Ze komen uit de achterhoek en dat kan goed plat gaan.
Inmiddels versta ik goed achterhoeks.... Maar 12 jaar geleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Persoonlijk (bij het nalezen) vond ik de opmerking "je zit op een Nederlands forum, leer Nederlands" of iets dergelijks best aanvallend.
Citaat:De voertaal op Bokt is Standaardnederlands. Varianten als dialect, MSNtaal of ‘br33zer’ zijn lastig leesbaar en mogen niet worden gebruikt. Spelfouten en het ontbreken van hoofdletters en leestekens maken je tekst onleesbaar: verdeel lange lappen tekst onder in alinea's en gebruik witregels om je tekst duidelijker te maken. Gebruik de 'voorbeeld' functie en kijk je tekst nog even na op spelfouten voordat je het op het forum zet. Als je van jezelf weet dat je moeite hebt met spelling kan je altijd de spellingscontrole van een tekstbewerkingsprogramma gebruiken. Ook overdreven opmaak vermindert de leesbaarheid en is daarom niet toegestaan. Teksten in vet, cursief of kleurtjes en titels met ALLEEN HOOFDLETTERS of versieringen worden aangepast.
Leen_ schreef:Maar, je hebt standaardnederlands in Nederland en standaardnederlands in België. Staat niet bij welke van de twee niet gebruikt mag worden. Dus dan mag gewoon Nederlands-nederlands en Belgisch-nederlands.
luxx schreef:"je zit op een Nederlands forum, leer Nederlands"
Loiz schreef:Misschien even de nederlandse woorden gebruiken? is immers een nederlands forum.
Loiz schreef:luxx schreef:"je zit op een Nederlands forum, leer Nederlands"Loiz schreef:Misschien even de nederlandse woorden gebruiken? is immers een nederlands forum.
Zeg ik hier leer nederlands? Nee.Het is een nederlandsTALIG forum ja, en aangezien het overgrote deel uit Nederland afkomstig is is het handig om het voor het overgrote deel duidelijk te beschrijven. Ik ben niet discriminerend en ik vind het prima dat je Vlaams, Spaans, Thais of whatever spreekt. Maar ik doelde erop dat het niet voor ieder even duidelijk zou zijn omdat het geen Nederlands Nederlands woord is.
Loiz schreef:Misschien even de nederlandse woorden gebruiken? is immers een nederlands forum.
Loiz schreef:Zeg ik hier leer nederlands? Nee.Het is een nederlandsTALIG forum ja, en aangezien het overgrote deel uit Nederland afkomstig is is het handig om het voor het overgrote deel duidelijk te beschrijven. Ik ben niet discriminerend en ik vind het prima dat je Vlaams, Spaans, Thais of whatever spreekt. Maar ik doelde erop dat het niet voor ieder even duidelijk zou zijn omdat het geen Nederlands Nederlands woord is.
Percy schreef:Wat wil je hiermee zeggen xPure?
Deze officiële boktregel geeft aan dat er standaard Nederlands gebruikt moet worden. In belgië wordt er vaak meer standaard Nederlands gebruikt dan in Nederland.
Dat sommige woorden voor sommige Nederlanders niet meer bekend zijn heeft niets te maken met correct taalgebruik.
België heeft dialecten net zoals Nederland maar de woorden die hier gebruikt worden hebben niets te maken met een dialect. Soms vind ik het genant dat ik van Nederland ben en dit is zo'n moment.
xPure schreef:Ik kom ook maar even binnenvallen.Dit is een echte officiële Boktregel en staat dan ook onder het kopje 'Regels' rechtsondering, hierdoor begrijp ik beide partijen.
De voertaal op Bokt is Standaardnederlands. Varianten als dialect, MSNtaal of ‘br33zer’ zijn lastig leesbaar en mogen niet worden gebruikt. Spelfouten en het ontbreken van hoofdletters en leestekens maken je tekst onleesbaar: verdeel lange lappen tekst onder in alinea's en gebruik witregels om je tekst duidelijker te maken. Gebruik de 'voorbeeld' functie en kijk je tekst nog even na op spelfouten voordat je het op het forum zet. Als je van jezelf weet dat je moeite hebt met spelling kan je altijd de spellingscontrole van een tekstbewerkingsprogramma gebruiken. Ook overdreven opmaak vermindert de leesbaarheid en is daarom niet toegestaan. Teksten in vet, cursief of kleurtjes en titels met ALLEEN HOOFDLETTERS of versieringen worden aangepast.
Ik snap dus eerlijk gezegd niet dat hier al een discussie over gaande is.
Loiz schreef:Zeg ik hier leer nederlands? Nee.