topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:32

Toen ik jong was (daar bedoel ik 18+ mee) was ik juist heel tolerant en openminded. Ik geef eerlijk toe dat dit over de jaren, door het leven zelf en wat je allemaal meemaakt een stuk minder is geworden.

En nog steeds kan ik mij openstellen voor het verdriet van een ander en begrip tonen voor jeugdige overmoed, vind ik dan.

Maar ik merk steeds vaker, vooral hier op bokt, dat het juist de jonkies zijn tegenwoordig die zo ongenadig hard zijn tegen anderen en zo totaal zonder medeleven voor een ander, dat ik mij serieus afvraag waar dat heen gaat in de wereld...

En ik doel dus nog steeds niet op bokt zelf, die moeten nu eenmaal regels handhaven.

Maar juist op de gebruikers zelf... Y;(

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:20

En de gebruikers zijn uiteindelijk de mods.

Zwerte.
Juist door het botte gedrag werk je in de hand dat regels veel meer overtreden worden.
Het "ik heb toch niks te verliezen" idee.
Maar dat heb ik al enkele keren aangegeven en wordt toch niet begrepen.

Ik ga het topic verlaten.
Bokt wil de botte bijl.
Prima. Maar aub nooit meer klagen dat de sfeer niet fijn is. Daar zal toch een voorbeeld in gegeven moeten worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:28

bruintje123 schreef:
Ho voor je gaat... Deze moet je even uitleggen..? Gebruikers zijn uiteindelijk de mods.. Ik snap 'm niet. Jij bent een gebruiker, ik ben een gebruiker, iedereen is een gebruiker, een mod kan ook een gebruiker zijn, maar daarnaast zijn zij ook een middel om het forum te kunnen gebruiken.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:36

bruintje123 schreef:

Zwerte.
Juist door het botte gedrag werk je in de hand dat regels veel meer overtreden worden.
Het "ik heb toch niks te verliezen" idee.
Maar dat heb ik al enkele keren aangegeven en wordt toch niet begrepen.

Ik ga het topic verlaten.
Bokt wil de botte bijl.
Prima. Maar aub nooit meer klagen dat de sfeer niet fijn is. Daar zal toch een voorbeeld in gegeven moeten worden.

Tja, ik vind het belangrijk om de verantwoordelijkheid te laten waar die hoort, namelijk bij degene die ervoor kiest om regels te overtreden. De hele houding van 'zij maken dat ik zo doe!" vind ik meer passen bij peuters. Dus ik begrijp best wat je bedoeld, ben het er alleen niet mee eens!
Net zoals je conclusie dat het team dus de botte bijl wil. Dit zie ik echt niet, al helemaal niet als je die conclusie trekt adhv 1 topic. Ik klaag trouwens dus ook nooit over de sfeer, vind ook meer dat dit veroorzaakt wordt door de gebruikers en niet zozeer het team. Ik vind hun voorbeeld juist wel prima, zie genoeg menselijkheid en empathie in situaties waarin ik dit ook als terecht zie.
Dat jij er niet tegen kan als anderen een andere mening hebben dan de jouwe, ligt toch echt aan jezelf. Dit topic heeft duidelijk gemaakt dat deze situatie niet zwartwit is, er staan mensen aan beide zijdes. Jammer dat je dat niet kan accpeteren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:41

Zwerte
Jij trekt nu conclusies over mij persoon die totaal niet kloppen.
En ja dat maakt de sfeer.

Sammie.
Ik ben het totaal eens met het bericht van ohjajjoh.
Waarop mijn reactie.
Die bikkelharde jonkies. En dan schrijft ze niet bokt zelf. Maar die bikkelharde jonkies zijn uiteindelijk ook de mods.
En dan is het beleid te begrijpen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:46

Enige conclusie die ik over jou trek, is dat je er niet tegen kan als iemand een andere mening heeft. Ik wil best toegeven dat dit te kort door de bocht is, ik had eigenlijk moeten zeggen dat ik het idee heb of dat het er op lijkt dat je er niet tegen kan. Dat concludeer ik adhv jouw reacties hier. Er zijn meerdere mensen die gewoon kalm een discussie willen voeren en jij komt hier op mij vrij agressief over en ik krijg de indruk dat je vooral je gelijk wil halen ipv beide kanten te bekijken.
Ik heb ook nog veel meer gezegd waar je nu niet op in gaat, je valt nu alleen over die ene conclusie. Welke idd te persoonlijk beschreven is, excuses daarvoor.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:48

