even een serieuze vraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:07

Eeehm, over welk specifieke geval gaat dat? Kan me niet voorstellen dat ik om mensen te pesten maar niet meer reageer. Kan me wel voorstellen dat ik van plan was te reageren maar dat stomweg vergeten ben of het betreffende bericht met argumenten niet eens gelezen heb?

Maar goed. Deel van deze discussie is wel interessant (het gehakketak even negerend Haha!). We staan zeker wel open voor de wensen van de gebruikers, zonder gebruikers geen Bokt. Maar het moet dan wel gaan over veranderingen waar de meerderheid van de users (waarschijnlijk) blij van wordt en waar het beheer/mods ook blij van worden.

In deze discussie komen wel wat interessante dingen naar voren hoor. Het voorstel om een speciaal forum te maken voor Plussies omdat de posts niet meetellen op SC, tja, daar ga ik niet eens over nadenken Knipoog

Dat SC niet serieus genoemen wordt is iets waar we al meer mee kunnen. Kleine moeite om na te denken over een nieuwe invulling/benaming van SC.

Denk echter dat er hier een dieperliggend probleem speelt. Of ja, iig aan ten grondslag ligt. Bokt is enorm aan het groeien waardoor het lastig wordt gezellig contact te houden met een groepje 'gelijkgestemden', vrienden, stalgenoten, of hoe je het ook noemen wilt. Dat is een probleem dat op het moment niet makkelijk opgelost kan worden om puur technische redenen. Het is gewoon niet te doen om voor al deze 'sub-culturen' een apart hoekje te maken. In de nieuwe versie van phpBB hopen we daar meer mogelijkheden toe te hebben, o.a. in de vorm van subfora. Misschien dat er dan wel een Endurance, Spring of zelfs een 'plussies' (sub)forum komt (let op het 'misschien', er zitten namelijk nogal wat haken en ogen aan al deze subfora).

IMO is Slowchat op het moment het beste dat we kunnen bieden. Het enige nadeel van SlowChat is dat je er 150 paardenposts voor nodig hebt. Als we bezig zijn over een nieuwe naam voor SC kunnen we die grens ook meteen meenemen in de discussie. Een grens blijft er iig om te voorkomen dat jongetjes/mannen zich aan gaan melden puur en alleen omdat de site voor 95% uit vrouwen bestaat.

Iets anders waar we (al jaren) over denken is het opzetten van een tweede versie van Bokt speciaal gericht op de jongeren onder ons. Een soort 'bonny pony page' maar dan met een stuk hoger nivo zeg maar. Op het moment zijn er regelmatig strubbelingen tussen jong/oud. Jongeren willen gezellig keuvelen over hun (verzorg)pony en zitten niet te wachten op het 'gezeur' van wat oudere bokkers. Oudere Bokkers willen wijze raad van ervaren mensen en hebben dan geen behoefte aan (goedbedoelde) adviezen van een 12 jarig meisje dat net 2 lessen heeft gehad en vooral veel boeken van de bieb heeft gelezen. Ander punt is dat een hoop fora op het moment veel te vol zijn. Bij de meeste fora staat een topic binnen een halve dag al op pagina 2. Dat is gewoon bijna niet bij te houden en ook niet echt prettig als je ergens een (wat lastigere) vraag hebt gesteld.

Nog een punt (dat idd ook al lang loopt) is het opzetten van FAQs om de kwaliteit van de topics omhoog te schroeven. Nu heb je idd 200x per maand de 'hoe rijd ik aan de teugel' vraag, daar moeten we ook van af, niemand heeft zin in hetzelfde onderwerp tig keer per maand.

In short: Ja, er valt nog een enorme hoop te verbeteren aan Bokt. Nee, er gaat geen plussies forum komen of jullie moeten echt met enorm goede argumenten komen. We doen echt ons best om het iedereen zoveel mogelijk naar de zin te maken maar ook wij raken wel eens gefrustreerd door de manier waarop sommige dingen gespeeld worden. Ook wij hebben naast Bokt nog een hele hoop andere dingen te doen (studeren, geld verdienen en sommige hebben zelfs een sociaal leven (schijnbaar, brr)). We doen ons best met de tijd/middelen die we hebben...

Hoop dat dit wat duidelijkheid schept, iig in het 'hoe denkt het beheer hierover' deel Haha! Excuses voor het lange verhaal Knipoog

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:12

Ga me niet vragen topics op te gaan zoeken. Per pb gebeurd en die worden automatisch gewist en in topics. Het maakt ook eigenlijk niet zoveel uit. Ik vind het alleen erg jammer dat er zo met mensen wordt omgegaan. Ik voel dat eigenlij kbest wel als een steek.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:17

Dat is ook wat mij in deze discussie steekt, het gevoel niet serieus te worden genomen, niet het feit dat er geen ruimte op Bokt is voor een apart Plussie subforum Scheve mond

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:23

Sterk argument voor het behouden van die grens van een minimum aantal berichten Bart. Het gevaar van verzieken van het forum door vervelende mensen die eigenlijk niets met paarden hebben is inderdaad evident. We hebben dit in het verleden op chats zoals bijvoorbeeld 'horses' ervaren!

