Ik sta op het punt om te vertrekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:38

Ik denk dat het al de helft zou schelen als mensen op een positievere manier feedback zouden geven.
Geen lompe opsomming van alle dingen die in hun ogen fout zijn (vooral als niet heel het verhaal bekent is!), maar ook de dingen benoemen die wel goed zijn en daarna een punt van hoe er iets verbeterd kan worden en waarom.

Veel mensen vergeten dat als ze willen dat iemand iets veranderd omdat hij het 'fout' doet, je dit niet bereikt door iemand helemaal in de grond te stampen. Dit werkt alleen maar averechts. De persoon in kwestie voelt zich aangevallen en zal in de verdediging gaan of weg lopen van de discussie.

Laat iemand zien hoe het ook anders kan en heb respect voor die gene als die het liever op zijn of haar manier blijft doen. Mensen gaan vanzelf nadenken en de verandering komt wanneer hun er klaar voor zijn, niet wanneer het van iemand anders moet.
Komt die verandering nooit, dan moet dit worden geaccepteerd, niet iedereen is hetzelfde en heeft dezelfde mogelijkheden, dat word helaas nog wel eens vergeten.

LesleyxLinn

Re: Ik sta op het punt om te vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:32

Ik maak hier uit op dat er veel mensen zijn die zulke topics weg klikken en naar de leukere topics gaan.
Kan ik begrijpen, maar het is ook fijn als een TS nog wat leuke reacties kan krijgen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:51

Eens in de zoveel tijd wordt er een topic als dit geopend. Het was me de laatste weken ook al opgevallen dat er best wel een hatelijke sfeer hing in een aantal topics. Het lastige van dit soort topics is dat je eigenlijk nooit de mensen bereikt die je zou moeten bereiken. Die trekken zich er namelijk geen fluit van aan helaas.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:59

Commentaar/ Kritiek geven is geen probleem maar dit kan ook op een normale manier. Helaas zijn er ook een boel mensen die al een mening hebben voordat ze weten hoe de vork in de steel zit

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:02

Ik vind het wel meevallen. Nu klik ik niet heel veel topics aan en plaats ik niet heel veel topics... Ik word doorgaans goed geholpen en krijg goede tips! en ik vind dat ik zelf ook wel leuke en opbouwende reacties geef haha

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:06

Iris82 schreef:
Het lastige van dit soort topics is dat je eigenlijk nooit de mensen bereikt die je zou moeten bereiken. Die trekken zich er namelijk geen fluit van aan helaas.

Dat is op zich waar - maar als de andere gebruikers bewust hun best doen om daar niet in mee te gaan, kun je toch veel invloed hebben en kan de algehele sfeer wel weer heel anders worden. Dan zijn het namelijk maar een paar reacties die wegvallen tegen de rest (omdat niemand erop ingaat en zich concentreert op het topic en fijnere reacties), ipv dat iedereen dat van elkaar overneemt.

Je ziet vaak zo'n hele serie van reacties, in 2 patronen
Persoon A reageert fel, persoon B gaat er tegenin op dezelfde toon, daar reageert A op door nog feller uit de hoek te komen, dan neemt C het voor B op, en D voor A, en dan heb je al 4 mensen die elkaar bestoken.

Ander patroon: een iemand zegt iets, en de rest neemt het over maar steeds een graadje erger:
'waarom gebruik jij een bit :? ' -> 'bitten zijn belachelijk :( ' -> 'bitten zijn dierenmishandeling :x ' -> hooivorken en fakkels. (Willekeurig voorbeeld - maar de smileys zijn wel typisch een voorbeeld van het steeds bozer worden. Terwijl dat meestal veel minder gebeurt als je de vraag gewoon neutraal houdt, 'waarom gebruik jij een bit?' Dan kan iemand het uitleggen en is er niks aan de hand - of iemand legt het uit en je denkt 'jee, die snapt het echt niet, ik denk niet dat discussie hier veel oplevert' en je negeert verder het topic.)

