogelijkheden, wijzigen en verwijderen, forum afhankelijk en afhankelijk van of je TS bent of niet.

Als je mensen alleen de wijzig-optie geeft, krijg je dus wijzigingen waarin de user 'blablabla' tikt. Ik denk dat dat een stuk meer vervuiling is dan gaten in topics.