Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:55

Huertecilla schreef:
Echwel schreef:
Mis trouwens ook nog steeds het antwoord op deze post,

Het recht op een vraag stellen levert geen plicht op die te beantwoorden.

Verder zie ik helemaal geen vraag in de citering. Alleen een opmerking waarvan de enige inhoud op de man spelen is.
Alleen de moderator zou daarop moeten ingaan.

Zal wel ´slotje voor overleg´ komen = lastige topic weg.

Ach het is wel fatsoenlijk, maar denk dat het fatsoen dan ook overboord is....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:59

Huertecilla schreef:
..een imiddels weer meer dan een dozijn reactie met op de man spelen en uiteraard geen moderator die daar ondanks een eerdere groene waarschuwing iets aan doet want het is door de politiek correcten.

Wijk af op eigen risico en zo zijn er steeds minder Bokst(st)ers die hun afwijkende mening durven geven = dictatuur.

De meeste bokkers met een afwijkende mening vertonen zich nauwelijks meer buiten de huiskamer. Dat geldt in ieder geval voor mijzelf en een heel aantal anderen waar ik contact mee heb.
Dat maakt ook meteen dat de reacties in een topic als dit nauwelijks een goede afspiegeling genoemd kunnen worden van de mening van de boktgebruikers.

IKbenEllen

Re: Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:12

In feite gaat dit topic over het oeverloos herhalen van een bepaalde mening, of daar niet op gemod kan worden. Maar waar ben je nou zelf mee bezig?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:14

Echwel schreef:
Ik erger mij dood aan mensen die niet het editknopje gebruiken maar voor iedere quote een nieuwe post plaatsen, moet ik daar een nieuw topic over openen of mag dat hier?

Dat valt op een mobiel ook niet mee :D Y;(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 13:21

Wendy schreef:

De meeste bokkers met een afwijkende mening vertonen zich nauwelijks meer buiten de huiskamer. Dat geldt in ieder geval voor mijzelf en een heel aantal anderen waar ik contact mee heb.
Dat maakt ook meteen dat de reacties in een topic als dit nauwelijks een goede afspiegeling genoemd kunnen worden van de mening van de boktgebruikers.[/quote]

Dat maakt dat zowat heel Bokt niet meer representatief is, maar geregeerd wordt door een grijze dictatuur.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:22

Wendy schreef:
Huertecilla schreef:
..een imiddels weer meer dan een dozijn reactie met op de man spelen en uiteraard geen moderator die daar ondanks een eerdere groene waarschuwing iets aan doet want het is door de politiek correcten.

Wijk af op eigen risico en zo zijn er steeds minder Bokst(st)ers die hun afwijkende mening durven geven = dictatuur.

Dat maakt ook meteen dat de reacties in een topic als dit nauwelijks een goede afspiegeling genoemd kunnen worden van de mening van de boktgebruikers.

Hier ga ik in mee, en ben het eens met de TS

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:23

Diaz schreef:
Ik vind ook dat ongevraagde en veel herhalende cap-reacties eerder weg mogen/zelfs een verbod op moet komen _/-\o_

Er zijn meerdere stokpaardjes die door de vele herhalingen irriterend werken en daardoor het omgekeerde resultaat hebben. Begrijpelijk aan beide kanten, maar het 1x tactisch aangeven zodat er nagedacht wordt ipv in de verdediging te schieten vraagt flinke taal- en zelfbeheersing, zeker als je de bijbehorende pijnlijke les al gehad hebt. Daarnaast mist er in het makkelijk toegankelijke publieke domein de informatie om beginners/manegeruiters/etc. die kennis te geven. Penny, standaard boeken in de winkels bevatten geen info over hoeveel gewicht een paard mag/kan dragen, hoe het zit met bekkenstand vrouwen en rijden, wanneer een paard echt uitgegroeid is, etc. Op de standaard ruiters/menners met cap plaatjes na, maar dan helaas weer zonder alle voorbereiding van paard en ruiter. Wat een cap tot noodzakelijk ehbo hulpstuk maakt ipv hulpje voor die 1% stomme ongelukjes door misstap/niet op te vangen actie van derden/onvoorziene schrikreactie (wild zwijn bv).

Goed boek met echt nuttige basiskennis ipv plaatjes en oppervlakkige verhaaltjes dus, al betwijfel ik of dat zou verkopen ivm saai en niet meer onbezorgt kunnen doen wat je wil. Rekening houden met de beperkingen van een dier is voor een aantal mensen onacceptabel, afgaande op de ronduit boze reacties als mensen hierop aangesproken worden.

Onderwerp wordt inmiddels breder dan alleen commentaar op geen cap, maar de irritaties blijven hetzelfde. Vrijheid van meningsuiting en keuzevrijheid botsen hier inderdaad, intentie is begrijpelijk, maar door drammen werkt niet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:24

Huertecilla schreef:
Dat maakt dat zowat heel Bokt niet meer representatief is, maar geregeerd wordt door een grijze dictatuur.

