Waar ligt de grens van wat medisch genoemd mag worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Re: Waar ligt de grens van wat medisch genoemd mag worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:17

vraag me wel af waar het vakken paket uit bestaat.....en hoe ze je 4 jaar bezig willen houden met die onzin

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 13:20

Ach ,er is veel verschillende onzin natuurlijk en als je alle varianten wil doorgronden ben je nog best even bezig. En vergeet niet er staat heel nadrukkelijk bij dat je persoonlijke ontwikkeling ook goed aan bod komt. Dus vermoedelijk veel gespreksessies waar je even lekker kan doorbomen over jezelf. Menig mens die daar graag lang over praat en analyseerd... *zucht*

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:38

papagroom schreef:
vraag me wel af waar het vakken paket uit bestaat.....en hoe ze je 4 jaar bezig willen houden met die onzin

Dat lespakket is dus juist een verrassing....

De ANZN beroepsopleiding Paranormale Therapie heeft zich steeds verder geprofessionaliseerd. Het leerplan is naar inhoud en vorm steeds verder uitgebreid naar de reguliere HBO normen. Het lesaanbod is nog steeds aan uitbreiding onderhevig en ook het praktijkgedeelte van de opleiding verandert nog steeds.

Vooral die laatste zin verklaart dus eigenlijk alles... uhhh.... niets....

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:45

oomens schreef:
De opleiding is trouwens wel de enige in Zuid-Nederland (zitten er in het noorden dus blijkbaar nog een stelletje oplichters) die wordt geadviseerd door wc-eend "door de diverse beroepsverenigingen erkend is!!!"

Ik vraag me af of men dit zo aan de man mag brengen.
Maar ze zijn zeker niet de enige in hun soort.
Of deze onderstaande in het noorden zit weet ik niet, maar het zou zelfs een unieke opleiding zijn in heel Europa.
Verrassing.... uiteraard ook op HBO niveau...
http://www.hbo-therapeut.nl/

Zo zullen er wel meerdere zijn, je hoeft alleen maar wat linkjes onder aan deze pagina's bijvoorbeeld hier op bokt aan te klikken om dit soort onzin te mogen lezen (maar die ads heb ik sinds kort uitgezet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:46

Heb je al gezien hoeveel het kost???? En dan zijn er beginnende en gevorderde...misschien lopen ze wel hier stage??

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:52

Asyaa schreef:
'Opgericht door Vincenza Sammarco'
Laten we dat vooral doen :P

Mwah... ze schrijft tenminste niet dat het een club op HBO niveau is.
Dat kan ze ook niet want dan kan ze zelf geen "lid" worden.
Zolang ze zelf niet eens weet hoe een paard in elkaar zit (ze geeft een paard organen die het niet eens bezit...) read ik haar toch maar aan zich eens bij die HBO club in te schrijven.
Want ik denk dat het enige stukje onderwijs op HBO niveau daar in de medische kennis zit.
Hoewel dat dan wel weer voor mensen is vrees ik...dus daar schiet ze ook al weinig mee op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:55

Het enige is de medische basiskennis op HBO en die schijnt best pittig te zijn, daar moet je wel wat voor doen...dan is het natuurlijk een leuk pakkertje, want ik weet niet of die beroepsverenigingen ook bij de ziekenfondsen zijn aangemeld...want dat kan wel eens zo zijn, dat die beroepsver. wel bestaat, maar geen enkele waarde heeft.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:57

russel schreef:
Heb je al gezien hoeveel het kost???? En dan zijn er beginnende en gevorderde...misschien lopen ze wel hier stage??

tja... maar het is maar eenmalig zoals bij de voordelen vermeld staat op HBO-therapeut
Hoeft maar 1x erkend te zijn als Paramedisch Therapeut, het is dan geldig voor alle therapeutische disciplines

Daarna kan je dus blijkbaar op elk gebied heel wat mensen een poot uit trekken natuurlijk, das zo weer terug verdient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:59

Dan vraag ik mij af hoe het met de aansprakelijkheid staat...want als je je zelf therapeut noemt, impliceer je te genezen...

