[Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:21

Shadow0 schreef:
Viefdepief, ik ga eens even kijken of ik die in ere kan herstellen :j

Top :D

Jaime_

Re: [Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:52

Niet alles gelezen, dus misschien is het al eerder gevraagd..

Eerder kon je als je iets ging zoeken bijvoorbeeld 'fjord' dan kreeg je alle zoekresultaten met fjord, en dan kon je weer in je zoekresultaten zoeken met een woord bijvoorbeeld 'zadel'. Dus dan zocht je eerst op fjord en dan in die resultaten op zadel etc.

Met de nieuwe layout snap ik niet hoe dat moet en of het uberhaupt kan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:56

Ik ben alweer heel snel teruggegaan naar oldbokt ivm leesbaarheid en overzichtelijkheid. Het zoeken is echt erg onduidelijk en omslachtig geworden. En vooral bij de eigen berichten staat de tekst en met name de titel zo erg scherp in beeld dat het niet prettig lezen is, los van de extra kolom me de voor mij overbodige informatie. Ook de rest van de tekst is veel scherper ondanks dat het niet zou moeten verschillen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 17:16

Jaime_: bedankt voor de melding. Het is de bedoeling dat dat via het zoekbalkje kan (dus op het pijltje klikken naast 'doorzoek hele forum', dan kiezen voor de optie 'doorzoek resultaten' en dan intypen.)

Alleen het blijkt dat er iets fout is gegaan tussen mijn versie en jullie versie waardoor 'doorzoek resultaten' er nog niet staat. :o Maar daar wordt aan gewerkt :j Als het er is geef ik even een seintje.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:53

Ik gebruikte altijd de gewone bokt en die vind ik veeeel chiller dan deze :+

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:36

temmen voor topic uitgelicht werkt ook niet helemaal super.. dan zegt ie dat ik een reden moet geven, terwijl ik toch echt uitgelicht heb aan geklikt
ik denk gooi het hier neer :P kan ook een nieuw topic maken hoor :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 10:30

Viefdepief en Jaime_: doorzoek resultaten is nu beschikbaar bij zoekopdrachten en berichten van gebruikers :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:55

Ik zou het toch heel fijn vinden als smartphone gebruikers de keuze blijven houden om de niet-mobiele versie te gebruiken.
Bij deze versie zie ik geen pagina nummers bij eigen berichten onderwerpen, de layout van een profiel valt weg en de reclame stoort me omdat hij erg prominent in beeld is. Sowieso is de hele layout van Bokt anders en ik zie daar het nut niet van :+ Het ging altijd prima op de gewone bokt.
Ik bok vrijwel altijd mobiel maar ik zou toch erg graag bokt 4 op mijn ipod touch houden..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:06

Ik vind bokt5 erg prettig!
Ook mobiel. Maar gebruik, als ik geen wifi heb, de oude versie mobiel bokt. Eigenlijk omdat ik denk dat dit minder MB's neemt (download foto's etc niet automatisch)..
Zou de mobiele versie verdwijnen dan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 12:18

Unihorses: Bart is op de hoogte van het probleem (het staat inderdaad wat los van de layout), er wordt aan gewerkt.

Marit: jammer dat je het niets vindt. Ik ben aan het kijken of de mogelijkheid om te kiezen voor de volledige layout of mobiele versie (ongeacht schermgrootte) eenvoudig kan worden toegevoegd.

IMJ, op termijn gaat de huidige m.bokt verdwijnen ja. Dit omdat het hebben van meerdere versies naast elkaar lastig te onderhouden is en er veel functionaliteit mist. Het is de bedoeling om het downloaden van afbeeldingen wel goed te regelen voordat we de zaken definitief overzetten.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:23

Tot nu toe kan het nog, gewoon bij forum instellingen net als op de PC. Als deze optie dus zou kunnen blijven zou ik erg blij zijn :) Mocht het ingewikkeld worden zit er voor mij niets anders op.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:40

Wow.. := Da's wennen!
Ziet er wel strak uit, denk dat ik hem maar houd! :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:54

@Unihorses; de problemen met het melden van TeMs zou opgelost moeten zijn. Zeker voor Bokt5.