Oh en even voor mn eigen beeld wil ik graag weten of jullie mijn reacties ook veel te bot en hard vinden? Val ik volgens jullie (degenen die hier over klagen) onder de mensen die de sfeer dus verpesten door te hard te zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:55

Nee hoor Zwerte ik vind het gezellig lezen en als we allemaal respectvol en open naar elkaar blijven vind ik het ook een interessante discussie (hoewel er niet echt meer nieuwe argumenten langskomen in mijn ogen en we dus in cirkeltjes blijven praten).

Zijn we nog to the point eigenlijk? Mijn ervaring is dat discussiëren makkelijker is als je echt het punt bediscussieert waar het daadwerkelijk om draait. Hoewel de rest ook zéker interessant is.

En niks mooier dan een discussie met goede argumenten. Sterker nog, ik maak er een sport van mijn mening aan te passen als de argumenten van de tegenpartij sterker zijn dan mijn eigen. Zo leerzaam :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:04

Het valt mij wel op zwerte, dat jij je vaak persoonlijk aangesproken voelt, wanneer er in zijn algemeenheid gepraat word. Wie de schoen past, trekt hem tenslotte aan.

Maar ik vind dat jij over het algemeen prima discussiëren kunt, maar dat weet je zelf denk ik ook wel...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:06

Excuses aanvaard :)

Ik kan er goed tegen als een ander een andere mening heeft.
Maar ik krijg juist in dit topic het gevoel dat het totaal niet gewaardeerd wordt als er niet met de meute mee gepraat wordt.
Want er wordt gezeurd,gewezen, gemopperd over de mods, verwezen naar hamsters,zielig gedaan door ons en dan heb ik alles nog maar even kreten van de vorige pagina genomen.

Het gaat niet over wijzen of mopperen.
Het gaat erover of het echt geen idee is eens door de vingers te kijken.
Ik ga inderdaad een stap verder om te zeggen dat de bot niet duidelijk in de regels staat. (en mail is niet na te lezen) en of het juist minder gerel geeft als een ban maximaal een jaar is en automatisch Open gaat.

Maar daar wordt niet over gediscussieerd. Nee dat wordt direct als aanval gezien richting mods.
Jammer. Dan hebben tien pagina's berichten geen zin.
Zal er ook niet over nagedacht worden en blijft alles zoals het was.
Is het erg dat iets blijft zoals het was. Nee. Als het overdacht is.
En dat is niet. Want de hakken haan bij voorbaat al in het zand.
Gebruik je dan de zoek functie kom je toch regelmatig uit bij sfeer.
Zie je rondetafelgesprekken. Maar alles is uiteindelijk dood en alles is zoals het was.

Ik heb me er nog nooit eerder mee bemoeit. Maar ga dat in de toekomst ook niet snel meer doen.

Zwerte.
Ken je naam eigenlijk alleen nu van dit topic. Dus kan en wil geen beeld over je vormen over hoe jij overkomt.

Ik weet van mezelf dat ik hard en streng ben.
En daarom verbazen de reacties mij hier daarom zo.

Ga nu paardje uit de wei trekken op mijn vrije dag.

Doei doei :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:15

Misschien heb ik een ander beeld van dit topic omdat ik zulke emotionele en niet onderbouwde posts negeer. En in dit geval me niet persoonlijk aangevallen voel want dat is zeker een dingetje van mij (waar ik aan werk en ik waardeer het als ik hier op aangesproken wordt). De rode draad door het topic heen vind ik zeker niet verkeerd namelijk.
Er is wel een beetje discussie geweest over de bot, maar ik moet je gelijk geven dat dit erg summier was en weinig open stond voor jouw standpunt. Misschien iets op een apart topic over te openen? Die specifiek de werkwijze van de bot aankaart?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:19

Ik denk persoonlijk juist niet dat de mods die erbij gekomen zijn (en er zijn nogal wat jonkies erbij gekomen) juist van die bikkelharde zijn. Eerder juist helemaal niet. Als je nieuw als mod begint heb je natuurlijk wel echt de regels nodig om je aan vast te houden en wellicht zullen ze daar wat strakker in staan in het begin dan de doorgewinterde mods. Dat is logisch. Maar van de andere kant hoeft dat helemaal niet zo te zijn en krijg je soms erg verfrissende input van een nieuw teamlid.

