Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:39

bruintje123 schreef:
Maar die centrale topics is naar mijn idee weer een voortvloeisel uit de oude topics die blijven staan.
Er zijn als zoveel topis krijg je als antwoord, dus centraal.
Nee gooi die oude weg en hups, ineens niet meer zoveel topics :D
En nog met de informatie van nu ook nog, en meer beantwoord op de nu gestelde vraag.
Want ik ben het helemaal met bovenstaande eens, de centrale topics zijn klieken waar een enkeling geen antwoord krijgt.

Mwa. Voorheen had je vanaf september elke week wel meerdere topics met de vraag welke deken mensen nou toch eens op moesten leggen. Dat centrale topic ben ik absoluut voor. Dit topic loopt dan ook gewoon goed en hard. Die centrale topics die als een slak vooruit kruipen of als verkapte HK doorgaan kunnen volgens mij beter opgedoekt worden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:41

iK vind het jammer dat er altijd standaard antwoorden worden gegeven op vragen van bokkers.
zoals paard staakt, dan moet je de tandarts, chiropractor, fysiotherapeut en acupunturist en de zadelmaker laten komen.
en je moet natuurlijk de dierenarts al 5x gebeld hebben, terwijl er eigenlijk niet veel aan de hand is en je meer vraagt naar herkenning van medebokkers.

dat vind ik de laatste jaren wel echt erger geworden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:43

1 forumdeel wat vergeleken met vroeger overigens wel echt een stille dood lijkt te sterven: UK (en FK). UK en voormalig CB waren vroeger veel actiever en er was meer variatie. Nu is er nog maar weinig van over met een aantal vaste posters die het nog vol houden (bewonderenswaardig, ik heb het opgegeven).
En heel eerlijk, ik zie het leven ook niet zo gauw nog terug komen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:44

Ag, ik ben bijv een van de bokkers die met regelmaat een fototopic opent. Maar ik wordt dan ook met regelmaat gevraagd om naar een fotomeeting te komen, of gewoon een bericht van een fotograaf of ze mijn paard op de foto mogen zetten voor hun portfolio, waardoor ik vaak mooie/goede foto's heb.
En ik wil gewoon graag de foto's delen, omdat ik trots ben op mijn prachtige merrie (en stiekem ook wel trots op dat ze zo'n geliefd model is) en heel erg blij ben met de foto's!

Voor mij is bokt daarvoor, omdat mijn insta en Facebook ook vol zit met mijn niet-paardenvrienden. Die ik dus niet vol wil spammen met mijn paardenfoto's ;) Voor mij is bokt daar ook voor, de plek waar ik wel vol trots en liefde de foto's van mijn paard kan delen!

Vind het erg jammer te horen dat mensen dat dus niet willen of iets dergelijks. Of "er niet tegen kunnen" dat de (bijzondere) paarden met de 'mooie' shoots meer aandacht krijgen dan de foto's met een telefoon genomen. Dat lijkt mij toch logisch ergens?

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:51

Natuurlijk is dat logisch, Instagram/Facebook van bekende mensen heeft ook meer volgers dan van een simpele ziel. Dat is ook niet hetgeen wat mij stoort maar wel het feit dat alléén die topics nog aandacht krijgen en de rest de moeite van het plaatsen niet waard is.

Maar het maakt voor mij ook niet meer uit, heb voor mezelf besloten niets meer te plaatsen en het in de "veilige" omgeving van mijn privé-instagram-account te houden. Daar heb ik tenminste nog het idee dat het privé is, haha.

Verder kan ik me ook wel vinden in het centrale-topic-gedeelte :j Ik lees in veel topics mee en soms heb je geluk als je iets vraagt, andere keren moet je je vraag 2 of 3 keer stellen om 1 antwoord te krijgen, en dat zie ik vaker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:58

Hoe het ideale Bokt eruit zou zien, poeh... Lastige vraag!