Maar beide patronen gaan een stuk minder hard als persoon B, C en D niet meegaan in die sfeer. Dus het helpt toch wel om het er af en toe over te hebben. Als 'omstander' heb je toch wel invloed.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:28

Wat ook opvalt is hoe soms de eerste reactie uitpakt.
Iemand is trots op haar pony waar ze bv voor de 2de keer op rijd. Maar bv de ruiter heeft gympen aan. En de eerste die reageert erop door te vertellen hoe dom het is om met geen deugelijke rijkleding te rijden.
Dan komt de ene na de andere eroverheen en uiteindelijk zit TS in de hoek. En vraagt een slotje aan...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:31

ThreeFingers schreef:
Wat ook opvalt is hoe soms de eerste reactie uitpakt.
Iemand is trots op haar pony waar ze bv voor de 2de keer op rijd. Maar bv de ruiter heeft gympen aan. En de eerste die reageert erop door te vertellen hoe dom het is om met geen deugelijke rijkleding te rijden.
Dan komt de ene na de andere eroverheen en uiteindelijk zit TS in de hoek. En vraagt een slotje aan...

Klopt. Ik verbaas me er echt over dat sommige topics gewoon bestaansrecht hebben terwijl in andere topics die misschien over zo ongeveer precies hetzelfde onderwerp gaan, er praktisch geen reactie komt. Heb vroeger wel eens gedacht om dan weer terug een reltopic op te zoeken en een pb te sturen met 'he, waar blijf je nou?'.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:33

Ik geloof dat er ook gewoon wordt gekeken in een profiel hoe oud de TS in zo'n bovenstaand geval is. Je tuft makkelijker op een kind van 11 dan op een dame van 30, waar je een gepeperde PB van kunt verwachten.
Jammer dat er niet gewoon rustig gereageerd wordt. Heb dit wel aangegeven in de enquête.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:45

Elise_0o schreef:
Ik denk dat het al de helft zou schelen als mensen op een positievere manier feedback zouden geven.
Geen lompe opsomming van alle dingen die in hun ogen fout zijn (vooral als niet heel het verhaal bekent is!), maar ook de dingen benoemen die wel goed zijn en daarna een punt van hoe er iets verbeterd kan worden en waarom.

Veel mensen vergeten dat als ze willen dat iemand iets veranderd omdat hij het 'fout' doet, je dit niet bereikt door iemand helemaal in de grond te stampen. Dit werkt alleen maar averechts. De persoon in kwestie voelt zich aangevallen en zal in de verdediging gaan of weg lopen van de discussie.

Laat iemand zien hoe het ook anders kan en heb respect voor die gene als die het liever op zijn of haar manier blijft doen. Mensen gaan vanzelf nadenken en de verandering komt wanneer hun er klaar voor zijn, niet wanneer het van iemand anders moet.
Komt die verandering nooit, dan moet dit worden geaccepteerd, niet iedereen is hetzelfde en heeft dezelfde mogelijkheden, dat word helaas nog wel eens vergeten.

ik denk ook dat dit veel te maken heeft met het interpreteren!
Als je je aangevallen of denkt dat een reactie negatief is probeer het om te draaien en het positief te zien. Dan kan je minder snel negatief terug reageren.

Elise_Oo dit is niet persoonlijk voor jou maar voor iedereen in dit topic haha ik gebruik alleen ff je quote

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:50

Ach aan de ene kant zie ik een hoop dingen waarbij ik denk : "1.2.3. adem uit."
Aan de andere kant, als ik lees hoe bokkers elkaar helpen en wat ik via bokt allemaal heb geleerd en ontmoet heb.
Neigt toch wel weer naar de positieve kant.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:56

Jolien87 schreef:
Doanique: dat zou wel de meest makkelijke oplossing zijn ja, maar dat verandert niets aan de algemene sfeer op dit forum. Ik durf met zekerheid te stellen dat ik niet te enige ben die hier last van heeft. Waarom kan daar niks aan gedaan worden?

laatste tijd is het inderdaad overal raak.

ik lees gewoon nog mee sla die vage reacties over of commetaar op iets en lees de leuke. of ga er weg na een andere topic die nog niet op slot is, er zijn nog leuke topic's.
Wat er aan doen, tja wachten tot de vakantie over is?

het is nou eenmaal een groot forum waar allerlei types achter de pc van alles neerzetten..

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:58

Ik ben het helemaal met je eens. Heb nu niet heel het topic doorgelezen, maar god, wat een gezeur de laatste tijd op bokt.

Mensen drammen hun mening door van 'hoe het hoort', lopen de TS bijna altijd af te zeiken, kunnen weinig normaal meer reageren, geven ze kritiek dan komt dat er niet fatsoenlijk uit, wordt er een vraag gesteld word daar amper antwoord op gegeven en gaat het helemaal off topic en ga zo maar door.

Zou een stuk fijner zijn als mensen even 2 x nadenken voor ze wat plaatsen. Ik geef toe, ik reageer zelf ook niet altijd even aardig, maar corrigeer mijzelf daar dan ook in.

