Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:Ik zou dan denken als ts zijnde; commentaar waar ik niets mee kan, leg ik naast mij neer. Net als in het echte leven. Mijn schoonouders vonden het bv belachelijk dat wij gelijk een huis wouden kopen ipv huren. Om hun mening was ook niet gevraagd, maar dan denk ik 'ik doe er niets mee' dus ik leg het naast mij neer. Als iemand het nodig vindt om zijn mening te uiten, vind ik dat prima: wat ik er mee doe is een ander verhaal.
Bij YouTube kun je als je een video erop zet ook gewoon zelf kiezen of je reacties wil of niet. Dat werkt goed als je het alleen wilt laten zien
Nayomie schreef:Dus als ik sommigen mag geloven, moeten we dus op een roze wolk leven, waar de bloemetjes alle kleuren hebben, zon altijd schijnt en de bijtjes in de rondte vliegen? Weet niet wat er dan van over zal blijven.
Tazzey schreef:Het gaat mij er, nogmaals, niet om dat je geen mening mag hebben. Het gaat mij erom dat er momenten zijn dat het niet gepast is die mening te uiten. Ik vond het voorbeeld wel mooi van een man die in een restaurant zijn vriendin ten huwelijk vraagt. Gaan jullie er dan ook op af om te zeggen dat je het niet vind kunnen/ het zelf anders ziet/ hoopt dat jouw vriend het anders doet?
Ayasha schreef:Nee, via bokt zou ik ook niet geapprecieerd hebben, maar waarom zou je dat eigenlijk NIET mogen zeggen?Als je daarna gewoon een welgemeende proficiat kan zeggen, waarom dan in vredesnaam niet? Maarten wil toch niet met die bokkers trouwen? Zij hoeven het toch niet te appreciëren?
Gini schreef:Ach nee, je moet niet alleen positief zijn. Maar er is een verschil tussen reageren met
"wat leuk, gefeliciteerd! Ik moet wel toegeven dat het totaal niet mijn manier zou zijn, haha." en dan nog een leuke smiley erachteraan
en reageren met
"is dit serieus? Zooooo? Op deze manier? Totaal niet romantisch ofsow."
"Ze gooien heel hun privéleven te grabbel. Precies een soap waarnaar ik aan het kijken ben. Straks vertelt ze hem online nog dat ze zwanger is."
Ik hoop dat dat verschil op zijn minst toch wel duidelijk is.
Tazzey schreef:Als dat naast mijn tafeltje gebeurd dan feliciteer ik wel ja, is dat zo gek dan? Stukje fatsoen denk ik zo.
Tazzey schreef:Het gaat erom dat je de gepastheid van een mening naar analogie kunt doortrekken naar het aanzoek in het restaurant. Daar gaat het mij in dit topic ook over.
Tazzey schreef:Dus omdat Bokt een digitale bijeenkomst is hoef je je niet meer te gedragen? Omdat er een toetsenbord en scherm tussen jou en de ander zit mag je alle fatsoensregels overboord kiepen? Rare beredenering, die volg ik niet helemaal.