Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:10

bruintje123 schreef:
Snorlex schreef:
Volgens mij snap je de post niet helemaal? :)
Ik heb getemt op het HK-topic omdat ik het niet vind kunnen dat "achter de schermen" zo wordt gesproken.

Het plaatsen van de link naar dit topic in het HK-topic vind ik juist (dan kunnen we er hier wellicht over discussiëren, iig zijn we open over hetgeen hier wordt besproken).
Maar het is niet de bedoeling verder in het HK-topic te posten aangezien het gros van de posters daar niets te maken hebben met "op de man" spelen.

Ik denk juist dat je mij niet begreep en dat ik onduidelijk ben geweest

Ik ben het totaal met je eens. Maar ik denk dat een bokker die normaal elk bericht zo ongeveer leest op bokt, dit topic ook echt wel gezien heeft.
Maar ook dit topic bewust negeert.

ik ben zo een bokker,lees alleen zelden HK topics.Maar weet nu wel over welk topic het gaat.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:14

Larissajulia schreef:
Als je een topic opent, weet je dat je commentaar/tips kunt verwachten. Natuurlijk hoop je ook op leuke reacties, maar er is altijd wel iemand met commentaar/tips. Maar daar kun je toch ook wel normaal op reageren? Als ik een topic open 'verwacht' ik vaak ook wel tips, en dan vind ik het ook leuk om daar van te leren, als het goed onderbouwt is.

Ik vond jouw eigen topic dan ook een prima voorbeeld van hoe je juist goed kunt reageren op wat men aandraagt. Daarbij heb je zelf ook heel goed in de gaten wat je nog kunt verbeteren.

Daihyo

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:19

Waarom zou iemand móeten reageren op commentaar? Volgens mij is iedereen toch vrij om te reageren op wat hij of zij wil?

Overigens wel eens dat áls je dan reageert dit gewoon op de reacties doet en niet in een achteraf hoekje lopen mopperen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:20

Amanda schreef:
Waarom zou iemand móeten reageren op commentaar? Volgens mij is iedereen toch vrij om te reageren op wat hij of zij wil?

Overigens wel eens dat áls je dan reageert dit gewoon op de reacties doet en niet in een achteraf hoekje lopen mopperen.

Wat vooral raar is en waar de meeste Bokkers (denk ik) over vallen is dat er in de eerste instantie alleen werd gereageerd op de oeh en ah berichten, vervolgens werd er wat halfbakken verdedigd zonder onderbouwing ('ik heb een goede zadelpasser laat me met rust') en daarna werd er niet meer gereageerd. Als je dan besluit om de discussie aan te gaan - of je laat je verloofde dit voor je doen - doe het dan ook gewoon en ga je niet verschuilen achter een meute vriendjes en vriendinnetjes om het voor je te doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:21

Amanda schreef:

Niets is verplicht, maar ze zijn anders ook continue actief.
En dan een slotje om die reden is vreemd, dat gebeurt bij andere topics ook niet. Dan heb ik het voor de duidelijkheid over het eerste slotje.

Daihyo

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:27

Ik heb het niet over het slotje. Ik heb het erover dat mensen reacties verwachten. Ze zijn wel online maar reageren niet.
Nou en...? Ze zijn toch niet verplicht om te reageren in hun topic? Dat moeten ze helemaal zelf weten.

Waar ik het dus wel mee eens ben is het gemopper in een achterafhoekje als de huiskamer. Kies er dan voor om het helemaal links te laten liggen als je het wil negeren, haal je schouders op en ga weer verder. Ga niet bij vriendjes lopen miepen.

Je kan niemand verplichten te reageren op commentaar of er iets mee te doen. Je kan het hooguit aangeven dat jij vindt dat er iets mis is. Maar het is aan de ontvanger wat hij er mee doet.

