Gefeliciteerd Bart!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Gefeliciteerd Bart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:27

Ja. Klopt Stef. Dat weten we nu.
Er wordt met 2 maten gemeten en het is oneerlijk. Want zelfs de beheerder van heel bokt mag geen verjaardagstopic.

Goed, verder op het onderwerp!
Bart, als je toch aan het uitdelen ben... 8-) Ik zit hier met m'n doktersjas aan omdat onze koe nu aan het bevallen is. O:) (Zie onderschrift :)) ) Dus ik verdien wel een puntje? (PUNT?)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:30

Hahaaaaa! Hoe oud zijn we hier nu? :')

Gefeliciteerd Bart! (Beetje laat maar ach, beter dan nooit.)

zwijnenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:34

ow,ik heb nog wat nuttige berichten nodig.
misschien wordt dit er 1................................dus van harte gefeliciteerd :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:36

@Stef; dat principe ('regel is regel') willen we meer los gaan laten. In mijn eerdere posts en op FZ meer over het 'waarom' daarachter.

@Giolli; sorry, de taart is al helemaal op -O-

@zwijnenstal: Als je verder wel 'echt' nuttige berichten hebt geplaatst is er niemand die daar moeilijk over gaat doen. Die 25 berichten regel is iets waar wij ook niet heel blij mee zijn. Goede alternatieven daarvoor zijn heel erg welkom op FZ!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:19

Juist, waardoor wij ons wel aan de regels moeten houden en zo niet, dat we mogen hopen dat regel is regel nu even niet geld, iets wat we van te voren niet kunnen ruiken. Plus dat jullie wel alles kunnen doen wat jullie willen, want zo snel het de regels overtreed kan je het argument inzetten "Ach, we laten het regel is regel wat losser." Waarvoor zijn er dan nog in hemelsnaam regels? Ik vind het maar een vaag concept.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:32

Haaaaahahahahah, heeeerlijk die azijnpissers hier op Bokt :')
Het is zo voorspelbaar wanneer die weer langs komen :D :D :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:55

Natasja91 schreef:

Ja. Idd. Helaas wel.. }:0

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:27

ahh Bartje, ik had ook wel wat taart gelust :))

Was ie wel lekker? :D

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:28

bart alsnog gefeliciteerd

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:27

Natasja91 schreef:

Dat geldt ook voor de blatende kudde :+

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:35

Nou ja, azijnpissers. Kritische gebruikers klinkt een heel stuk beter :+

En voor een groot deel terecht, de afgelopen tijd hebben we behoorlijk vast proberen te houden aan 'regels is regels' en 'niet meten met twee maten' maar dat is iets dat, zonder een compleet rechtssysteem, niet werkt. Daarom willen we meer toe naar gezond verstand, meer meedenken met de gebruiker en op tijd grenzen aangeven waar het moet (met een duidelijke waarschuwing waarin aangegeven wat er anders moet en vooral ook waarom). De theorie is dat mensen dan, als ze zich een beetje positief opstellen/constructief gedragen, eigenlijk nooit tegen een OW aanlopen. De meeste mensen weten prima wat ze wel/niet kunnen zeggen op internet en hoe dat door de andere partij opgepakt wordt, daarvoor kunnen we prima op de fatsoensnormen van de gebruikers vertrouwen. Als dat misloopt (b.v. door miscommunicatie) dan proberen we bij te sturen, als dat regelmatig mis gaat of als mensen bewust de grenzen op gaan zoeken of overtreden dan volgen er pas sancties.

