Het woord n-euken....fietsen? waarom censuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:44

Ik hoop eigenlijk heel erg dat dit een 1 aprilgrap is:

Eline schreef:
Jolliegirl schreef:
Maar wáárom heeft bokt daar in hemelsnaam een censuur op zitten?

Dat is eigenlijk gewoon een hele goede vraag :+ . In principe zit het censuurfilter over termen die vooral als scheldwoord gebruikt worden. Het is natuurlijk niet de bedoeling, maar als er gescholden wordt komt 'vuile poedersuikerprutsmuts!' minder hard aan dan als het niet gecensureerd wordt. Voor het engelse fietsen is daar nog wat voor te zeggen, maar de Nederlandse variant is inderdaad niet nodig. Los van de vraag of het al dan niet een 'beschaafde' term is trouwens.

Ik ga hem uit het filter vissen :j

Ik weet namelijk niet hoe het met jullie zit, maar los van het feit dat er nu eenmaal 'geneukt' wordt en we maar aan het woord moeten wennen, heb ik nu het idee dat een belangrijk deel van mijn bokt vocabulaire nu wordt weggegooid. Te pas en te onpas fietsen als neuken lezen en andersom was een hobby van me. Nu zijn een hele hoop berichten lang niet meer zo dubbelzinnig :=

Behalve dat wordt ik er gewoon droevig van dat 'neuken' echt normaal is, niets klinkt lelijker dan een kind van 12 dat het over neuken heeft, een kind van 12 dat iets zegt over seks vind ik daar in tegen erg vertederend. Van mij hoeven onschuldigen nog niet overal het woord neuken te lezen en kunnen ze lekker gaan fietsen. Mocht je om één of andere reden dolgraag heel specifiek op bokt willen zijn over welke vorm van seks je hebt gehad snappen de meeste bokkers voor wie je dat waarschijnlijk bedoelt wel wat fietsen betekent of ze hebben de censuur uitstaan.

Overigens komt 'vuile poedersuikerprutsmuts' bij mij ondertussen ook al hard aan. Lees dwars door de censuur heen, dus Eline: auw :\

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:22

Eline schreef:
Dat is eigenlijk gewoon een hele goede vraag :+ . In principe zit het censuurfilter over termen die vooral als scheldwoord gebruikt worden. Het is natuurlijk niet de bedoeling, maar als er gescholden wordt komt 'vuile poedersuikerprutsmuts!' minder hard aan dan als het niet gecensureerd wordt. Voor het engelse fietsen is daar nog wat voor te zeggen, maar de Nederlandse variant is inderdaad niet nodig. Los van de vraag of het al dan niet een 'beschaafde' term is trouwens.

Dus puur en alleen omdat JIJ er geen problemen mee hebt wordt ie uit het filter gevist :?

Jolliegirl

Re: Het woord n-euken....fietsen? waarom censuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:24

Stef, ik vind het ook een onzinnig filterwoord..
En meer mensen met mij wat je in het topic kunt lezen. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:26

Klopt, en meer mensen vinden dat niet. Normaal komt het dan het zinnetje "we gaan het achter de schermen bespreken", maar een beslissing zo out of the blue is lichtelijk uniek te noemen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:27

stef schreef:
Klopt, en meer mensen vinden dat niet. Normaal komt het dan het zinnetje "we gaan het achter de schermen bespreken", maar een beslissing zo out of the blue is lichtelijk uniek te noemen

Dan beslist ze een keer adequaat, is het weer niet goed...

't is ook nooit goed he met bokt! >;) :roll:
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 31-03-11 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:27

Eline schrijft dat er alleen scheldwoorden worden gefilterd, of de betekenis van een woord grof is is namelijk relatief. Ik kan een woord grof vinden en een ander niet, als we alle woorden die iemand grof vindt moeten gaan filteren, zou bijna de hele dikke Van Dale gefilterd gaan worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:28

Ik heb ook nooit gezegt dat er adequaat beslist moet worden :?

Hilde: Dan kan je dus net zo goed de complete censuur eraf gooien, en voor de mensen die dit willen is die mogelijkheid er ook, dus ik zie het probleem niet?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:29

Klinkt anders alsof je het er totaal niet mee eens bent, en het dus gooit op :jamaar normaalgesproken wordt er eerst overlegd......

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:30

Totaal niet mee eens is overdreven, maar van mij mag ie blijven staan. Ben verder nogal verbaasd van een beslissing zomaar zonder overleg, niet gewend.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:39

Van mij mag de censuur ook absoluut zo blijven zoals hij nu is (of zelfs iets uitgebreider).
Als mijn vriend zou zeggen ik wil je fietsen dan staat hij zo de gehele nacht buiten. Een respectloos woord vind ik het. (en ik kan me ook niet herinneren dat ik daar "vroeger" anders over dacht).

Zoals al eerder gezegd, voor de mensen die zich er erg aan storen kan de censuur uit....
Tot mijn verhuizing naar Frankrijk gebruikte ik wel andere scheldwoorden, tot je hier komt, en bij elk scheldwoord mensen vragen wat je zegt, dan gaat het je opvallen. Nu gebruik ik het Franse woord voor verdorie, verdikkeme. Ik ken ongeveer 3 Franse scheldwoorden, maar moet altijd even nadenken voordat ik ze ook echt uit mijn mond kan krijgen. Verdorie gaat veel makkelijker en kan je tenminste ook zeggen als je baas langsloopt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:44

stef schreef:

_/-\o_ _/-\o_

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:45

merde :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:46

IndianLady schreef:
stef schreef:

_/-\o_ _/-\o_

ik hou het er maar op dat het bijna 1 april is. Van mij mag die censuur er lekker in blijven := Kom op, het is toch geen sloerie forum :P Ordinair taalgebruik mag best gecensureerd worden imo.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:50

Mijn doel van dit topic is ook echt niet om die censuur eraf te krijgen.. :+
Dan had ik er wel om gevraagd. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:53

Euh.. zoals ik het lees gaat het enkel om het woord f'uck

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:55

*hoopt ook op een 1 april grap* :=
Censuur is er niet alleen voor scheldwoorden, maar toch ook gewoon voor grof taalgebruik wat kinderen niet horen te zeggen/lezen??
Degene die dat soort woorden wel graag schrijft en leest kan toch gewoon z'n censuur uitzetten, dat is juist het doel van die optie, ik snap het probleem niet..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:56

Eline schreef:

Hmmz, zo lees ik m niet hoor sammie :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:02

Neuken is van de censuur af :9

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 21:05

En morgen na 1 april gaat ie er weer op? :P

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:37

fiets is ook een scheldwoord, en hoewel ik het een tijdje geprobeerd heb in de nederlandse variant bekte dat niet echt lekker *stoot je teen* 'auw, neuk!' :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:46

Je mag niet banketstaaf op bokt maar wel neuken 8)7

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:47

hoe vaak zou het woord werkelijk vallen op bokt, dit topic uiteraard daargelaten :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:48

Uhm, hij is niet van de censuur af :? Wie heeft dat nou weer de wereld ingeholpen? :=

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:49

Inmiddels is het woord 3228 gebruikt.

Seks daarentegen is 87019 gebruikt.

Geeft toch ook wel iets aan dat neuken toch niet zo'n beschaafd woord is? ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:50

of geeft het aan dat seks een bredere betekenis heeft ;) Net hoe je het leest.