Dan ga je toch ergens anders kijken, ik zou er niks meer mee van doen willen hebben. Paardenfora zat.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:28

IKbenEllen schreef:
Huertecilla schreef:

Dan ga je toch ergens anders kijken, ik zou er niks meer mee van doen willen hebben. Paardenfora zat.

Nee, dit geldt over de hele wereld, in alle fora of overheden, scholen of wat dan ook. Er bestaat volgens mij geen perfectie. Altijd zal de massa uiteindelijk in meer of mindere mate de dienst uitmaken (wat opzich ook logisch is). Het enige wat je volgens mij eraan kan doen is proberen deel te nemen. Wordt zelf een mod of ga in de gemeenteraad of in de oudervereniging, als je het belangrijk genoeg vindt om veranderingen naar jouw smaak doorheen te proberen te krijgen.

Verder zouden de moderators best meer in kunnen grijpen als kritiek herhaald en herhaald wordt. En dan hoeft geen verschil gemaakt te worden tussen kritiek dat waar of onwaar is, want dat is gewoonweg niet te bepalen. Ieder heeft zijn eigen waarheid. Wat de een onzin vindt is voor de ander een onmisbaar artikel (hoefijzers, caps, bit, zadel, deken en noem maar op).

De grap is dat je de ander toch niet kan overtuigen dat jouw waarheid de enige echte is :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:40

Huertecilla schreef:
Lara_Silver schreef:
Niemand die me kan wijsmaken dat het daadwerkelijk uit bezorgdheid is. Hier op bokt wrijven de mensen zich in de handen als ze iemand zonder cap zien, want dan kunnen ze even hun frustratie gratis en voor niets vanachter hun schermpje afreageren. Zielig vind ik het, meer niet.

Zie een quote van pagina 1. van dit topic:

Motje11 schreef:
Weet je wat ik nog het allermooiste vind? Als mensen eerst een potje lopen te zeuren dat iemand een cap op moet. TS vertikt het en dan wenst die persoon hem/haar toe dat ze maar eens flink op haar hoofd mag vallen. _O-

Ja ook zo iets triests! :n Blijkbaar zijn er hier op bokt heel wat stijve harken die bij iedere val zo verkrampen dat ze onheroepelijk op hun hoofd vallen. En daarom zou iedereen maar een cap op moeten! Ik ben één keer in de 16 jaar dat ik paardrijd op mijn hoofd gevallen. Alle andere keren lukt het me om me op te rollen en gewoon over mijn schouder te vallen, of mijn kont etc. Leren vallen zou een betere tip zijn dan maar over die cap blijven zeuren.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:46

piezze schreef:
Nee, dit geldt over de hele wereld, in alle fora of overheden, scholen of wat dan ook. Er bestaat volgens mij geen perfectie. Altijd zal de massa uiteindelijk in meer of mindere mate de dienst uitmaken (wat opzich ook logisch is). Het enige wat je volgens mij eraan kan doen is proberen deel te nemen. Wordt zelf een mod of ga in de gemeenteraad of in de oudervereniging, als je het belangrijk genoeg vindt om veranderingen naar jouw smaak doorheen te proberen te krijgen.

Tadaaaaaaaaa! Welcome to the real world.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:51

sorry maar :=

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:56

Ik ben het met je eens op dat stuk.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:57

ja dat snapte ik al maar moet lachen om het TAAAADAAAH

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:57

Oké :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:13

Huertecilla schreef:
sflj schreef:
De mening van de meerderheid moet niet verward worden met de waarheid. ;)
Ik behoor meestal niet tot de meerderheid. (en ben daar godsgruwelijk blij mee! :) )

Als minderheid krijg je wel steeds vaker te maken met het feit dat jouw weloverwogen capabele beslissing een overtreding inhoudt.
Hier op Bokt is dat helder met het plaatsen van een caploze foto ook al is jouw rijden VEEL veiliger dan het modale plofpaardrijden met cap en bp.
Als je daar geen onbeschofte golf aan ongefundeerde kritiek op wil moet je een dergelijke foto maar niet plaatsen.
Bokt is net het godsdienstonderwijs op een katholieke school hier met de sector als Rome.

Je vind jezelf best geweldig of niet.
Die weloverwogen capabele beslissing zoals jij het noemt is gewoon jouw mening en blijkbaar vind jij dat dat de enige goede is.
Daarbij weet ik niet wat plofpaardrijden inhoud, maar ook hier vind je jezelf heel erg geweldig.
Je vind jezelf een geweldige ruiter en daarom hoef jij geen cap.
Door hier contineu JOUW MENING zo nadrukkelijk neer te zetten kom je toch onderhand net zo dwingend en respectloos over als die bokkers waar jij je aan stoort.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:15

IKbenEllen schreef:
In feite gaat dit topic over het oeverloos herhalen van een bepaalde mening, of daar niet op gemod kan worden. Maar waar ben je nou zelf mee bezig?