Ik denk dat het belangrijkste is dat er weer een beetje reuring komt. Forums vind ik leuk als ze leven, als ik elke keer dat ik erlangs kom verrast word door een nieuwe topictitel. Ik gebruik de voorpagina, en sinds toch wel een tijdje heb ik het idee dat als ik daar naar de lijst met nieuwe berichten kijk ik 80% de afgelopen twee dagen ook al voorbij heb zien komen. Dan slaat het voor mij een beetje dood, helemaal als ik die topics twee dagen geleden ook al niet interessant vond.

Een goeie vind ik om mensen toe te staan om ook buiten centrale topics een nieuw topic te openen. Centrale topics worden al snel kliekjes, een soort huiskamertopics en als er een buitenstaander in komt met een vraag dan is het antwoord toch al heel erg snel 'lees de openingspost/de vorige 400 pagina's'. Het extra lüllige daaraan is dat die openingspost weliswaar algemeen antwoord geeft op algemene vragen, maar mensen vaak specifieke antwoorden op hun specifieke problemen willen. Ik vind de centrale topics vrij matig werken.
Vergelijk het met onderwerpen waar geen centrale topics over zijn, bijvoorbeeld voeding. Er had ook een centraal topic 'Voeding' kunnen zijn. Dan zouden al die onderwerpen door 1 groot, ondoordringbaar topic opgeslokt worden en zou ik ze niet meer zien. In plaats daarvan wordt er regelmatig een voedingsgerelateerd topic geopend ('mijn paard houdt laag magnesium in zijn bloed ondanks bijvoeren') door iemand met een specifieke vraag en daar komen dan allemaal antwoorden op waar ik weer een hoop van leer - en die zou ik allemaal niet gezien hebben als die allemaal weggezonken waren in het moeras dat centrale topics heet. Als het een topic was, dan had ik het voorbij kunnen zien komen bij de nieuwe berichten. Als het in een centraal topic zit dan niet.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:59

Als je nu bij Actieve onderwerpen kijkt, is het merendeel volgtopics, centrale topics, en een soort van huiskamertopics over een bepaald onderwerp.
Al deze topics sneeuwen eigenlijk de rest altijd onder, die vallen amper meer op.
De centrale topics zijn ook een soort huiskamer topics geworden over dit onderwerp, dat moet ook wel want als je er zelf een topic over maakt wordt het gesloten. :D
Dit heeft er wel aan meegewerkt, dat ik nog heel weinig op bokt lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 00:31

Het gedeelte over voeding wat hier genoemd wordt lees ik ook graag in. Dat zijn nog aparte topics over bepaalde onderwerpen/problemen :j Ben zelf de laatste tijd intensief met de voeding bezig en dan is dat op die manier wel fijn om dingen bij te leren. Als daar een centraal topic over was had ik nooit een oplossing voor mijn probleem gevonden denk ik.

Misschien is het ook allemaal wel te fel opgesplitst. Fijn dat elk dingetje een apart onderdeel heeft maar is dat echt nodig? Als je ziet dat er op sommige plaatsen nog topics van februari op pagina 1 staan... Sommige mensen blijven ook in bepaalde delen hangen denk ik, maar als alles weer wat algemener zou worden lijkt er meer leven te zijn en kom je ook topics tegen die je anders niet zou zien en waar je misschien ook een bijdrage in kan leveren.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:11

Ik ga mee met bovenstaande. Een specifieke vraag in een centraal topic van een "buitenstaander" wordt soms zelfs helemaal genegeerd. Dan is de lol er al gauw af om aan te haken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:32

Ik zou het fijn vinden als je berichten (uit een specifiek jaar?) zou kunnen verwijderen. En dan niet selectief maar gewoon uit ell topic.
Wat ik ook al jaren mis is het kunnen verwijderen van je account en daarmee al je berichten. Vooral dat laatste vind ik best een domper. Er zijn flink wat berichten en foto's die ik verwijderd zou willen zien van enkele jaren geleden, maar ik ga daar niet om vragen omdat ik al een vermoeden heb van het antwoord (ik heb hier een tijd geleden al eens eerder om gevraagd en dat was niet mogelijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:41

En waarom was het niet mogelijk?
Want als ik het van Bart goed begrepen heb kan het dus wel bij vraag (in iedergeval foto's en korte topics).