Het is duidelijk dat met het groter worden van bokt het 'gezellige' karakter van het begin een beetje aan het verzanden is. Hoe dat opgelost moet worden is mij ook niet duidelijk; wel zou er naast het "jeugdhonk" een ander forumonderdeel kunnen bestaan waar de wat oudere bokkers zich meer thuis kunnen voelen.
Of misschien is een opsplitsing van het forum in b.v. twee leeftijdsgroepen denkbaar, waarbij dan het bezoek en posten op beide fora wel mogelijk blijft, maar mensen toch kunnen kiezen voor de leeftijdsgroep waar ze zich het best thuis voelen?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:32

Het ontbreken van fora en subfora kan ik wel enigszins begrijpen. Stel je voor Ann: overal komen fora voor. Ik wil een paranormaal forum (heb ik niet gehad Haha! ), jij een plussie fora, iemand wil een knutselforum en ga zo maar door. Binnen no time is het gedaan met de overzichtelijkheid. Ik ken dit soort fora die wel alles zomaar neerzetten en echt, je raakt het overzicht kwijt.

Maar je kunt wel een topic openen met plussies toch? Wat is daar mis mee?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:36

Lieve Fasel, we zijn al aan het 4e Plussie topic bezig Lachen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:37

Ann schreef:
Lieve Fasel, we zijn al aan het 4e Plussie topic bezig Lachen

Bloos! Ik word oud denk ik. Jouw onderschrift is deels wel van toepassing Haha!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 17:54

Ik was van plan me niet meer met deze discussie te bemoeien, vanwege wat moddergooierij, maar de postings die er nu staan, daar kan ik wat mee.

Dit is een imo constructieve discussie aan het worden.

Bart in veel van je argumenten kan ik helemaal mee en heb het gevoel dat je idd begrijpt dat wij graag als plussies met elkaar gezellig keuvelen over van alles en nog wat.

Wel laat je licht er over schijnen en wellicht is er in de toekomst ruimte voor dit soort topics, dat zou heel prettig zijn voor een imo grote groep (tegen de 30 users) OK dan!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:51

Aaaahhhhh Bart toe! Lovers

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:04

Ik vind de reactie van Bart heel duidelijk. Hij geeft o.a. aan dat hij tekort aan man/vrouwkracht heeft en dat op een andere dan de gebruikelijke manier wil oplossen.
Daar moet het team de kans en de tijd voor krijgen.
Het lijkt me eigenlijk wel zaak dat er tijdens de druk bezochte uren ten alle tijde een moddy te bereiken is en zichtbaar aanwezig, en dat die moddy dan ook volledige verantwoordelijkheid heeft en neemt om accuut in te grijpen, want daar schort het soms aan.
Ik wens het team wijsheid, en openheid toe bij de komende ontwikkelingen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 01:22

Hoe wil je dat doen dan dat er ten alle tijden een moddie zichtbaar aanwezig is? Bokt is geen bedrijf, moddies modereren in hun vrije tijd. Sommigen werken fulltime, hebben een paard, een studie, of een leven

Ik denk dat de 'eis/wens' voor fulltime een moddie online te ver gaat. Dan zouden er bijvoorbeeld zelfs shifts gemaakt moeten worden Verward Als ik me verplaats in de moddies, lijkt me het ten eerste niet haalbaar, ten tweede niet sociaal voelend.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 10:01

Het gedeelte over 'je heil elders zoeken' heb ik niet zo bot bedoeld als het hier opgevangen werd. Bokt is nou eenmaal enorm groot en dat is op dit moment een belemmering voor 'groepsvorming'. Op dit moment kan daar niet a la minute een oplossing voor gegeven worden, of misschien kan ik beter zeggen dat Bart ervoor kiest dat niet te doen. Daar kan ik niks aan veranderen en jullie ook niet.
En het gedeelte dat ik me niet verdiept heb in JH dat meen ik ook oprecht. JH is NIET mijn interesse, nooit geweest ook, ik heb er een handvol berichten geplaatst, maar ik lees er nooit. Ik ga ook niet tegen heug en meug daarheen om me met het concept van dat ene subforum te bemoeien. Daar ligt mijn interesse niet. Ik opper alleen dat het mogelijk is dat het concept voor JH achterhaald is, wat kan betekenen dat het opgeheven moet worden of een andere invulling moet krijgen. Niets meer niets minder. Ik ben alleen geen expert wat JH betreft, ik opper een suggestie en het is dan aan de rest om daar al dan niet iets mee te doen. Lijkt mij geen flauwe omzeiling van het probleem, maar gewoon een eerlijke constatering van een feit. Of dat dan 'slecht' is, omdat een mod bij alle fora betrokken moet zijn? Ik vind van niet, maar het is aan ieder ander om iets anders te vinden.