En dat is waar het mis gaat. Het gedram en verzoeken om een reactie. Ik snap dat het frustrerend is als commentaar gegeven wordt waar tijd en energie in is gestoken en er komt geen reactie. Maar je kunt mensen nou eenmaal niet verplichten. Je kunt hooguit denken: jammer, maar een volgende keer ga ik er de energie niet meer insteken.

Of wel, maar dan moeten de verwachtingen misschien iets aangepast worden. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:31

Ik denk dat dat in dit geval vooral komt omdat er anders 100 berichten per dag binnen komen.
Dan valt het stilzwijgen ineens wel erg op. :)
En die berichten doorgaans ook een sterke mening hebben.
Wat niet erg is, maar dan mag je ook best je mannetje/vrouwtje staan bij het zoveelste foto topic.
Waar iedereen bijzonder netjes is geweest. Dus ook geen reden voor ineens een stilte.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:32

Tuurlijk kun je nooit iemand verplichten meer waarom open je dan een topic? Daar snap ik dan weer niks van.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:33

Ben het zeker eens met je Amanda! Maar het is en blijft een discussieforum, dus ik vind het niet raar dat men verwacht dat er niet alleen bij positieve feedback reactie wordt gegeven.

Je moet het ook zo zien: men stopt tijd in het opstellen van een onderbouwde reactie en dan reageert TS niet meer terug omdat de reacties niet zijn zoals verwacht(neem ik aan dan). Dat vind ik zelf ook niet zo netjes, ondanks dat het -nogmaals- geen verplichting is om te reageren.

JudithGigi

Mensen hebben het over herhalen, maar is dat niet JUIST een teken dat er iets dus mis is als iedereen het ziet? Hoeft niet altijd napraten te zijn hoor.

Sokje_6

_San87_ schreef:
Kliekje :o? Die staat in mijn koelkast.

Nee, serieus. Ik vind die reacties gewoon niet netjes. Zal dit topic daar ook even neerzetten, kunnen ze zelf reageren. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet en zo.

Even nog een reactie. Ik ben het met je eens wat betreft je laatste zin.

Maar moet dat dan per se in het HK-topic? (Niet alleen op jou bedoeld uiteraard.) Veel van de vaste posters proberen zich buiten die hele discussie te houden en een fijne sfeer te houden en dan komen er ineens reacties in die er voor zorgen dat het bijna onmogelijk wordt om ons erbuiten te houden. Ik wil dat niet en heb daar geen zin in.

Wat mij betreft mag je gerust je zegje doen en ik hou wel van een goeie discussie. Ik vond jouw reactie inhoudelijk ook veel waard in het ITP-topic. Maar betrek er geen topic bij met mensen die die de discussie niet aan willen gaan/er niks mee te maken hebben.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:35

bruintje123 schreef:
Ik denk dat dat in dit geval vooral komt omdat er anders 100 berichten per dag binnen komen.
Wat niet erg is, maar dan mag je ook best je mannetje/vrouwtje staan bij het zoveelste foto topic.
Waar iedereen bijzonder netjes is geweest. Dus ook geen reden voor ineens een stilte.

100 berichten per dag lijkt mij wat overdreven, maar feit is dat beide bokkers veel aanwezig zijn op Bokt en ook met grote regelmaat berichten plaatsen. Berichten waarbij ze inderdaad een sterke mening hebben en dat hoeft in mijn ogen niet slecht te zijn. Alleen ben ik dan wel van mening dat je dan open moet staan voor feedback in je eigen topic. Ook als dat feedback is die je (liever) niet wilt horen. Ze zijn zeker niet verplicht om te antwoorden. Maar deze stilte is dus opvallend inderdaad.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:36

Anoli schreef:
bruintje123 schreef:

100 berichten per dag lijkt mij wat overdreven, maar feit is dat beide bokkers veel aanwezig zijn op Bokt en ook met grote regelmaat berichten plaatsen. Berichten waarbij ze inderdaad een sterke mening hebben en dat hoeft in mijn ogen niet slecht te zijn. Alleen ben ik dan wel van mening dat je dan open moet staan voor feedback in je eigen topic. Ook als dat feedback is die je (liever) niet wilt horen.
Deze stilte is dus opvallend inderdaad.

