Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:Het lastige van dit soort topics is dat je eigenlijk nooit de mensen bereikt die je zou moeten bereiken. Die trekken zich er namelijk geen fluit van aan helaas.
ThreeFingers schreef:Wat ook opvalt is hoe soms de eerste reactie uitpakt.
Iemand is trots op haar pony waar ze bv voor de 2de keer op rijd. Maar bv de ruiter heeft gympen aan. En de eerste die reageert erop door te vertellen hoe dom het is om met geen deugelijke rijkleding te rijden.
Dan komt de ene na de andere eroverheen en uiteindelijk zit TS in de hoek. En vraagt een slotje aan...
Elise_0o schreef:Ik denk dat het al de helft zou schelen als mensen op een positievere manier feedback zouden geven.
Geen lompe opsomming van alle dingen die in hun ogen fout zijn (vooral als niet heel het verhaal bekent is!), maar ook de dingen benoemen die wel goed zijn en daarna een punt van hoe er iets verbeterd kan worden en waarom.
Veel mensen vergeten dat als ze willen dat iemand iets veranderd omdat hij het 'fout' doet, je dit niet bereikt door iemand helemaal in de grond te stampen. Dit werkt alleen maar averechts. De persoon in kwestie voelt zich aangevallen en zal in de verdediging gaan of weg lopen van de discussie.
Laat iemand zien hoe het ook anders kan en heb respect voor die gene als die het liever op zijn of haar manier blijft doen. Mensen gaan vanzelf nadenken en de verandering komt wanneer hun er klaar voor zijn, niet wanneer het van iemand anders moet.
Komt die verandering nooit, dan moet dit worden geaccepteerd, niet iedereen is hetzelfde en heeft dezelfde mogelijkheden, dat word helaas nog wel eens vergeten.
Jolien87 schreef:Doanique: dat zou wel de meest makkelijke oplossing zijn ja, maar dat verandert niets aan de algemene sfeer op dit forum. Ik durf met zekerheid te stellen dat ik niet te enige ben die hier last van heeft. Waarom kan daar niks aan gedaan worden?
BarryPlopper schreef:Commentaar/ Kritiek geven is geen probleem maar dit kan ook op een normale manier. Helaas zijn er ook een boel mensen die al een mening hebben voordat ze weten hoe de vork in de steel zit
janahxginger schreef:Lovemyponys5 schreef:Ik ben het er mee eens dat bokt egt ongezellig begint te worden. Ik durf meestal niet eens te reageeren omdat ik geen zin heb in gezeik en om afgesnauwd te worden.
Dit vooral dus. Heb ik vaak.
minikatje schreef:Ach aan de ene kant zie ik een hoop dingen waarbij ik denk : "1.2.3. adem uit."
Aan de andere kant, als ik lees hoe bokkers elkaar helpen en wat ik via bokt allemaal heb geleerd en ontmoet heb.
Neigt toch wel weer naar de positieve kant.
Mnon1994 schreef:vencedor schreef:Allemaal bokt enquete invullen, kun je dit allemaal aangeven
ik kan deze nergens vinden..
op me mobiel word ie wel weergegeven, maar daar kan ik m niet normaal invullen...
op de computer kom ik het nergens meer tegen..