@Sok; welke browser gebruik je? Bokt5 ziet er (op niet telefoons) voor 99% hetzelfde uit als de huidige layout. Als het goed is iig :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:56

BartVB schreef:
@Unihorses; de problemen met het melden van TeMs zou opgelost moeten zijn. Zeker voor Bokt5.

@Sok; welke browser gebruik je? Bokt5 ziet er (op niet telefoons) voor 99% hetzelfde uit als de huidige layout. Als het goed is iig :)

Safari! Het is ook niet heel veel verschil hoor, maar voor m'n gevoel ziet bokt er sinds dat ik lid ben precies hetzelfde uit, dus dan is het wel even wennen, zelfs de kleine dingetjes :))

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:56

ik vond de nieuwe lay-out echt super, maar sinds vandaag krijg ik op mijn laptopgeen normale lay-out meer te zien.
Alles staat onder elkaar, zonder plaatjes. Echt heel raar.
Ik heb hem nu terug gezet naar de oude lay-out en die doet het wel gewoon.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:48

Ik vind het echt uiterst irritant dat als je iets dikgedrukt maakt, dat amper te zien valt in quotes.. Of ligt het nou aan mij?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:52

Ik bok eigenlijk altijd via m.bokt, kwam dit topic tegen, dus even naar het gewone bokt. Maar nee, voor mij geen verbetering. Ik moet de boel vergroten om te kunnen lezen wat er staat.... Ben dus heel snel weer terug geswitcht.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:20

LadyMadonna schreef:
Ik bok eigenlijk altijd via m.bokt, kwam dit topic tegen, dus even naar het gewone bokt. Maar nee, voor mij geen verbetering. Ik moet de boel vergroten om te kunnen lezen wat er staat.... Ben dus heel snel weer terug geswitcht.

Heb je dan wel de juiste versie? Want met de oude versie had ik met verticaal scherm dat ook, maar met de 2e niet (heb een S3).

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:27

Het enige minpuntje vind ik die bannen onderin. Die neemt zoveel.ruimte in beslag. Niet heel fijn.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:03

Op de mobiele layout bedoel je? Een brede banner zoals die er staat op de desktopvariant past niet, dan moet je gaan scrollen of wordt je pagina helemaal uit z'n verband gerukt.
Ook staat er maar 1 advertentie op de hele pagina, dat moet op zich wel te overleven zijn lijkt me?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:54

BartVB schreef:
Op de mobiele layout bedoel je? Een brede banner zoals die er staat op de desktopvariant past niet, dan moet je gaan scrollen of wordt je pagina helemaal uit z'n verband gerukt.
Ook staat er maar 1 advertentie op de hele pagina, dat moet op zich wel te overleven zijn lijkt me?

Zo'n brede banner staat er trouwens af en toe wel op. Dan wordt je pagina inderdaad uit zijn verband gerukt. Is er een mogelijkheid om hier iets aan te doen?

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:29

Weet even niet of het al gezegd is, maar ik bemerk een eigenaardigheid bovenin de topics?

Citaat:
Abonneer Verwijder het onderwerp uit je bookmarks | Print | E-mail vriend

Tussen "Abonneer" en "Verwijder" hier mist een |

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:37

@Goldenarrow; weet je nog waar je die banner dan gezien hebt?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:26

Nee, maar zal er even op letten en er ook een screenshot vanmmaken.
Volgens mij waren het wel meerdere topics.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:38

Ben weer zo'n brede banner tegengekomen. Ditmaal in het topic over dat paard dat op de snelweg uit de trailer was gevallen (voorpagina nieuws). Ben alleen vergeten een screenshot te maken.