Dit topic/dit besluit zal ongetwijfeld een teambeslissing geweest zijn. Mijn persoonlijke mening staat lijnrecht tegenover die van jou, namelijk dat ik er ook niets in zie om voor dit geval een uitzondering te maken. Wellicht als het allemaal heel anders ingekleed was geweest dat er echt wel meer mogelijk geweest was, maar dat is helaas niet gebeurd. Dat valt niemand te verwijten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:21

Zwerte schreef:
Oh en even voor mn eigen beeld wil ik graag weten of jullie mijn reacties ook veel te bot en hard vinden? Val ik volgens jullie (degenen die hier over klagen) onder de mensen die de sfeer dus verpesten door te hard te zijn?

Er zijn topics waarin ik jou zeker wat kort door de bocht vind reageren maar in dit geval niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:43

Iris
Even voor de duidelijkheid.
Ik heb het niet over nieuw aangestelde mods of iemand specifiek.

Ik denk wel dat de maatschappij verhard en de jeugd daarin extra snel. Dus automatisch ook de jonge mods.
Niet eens zo raar om je staande te houden in onze huidige maatschappij.
En daarom moeten er regels zijn en ook die mogen van mij streng zijn.
Ook op bokt.

Maar juist daarom hoort in die harde maatschappij meer dan ooit ook eens medeleven.
Daarmee krijg wel eens meer gedaan dan door alleen maar handhaven.
Wat ik in een paar werk gerelateerde voorbeelden ook al aangaf.
Wij weten op het werk ook bijna altijd welke collega de meeste escalaties heeft. Ook kleine met personeel.
Staat hij in het onrecht. Nee totaal niet. Juist niet zelfs.
Toch zijn de meeste van ons team het er over eens dat hij de regels te steng hanteert. En juist daarom ook de aanvaringen.

Is zoiets door te trekken naar andere vlakken? Dat denk ik wel.
Denk eens aan school. Was het bij juist de strenge leraar niet altijd gekloot?
Nou bij ons wel. De leraar die regels hanteerde maar ook eens over zijn hart streek daar werd veel harder gewerkt.
En de softe.Die mocht godsdienst les geven. Geen examenvak. Want daar was het alleen maar klieren.
Dus ook daar de tussenweg.

Kan dat door getrokken worden naar bokt?
Ja.
En vergelijk met schorsing. Dan ging het echt ver over de schreef.
Heel ver. Denk dat dit zelden zo erg zal zijn op een forum.
Waar iedereen ook op een kruisje kan klikken ipv fisiek met elkaar om moeten gaan.

Zwerte. Van mij hoeft er geen nieuw topic.
Lief aangeboden. Maar persoonlijk denk ik dat dit niet anders gaat lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:50

Ik wil dus nog wel even duidelijk maken dat ik het dus juist niet over de mods had in deze, oud of jong, die doen als het goed is gewoon hun werk.

Ik vind dit topic dus juist wel een prima voorbeeld, dat wij als gebruikers, dus juist zelf de sfeer maken of breken op dit forum. En vind inderdaad de harde en soms ook domweg kinderachtige reacties, tekenend, juist misschien omdat ik juist door bokt gebruikers ook zulke ontzettend mooie dingen heb meegemaakt, steekt mij dat.