En die opmerking over die vrouw (dat ik hopelijk voor mezelf spreekt) is een beetje flauw. Ik had er misschien een smiley achter moeten plaatsen, deze om precies te zijn Tong uitsteken. Lijkt mij toch een weinig serieuze opmerking en ik ben er echt niet naar om mezelf achter iets te verschuilen.
Over het algemeen zijn er trouwens overdag wel vaak moddies online, ik ben over het algemeen niet de enige iig. Maar mocht ik de enige zijn en wil ik weer weggaan dan ga ik niet blijven tot een andere mod online is. Op dit moment is dat onhaalbaar, wie weet wat er over een paar maanden mogelijk is en hoe de kaarten dan liggen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 10:06

Mayo schreef:
Hoe wil je dat doen dan dat er ten alle tijden een moddie zichtbaar aanwezig is? Bokt is geen bedrijf, moddies modereren in hun vrije tijd. Sommigen werken fulltime, hebben een paard, een studie, of een leven

Gezien de grootte van Bokt lijkt het mij een voorwaarde dat er op drukke tijden iemand is. Het moet mogelijk zijn om een paar mensen die erg veel on line zijn de bevoegdheid te geven om uitslaande branden te doven, dus slotje of zo, waarna de moddy wanneer die binnenkomt de zaak reguleert.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 10:39

hmm dat is geen gek idee. Een soort hulpmoddies.
Met minder bevoegdheden... Zoiets als stadswachten. Het oogt toch blauw op straat.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:22

Ik ga niet alle postings lezen maar de strekking heb ik wel begrepen. Hulpmoddies vind ik onzin. Krijg je straks "persoonlijke" vetes uitgevochten met slotjes. Er moet nou ook weer niet teveel censuur komen! Af en toe is dat gekibbel toch ook leuk Knipoog. Voor mij hoeft een tellertje ook niet. Ik vind het super wat Bart doet èn de moddies. Er gaat een hoop vrije tijd in zo'n enorm groot forum zitten en over het algemeen gaat het dacht ik goed. Het plussies forum is idd meer een keuvel forum (chatforum) en ik zou niet weten waarom het verplaatst moet worden. Maar ik ben dan ook geen "die hard" Lachen. Als je iets specifieks wil weten kun je op andere topics terecht.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 10:55

soxje, het gaat ons (mij) er niet om dat het geen chattopic is, het heeft geen standaard onderwerp, gaat soms ook wel eens nergens over, er wordt letterlijk in gechat. We vinden het alleen heel erg jamemr dat deze topics niet toegankelijk zijn voor de nieuwere users. Er zijn topics op SC waarbij ik me helemaal kan voorstellen dat die grens er staat maar bij deze topics, en misschien ook wel bij andere topics op mSC, daar heb ik niet zoveel kijk op, is het juist wel leuk als de nieuwere users mee kunnen doen...
Ik denk dat dit oa ook geldt voor de rassenpraat topics...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:23

Ik heb er geen bezwaar tegen dat iedereen er op kan maar denk wel dat het daardoor helemaal onleesbaar wordt (qua omvang bedoel ik). Bij de topics die niet onder SC vallen kan iedereen meedoen maar die topics zijn overzichtelijk. Onder SC zit bijv. ook tinkerpraat en een topic over Quarters. Daar wordt ook gechat, maar over één onderwerp. Wat ik een nadeel vind van veel topics is dat er zulke onzinreacties gegeven worden, als iemand een paard te koop aanbiedt, een reactie van "oooh, wat een leuk beessie, maar mijn ouders willen vast geen paard". Of nog erger. Het pennygehalte is soms wat hoog. Een kinderbokt tot 15 jaar zou mooi zijn maar ik ga nu off-topic geloof ik. In ieder geval mag slow-chat van mij blijven waar het is, om redenen die ik in mijn vorige antwoord noemde.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:21

geral schreef:
blijft nog steeds staan idd dat de jeugd overal reageert, wij niet en op DVT en Plussie topic er wel degelijk hele zinnige dingen aan de orde zijn.

Dus lijkt me een overweging waard Bart, vind je dat zelf ook niet Haha!

DVT en Plussies zijn goed bezochte topics, zonder problemen, ruzies en andere zaken, dus wellicht kan je er over nadenken een verzoek van deze serieuze mensen in overweging te nemen en te honoreren

Ach gut

Ik vind t wel tof, maar je bent zo jong als je je voelt, dus kan je ook gewoon in het JH posten, al staat er niet echt veel zinnigs in Schijnheilig
Maar waarom niet?
Als jullie een leuke naam bedenken Haha!

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:32

Ik ben ook een DVT-er
En vind het eigelijk wel fijn dat niet iedereen zich er mee kan bemoeien
In de zin van de net nieuwe
Iedereen is voor mij ook welkom
Maar DVT is voor mij een fijne plek om ook wat persoonlijke verhalen kwijt kunnen met mensen waar (mijn gevoel) je toch iets zeg maar meer mee omgaat!
En daarbij leest dus niet iedereen het
Dus van mij mag het blijven staan!