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:03

Maar dat is ook niet echt bekend. Ik wist eigenlijk niet dat ik naar een mod kon sturen voor het verwijderen van foto's. En ik vind het langs de ene kant ook zo'n gedoe om daar een mod voor te moeten gaan lastig vallen :x

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:15

Ben het helemaal met je eens TS! Ik heb toevallig vorige week ook een vergelijkbaar topic geopend, alleen kon ik het wat minder goed omschrijven dan jij. Ik vind vooral het verwijzen naar 'oude' topics niet leuk. Opzich wel logisch, maar het is toch ook leuk om ergens een keer op te kunnen reageren en wat maakt het uit dat er misschien een jaar geleden een soortgelijk topic is geopend? Misschien is er nu iemand met een totaal vernieuwende reactie? Daarnaast inderdaad gewoon leuk om lekker mee te lezen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:54

[***] schreef:
En waarom was het niet mogelijk?
Want als ik het van Bart goed begrepen heb kan het dus wel bij vraag (in iedergeval foto's en korte topics).

Ik kreeg toen iets te horen in de richting van "onbegonnen werk".

The_Cat schreef:
Maar dat is ook niet echt bekend. Ik wist eigenlijk niet dat ik naar een mod kon sturen voor het verwijderen van foto's. En ik vind het langs de ene kant ook zo'n gedoe om daar een mod voor te moeten gaan lastig vallen :x

Dat heb ik ook wel, moet ik toegeven. Maar toch zou ik e.e.a. wel heel graag weg willen hebben. Toch eens over nadenken om daar opnieuw iemand voor te benaderen. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:59

Hoe bokt er voor mij uit zou zien.

Dat je recht houd over je eigen berichten en foto's. Dus dat ik kan bepalen wat daarmee gebeurt. Zonder dat te hoeven vragen.
Dat er dan een regel komt pas bij topics die (x periode) stil zijn gevallen vind ik heel logisch.

Dat je bij actieve onderwerpen topics weg kunt klikken. Zodat deze niet meer in je lijstje staan.
Net zoals je ook bij eigen berichten deze wel of niet zichtbaar in de lijst kunt hebben.
Op die manier sneeuwt het voor je persoonlijk niet onder met topics die je niet boeien.

Zoals andere ook al melden, niet alles naar centraal, daar reageert amper iemand op je als buitenstander.
Ik heb eens een vraag gesteld over een deken, kreeg diverse antwoorden in korte tijd. Mod sloot dat topic. Zelfde vraag gesteld in het centrale topic en 1 persoon nam de moeite

Denk nog even verder, vaak komen de leukste iedereen gewoon door er met elkaar over en weer over te hebben.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:07

bruintje123 schreef:

Dat je recht houd over je eigen berichten en foto's. Dus dat ik kan bepalen wat daarmee gebeurt. Zonder dat te hoeven vragen.
Dat er dan een regel komt pas bij topics die (x periode) stil zijn gevallen vind ik heel logisch.

Dat je bij actieve onderwerpen topics weg kunt klikken. Zodat deze niet meer in je lijstje staan.
Net zoals je ook bij eigen berichten deze wel of niet zichtbaar in de lijst kunt hebben.
Op die manier sneeuwt het voor je persoonlijk niet onder met topics die je niet boeien.

Zoals andere ook al melden, niet alles naar centraal, daar reageert amper iemand op je als buitenstander.
Ik heb eens een vraag gesteld over een deken, kreeg diverse antwoorden in korte tijd. Mod sloot dat topic. Zelfde vraag gesteld in het centrale topic en 1 persoon nam de moeite

Denk nog even verder, vaak komen de leukste iedereen gewoon door er met elkaar over en weer over te hebben.