100 was inderdaad overdreven, maar weet het aantal niet, dus ik dacht overdrijf maar extra dan weet iedereen gewoon dat het als veel bedoeld is. :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:36

Sokje_6 schreef:
_San87_ schreef:
Kliekje :o? Die staat in mijn koelkast.

Nee, serieus. Ik vind die reacties gewoon niet netjes. Zal dit topic daar ook even neerzetten, kunnen ze zelf reageren. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet en zo.

Maar moet dat dan per se in het HK-topic? (Niet alleen op jou bedoeld uiteraard.) Veel van de vaste posters proberen zich buiten die hele discussie te houden en een fijne sfeer te houden en dan komen er ineens reacties in die er voor zorgen dat het bijna onmogelijk wordt om ons erbuiten te houden. Ik wil dat niet en heb daar geen zin in.

Wat mij betreft mag je gerust je zegje doen en ik hou wel van een goeie discussie. Ik vond jouw reactie inhoudelijk ook veel waard in het ITP-topic. Maar betrek er geen topic bij met mensen die die de discussie niet aan willen gaan/er niks mee te maken hebben.

Daarom is er in dat topic ook specifiek op een reactie gequote en niet in het algemeen. Ik snap je heel goed hoor maar als je ergens op aangevallen wordt dat iedereen kan lezen vind ik het niet zo gek om daar dan ook mijn verdediging te doen. Dit blijft in ieder geval van mijn kant dan ook eenmalig want het is inderdaad niet mijn intentie om dat topic om zeep te helpen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:38

JudArthos schreef:
Mensen hebben het over herhalen, maar is dat niet JUIST een teken dat er iets dus mis is als iedereen het ziet? Hoeft niet altijd napraten te zijn hoor.

Logisch toch? Commentaar dringt nl. niet door bij TS en zijn partner. Dan probeert men het met de kracht van de herhaling. Anders doen eigenwijze mensen het af met: " ach dat was de mening van slechts 1 persoon. Daar kan ik niks mee"

Totaal onbegrijpelijk dat dat topic op slot zit.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:38

Inge: Waarom je een topic opent? Gewoon om foto's te laten zien?
Zoals jij misschien niet snapt dat dat gewoon maar daarom is, snap ik nooit zo goed dat er zo nodig op pagina 10 nog een keer hetzelfde gezegd moet worden, terwijl na tig topics toch wel duidelijk is dat er toch niks mee gebeurt...

Topics worden niet altijd geopend om commentaar te krijgen, maar ook wel eens om gewoon iets te delen.

Bruintje: begrijp me niet verkeerd. Ik deel deels je mening en gevoel. Maar ook dan kun je nog steeds niemand dwingen. En dat je er vraagtekens bij hebt kan ik ook heel goed begrijpen. Alleen dat er meerdere keren om reacties gevraagd wordt en dat die vraag steeds indringender wordt door diverse mensen snap ik niet. Blijkbaar hebben ze geen zin om te reageren. So be it. Laat het dan ook gaan, dan bloedt het vanzelf dood. Je kunt iemand niet dwingen hulp aan te nemen, je kunt het slechts aanbieden. En iemand kan alleen maar hulp aannemen als de wil er is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:39

Sokje_6 schreef:

Wanneer iemand in een HK-topic het nodig vindt persoonlijk aan te vallen en ik lees dat toevallig, dan zeg ik daar wat van, ja :). Vergeet niet dat zij de eersten waren die in een HK-topic gingen lopen zeuren over reacties en andere Bokkers in een topic dat er geheel buiten staat. Dan moet je niet raar staan te kijken wanneer daar weer reactie op komt. Die specifiek op de persoon zijn gericht, niet op het topic in het algemeen.

