Gestalkt op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:38

lonneponne schreef:
WoW... Heb ik echt een heel forumgesprek van 9 hele pagina's veroorzaakt? Ik wilde alleen maar helpen. Ik wil niet overkomen als een bedreiger, stalker ect. Ik heb gen het gevoel dat ik moet helpen. Ik heb besloten bepaalde mensen te helpen en help geen nieuwe mensen meer, dus ik bijt niet, andere bokkers hier. Dit gevoel stopt niet. Het dwingt me om door te helpen OF ANDERS.. tja.. Ik haat het echt iedereen lastig te vallen. De geholpen mensen zijn er maar vier.

Lief dat je wilt helpen, maar zie je echt niet in dat je berichtjes blijkbaar ongewenst zijn?
Dat je iemand een pb stuurt met alle goede bedoelingen lijkt me vrij onschuldig, maar de kans blijft natuurlijk aanwezig dat dit niet op prijs wordt gesteld. Laat dus vooral de slachtofferrol in de kist zitten en richt je op mensen die je berichtjes wel kunnen waarderen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:39

Lieve KBK, wat triest zeg, en vooral erg doorzichtig, de types die zulke imbeciele pb's naar je sturen...
Goddank ben jij zo wijs dat je beseft dat desbetreffende persoon kennelijk lijd aan een ongeneeslijke vorm van jaloezie..

Mariett
Blogger

Re: Gestalkt op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:50

lonneponne, dapper dat je het zo durft te zeggen. Maar dit gedrag is absoluut onacceptabel. Ook al zijn het 'maar' 4 mensen en komen er geen mensen bij, je valt die mensen alsnog lastig. En daar hebben zij nooit voor gevraagd! Laat ze lekker, laat die muizen lekker en zoek psychologische hulp, want jouw drang om mensen 'te helpen' of eigenlijk lastig te vallen lijkt mij erg vervelend.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:27

Shadow0 schreef:
KBK / Ohjajoh / Marriett: ik heb er geen moeite mee de drempel wat hoger te maken. Maar wat ik wil voorkomen is dat het iets is waardoor mensen die zo'n pbtje zouden willen versturen nog bozer reageren (via schaduw-accounts, of via topics): je wilt de overlast verminderen, niet vergroten. Ik snap jullie punt hoor, maar ik vraag me af of er niet ook risico's aan zitten.

Overal zitten risico's aan, wat de overweging moet zijn is of de overlast die blijkbaar toch een hoop mensen hebben van vuile pb's het risico van het oplossen waard is. Ik zie alleen maar dat de mods dan meer werk hebben, als dat het grootste risico is dan zeg ik vooral DOEN voor al die gebruikers die er last van hebben.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:28

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om niet persoonlijk te worden naar elkaar, zie dit als een opening tot gesprek om te kijken op welke manier dit kan worden opgelost. Moddergooien maakt het er niet beter op en zal het probleem ook niet oplossen. Mochten jullie toch op de persoon blijven spelen ben ik genoodzaakt om dit topic te sluiten.

lonneponne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:37

eerlijk gezegt kan het mij niets schelen hoe ik wordt behandelt. ik ken jullie toch niet. zolang als ik het maar heb gezegt tegen at least vier mensen voel ik me goed. maare.. (suzanne) stoppen met vriendelijke vallen voor een hond is wat belaghelijk sinds er ander soort vallen zijn en (eva)je zou gewoon deze dingen moeten weten die ik type want de muizen zo buitenzetten geeft ze niet allemaal een overlevings en vooral de babies niet. en (anoeska) ik accepteer je keuze dus help ik je niet meer. (lynn) jou boeit het niet dus pfiew, een minder :)

lonneponne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:39

anoeska. ik begrijp mensen hun reacties en je hoeft me niet te verdedigen.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:43

lonneponne schreef:
eerlijk gezegt kan het mij niets schelen hoe ik wordt behandelt. ik ken jullie toch niet. zolang als ik het maar heb gezegt tegen at least vier mensen voel ik me goed. maare.. (suzanne) stoppen met vriendelijke vallen voor een hond is wat belaghelijk sinds er ander soort vallen zijn en (eva)je zou gewoon deze dingen moeten weten die ik type want de muizen zo buitenzetten geeft ze niet allemaal een overlevings en vooral de babies niet. en (anoeska) ik accepteer je keuze dus help ik je niet meer. (lynn) jou boeit het niet dus pfiew, een minder :)

Mij boeit het ook niet om het zomaar even te zeggen, dus mij hoef je ook niet meer te helpen.