Ik ga hierin mee :j

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:24

bruintje123 schreef:

Precies!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:25

Laatst bijgewerkt door BartVB op 03-10-17 10:26, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Link gefixt

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:28

Laatst bijgewerkt door BartVB op 03-10-17 10:25, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Link gefixt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:35

De markt is volgens mij sowieso niet echt een succesverhaal.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:01

Over 'Actieve onderwerpen' heb ik in dit topic (en eerder) meer klachten voorbij zien komen. Er zijn wel wat ideeen voor concrete oplossingen maar die hebben op hun beurt ook weer nadelen. Het negeren van bepaalde topics in die lijsten is op waarschijnlijk technisch geen enorm ingewikkeld iets, maar aan de gebruikerskant betekent dit wel weer wat. Nu is dat systeem erg overzichtelijk. Je volgt een topic of je volgt het niet. Als daar een status bij komt dan wordt het gebruik van de site weer lastiger, zeker voor nieuwe gebruikers. En je moet dit ook ergens aan kunnen geven op een heldere manier. Allemaal geen onoverkomelijke problemen, maar wel zaken die ervoor zorgen dat dit pas interessant is als er voldoende vraag naar is, als er voldoende voordelen zijn.

Ander punt met Actieve Onderwerpen is dat de lange topics, en dan vooral de chat achtige topics, de nieuwe topics ondersneeuwen. Daar was even terug op FZ ook een topic over. Dat heeft me iig flink aan het denken gezet, maar daar heb ik nog geen pasklaar antwoord op. Suggesties erg welkom :j

Centrale topics zijn ook typisch zo'n ding met een aantal voordelen maar ook flink wat nadelen wat lastig in balans te houden is. Als ik me niet vergis is het iig beleid om niet meer zomaar nieuwe centrale topics aan te maken. Maar lijkt me goed om daar nog eens wat scherper naar te kijken.

Wat de reacties op fototopics betreft; ik heb zelf sterk het idee dat dit voor een groot deel te maken heeft met het enorm toegenomen gebruik van mobiele telefoons. Als ik iig naar mezelf kijk dan tiep ik op de 'echte' computer heel veel sneller even een reactie dan op de telefoon. Op de telefoon ben ik vaak ook onderweg of ben ik eigenlijk iets anders aan het doen waardoor reageren niet handig is. Een 'like' knop kan daar misschien iets betekenen, want de meeste fototopics worden wel erg goed bekeken. Nadeel van een like knop is weer dat je het daardoor wel heel erg makkelijk maakt om geen reactie achter te laten. Andere kant is dat hierdoor het aantal oneliners ('mooi paardje!') waarschijnlijk ook afneemt waardoor het modereren op de ITP fora misschien minder streng kan?

@Peetstap; we o.a. naar aanleiding daarvan aan het kijken wat we op korte termijn iets kunnen doen met de 'spam' op de Markt :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:06

Ik zou een like knop wel wat vinden bij foto's (ook wel bij berichten)
Nu kijk ik ook wel rij foto's en dan ziet alles er fijn uit. Eventuele min punten geeft ts zelf al aan.
Ja zelfs ik :P weet dan niet wat te zeggen dus doe dat dan niet. Liken zou ik het dan zeker weer wel.
Natuurlijk krijg je dan dat vriendjes meer likes krijgen, maar die zullen nu ook wel meer berichten krijgen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:08

Waarom niet de oneliners toestaan op een ITP forum? Mi heeft een like nog minder waarde dan een oneliner. Ik snap dat het ooit zo bedacht is, maar ik denk dat mensen nu liever 15 keer "leuk paard!" zien staan dan helemaal niks.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:14

Bedankt voor de toelichting Bart.
Ik mis wel nog een reactie op onderstaande. Of heb ik daar overheen gelezen?

bruintje123 schreef:

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:28

BartVB schreef:
Ander punt met Actieve Onderwerpen is dat de lange topics, en dan vooral de chat achtige topics, de nieuwe topics ondersneeuwen. Daar was even terug op FZ ook een topic over. Dat heeft me iig flink aan het denken gezet, maar daar heb ik nog geen pasklaar antwoord op. Suggesties erg welkom :j

Misschien een idee om topics vanaf 5 of 10 pagina's niet meer weer te geven?
Zou dat technisch makkelijk kunnen?