We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Re: We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:34

Zou ook wat zijn als dat niet zo was ;)

Maar goed, als TS hoef je imo niet op iedereen te reageren. Dan is negeren wat aardiger dan half insinueren dat ik er een compleet ander topic van maak en dat wij blijkbaar (?) verschillen van mening. Dat geeft mij het gevoel dat jij het persoonlijk aantrekt wat ik heb geschreven, terwijl dat echt de bedoeling niet is en gewoon mijn mening is waarom ik wel of niet reageer in een topic. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:38

Ooh, nee hoor.. :)
Het is niet eens in mijn hoofd opgekomen om me jouw reacties persoonlijk aan te trekken..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:43

Tjonge, kan dit gehakketak verder per pb of zet elkaar in de foeimodus.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:44

Grappig KBK, in het kader van jouw topic kom ik nu een ITP topic tegen, waar inmiddels al 5 pagina's gejengeld wordt over hoe het paard loopt, de neusriem en het bit.

Wat is nu het verschil tussen 5 pagina's commentaar leveren (Wat hier dus gebeurt en steeds het zelfde wordt gezegd) of 5 pagina's met steeds dezelfde complimenten geven?
Als er 1x gezegd is dat het goed is of netjes eruit ziet, dan denkt iedereen blijkbaar: compliment is al gegeven, 1 compliment is genoeg, er valt niets te zeuren, dus we reageren maar niet. Terwijl het veel hinderlijker is dat er 5 pagina's over hetzelfde wordt gemiept, ongeacht of het terecht is of niet. Daarbij heb ik zoiets van: Ja, nu weten we het wel, maar van complimentjes kun je geen genoeg krijgen, toch?? (en het is ook nog eens gezelliger en leuker om te lezen!)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:56

KoudbloedKim schreef:
Ooh, nee hoor.. :)
Het is niet eens in mijn hoofd opgekomen om me jouw reacties persoonlijk aan te trekken..

Ok dat is fijn :)

@Jibbel; ik denk dat het ook een beetje de gewoonte is. Mensen klagen over het algemeen makkelijker dan dat ze elkaar een compliment geven. Dat laatste is trouwens ook niet altijd goed, dan krijg je dat overdreven gedoe wat je bij Amerikanen ook wel tegen komt. Het moet imo wel oprecht zijn.

Daarnaast zijn er ook wel topics waar een paar pagina's aan complimenten worden gegeven! Dus dat gaat ook niet helemaal op. Als het écht goed is, dan volgen de complimenten ook wel! Dan steken mensen er ook een tijd in om een berichtje te sturen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:58

Jibbel ik denk dat dat komt omdat de TS inhoudelijk reageert op de overigens goede tips die er in dat topic worden gegeven.
(Ik zie goede tips en opbouwende kritiek en absoluut geen gejengel).
Als je een compliment geeft is de reactie vaak alleen "dank je wel" en dan ontstaat er geen discussie.
Het lijkt me ook ongeloofelijk saai worden om topics door te lezen die bestaan uit 5 pagina met complimentjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:00

Slimmerik, gehakketak? :? ..ik geef gewoon mijn mening en heb bewust gekozen om er niet verder op in te gaan om dit topic rustig te houden..
Ik vind je reactie niet netjes..

Jibbel, ik weet welk topic je bedoeld..
Jibbel schreef:
Als er 1x gezegd is dat het goed is of netjes eruit ziet, dan denkt iedereen blijkbaar: compliment is al gegeven, 1 compliment is genoeg
En daarom vind ik het een beetje krom dat dit niet gebeurd bij een topic waar bit en neusriem verkeerd worden gebruikt.
Het is wel het uiterste natuurlijk, maar ik vind het apart dat mensen dan denken dat 1 compliment genoeg is in een leuk topic, maar bij tegenovergestelde topics wel constant herhalen wat anderen al 10 keer hebben gezegd..

LuvdaTossa: Daar heb je gelijk in.. er zijn ook leuke topics waarin veel reacties worden gegeven.
Dat heb ik zelf ook ervaren en ik weet hoe goed dat een mens kan doen.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:21

Heeft imo niks met bokt te maken. Waarom zie je op internet veel meer slechte recensies over een film/hotel/telefoon/restaurant/what ever dan goede?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:30

Tsja, het is gewoon mens-eigen om commentaar te leveren op anderen denk ik. Wellicht om zichzelf beter te voelen?
Maar als je er over nadenkt, is het allemaal maar negatief en draagt het niet echt bij aan een prettigere samenleving (op internet én IRL)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:53

Nou dat is wel heel negatief ingestoken Jibbel. Er komen ook genoeg leuke/grappige dingen voorbij. Als ze maar de moeite waard zijn om op te reageren. Dat ligt voor iedereen anders. Dan kun je ook zeggen dat plaatsers een topic maken om zichzelf beter te voelen door op die manier een soort aandacht te zoeken.