En gun het jezelf dat het je wel iets uitmaakt hoe ze je behandelen. Jij hebt ook recht op een nette behandeling evenals de mensen die je verzocht hebben te stoppen met je hulp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:50

Lonneponne, maar als mensen nu zeggen dat ze jouw reactie hebben gezien en in overweging nemen (want niemand is verplicht om er iets mee te doen, net als dat jij jouw manier van muizen vangen(?) mag voortzetten), en zij vragen jou vriendelijk om er niet verder over door te gaan, waarom ga je dan toch door?

Mensen hebben je reactie gezien, ze doen er iets mee (of niet) en na herhaling wordt het niet beter... Integendeel. Dan kun je beter zelf zorgen dat jij het op jouw manier doet zodat je andere mensen met rust kunt laten!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:06

Volgens mij is het iemand van laag niveau/jonge leeftijd/beperking. Daar valt niet tegen aan te beargumenteren.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:08

En allemaal om een paar muizen moet iemand zich op Bokt registreren om mensen hierover pb's te sturen?
Er zal toch ook wel een muizen forum zijn?

lonneponne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:38

ik herhaal niet hetzelfde, er is gwn altijd iets wat ik vergeet te zeggen. soms lijkt het wel op elkaar ja :p

lonneponne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:40

ik realiseer echt dat mensen dit niet leuk vinden. maar ik doe het toch voor de zekerheid. tja..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:40

lonneponne schreef:
ik herhaal niet hetzelfde, er is gwn altijd iets wat ik vergeet te zeggen. soms lijkt het wel op elkaar ja :p

Mag ik vragen waarom je zo sterk voelt dat je deze mensen moet helpen, ook al geven ze meermaals aan dat ze liever geen berichtjes meer ontvangen?

lonneponne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:41

susannevdv schreef:
lonneponne schreef:
eerlijk gezegt kan het mij niets schelen hoe ik wordt behandelt. ik ken jullie toch niet. zolang als ik het maar heb gezegt tegen at least vier mensen voel ik me goed. maare.. (suzanne) stoppen met vriendelijke vallen voor een hond is wat belaghelijk sinds er ander soort vallen zijn en (eva)je zou gewoon deze dingen moeten weten die ik type want de muizen zo buitenzetten geeft
ze niet allemaal een overlevings en vooral de babies niet. en (anoeska) ik accepteer je keuze dus help ik je niet meer. (lynn) jou boeit het niet dus pfiew, een minder :)

Mij boeit het ook niet om het zomaar even te zeggen, dus mij hoef je ook niet meer te helpen.

En gun het jezelf dat het je wel iets uitmaakt hoe ze je behandelen. Jij hebt ook recht op een nette behandeling evenals de mensen die je verzocht hebben te stoppen met je hulp.

mooi. nog een minder.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:43

lonneponne schreef:
ik realiseer echt dat mensen dit niet leuk vinden. maar ik doe het toch voor de zekerheid. tja..

Als je weet dat mensen het niet leuk vinden. Waarom doe je het dan? :roll:

lonneponne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:43

fleurtjeuh schreef:
lonneponne schreef:

Mag ik vragen waarom je zo sterk voelt dat je deze mensen moet helpen, ook al geven ze meermaals aan dat ze liever geen berichtjes meer ontvangen?

ik krijg een groot schuldgevoel als ik het niet doe. en (klinkt raar) ik ben altijd bang dat god me haat. (ik zeg het gwn ik schaam me niet voor mezelf)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:44

And there it is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:46

Zegt 'onze lieve Heer' dan niet tegen je, dat het niet netjes is om mensen lastig te vallen? Dat mensen daar last van hebben?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:47

BartVB schreef:
@Bruintje123; dat dit op een ander forum kan, wil niet automatisch zeggen dat dit ook op Bokt zo in te schakelen is. Standaard heeft de forumsoftware die we gebruiken deze optie iig niet.

