Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Diablo schreef:[naam] schreef:Maar waarom neem je dan nog actief deel aan Bokt?
Misschien omdat hij het verder wel heel gezellig vindt met bepaalde gebruikers? Je haakt toch niet af omdat je het met een paar mensen niet eens bent? Ik ben het ook al langer niet eens met de gang van zaken hier, maar daardoor laat ik mijn boktplezier niet vergallen hoor.
Diablo schreef:KoudbloedKim schreef:Maar waarom neem je dan nog actief deel aan Bokt?
Misschien omdat hij het verder wel heel gezellig vindt met bepaalde gebruikers? Je haakt toch niet af omdat je het met een paar mensen niet eens bent? Ik ben het ook al langer niet eens met de gang van zaken hier, maar daardoor laat ik mijn boktplezier niet vergallen hoor.
Adil schreef:Diablo schreef:
Juist, Diablo
liberty22 schreef:psychisch masogisme zelf bedacht woord die totaal niet in deze contex gebruikt kan worden
KoudbloedKim schreef:Vergal dat van een ander dan ook niet..
En dat is niet meteen gericht aan jou, aangezien ik je berichten in dit topic niet heb gelezen, maar in het algemeen..
KoudbloedKim schreef:Diablo schreef:
Vergal dat van een ander dan ook niet..
En dat is niet meteen gericht aan jou, aangezien ik je berichten in dit topic niet heb gelezen, maar in het algemeen..
Karl66 schreef:De gemiddelde leeftijd van de mods is 31, dus laten nou gewoon een keer ophouden met het elkaar napraten dat de mods allemaal jonge grietjes van 18 zijn. Dat is gewoon onzin en je versterkt nou niet echt je eigen argumenten met dat soort onwaarheden.
Het tweede onzinargument is dat er niet op het scherpst van de snede gediscussieerd kan worden. Zolang je inhoudelijk over het onderwerp discussieert, is er weinig kans dat je aangesproken wordt, ook al is het op het scherpst van de snede. Persoonlijk worden heeft niks met op het scherpst van de snede te maken, het is dan gewoon een persoonlijke aanval en die voegt per definitie niks aan een discussie toe.
Wat mij altijd weer blijft verbazen is hoe kritisch mensen naar de reactie van de tegenstanders kijken en tegelijkertijd hoe onkritisch ze over hun eigen berichten zijn. Als je dan zo groot wilt zijn om iemand even een flinke sneer te geven, wees dan ook een keer zo groot om de bijbehorende consequentie te accepteren en ga dan niet achteraf lopen zeuren dat het heel anders gelezen had moeten worden.
Karl66 schreef:De gemiddelde leeftijd van de mods is 31, dus laten nou gewoon een keer ophouden met het elkaar napraten dat de mods allemaal jonge grietjes van 18 zijn. Dat is gewoon onzin en je versterkt nou niet echt je eigen argumenten met dat soort onwaarheden.
Het tweede onzinargument is dat er niet op het scherpst van de snede gediscussieerd kan worden. Zolang je inhoudelijk over het onderwerp discussieert, is er weinig kans dat je aangesproken wordt, ook al is het op het scherpst van de snede. Persoonlijk worden heeft niks met op het scherpst van de snede te maken, het is dan gewoon een persoonlijke aanval en die voegt per definitie niks aan een discussie toe.
Wat mij altijd weer blijft verbazen is hoe kritisch mensen naar de reactie van de tegenstanders kijken en tegelijkertijd hoe onkritisch ze over hun eigen berichten zijn. Als je dan zo groot wilt zijn om iemand even een flinke sneer te geven, wees dan ook een keer zo groot om de bijbehorende consequentie te accepteren en ga dan niet achteraf lopen zeuren dat het heel anders gelezen had moeten worden.
sporter schreef:Dat is wel makkelijk. Je reageerde wel degelijk direct tegen mij. Net zoals je tegen Diablo doet. Als dat niet het geval is moet je niet haar tekst erbij quote. Prima als je dat wel doet maar wees dan ook zo dapper daar eerlijk voor uit te komen.
[naam] schreef:En dat is niet meteen gericht aan jou, aangezien ik je berichten in dit topic niet heb gelezen, maar in het algemeen..
KoudbloedKim schreef:sporter schreef:Dat is wel makkelijk. Je reageerde wel degelijk direct tegen mij. Net zoals je tegen Diablo doet. Als dat niet het geval is moet je niet haar tekst erbij quote. Prima als je dat wel doet maar wees dan ook zo dapper daar eerlijk voor uit te komen.
Lezen is ook een vak apart..KoudbloedKim schreef:En dat is niet meteen gericht aan jou, aangezien ik je berichten in dit topic niet heb gelezen, maar in het algemeen..
KoudbloedKim schreef:Diablo schreef:Misschien omdat hij het verder wel heel gezellig vindt met bepaalde gebruikers? Je haakt toch niet af omdat je het met een paar mensen niet eens bent? Ik ben het ook al langer niet eens met de gang van zaken hier, maar daardoor laat ik mijn boktplezier niet vergallen hoor.
Vergal dat van een ander dan ook niet..
Skygirl schreef:Waar staat dat het niets met de mensen uit dit topic te maken heeft?[naam] schreef:Vergal dat van een ander dan ook niet..
Nou daar kunnen we wat mee hoor. Wanneer vergal je dan wel het plezier van iemand anders?
Snap niet waarom je dat soort dingen zegt als het blijkbaar niets met de mensen uit dit topic te maken heeft.