Ik snap heel goed dat je niet op zulke reacties in je HK-topic zit te wachten, ik reageer er ook niet meer, hoewel ik jullie reacties wel heb gelezen. De rest van jullie topic heeft er ook niks mee te maken, daar heb je absoluut gelijk in. Dus excuses voor het verstoren van de rust. Echter ga ik mijn woorden daar niet terug nemen daar ik vind dat deze volledig terecht zijn :).

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:40

ingedebruijn schreef:
Daarom is er in dat topic ook specifiek op een reactie gequote en niet in het algemeen. Ik snap je heel goed hoor maar als je ergens op aangevallen wordt dat iedereen kan lezen vind ik het niet zo gek om daar dan ook mijn verdediging te doen. Dit blijft in ieder geval van mijn kant dan ook eenmalig want het is inderdaad niet mijn intentie om dat topic om zeep te helpen.

Stuur dan een PB naar Constantijn en Maarten. :roll:

Sokje_6

ingedebruijn schreef:
Sokje_6 schreef:

Maar er worden geen namen genoemd. Wat maakt dat jij je persoonlijk aangevallen voelt?

Ik snap het nu iig, bedankt voor je prettige reactie! :)

San ook bedankt voor je open, eerlijke reactie.

Gnome

Maar nu is het niet doodgebloed maar gewoon gesloten omdat de verwachting na nog geen dag was dat er niet meer gereageerd zou worden. Volgens mij kan ik me niet zo een topic herinneren die om dezelfde reden op slot gegooid is. Laat dat nou weer de reden van dit topic zijn.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:41

bruintje123 schreef:
Anoli schreef:
bruintje123 schreef:

100 berichten per dag lijkt mij wat overdreven, maar feit is dat beide bokkers veel aanwezig zijn op Bokt en ook met grote regelmaat berichten plaatsen. Berichten waarbij ze inderdaad een sterke mening hebben en dat hoeft in mijn ogen niet slecht te zijn. Alleen ben ik dan wel van mening dat je dan open moet staan voor feedback in je eigen topic. Ook als dat feedback is die je (liever) niet wilt horen.
Deze stilte is dus opvallend inderdaad.

100 was inderdaad overdreven, maar weet het aantal niet, dus ik dacht overdrijf maar extra dan weet iedereen gewoon dat het als veel bedoeld is. :+

:') Dat dacht ik al, maar aangezien het hier (in mijn ogen) een zeer serieuze discussie is, lijkt het mij handig om niet al te veel af te wijken van de werkelijkheid.

Anoniem

Denk dat het grootste probleem is. Dat in dit topic snel is ingegrepen zonder goede reden. Er gebeurt wel vaker dat een ts een dag niet reageert. En topic verliep verder goed (op een enkeling na)

Maar er gebeurd vaak zat dat het uit de hand loopt. En er heel laat ingegrepen word. Of niet :+

En dat valt bij mij onder met 2 maten meten. Wat bokt zelf ontkend.

JudithGigi

slimmerik schreef:
JudArthos schreef:

Logisch toch? Commentaar dringt nl. niet door bij TS en zijn partner. Dan probeert men het met de kracht van de herhaling. Anders doen eigenwijze mensen het af met: " ach dat was de mening van slechts 1 persoon. Daar kan ik niks mee"

Totaal onbegrijpelijk dat dat topic op slot zit.

Ja precies dat, kan even niet begrijpen dat er gesproken wordt over "napraters"

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:42

jessdaniels schreef:
ingedebruijn schreef:

Stuur dan een PB naar Constantijn en Maarten. :roll:

Dat doe ik dus niet omdat bokkers daar ook openlijk aangesproken worden. Dan hadden zij het ook per pb moeten doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:43

Sokje_6 schreef:
Maar er worden geen namen genoemd. Wat maakt dat jij je persoonlijk aangevallen voelt?

Ik snap het nu iig, bedankt voor je prettige reactie! :)

San ook bedankt voor je open, eerlijke reactie.

Er werden geen namen genoemd, maar de algemene strekking was geloof ik wel duidelijk in de posts, toch :)?