_/-\o_ _/-\o_

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:55

Zo heey, HC heb je klap van de molen gehad ofzo? zet voortaan cap op, om harde klappen te verkomen.

Hoezo hoog in de bol.

Volgens mij is je punt wel duidelijk onder tussen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:02

HC, als het hele bokt vrouwenbeweging (zoals je zelf altijd zegt) je zo ontzettend irriteert, wat doe je hier dan nog????

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:09

Aangezien TS zelf telkens vragen en discussie ontwijkt vind ik het begrijpelijk dat er reacties worden geplaatst om hem een beetje uit zijn comfortabele tent te lokken, maar dat is geen excuus om ronduit onvriendelijk te worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:18

Het is natuurlijk helemaal niet dictatoriaal om mensen de gelegenheid te geven hun mening te uiten, vooral omdat gelegenheid wordt gegeven om verschillende meningen te uiten. Wat wel dictatoriaal is, is om je eigen mening als feit te presenteren en afwijkende meningen te verbieden onder het mom dat het de individuele keuzevrijheid inperkt.

Het idee achter een forum is dat mensen hun mening kunnen geven. Vind je dus dat een cap wettelijk verplicht zou moeten worden gesteld, dan mag je die mening ventileren. Maar vind iemand anders dat een cap een vals gevoel van veiligheid geeft en dus verboden zou moeten worden, dan mag die mening ook geventileerd worden. Op diezelfde manier mag je van mening zijn dat LDR verplicht gesteld zou moeten worden, maar ook dat het verboden zou moeten worden, dat hoefijzers noodzakelijk zijn, maar ook dat hoefijzers dierenmishandeling zijn, etc. etc...

Het verbieden van het ventileren van een mening is de doodsteek van een forum, omdat dit nou net de essentie van een forum is. Natuurlijk zijn er grenzen (wettelijke en fatsoen) maar een mening over het dragen van cap valt an sich volledig binnen die grenzen en ik zie er dus ook geen nut in om mensen te verbieden die mening te ventileren binnen de gestelde grenzen, die hier al door een mod zijn aangegeven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:20

Karl66 schreef:
Het is natuurlijk helemaal niet dictatoriaal om mensen de gelegenheid te geven hun mening te uiten, vooral omdat gelegenheid wordt gegeven om verschillende meningen te uiten. Wat wel dictatoriaal is, is om je eigen mening als feit te presenteren en afwijkende meningen te verbieden onder het mom dat het de individuele keuzevrijheid inperkt.

Het idee achter een forum is dat mensen hun mening kunnen geven. Vind je dus dat een cap wettelijk verplicht zou moeten worden gesteld, dan mag je die mening ventileren. Maar vind iemand anders dat een cap een vals gevoel van veiligheid geeft en dus verboden zou moeten worden, dan mag die mening ook geventileerd worden. Op diezelfde manier mag je van mening zijn dat LDR verplicht gesteld zou moeten worden, maar ook dat het verboden zou moeten worden, dat hoefijzers noodzakelijk zijn, maar ook dat hoefijzers dierenmishandeling zijn, etc. etc...

Het verbieden van het ventileren van een mening is de doodsteek van een forum, omdat dit nou net de essentie van een forum is. Natuurlijk zijn er grenzen (wettelijke en fatsoen) maar een mening over het dragen van cap valt an sich volledig binnen die grenzen en ik zie er dus ook geen nut in om mensen te verbieden die mening te ventileren binnen de gestelde grenzen, die hier al door een mod zijn aangegeven.

_/-\o_

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:55

Goed omschreven Karl +:)+

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:01

Klopt hoor. Vind dat cap gedoe nog wel meevallen. Kan me wel irriteren aan bepaalde reacties om iemand die zijn konijnenren niet groot genoeg maakt of iemand die een wat oudere pony met kwaaltjes in laat slapen ipv verkoopt. Op zulke momenten gaan sommige bokkers imo écht te ver met doordrammen van hun mening. Maar dan is er ook bijna altijd een mod die er wat van zegt.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:13

Of er een verbod moet komen op het wijzen op een cap weet ik niet, maar het onderwerp is wel interessant. Is het die mensen die er zo over drammen echt om het welzijn van hun medemens te doen? Zelf geloof ik van niet, het is vooral een soort primitieve instelling: iemand wijkt af van wat jij denkt dat de norm zou moeten zijn en dus begin je hysterisch te gillen, in de verwachting respect van de groep te krijgen. Zie ook het natte apen verhaal:

http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... kuilen.htm

En het zou sommige mensen sieren als ze HC niet persoonlijk aanvallen maar net als hij met inhoudelijke argumenten komen en kalm blijven. Heb een reactie getemd. Het is echt niet zo dat hij witheet van woede achter de computer op z''n toetsenbord zit te rammen, waarschijnlijk wil hij gewoon de hersentjes op bokt prikkelen met interessante stellingen en daar is niets mis mee.