Natuurlijk kunnen we iets dergelijks bouwen, maar dat kost tijd en gaat dus ten koste van andere verbeteringen aan de site. Ook spelen er bij het zichtbaar maken van PBs wat juridische zaken, maar hoe dat exact zit in deze context weet ik zo niet. Het direct melden/doorsturen van een PB zou ook maar een deel van het probleem oplossen aangezien er dan nog steeds veel context mist over het algemeen. Je weet niet wat de 'klager' daarvoor al de andere kant op heeft gestuurd.

Maar ook dat is weer op te lossen maar dan komen we uit bij een systeem waarin privé berichten geen privé berichten meer zijn. Op Tweakers.net heten dat soort berichten 'Direct messages' en daar staat dit boven:

Citaat:
Alle berichten die je verstuurt en ontvangt blijven bewaard op de servers van Tweakers en kunnen worden ingezien door de crew van Tweakers indien dit noodzakelijk geacht wordt. Spam of anderszins ongewenste berichten kan je _hier_ melden.

Ik kan me overigens voorstellen dat dit op bijvoorbeeld de Markt wel voordelen kan hebben, zeker bij transacties die niet goed zijn gegaan. Maar dit is nogal een erg grote en ingrijpende verandering met flink wat mitsen en maren.

Maar eens dat het goed is om te kijken hoe we beter om kunnen gaan met dit soort situaties. Anca heeft al wat technische overwegingen gegeven hierboven. We zijn ook aan het kijken hoe we hier aan de 'beleid kant' kunnen veranderen. Dat dit gedrag niet goed is daar zijn we het met z'n allen over eens denk ik. De grote vraag is nu hoe we daarop in kunnen grijpen.

Fijn dat jullie er serieus naar gaan kijken.

Cyberpesten, virtueel stalken en pesten via social media wordt helaas een steeds groter probleem.
Met soms zéér vergaande gevolgen.

Zo'n enorm groot forum met relatief veel vrij jonge gebruikers, én relatief veel idealisten is nu net een plek waar dit soort zaken snel voor kan komen.

En ik denk dat het forumbeheer daar zeker een verantwoordelijkheid in heeft.

Érg fijn dus dat jullie dit serieus nemen.

De tekst zoals hierboven gequote van tweakers klinkt oké. En een functie waarbij dus een conversatie -ongewijzigd!- door mods ingezien kan worden, indien daar aanleiding toe lijkt te zijn, lijkt mij persoonlijk prima.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:56

@ lonneponne: zou je niet beter mensen gaan helpen die het nodig hebben en ook willen geholpen worden, iets van vrijwilligerswerk oid... Of anders professionele hulp zoeken want je hebt imo een serieus probleem...

lonneponne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:57

(ik krijg al hulp)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:01

@ lonneponne: dat is fijn, nu nog een positieve tijdsbesteding vinden en dan komt het helemaal goed...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:01

lonneponne schreef:
(ik krijg al hulp)

Wat goed zeg. En heb je het idee dat je daar iets aan hebt? Is het een idee om dit met degene te delen die je helpt?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:15

Femke_Tweety schreef:
De tekst zoals hierboven gequote van tweakers klinkt oké. En een functie waarbij dus een conversatie -ongewijzigd!- door mods ingezien kan worden, indien daar aanleiding toe lijkt te zijn, lijkt mij persoonlijk prima.

Ik vond je hele tekstje mooi verwoord, maar dit wilde ik er even uit halen! Ik vind inderdaad ook dat de hele conversatie naar een mod gestuurd moet worden: niet alleen maar dat ene berichtje.
Ik zit net ook even te denken, als ik een Digital Art (computertekening) maak, kan ik via een app/website als Join-me mijn scherm delen. Stel je voor dat ik lastig gevallen word, kan ik dan mijn scherm delen met een mod? Dan kan ik niks aan de teksten gedaan hebben naar ik weet, dus dan ziet de mod het originele gesprek. Of is zoiets illegaal omdat het een 'privé bericht' heet?