Het lijkt mij verstandig, dat we het regeltjes bepalen juist aan de echte mods overlaten, zodat wij gewoon in den beginne respectvoller met elkaar omgaan. Dat maakt een discussie tenslotte leuk.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:14

Weet je ohjajoh. Eigenlijk heb je nog gelijk ook. Het loont de moeite om het topic nog een keer van A tot Z door te lezen om te kijken waar het nou precies omslaat. Dat heb ik al een vaker bedacht bij heftige(re) topics (in mn hoofd dan). Het interessante is wel dat het juist de mensen zijn die het voor het team opnemen die beginnen met flauwe opmerkingen en het op de man spelen terwijl de mensen die het voor TS opnemen in eerste instantie gewoon vragen en ideeën aandragen. Maar daar wordt op ingehakt en ze een beetje op een lacherige of flauwe manier weggezet door anderen waardoor ze zelf ook geirriteerd raken en terug beginnen te katten. Ik dacht eigenlijk dat het andersom was, maar nu je het terugleest valt het wel op. En dan nog zeggen dat mensen op het team zeiken. Ik zal niet ontkennen dat dat nooit wordt gedaan, maar juist door evenredig hard terug te zeiken (niet als team maar als proteamgebruiker) bereik je ook niet wat je wil bereiken.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:20

slimmerik schreef:
Crypto schreef:
EN nee ik heb niet alle reacties gelezen :+

Dat blijkt! En dan toch een mening over de Mods kunnen ventileren :')

ja op basis van mijn eigen recentelijke belevingen. en hee lees s terug er staat toch laten we t hebbben over t beleid want seasons kan niet reageren, dat deed ik dus ook dat zijn dingen die mij opvielen

En nee ik had daar eerder nooit last van:)

nou vind ik t prima dat ze de oorspronkelijke post verwijderde ban is ban maar als KIMMIE zelf plaatst is t te achterlijk dat weg te halen :) nergens staat dat iem op eigen initiatief zoiets niet mag plaatsen (je mag niet je account of jezelf lenen voor n ander maar dat doet kimmie ook niet)

ik vind bokt nog steeds leuk, maar je kan mij niet wijsmaken dat t modereren goed en 1lijnig verloopt

echt niet en ik ben geen sneller zeur hoor :) maar goed dat weet ik en ik begrijp ook dat jij dart niet weet want je kent me ook niet :D :j

en ja vroeger was bokt kleiner is n vaak gehoord "excuus" maar goed is dat wel zo?

ik heb helemaal niets tegen "strict"beleid denk zelfs hoe duidelijker hoe beter

en aan dat duidelijk Beste Slimmerik ontbreekt t nog al valt mij (helaas) op n normale pb conversatie kan niet eens want die HOOFDMOD reageert gewoon niet meer nadat ik haar woorden weerlegde :)

beetje vreemd niet? ;) :o

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 00:04

Sjonge mods zijn gewoon net mensen hoor.....
........ misschien zijn het wel mensen...... :oo

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 00:12

slimmerik zucht heb je nog veel zout??? strooi t dan alvast :) *elke slak zout*

fact: ik zeg nergens dat t geen mensen zijn of wel? nou? nee dus :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 00:20

Als jij vindt dat het modereren niet goed verloopt, ga je naar de bezwaarcommissie. En voor de rest moet je het gewoon niet allemaal zo zwaar opnemen. Het is maar internet en forums zat.... En ja, ik ben het ook vaak niet eens met het gemodereer, maar de tijd heeft me geleerd me daar niet over op te winden. Ben er wel van overtuigd dat ze hun stinkende best doen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 01:13

@slimmerik

dat ze hun best doen geloof ik ook wel :)
druk maken doe ik mij niet zo snel, kan allleen niet zo goed tegen onrecht enzo:)

anyway dat mods hun best doen geloof ik wel:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:25

Moet zeggen dat mij ook erg op valt dat laatste tijd men erg zwart/wit is in regels.
Bijv bokker die loopt te rellen maar wel aan de regels houdt wordt maar niks tegen gedaan terwijl iemand die per ongeluk regels over treed keihard wordt aangepakt.
Graag zie ik het andersom, dat zal stuk gezelliger maken op bokt.
Ben ook erg verbaast hoe heftig en agressief en negatief sommige bokkers op bokt reageren. Je durft bijna geen topic meer aan te maken door dat soort mensen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:01

per ongeluk de regels overtreden?
volgens mij wordt er dan netjes verplaatst, of een slotje geplaatst met wat diegene dan wel kan/mag doen.

en het lijkt mij dat als je iemand ziet die keihard loopt te rellen, je er even over temt en vraagt om feedback?

