Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kadankovitch schreef:Ik ben zeer benieuwd of Salandval nog iets van zich laat lezen alhier.
Juul schreef:@ Tiggs: Dat stoort mij ook ontzettend idd, dat je regelmatig denkt dat je met een 12-jarige te doen hebt, terwijl het een volwassen persoon is. Ik weet dat er alle soorten opleidingsniveaus op bokt zitten, maar Nederlands hebben we allemaal op de basisschool gehad. Het is soms echt bedroevend.. Ik lees ook eerlijk gezegd altijd over die berichten heen, het komt gewoon niet serieus over.
Als we 'formeel taalgebruik' dan ook nog eens moeten gaan verbieden blijft er bar weinig over. Een goede discussie is ook gewoon bijna onmogelijk te voeren in jip- en janneketaal. Daar komen nou eenmaal bepaalde termen etc. bij kijken, die door sommigen misschien als 'formeel' worden bestempeld. Als je iets niet snapt bestaat er altijd nog een van DaleLaten we van elkaar leren in plaats van het niveau juist te laten dalen..
riagr schreef:@Dolores: Is technisch best te regelen denk ik: Dat je eerst een test moet doen, voordat een volgend deel van bokt zich opent..![]()
![]()
Kadankovitch schreef:Ofschoon een meerderheid geen waarde is om gelijk of ongelijk mee te bepalen, is het in dit topic (en het anti u-topic) duidelijk zo dat het merendeel van de schrijvers formeel taalgebruik toejuichen ( meer dan 50) , ongeveer 10 schrijvers neutraal waren, en slechts 'n kleine 15 absoluut tegen. Deze cijfers zijn ruim genomen omdat het standpunt bij sommigen niet heel helder geformuleerd was.
In ieder geval heb ik hieruit kunnen concluderen dat het gewraakte taalgebruik door een tamelijk aantal mensen dusdanig gewaardeerd wordt, dat ze de moeite namen daarvoor hun steun te betuigen. Bij de tegenstanders was dat aanmerkelijk minder (ook in de vorm).
Ik heb sterk de indruk dat die personen die formeel taalgebruik te moeilijk vinden, zich evenmin voor dit topic interesseerde. Dit desinteresse versterkt mijn opvatting dat het niet zo'n vaart loopt met de schadelijke effecten van 'formeel taalgebruik'.
Ik ben zeer benieuwd of Salandval nog iets van zich laat lezen alhier.
Mevouw Dolores, ik neem toch aan dat uw voorstel niet serieus is?
Kadankovitch schreef:Salandval
Een slapper antwoord heb ik zelden gehoord. Ik neem gewoon aan dat u geen argument meer over had. Is het niet zo? Dan is het beter omwille van het gezichtsverlies, om het te hebben over "ongequote" antwoorden dan te moeten toegeven dat u niets meer te binnen schiet. Aangezien ik aanneem dat u niet alleen schrijft op een forum waar een 'quote functie' is, vind ik dat moeilijk te geloven, zeker voor een psycholoog, trainer en docent. Ik denk dat u nu jokt.
Een beetje uit de hoogte doen omdat ik volgens u: "Tja als je argumenten onbeantwoord van de tafel veegt". En dan zich geen moeite willen om te antwoorden omdat ik geen 'quote' gebruikt heb. En u wilt nog serieus genomen worden? Het lijkt me inderdaad beter niet meer te reageren. Voor uw geval bestaat in Duitsland een mooie zin : 'Sie sind nicht Satisfactionsfähig.'
ajockeydream schreef:Ik vind het juist wel fijn soms dat er formeel word geschreven. Zo kan het minder snel persoonlijk/ aanvallend worden opgevat.
sallandval schreef:Kadankovitch schreef:Salandval
Een slapper antwoord heb ik zelden gehoord. Ik neem gewoon aan dat u geen argument meer over had. Is het niet zo? Dan is het beter omwille van het gezichtsverlies, om het te hebben over "ongequote" antwoorden dan te moeten toegeven dat u niets meer te binnen schiet. Aangezien ik aanneem dat u niet alleen schrijft op een forum waar een 'quote functie' is, vind ik dat moeilijk te geloven, zeker voor een psycholoog, trainer en docent. Ik denk dat u nu jokt.
Een beetje uit de hoogte doen omdat ik volgens u: "Tja als je argumenten onbeantwoord van de tafel veegt". En dan zich geen moeite willen om te antwoorden omdat ik geen 'quote' gebruikt heb. En u wilt nog serieus genomen worden? Het lijkt me inderdaad beter niet meer te reageren. Voor uw geval bestaat in Duitsland een mooie zin : 'Sie sind nicht Satisfactionsfähig.'
Dit is bijna te voorspelbaar qua antwoord... als de inhoudsloosheid van de argumentatie wordt aangekaart is de enige resterende optie argumentum ad hominem.
Nee hoor, het is echt geen jokken als ik zeg dat ik geen zin heb om extra moeite te doen op het gebied van ontcijfering van dit veelkleuringe palet vol drogredenatie.
Overigens vind ik jou ook niet SatisfaKtionsfähig. Ik gun je het laatste woord dus ik ga niet meer reageren op dit topic; zonde van de tijd.
sallandval schreef:Kadankovitch schreef:Salandval
Dit is bijna te voorspelbaar qua antwoord... als de inhoudsloosheid van de argumentatie wordt aangekaart is de enige resterende optie argumentum ad hominem.
Nee hoor, het is echt geen jokken als ik zeg dat ik geen zin heb om extra moeite te doen op het gebied van ontcijfering van dit veelkleuringe palet vol drogredenatie.
Overigens vind ik jou ook niet SatisfaKtionsfähig. Ik gun je het laatste woord dus ik ga niet meer reageren op dit topic; zonde van de tijd.
LindyH schreef:Ik denk dat veel mensen vallen over het 'verbieden' in de titel en de OP. Zelf zie ik het niet zo zwaar. Dit topic dient gewoon om een nog niet eerder beschreven verschijnsel op Bokt te duiden.
Kadankovitch schreef:Dolores, ik doel op volgend citaat:"Misschien bokt opsplitsen in twee delen volgens het IQ ." Wel grappig. Maar ik heb in deze discussie niet die kaart willen trekken omdat het echt niet mijn intentie is iemand te kwetsen. Ik heb slechts ingestaan voor het recht zo te mogen schrijven zoals men het het beste kan. Ik neem aan dat u dat voorstel met humor bedoeld hebt.
loulou schreef:waar wil je dan de grens gaan trekken?
wat voor de een een 'moeilijk' formeel woord is, is voor de ander heel normaal.
ik denk dat meer mensen zich ergeren aan het feit dat veel mensen niet fatsoenlijk abn typen