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:00

russel schreef:
Het enige is de medische basiskennis op HBO en die schijnt best pittig te zijn, daar moet je wel wat voor doen...dan is het natuurlijk een leuk pakkertje, want ik weet niet of die beroepsverenigingen ook bij de ziekenfondsen zijn aangemeld...want dat kan wel eens zo zijn, dat die beroepsver. wel bestaat, maar geen enkele waarde heeft.

Ze schrijven het anders wel op beide site's die ik net heb zitten lezen...

# Erkenning veel verzekeraars
# 90% van polissen vergoeden

Te gek voor woorden natuurlijk dat deze onzin wel vergoed wordt en je voor je normale reguliere "onderhouds" kosten als tandarts of huisarts zelf zo veel moet bij betalen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:01

90% doet er geen 1, dus dat is al larie..noemen ze ook de verzekeraars bij naam?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:01

Lijkt me wel heel triest als mensen daat vier jaar en 8000 € in steken, om dan te moeten vaststellen dat dat diploma nergens erkend is en je dus echt alleen als zelfstandig kwakzalver aan de slag zal kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:02

Staat wel mooi op je website...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:07

Mag toch hopen dat die oplichters geen studiefinanciering krijgen? En OV jaarkaart is natuurlijk niet nodig.... vliegende tapijtjes zijn beter op de plaats....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:07

is volwassenen onderwijs, daar zit geen studiefinanciering op.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:13

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:21

NickAltena schreef:
Dat kan een stuk goedkoper hoor... voor niks eigenlijk.
Als je wat leuks op je site wil hebben kan je hier invullen wat je maar wil....
http://thunderwoodcollege.com/degrees.php

Man zo handig!! hahaha

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:25

Asyaa schreef:
Waarom maken we eigenlijk niet massaal SA's aan om ons dan voor te doen als readers / healers?
Het spekt de bankrekening want er zijn toch genoeg stumperts die het geloven, het bokt team houd ons niet tegen (wel even opletten dat je SA niet wordt ontdekt) en zo verschillend handelen we niet van de 'echte' readers.

Je hoeft niet eens een SA te maken, ik heb een keer gratis readings aangeboden. Bokt zou mij toch moeten kennen in mijn anti-reading opinie, maar de aanvragen strooooomden binnen _O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:44

Bandida schreef:
NickAltena schreef:
Dat kan een stuk goedkoper hoor... voor niks eigenlijk.
Als je wat leuks op je site wil hebben kan je hier invullen wat je maar wil....
http://thunderwoodcollege.com/degrees.php

Man zo handig!! hahaha

Handig, leuk, maar vooral ook eerlijk. Hebben jullie op die site ook gezien wat ze zeggen over accreditatie?
Vind het wel netjes dat ze ook niet doen alsof hun diploma's enige waarde hebben of ook maar iets van opleiding vertegenwoordigen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:25

Het idee van Troi over de invulling van de charter ga ik meenemen naar het overlegtopic achter de schermen.

Verder vind ik het best begrijpelijk dat er mensen zijn die niet blij zijn met de uitkomst van het eerdere overleg, maar ik vind het wel jammer dat er dan laatdunkend over het boktteam gereageerd moet worden, wij bieden als forum een plaats om discussie te voeren, dat we het posten van alle verschillende meningen willen toestaan, zegt niets over de opvatting van bokt of mods over het onderwerp zelf.

EstherHegt schreef:
Voor het team, ik heb het even opgezocht, uit dit topic is Het centrale topic ontstaan over healing en reading onder medisch en daarmee erkend als medisch,

Ik wil nog een keer benadrukken dat het feit dat een topic of post over een stroming onder [MD]Medisch geplaatst wordt, van het forum uit niet betekent dat het onder wetenschappelijk erkend/bewezen werkend valt, MD is de plaats waar topics over gezondheidsproblemen bij elkaar geplaatst worden en daar kunnen verschillende reacties op komen, dat is een afweging over het indelen van het forum zelf en zegt niets over welke behandelingen wel of niet zullen werken bij een bepaald probleem.