Lijkt mij een mooi systeem. Is inderdaad moeilijker in regels te vangen maar het idee is dat er ook minder regels nodig zijn doordat alles gebaseerd is op een aantal vrij eenvoudige en logische basisregels/ideeen. Als je je aan de eerste 5 punten van:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels
houdt dan is de kans erg klein dat je op Bokt tegen problemen aanloopt.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:54

Amen _/-\o_

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:28

Klinkt allemaal heel mooi bart, en ik hoop dat de toekomst ook uit gaat wijzen dat dit gaat werken :j Alleen wellicht niet zo handig op dit juist bij een teamie toe te gaan passen. Je wéét hoe een aantal denken over het "met twee maten meten" etc.
Verder ben ik nog steeds benieuwd of, als ik een gefeliciteerd topic open voor een willekeurige bokker, of die dan open blijft... Dus, wie is er eerdaags jarig? ~~}>

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:58

Zeg dames, zonder Bart geen Bokt en zonder Bokt geen topics en zonder topics geen gezeik als dit.
Ik denk dat hij voor mijn part Bokt knalpaars met stipjes mag maken en er vervolgens een autoforum van mag maken.. waarom? Omdat hij de beheerder is. :Y)

Ennieweej, azijnpissers vond ik 'n mooie term, waarvoor dank; ik heb er even smakelijk om gelachen. :D

Ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad, Bart!

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:01

Bart, nog gefeliciteerd met je verjaardag!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Op nog vele mooie boktjaren :D

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:02

stef schreef:
Klinkt allemaal heel mooi bart, en ik hoop dat de toekomst ook uit gaat wijzen dat dit gaat werken :j Alleen wellicht niet zo handig op dit juist bij een teamie toe te gaan passen. Je wéét hoe een aantal denken over het "met twee maten meten" etc.
Verder ben ik nog steeds benieuwd of, als ik een gefeliciteerd topic open voor een willekeurige bokker, of die dan open blijft... Dus, wie is er eerdaags jarig? ~~}>

Ikke, AS. donderdag :')

En Bart, beetje late reactie maar gefeliciteerd!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:04

Aaah....azijnpisser is al gevallen.... :')
Wilde net posten toen ik de laatste paar pagina's las of mensen teveel azijn in hun keukenkastje hebben staan ofzo... màn...màn...màn....

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:04

azijnpisser _O-

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:05

Ik ben 29 juni jarig? O:)

Ik snap de reacties van enkele bokkers hier wel. :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:06

ja echt he waar kan je moeilijk doen net of er niks in je leven gebeurd en je hier druk over gaat maken, ik zeg altijd maar, ben je het er niet mee eens: :wave:
En kom weer eens terug als je uitgejankt bent. Tuurlijk mogen wij bokkers een mening hebben maar om in dit topic hierover zo moeilijk te doen, vind ik een beetje kinderachtig op z'n zachtst gezegd :O

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:07

Cyntje schreef:
Aaah....azijnpisser is al gevallen.... :')
Wilde net posten toen ik de laatste paar pagina's las of mensen teveel azijn in hun keukenkastje hebben staan ofzo... màn...màn...màn....

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:19

Jongens, omdat mensen er verschillend overdenken hoeven ze toch niet voor blatende kudde of azijnpissers worden uitgemaakt. Dat is wel ver beneden niveau en respectloos. Meningsverschil zal er altijd blijven. De één vind dit belangrijk, de ander niet. Daar is niets mis mee en namen noemen en afzeiken/afblaffen is dan ook niet nodig.

@Bart: Ik begrijp het systeem wel, ook al ben ik zelf niet met het systeem eens, maar afin, dat doet er nu niet even niet toe. Wat ik nu wil zeggen is dat het niet zo handig is om daar nu al mee te beginnen, zonder dat het echt heel duidelijk in de standaard regels staat (wel in de dienstmededelingen maar dat is toch anders) en het is al helemaal niet slim om ermee te beginnen met een uitzondering voor een beheerder. Dat mensen er overheen vallen was te verwachten.

Zoals eerder in dit topic was gezet, was er iemand die een Nederlandse zin naar het Frans moest hebben. Topic meteen op slot, want huiswerk mocht niet, terwijl het in principe niet om huiswerk ging. Was dan daar begonnen met minder consequent optreden bijvoorbeeld en geef het ook duidelijk aan als je een topic door laat gaan, waarom dat dan gebeurd, wat hier in eerste instantie niet is gedaan.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:21

Ik vind het een beter systeem dan dat er overal maar een slot op wordt gegooid. Dat is pas irritant.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:44

Dus als je kritisch bent ben je automatisch een azijnpisser? Owh well.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:50

ik wil ook zo\n topic ;(