KoudbloedKim schreef:Skygirl schreef:Waar staat dat het niets met de mensen uit dit topic te maken heeft?Nou daar kunnen we wat mee hoor. Wanneer vergal je dan wel het plezier van iemand anders?
Snap niet waarom je dat soort dingen zegt als het blijkbaar niets met de mensen uit dit topic te maken heeft.
Kijk, en dit is wat er wordt bedoeld met 'overal je eigen draai aan geven', net zolang tot er één of ander sappig verhaal uit komt.. want zonder die eigen draai is zo'n discussie natuurlijk helemaal niet leuk..
Best boeiend eigenlijk..
Electra63 schreef:Goh, gezellig dit topic. Ik heb al weer spijt dat ik dit topic geopend heb.
Aan de reacties kan je merken dat er toch nog een hoop "oud" zeer binnen bokt leeft.
Ik vond dat ik een "normale" vraag stelde, n.a.v. een IMO "vreemd" bericht van een Mod.
Er is daar een uitleg op gekomen door de betreffende Mod waar ik wel mee kan leven, maar dat is gemakkelijk gezegd door mij, want ik neem niet deel aan dat topic en ik sta niet op dat lijstje.
Wel vind ik sommige reakties van met name ex-Mod's dan wel weer raar of buiten proporties.
En bokkers die commentaar hebben op de commotie, die zouden eens moeten nadenken over alle topics die zij zelf openen. De meeste topics zijn IMO onzin-topics en hebben totaal geen nut op een paardenforum.
Ik vond het betrefffende topic heel interessant om mee te lezen en ik vind het jammer als het stopt.
Anya schreef:Neonlight als ik jouw argumentatie zie dan krab ik mezelf wel een klein beetje achter de oren. En dat heeft te maken het de voorbeelden die je aanhaalt.
Er zijn inderdaad leidinggevenden die relatief jong zijn. Maar als je in het gemiddelde bedrijf kijkt dan gaat jouw voorbeeld veel vaker op voor afdelingen waar sprake is van een een stevig gestandaardiseerd werkproces. Dat type leidinggevende moet ervoor zorgen dat het werkproces prima blijft lopen en niet zoveel meer dan dat. Uitzonderingen daargelaten zul je weinig erg jonge leidinggevenden zien die leiding geven aan een afdeling waarbij de verantwoording zoveel mogelijk bij de professionals wordt neergelegd. Dan is sturen op de gestandaardiseerde processen namelijk niet meer aan de orde. Dan heb je het over procesmanagement, lopen met de oliekan, bijsturen op inhoud en maatwerk. En hoe je het ook wendt of keert: het kunnen leveren van maatwerk komt doorgaans met de jaren. Doordat mensen langzaamaan door eigen levenservaringen vele tinten grijs onderscheiden tussen wit en zwart in.
Een agent die een bon uitdeelt is in dit verband ook geen goed voorbeeld. Te hard rijden of door rood rijden is een duidelijke overtreding/misdrijf. Als je daar goed vanaf komt doordat de agent de hand over het hart strijkt is dat meegenomen, maar iedereen kent dit (duidelijke wettelijk gestructureerde) werkproces. Ook hier geldt dat dat geen vergelijk is.
Het is wel wat ik mis in het team. Ik wil daarmee niet zeggen dat er geen oudere bokkers in het team zitten, integendeel. Maar het team heeft in de loop der jaren de keus gemaakt om steeds meer in werkprocesjes en regeltjes vast te leggen. Dat levert dan (bureaucratische) eenheid van beleid op. Althans dat is de bedoeling. Maar het blijft een groot en relatief jong team én een vrijwilligersorganisatie. Zo'n team valt niet meer aan te sturen met regels en vastgelegde processen.
Er was zo'n goede stap gemaakt met die recente post waarbij 'aanspreken op gedrag' een belangrijke hoofdcomponent was die de bestaande riedel regels zou vervangen.
Maar zo'n uitgangspunt vergt ook een andere wijze van werken binnen het team. Meer ruimte voor de 'professionele inschatting' van de afzonderlijke mods is daarvoor een vereiste.
En dan komt dus mijns inziens wel het argument leeftijd om de hoek kijken. Iemand van pakweg 20 kijkt gewoon anders tegen de wereld aan dan iemand van dubbele leeftijd. Mildheid komt echt met de jaren. En de wijze waarop tegen een discussie aangekeken wordt verandert ook in de loop van de tijd.
Je ziet dat met name de oudere bokkers een discussie vaker voeren op het scherpst van de snede. En dat ze zich daarbij niet speciaal beledigd voelen. Dat is anders met onderhuidse opmerkingen die bedoeld zijn om te kwetsen. Het type opmerkingen waarvan iedereen weet hoe ze bedoeld zijn en waarop overigens niet / zelden wordt gemod omdat het altijd precies net binnen de regels valt. Daarvandaan komt ook het idee dat er wordt gemeten met twee maten.
Er zijn bokkers die altijd net een kleine trap na kunnen geven, maar ermee wegkomen omdat het binnen de regels valt. Er zijn bokkers die met open vizier discussieren en af en toe dan minder genuanceerd overkomen maar die vaker dan anderen dus een hulk of een PB van een mod ontvangen. Ik persoonlijk heb vele malen liever de ongenuanceerde open vizier groep dan de groep die altijd binnen de regels aan het zieken is. Het feit dat daar niet op gemod wordt / of relatief minder op gemod wordt heeft te maken met de gemiddelde leeftijd van het team én de keuze om te sturen op werkprocesjes en regels.