Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nanne schreef:Laat ik ook duidelijk zijn dat het een ieders eigen keuze is, maar er worden hier dingen geroepen die ik persoonlijk not done vind als iemand in nood is.
.
Sammie schreef:Shiloh zou in dit geval [voor jou] een tevreden oplossing kunnen zijn geweest als de mod’s het hadden gesloten en met de pb een lijst met tips van waar ze in dit geval terecht had gekund (politie, leger des heils etc.) hadden gestuurd?
<ongeacht de discussie of dat iets is dat de mods uberhaubt zouden moeten doen>
Emerald schreef:Ik heb beide topics meegelezen en ik ben me echt kapot geschrokken van de harde reacties van een heel groot deel van de posters... Nee ik kan ts niet helpen of tips geven. Waarom niet? Omdat ik niet in Nederland woon. Waarom woon ik niet in Nederland? Vanwege deze instelling... Nederland is zo verstrikt geraakt in regeltjes dat mensen blijkbaar niet meer naar een ander (durven) kijken.
Tuurlijk zijn er altijd gevallen van mensen die misbruik willen maken, maar het was voor mij al heel snel duidelijk dat dit niet het geval was en ik wilde dat ik iets voor haar had kunnen betekenen.
De reacties als: ' Het is een volwassen vrouw, ze moet dingen vooruit bedenken en regelen' gaan echt niet altijd op! Blijkbaar zijn veel van de negatieve posters (sorry dat ik het zo omschrijf maar kan niets anders bedenken) nooit in een situatie terecht gekomen waar ze zelf geen enkele controle over hadden of in volledige paniek waren.
De wereld is zo hard geworden voor de medemens en slechts een handjevol mensen heeft empathie met iemand in acute problemen. Ik vind het gewoon schandalig dat er steeds maar op de regeltjes wordt gehamerd ipv op hulp.
Als je geen enkele affiniteit hebt met een forum als Bokt, ga je daar ook niet posten. En omdat er zo vreselijk veel leden zijn door het hele land en daarbuiten, heb je inderdaad kans dat iemand je een tip kan geven waar je wat aan hebt.
Hier zijn ook zat mensen die op straat leven die een universitaire opleiding hebben gedaan. Maar moeten we die dan ook maar voorbij lopen omdat ze toevallig door DE MAATSCHAPPIJ op straat terecht zijn gekomen? Kom nou toch!
Ik heb alle respect voor PenP2014 en Shiloh en ik hoop van harte dat Kevertje weer helemaal op haar pootjes terecht komt. Als het niet zover weg was mocht ze hier komen, zonder probleem.
Heb een hart mensen.....
Nessah schreef:Weet je wat ik zo jammer vind? Dat het team niet gewoon even zegt, Dat hadden we inderdaad anders kunnen aanpakken. Of, na het verhaal van Pen, wat vervelend dat het zo is opgevat sorry.
En de mensen die het allemaal niet begrijpen? Sja, lekker veilig vanaf je PC typen.. Zonder ooit zó in paniek te zijn geweest. Ik ben zelf maatschappelijkwerker en ik zie heel vaak dat mensen volledig in paniek dingen doen, die zo voorheen nooit gedaan zouden hebben. Mén wat oordelen mensen zo makkelijk tegenwoordig! En elkaar helpen, hoo maar! Lekker aan jezelf denken, als dat maar goed is. bah wat een egoïsme.
Denk je echt dat je zo makkelijk kan aankloppen bij een instantie? Kom gezellig een dagje met mij mee lopen, met zwerfjongeren, ja je leest het goed jongeren. Onder de 20 ja. Kom één dagje, dan piep je ineens wel anders hoor![]()
Dat deze vrouw in haar volle paniek moest denken aan Bokt, betekende dat zij Bokt haar paniek toestand toevertrouwde. En nee, Bokt is geen hulp instantie maar Bokt is toch zo'n fijn forum waar mensen met elkaar verbonden staan? laat TS dan haar topic even afmaken tot de gemoederen wat gezakt zijn, laat haar zien dat Bokt te vertrouwen is.. Zoveel mensen wilde haar helpen, of met een slaapplek of met tips over instanties.. Ik wilde haar ook helpen en kón haar ook helpen.. Maar he, het topic was al op slot.
Want sja, de regeltjes he.. Daar moet Bokt zich tot aan houden.. Want zij willen veiligheid waarborgen van de Bokkers. Hoorde TS daar niet bij? Haar veiligheid stond onderin het prioriteiten lijstje denk ik?
Gelukkig laten sommige Bokkers iets heel moois zien, namelijk mee helpen, mee denken en proberen de paniek wat te sussen.. Want ja, ook woorden kunnen heel veel doen in zo'n situatie. Het team daarintegen sluit een topic, stuurt een pbtje en daarna is het wat hun betreft afgehandeld. Als er vervolgens iets van gezegd wordt ( dit topic) blijven zij zich zelf verantwoorden dat het nu eenmaal de richtlijnen zijn van Bokt.
zal ik jullie nu eens een geheimpje vertellen? Ik ga binnen mijn beroep zo vaak de richtlijnen uit. Namelijk als maatschappelijk werker heb je je discretionaire ruimte een ruimte tussen de regels en empathie in.. Dat je zelf je regels mag aanscherpen in een bijzondere situatie. Dat je je boekje te buiten mag gaan, omdat je iemand wilt helpen. Want je kan niet altijd naar je regeltjes wijzen en zeggen we hebben niets fout gedaan, we deden alles volgens het boekje.
Bokt is een forum voor mensen, er komen erg veel persoonlijke gebeurtenissen op. Mensen zoeken steun of hulp in elkaar, al is het maar met woorden. Dat is één van de mooiste dingen hier en wanneer dat is ontnomen door een paar regeltjes en dat blijkbaar niet in goede aarde valt, mag er best vanuit het team een woordje komen waarbij niet gewezen wordt vanuit de regels. maar een bepaald inleven vermogen, wat je zou moeten hebben op zo'n groot forum.
Nogmaals, oordeel allemaal lekker makkelijk vanuit je warme huisje met een koud colaatje. gelukkig zijn er mensen die verder kijken en ook in het dagelijkse leven gebruik maken van hun discretionaire ruimte, waarin ze hun eigen normen en waarden een beetje aanpassen op een ander om iemand te helpen.
Sammie schreef:Ik hoop dat het nooit zal gebeuren, maar als er iemand ooit gaat klagen over ‘help mij’ topics of deze persoon vraagt om hulp, maar blijkt een vies mannetje/ vrouwtje/ etc te zijn, is het commentaar óók niet van de lucht (incl daar zijn instanties voor) dus dan hengel ik dit topic voor diegenen gewoon omhoog