EstherHegt schreef:
Ik zou dus zelf nu een discussie kunnen beginnen onder medisch, ik heb mijn paard geread en kan hem healen dat kan ik ook bij jouw paard, ondertekend met de vriendelijke groeten van dr. Pecunia. Ik wil alleen positieve reacties.

Dit kan iemand schrijven in zijn OP, maar het is daarmee geen geldende regel voor het topic.
Daarbij wel in het oog houden dat je dus prima een totaal andere mening kunt geven in zo’n topic, dan die van de TS, maar dat je mening wel ontopic moet zijn en dat je ermee niet andere topicgenoten aan mag vallen. “Jij zwetst maar een eind raak, dierenbeul’ wordt dus verwijderd, volgens de normale boktregels. In een topic over reading zeggen “Ik geloof niet dat een paard kan praten en kan uitleggen wat hij bedoelt”, dat is ontopic je eigen mening geven en dat mag gewoon. Andersom geldt hetzelfde, in een topic met overwegend reguliere antwoorden, mag iemand ook melden dat hij een goede ervaring heeft gehad met een alternatieve behandeling. Het is dus niet aan de topicgenoten om er een welles-nietes topic van te maken, daar heeft niemand baat bij, maar het is aan de lezers om alle gegeven adviezen op waarde te schatten en zelf een afweging te maken.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:19

Dank je voor de reactie van het team.
Als ik het goed begrijp kun je dus als TS niet (meer) eisen dat mensen alleen nog maar met je meepraten en geen (onderbouwde) kritiek plaatsen?

Wat is trouwens het officiële bokt-standpunt met betrekking tot illegale praktijken zoals het diagnostiseren bij dieren door onbevoegden? Want dat is mij helaas nog niet duidelijk geworden uit de teamreacties tot nu toe. Blijft daar nu wel of geen ruimte voor? En zo ja, waarom mag (bijvoorbeeld) illegaal downloaden dan niet besproken worden?

Edit: niet dat ik nu voor het bespreken van illegaal downloaden wil pleiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:40

Maar wat is het probleem om hier een aparte tak van te maken? Bokt staat onderhand al bol van alle glazen bollen.....kan dit er ook nog bij...hebben de heksjes een eigen gebiedje, net zoals de jeugd...

Dan kan men kiezen waar men zijn paardenprobleem neerzet....bij de glazen bollen of bij de wetenschappelijke ervaringen. Nooit geen misverstand. Hoeven ze ook niet te vragen om Positieve reakties in hun topics.... ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:42

russel schreef:
hebben de heksjes een eigen gebiedje, net zoals de jeugd...

Naast JeugdHonk nu ook PocusPlaats?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:55

Ja....uit de grote hoed :+

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:05

oomens schreef:
Handig, leuk, maar vooral ook eerlijk. Hebben jullie op die site ook gezien wat ze zeggen over accreditatie?
Vind het wel netjes dat ze ook niet doen alsof hun diploma's enige waarde hebben of ook maar iets van opleiding vertegenwoordigen.

Dat klopt inderdaad en vond ik ook wel zo eerlijk.

Maar laten we wel wezen.... als je werkelijk gelooft dat die hemelse en toch altijd weer niet uit te leggen para-materie in welke vorm dan ook maar iets genezen kan .... dan geloof je toch alles ??

Voor dat soort mensen zijn dit soort "papiertjes" dus blijkbaar heel vertrouwen-wekkend?
Niet alleen dít soort eigen gemaakte nep "papiertjes" ...maar ook die zogenaamde (maar ook eigen gemaakte ) "diploma's" van al die door para-clubjes aangeboden opleidingen (maar die zeggen dat natuurlijk niet...)
Want die zijn net zo nep en van geen enkele "erkende" waarde als deze op die site die dat wel toegeeft.
Ze zijn alleen wat duurder ;)

Hier hoeft bokt dus zeker geen rekening mee te houden als men met een bewering komt dat men met zo'n "certificaat" wel een diagnose mag stellen...