Dierenbeul niet bannen, waarom???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:05

Ik zal het netjes en kort houden maar hoe zeer ik ook mijn best doe; ik kan geen begrip opbrengen voor de uitleg en keus van Bokt om voor zo iemand de deur open te houden en al helemaal op de boktmarkt. :n Echt ongelooflijk...

Miksmaks

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:46

Dit staat verder buiten Bokt, maar deze vrouw heeft wel diverse advertentie's lopen waar ze voor haar paarden die elders stonden een nieuw onderkomen zoekt. Zelfvoorzienend (!) Google maar prijslander @(gmail) En dat zelfvoorzienend kennen we inmiddels. Wellicht zijn die paarden ook in haar bezit gekomen via Bokt Markt? Over een poosje weer het nieuwsbericht dat die Haagse paardenbezitster wederom de fout ingegaan is?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:32

Jennyj01 schreef:
Ik heb het niet over een rel op bokt. Ik heb het er over dat de desbetreffende persoon er misschien een rel over maakt. En zal proberen om juridische stappen te ondernemen.

op mp os ze er ook af gehaald, dus verwacht dat je het wel hard kunt maken.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:21

Marktplaats is een handelsite, Bokt een informatiefforum.
Weren van de boktmarkt zou voor mij een goede oplossing zijn.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:23

Degene die op de boktmarkt zich niet netjes hebben gedragen, hebben ook een totale ban.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:25

Die zijn al tegen de boktregels ingegaan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:40

Deze moet eerst een of meerdere mensen bedriegen en daarmee dieren verwaarlozen :j

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:56

Er zijn toch bokkers met die ervaring?
Via de advertentie staan minder vriendelijke reacties van bokkers die naar een hond "vragen" toch?

Miksmaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:10

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 08:56

Da's wel lef, keer op keer in beslag genomen dieren als gestolen op MP zetten.....
Hoe dan ook duidelijk geen fijn adres om je dieren achter te laten.

Deze vraag van de gebruikers staat overigen alweer dik twee weken open. Kan het team inmiddels een duidelijk standpunt innemen?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 10:10

Heb Bart ook om een reactie gevraagd, gewoon inhoudelijk: hoe en waarom?
Maar krijg geen bericht terug.
Naja blijkbaar vinden ze dus dat ze hier prima haar gang mag blijven gaan, net als op boktmarkt (en dat laatste vind ik toch wel het meest zorgelijk eerlijk gezegd....)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:13

Zou iemand me een pb willen sturen om wie dit gaat?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:05

Haar bannen van Bokt lost het probleem dat zij veroorzaakt niet op, dan probeert ze het wel via een ander forum. Of gaat ze andere methodes toepassen.

De mensen die haar boktnaam weten zijn in ieder geval gewaarschuwd en zullen haar dan ook geen dieren verkopen. Wat mij betreft is het openbaar maken haar Boktnaam een prima oplossing. Het risico van dieren verkopen is en zal er altijd blijven. Je kunt het uiteraard wel verminderen door mensen voor dit soort types te waarschuwen, voorkomen doe je het nooit.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:32

Bokt is er toch niet om het probleem op te lossen!
Bokt moet imo gewoon een duidelijk signaal geven dat dierenbeul en hier niet welkom zijn. De andere bokkers beschermen op deze site dat ze niks op de boktmarkt kan plaatsen!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:36

Een BoktMarkt-verbod vind ik nog wel een goede oplossing, zo kunnen onwetende Bokkers minder snel in haar val lopen. Haar van Bokt verwijderen heeft in mijn ogen echt geen nut omdat zij dan wel weer op andere fora verder gaat met het maken van slachtoffers.

Het lijkt mij beter om de Bokkers te informeren over haar bestaan en activiteit op Bokt. Nu weten wij de naam waaronder zij post en is zij vrij makkelijk in de gaten te houden. Mocht zij worden verwijderd en dus haar dieren op een ander forum gaan zoeken kan zij veel meer slachtoffers maken omdat zij dan dus ook een nieuwe gebruikersnaam aan kan maken.