Wat toch wel het ergste is, de mensen tegenwoordig hebben een beeld van 'hoe het hoort'. Doe je het niet zoals dat beeld, dan krijg je de wind van voren. Mensen blijven doordrammen over hoe slecht je wel niet bezig bent, en dat je het anders moet doen. Heel ergelijk is dat, als je gewoon fatsoenlijk een topic opent, omdat je bijvoorbeeld trots bent op je paard o.i.d.

Respect is overigens ook ver te zoeken.

Zou fijn zijn als de 'oude' bokt weer terug kwam, toen alles nog NUTTIG was en we RESPECT voor elkaar hadden.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:00

BarryPlopper schreef:
Commentaar/ Kritiek geven is geen probleem maar dit kan ook op een normale manier. Helaas zijn er ook een boel mensen die al een mening hebben voordat ze weten hoe de vork in de steel zit

dat is denk ik het grootste probleem inderdaad of probleem laat ik oorzaak zeggen.

en er zijn soms wel bepaalde bokkers die het in elke topic doen.. ik herken sommige aan bepaalde soorten post... en ga dan wel eens andere berichten van diegene doorlezen.. dan weet ik ook al genoeg als alle reacties zo fell zijn.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:00

vroegah was alles beter :D
Rellen is van alle tijden en internetrellen sinds het internet bestond.
een mening is als een bips, iedereen heeft er 1. De ene alleen iets fraaier als de ander.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:03

Lovemyponys5 schreef:
Ik ben het er mee eens dat bokt egt ongezellig begint te worden. Ik durf meestal niet eens te reageeren omdat ik geen zin heb in gezeik en om afgesnauwd te worden.

Dit vooral dus. Heb ik vaak.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:25

janahxginger schreef:
Lovemyponys5 schreef:
Ik ben het er mee eens dat bokt egt ongezellig begint te worden. Ik durf meestal niet eens te reageeren omdat ik geen zin heb in gezeik en om afgesnauwd te worden.

Dit vooral dus. Heb ik vaak.

ik verwijder inderdaad vaak weer reacties binnen dat half uurof zet ze er toch niet op. om die reden.

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:28

Ook aanzienlijk minder topics (met name HAW)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:02

minikatje schreef:
Ach aan de ene kant zie ik een hoop dingen waarbij ik denk : "1.2.3. adem uit."
Aan de andere kant, als ik lees hoe bokkers elkaar helpen en wat ik via bokt allemaal heb geleerd en ontmoet heb.
Neigt toch wel weer naar de positieve kant.

Ja je hebt mij leren kennen en dan kan t al niet meer kapot! :Y)

Sahrexmulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:49

Mnon1994 schreef:
vencedor schreef:
Allemaal bokt enquete invullen, kun je dit allemaal aangeven :D

ik kan deze nergens vinden..
op me mobiel word ie wel weergegeven, maar daar kan ik m niet normaal invullen...
op de computer kom ik het nergens meer tegen..

Ik kan hem ook niet vinden... Heb jij hem al gevondezn? zo ja hoe? :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:01

Bovenaan je scherm een gele balk, daar staat het bij.
Helemaal naar boven scrollen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:12

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:14

Ik merk ook dat als je en ander mening hebt, 20 mensen je ervan willen overtuigen dat hun mening de enige juiste is. De rest wilt dan al niet meer reageren
Dat is ook erg jammer van het forum

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:14

Om heel eerlijk te zijn, dit speelt toch al een langere tijd? Sowieso vanaf het begin dat ik hier ben op bokt. Het is denk ik net wat voor invulling en aandacht als persoon zelf aan geeft.

Bokt is gewoon een spiegel van de wereld. Overal is ellende, haat en nijd. Maar er is ook belangstelling, behoefte om elkaar te helpen, plezier en geluk. Het heeft 2 kanten.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nooit erg actief ben. Lees hier en daar wat mee, reageer als ik de behoefte heb en laat ook veel liggen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:47

Ik vind het opzicht ook wel meevallen.
Aan 2 dingen erger ik me wel.

Als er iets gebeurt is dat ze het gelijk over "penny" hebben.
Zullen wel penny's gedaan hebben of als een kind een topic opent.

En als er iemand een topic opent dat de kat/ hond drachtig is.
Dan zijn er altijd de zelfde die ts af zit te katten met: asiel's zitten vol, enz enz.
Terwijl Ts erg trots is.