in mijn beleving is dat helemaal niet gaande.

iemand anders gaf ergens aan 'tegenwoordig'.
maar om heel eerlijk te zijn, het gedrag dat ik 'tegenwoordig' aantref zowel op forums als gewoon in het dagelijks leven, hoefden wij in onze jeugd echt niet te proberen, we dachten er niet eens over.

de reactie van 'authoriteit', past zich aan op de actie van mensen in de loop van de tijd.. Het is niet 'authoriteit wordt keihard, dus mensen gaan zich verzetten'.. Tegenwoordig vind men het 'stoer' om te zeggen wat men denkt zonder rekening met de gevoelens van een ander te houden, en vind men alles een 'recht' in plaats van een voorrecht..

bijvoorbeeld dit forum.. het is geen recht om dat als bezoeker te gebruiken, maar een voorrecht dat men dit opgezet heeft om te mogen gebruiken.. de beheerder van een forum bepaald de huisregels.. en als je het dan een recht vind om je op een manier te gedragen die niet welkom is, dan wordt de deur gesloten.. Om dan via het raam weer naar binnen te klimmen en alsnog je verhaal te doen, meermaals, dat getuigd toch niet van enig respect voor de regels die zijn opgesteld om dit forum voor iedereen die zich wel weet te gedragen prettig te houden?

ik ben zelf moderator geweest op een online spel, geloof mij, we kickten en banden nog wel eerder.. 1x vragen, 1x dringend verzoeken, 1x officiele waarschuwing.. en daarna een ban.. beginnend met 24, bij herhaling 48 uur tot een week, een maand, of onheroepelijk.. Deze opbouw was omdat veel mensen betaalden voor dat spel, dus daar moet je rekening mee houden in de bantijden.. Echter er waren genoeg redenen voor een instant onheroepelijke ban, zonder voorafgaande waarschuwing. Bans omzeilen door een ander account te gebruiken was ook daar een absolute no-go, anders kun je toch net zo goed het bannen laten en de boel de boel laten?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:11

Maar in jou jeugd was er waarschijnlijk ook geen (internet)forum. Het gedrag dat je hier tegenkomt, zie je ook zélden irl. Op de een of andere manier maakt het anonieme internet het ergste in sommige mensen los. Dat is niet typisch iets voor de jeugd. Ik zie op FB ook regelmatig mensen van 30, 40, 50 of ouder reacties plaatsen waarvan ik denk.... Gaat 'ie lekker, waar maak je je druk om.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:29

dus het is in orde om online anders op mensen te reageren dan als je elkaar op straat tegenkomt Sammie? Dat vind ik behoorlijk verkeerd.. mijn reacties hier, zijn niet anders dan als ik iemand op straat tegen kom.

Overigens kom ik hetzelfde gedrag wel degelijk veelvuldig irl tegen tegenwoordig.. Situaties waarin ik denk 'excuse you' hoe kom je erop om zoiets te zeggen of te doen.. En men verdedigd zich dan met 'ik heb het recht om te zeggen of te denken wat ik wil'.

als ik vroeger op school op mijn lazer had gehad, dan moest ik wel van heel goede huizen komen om mijn ouders te overtuigen dat ik er niets aan kon doen.. in beginsel stonden zij achter een genomen beslissing. En als dat niet het geval was, dan vroegen ze om een afspraak om met mij en een docent om tafel te gaan.. Als ik soms hoor hoe dat tegenwoordig lijkt te gaan, dan verbaast mij sommig gedrag ook totaal niet.

Als het anonieme karakter van internetfora het slechtste soms in sommige mensen losmaakt, dan is het toch juist verstandig om dat in de kiem te smoren? Of moet dat maar gewoon kunnen omdat het 'ineternet is en diegene zo in het echte leven niet reageert'?

ik denk als je bepaalde bewoordingen of argumenten gebruikt dat er toch ook irl het een en ander is waarbij je vraagtekens kunt zetten.. het feit dat het laagdrempeliger is online om wat je denkt ook gewoon neer te 'kwakken', betekent dus al dat je bepaalde gedachtegangen en gedragingen vertoont, maar irl blijkbaar bang bent voor de consequenties?