Eline schreef:Jolliegirl schreef:Maar wáárom heeft bokt daar in hemelsnaam een censuur op zitten?
Dat is eigenlijk gewoon een hele goede vraag. In principe zit het censuurfilter over termen die vooral als scheldwoord gebruikt worden. Het is natuurlijk niet de bedoeling, maar als er gescholden wordt komt 'vuile poedersuikerprutsmuts!' minder hard aan dan als het niet gecensureerd wordt. Voor het engelse fietsen is daar nog wat voor te zeggen, maar de Nederlandse variant is inderdaad niet nodig. Los van de vraag of het al dan niet een 'beschaafde' term is trouwens.
Ik ga hem uit het filter vissen
Ik weet namelijk niet hoe het met jullie zit, maar los van het feit dat er nu eenmaal 'geneukt' wordt en we maar aan het woord moeten wennen, heb ik nu het idee dat een belangrijk deel van mijn bokt vocabulaire nu wordt weggegooid. Te pas en te onpas fietsen als neuken lezen en andersom was een hobby van me. Nu zijn een hele hoop berichten lang niet meer zo dubbelzinnig

Behalve dat wordt ik er gewoon droevig van dat 'neuken' echt normaal is, niets klinkt lelijker dan een kind van 12 dat het over neuken heeft, een kind van 12 dat iets zegt over seks vind ik daar in tegen erg vertederend. Van mij hoeven onschuldigen nog niet overal het woord neuken te lezen en kunnen ze lekker gaan fietsen. Mocht je om één of andere reden dolgraag heel specifiek op bokt willen zijn over welke vorm van seks je hebt gehad snappen de meeste bokkers voor wie je dat waarschijnlijk bedoelt wel wat fietsen betekent of ze hebben de censuur uitstaan.
Overigens komt 'vuile poedersuikerprutsmuts' bij mij ondertussen ook al hard aan. Lees dwars door de censuur heen, dus Eline: auw