Ik begrijp dat het een gek idee is dat een dierenbeul op Bokt kan/mag zitten, maar je bent er nog altijd zelf bij wanneer je je dier verkoopt.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:43

Ik heb in het verleden ook wel eens voor iemand met naam en toenaam gewaarschuwd uit de eerste hand want dat is een voorwaarde.
Dat bericht werd verwijderd omdat dat niet mocht.
Wat mis ik nu dus waarschuwen mag maar toch ook weer niet?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:45

Ik vind dat er gewaarschuwd mag worden voor personen die niet goed voor dieren zijn, maar volgens de Bokt-regels is dit - volgens mij - (nog) niet toegestaan. Daarom vind ik dat dat best aangepast mag worden. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:49

Inmiddels heb ik van een aantal Bokkers via pb gehoord om wie het gaat en waar meer info over haar te vinden is. Bedankt daarvoor!

sneeuwpop schreef:
Bokt is er toch niet om het probleem op te lossen!
Bokt moet imo gewoon een duidelijk signaal geven dat dierenbeul en hier niet welkom zijn. De andere bokkers beschermen op deze site dat ze niks op de boktmarkt kan plaatsen!

Ik vind inderdaad dat Bokt heel duidelijk moet maken dat, dat soort mensen hier niet thuis horen. Ik krijg de kriebels van het idee dat zij zich tussen ons mengt. Wie weet hoeveel dierenbeulen zich nog meer schuil houden achter bokt-accounts? Maar dat is ook weer het lastige van een openbaar forum, dat zal altijd voor een deel anoniem blijven.
Natuurlijk, de betreffende persoon bannen van het forum zal het probleem niet oplossen, maar ik weet zeker dat er een heleboel paardeneigenaren zijn die zich er absoluut niet gerust om voelen, die hebben wellicht foto's van hun beestenboel in topics en in hun profielen staan. Ik weet niet waar het door komt maar op de één of andere manier maakt dat iemand heel kwetsbaar naar mijn idee.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:52

Ik heb vernomen dat zij alleen slecht was voor haar eigen dieren, maar de dieren van anderen (die dus niet in haar bezit waren) met rust liet. Heeft iemand een link waar ik kan lezen dat dit anders in elkaar zit?

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:00

_Cowgirl schreef:
Ik heb vernomen dat zij alleen slecht was voor haar eigen dieren, maar de dieren van anderen (die dus niet in haar bezit waren) met rust liet. Heeft iemand een link waar ik kan lezen dat dit anders in elkaar zit?

Je hebt gelijk, dit is niet 'de dierenbeul' die andersmans dieren te lijf gaat.
Ze is in het verleden en nu dus weer in het nieuws gekomen doordat een aantal van haar eigen dieren zijn in beslag genomen wegens slechte leef-omstandigheden etc. na talloze klachten van buurtbewoners.

Wat ze blijkbaar wel doet is vragen om of reageren op advertenties waarin dieren worden aangeboden, en advertenties plaatsen dat haar paarden zijn 'gestolen' (werkelijkheid = weggehaald door LID)
Het probleem dar is dus dat deze dieren waarschijnlijk niet al te best terecht zullen komen dan.

Dus wat dat betreft zou een marktban niet zo slecht zijn, zodat er in ieder geval via bokt geen dieren bij haar terecht komen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:03

Dat had ik dus ook begrepen, in dat opzicht begrijp ik dus niet waarom sommige Bokkers vinden dat zij geheel van Bokt verwijderd moet worden. Je bent er nog altijd zelf bij als je je dier verkoopt. Een BoktMarkt-ban lijkt mij in dit geval de beste optie zodat zij geen advertenties kan aanmaken, bekijken of erop kan reageren. :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:32

Waarom kan bokt niet, zoals zoveel sites tegenwoordig, werken met verkopers/kopersreviews? Dat zou altijd handig zijn, dan hoef je niet uitgebreid te spitten in de massa posts op bokt. Gewoon de mogelijkheid om mensen commentaar te laten geven. Ik zie dat op klussensites, bol.com en vele andere sites. Je weet dan een beetje met wie je in zee gaat.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:34

Ik kijk sowieso altijd wel naar de activiteit van de verkoper op Bokt, maar het zou een goede optie zijn inderdaad.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:11

Afgelopen week is er overleg geweest over wat we mogen doen en wat we technisch gezien kunnen doen. Zoals vlak voor het weekend al werd gemeld is bannen van heel Bokt geen (gebruikelijke) optie. We zijn het er echter over eens dat aanwezigheid op de Markt door een gebruiker met een dergelijke achtergrond dubieus te noemen is en dat we ons moeten afvragen of we dit als site willen.
Dit willen we niet. We hebben daarom besloten de gebruiker om wie het gaat per direct te weren van de Markt. Hier worden duidelijke afspraken over gecommuniceerd waar alle partijen zich aan dienen te houden.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:13

Wat goed om te horen Leo