Ik vind dat er best veel positieve dingen gebeuren via internet en IRL :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:56

>;) van kritiek leer je meer dan van complimenten

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:58

Jibbel heeft wel een punt, als je je niet zo prettig voelt, zal je ook minder snel positief reageren. Je zit soms met een raar gevoel, en ziet de wereld even wat anders.
Als je heel vrolijk bent, geef je het ook door. Leuke berichten, complimenten, spontane acties.

Op internet heb je tegenwoordig zoveel keuze en op bokt zoveel topics. Bij de een is het leuker te reageren dan de ander.
Ik merk zelf ook, dat ieder topic zijn eigen sfeer heeft.

Tita, is dat zo? Als je alleen maar kritiek krijgt, sluit je je automatisch vaak af. Als je complimenten krijgt, groeit je ego, dan groei je als persoon. Dan sta je open voor nieuwe dingen, voor onderbouwend commentaar.
(of neem ik je nu wel heel serieus? i.v.m. je smiley)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:09

Kijk als je op bokt in een HAW topic complimentjes krijgt, dan regent het ook van de complimentjes is er kritiek dan is het rechtvaardig..zeikt half topic je af dan moet je je iid afvragen wat er mis is met je

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:10

Maar het gaat hier om o.a. om topics op ITP...waar dus niet om rijtechnisch commentaar gevraagd wordt...

HAW is idd een andere tak van sport, als je kritiek wilt of verbeterpunten wilt, dan zet je daar je topic neer. Wil je gewoon foto's delen omdat je er zelf blij van wordt of trots op bent, dan zet je ze op ITP. Ook al kun je leren van kritiek, je vraagt er dan bewust niet om. Toch wordt het gegeven, maar complimenten vallen gewoon tegen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:13

Tsjaah, ik kom er al jaren niet meer ;) heb een paar HAW-topics gehad, eerste kritiek vond ik verschrikkelijk, maar later dacht ik: Ach, het zijn moment opnames, en de beste stuurlui blijven aan wal staan ;)
Maar goed, ik trek me er niet zoveel van aan. Je weet zelf toch, dat je fijn hebt gereden, of niet?

Haha, kom er nu achter, hoe moeilijk het is om het te omschrijven.
Wel valt me op, dat het vaak een bepaalde groep is, die je dan in die topics tegen komt.

ITP vind ik wel leuk om te zien, maar er word ook snel gegooit met modder. Iets hoeft maar niet goed te zitten, of je krijgt het al 5x te horen.
We kunnnen ook proberen (hier uit het topic ;) ) om een leuk bericht te sturen? Al hoe wel moet het geen verplichting worden ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:28

ik zit me dan af te vragen he, stel dat ik een topic aanmaak maar heel onzeker ben en ik wil oprecht goede raad. Asl de eerste bokker die reageert dan meteen heel negatief is en het ook nog eens bruut verwoordt, dan zou ik in mijn schulp kruipen en meteen niet meer een topicje opstarten.

Engeltjes is een goed idee, ik zou meedoen, maar ik schrijf bij de BBITP altijd al een comentaartje, want ik vind het echt geinig om de verschillende dieren te zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:16

tita schreef:
>;) van kritiek leer je meer dan van complimenten

Mee eens. Kritiek zet je tot nadenken....laat je kritisch naar je zelf kijken, als je dan tot de conclusie komt dat die persoon het verkeerd ziet, dan ben je al een stapje verder dan je voor die kritiek dacht, dus maakt ook sterk, onafhankelijk, plus dat je zelf kennis gaat krijgen.

De meeste complimenten zijn inhoudsloos, ongefundeerd, bedoelt om te paaien of om wat te zeggen. Zeer weinig mensen weten complimenten te onderbouwen waardoor ze waardevol worden, anders is het alleen maar het ego op poetsen..

Ik heb in mijn leven nog nooit iets gedaan met complimenten, heb ze ook weinig gekregen, maar ooo wat mooi, of wat knap daar heb ik niets aan...maar met kritiek en ook vaak met negatieve bewuste gemenigheid heb ik veel kunnen doen, heeft mij gevormd en daar ben ik beter van geworden...ben er blij mee, anders was ik nog steeds dat onwetende kind van de brugklas.

Overigens leer je veel van mensen, krijg je mensenkennis als je zo ver bent waarom iemand iets zegt op welke manier..zeer boeiend :D

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:41

Ik vind het vrij logisch,
ik ga af en toe gewoon voor de lol ITP topics kijken (en velen anderen vast ook), en dan heb ik geen zin om te reageren of over commentaar na te moeten denken. Maar als ik nou een topic tegen kom waarbij het paard word gereden zoals meisje nr 2 dan vind ik wel dat ik er even wat van moet zeggen. Daarbij ben ik ook nog maar een B ruiter dus kan ik over veel topics helemaal niks zeggen (tenzij het er zo uit ziet als bij meisje nr 2), wat bij veel ruiters zo zal zijn (die die topics dan dus wel bekijken).