Berichten/account op verzoek verwijderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:19

Ik heb gister mijn achternaam laten verwijderen (een handvol posts van een paar jaar terug), PB gestuurd aan een mod. Kreeg als antwoord dat ze gingen overleggen, vanochtend een PB dat mijn posts weggehaald waren. :) Ik had als motivatie dat ik tegenwoordig liever m'n achternaam niet op het forum wil hebben. Was kennelijk goed genoeg. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:21

Heb net even gegoogled, en persoonsgegevens moeten sowieso worden verwijderd als daar om wordt gevraagd. Dus als je niet wil dat je te achterhalen bent op Bokt, moet je zorgen dat je persoonsgegevens niet op Bokt staan :)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:22

Fiffill schreef:
Ik heb gister mijn achternaam laten verwijderen (een handvol posts van een paar jaar terug), PB gestuurd aan een mod. Kreeg als antwoord dat ze gingen overleggen, vanochtend een PB dat mijn posts weggehaald waren. :) Ik had als motivatie dat ik tegenwoordig liever m'n achternaam niet op het forum wil hebben. Was kennelijk goed genoeg. ;)

Dan heb ik nog goede hoop :j

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:22

@Kaisa; het is eenvoudig in eenvoudige gevallen :) Als er verzoeken binnenkomen die sterk afwijken van normaal dan zal er eerst overlegd moeten worden zodat we zoveel mogelijk een lijn aan kunnen houden.

Verder verwijs is graag nog een keer naar o.a. mijn eerste post in dit topic waarin een flink aantal suggesties en opmerkingen die hier verschillende malen opnieuw voorbij komen besproken worden.

De bottomline van dit hele topic is eigenlijk vrij simpel. Als je met een redelijk verzoek komt omdat je problemen ondervindt met oude posts, topics of gegevens dan komen we daar eigenlijk altijd samen wel uit.

Als laatste nog het verzoek om al het persoonlijke gehakketak achterwege te laten. Vetes uitvechten doe je niet op deze site. Inmiddels is daar al verschillende malen voor gewaarschuwd in dit topic, op een gegeven moment houdt dat waarschuwen op.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:25

Ik zie dat Bart ook aanwezig is. Kom op Bart kun je ons nu voor eens en altijd uitleggen wat wij moeten doen om topics ed verwijderd te krijgen? Simpele vraag, graag ook een simpel antwoord?

LuvdaTossa

Re: Berichten/account op verzoek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:30

En wat wel verwijderen en wat niet?

Bijvoorbeeld een plaatsnaam? Kan ik die laten verwijderen als ik dat ooit gegeven heb?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:32

Als je een enkel topic of een enkele post wilt laten verwijderen dan is dat meestal geen probleem en 1 druk op de knop voor een moderator. Wij kijken wel altijd nog even of het bijvoorbeeld gaat om een lopende discussie waar anders gaten in gaan vallen oid. Een post uit 2007 waar per abuis je volledige naam en woonplaats in genoemd wordt, dat type posts, dat geeft meestal geen probleem.

Als je als bokker heel veel posts wilt laten verwijderen dan is dat voor ons heel veel werk. Het verwijderen van 130 posts is niet zomaar 1,2,3, gedaan. Vandaar dat er gevraagd wordt om een gegronde reden.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:33

@Shellyke: Eenvoudiger verwijderverzoeken voor een paar losse berichten of b.v. je achternaam of telefoonnummer via de TeM knop: Afbeelding

Als je heel je account wilt anonimiseren kun je dat aanvragen via een mail naar webmaster.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:34

Wat houdt dat anonimiseren in?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:35

Is afhankelijk van de situatie. Stuur een mail, leg uit wat er aan de hand is en dan kijken we of we tot een passende oplossing kunnen komen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:44

Dat is toch alleen maar meer werk voor jullie, en jullie mekkeren altijd al dat er teveel te doen is?
Maak iets automatisch en je bent van die bult werk af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:45

En Bart, wat moet je doen om je account met posts verwijderd te laten worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:48

Je moet een mailtje sturen en uitleggen wat er aan de hand is Lov! ;)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:48

@GamblersCup; Iets automatisch bouwen kost ook een hoop tijd en verwijderverzoeken zijn behoorlijk zeldzaam. Weegt dus niet tegen elkaar op.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:50

Als je gewoon geen zin meer hebt in Bokt en daardoor er niets meer mee te maken wilt hebben (dus account en posts laten verwijderen) dan wordt dat niet gedaan, is de ervaring.

Ik denk dat heel wat mensen blij en opgelucht zouden zijn als die mogelijkheid er wél was. En dus gebruikt gaat worden. Dat er nu weinig verzoeken komen komt waarschijnlijk omdat er altijd moeilijk gedaan wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:55

Bart?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:02

Bart denkt vast "wat een stelletje zeikwijven" :D

Maar het is overal een heel normale functie die gewoon echt ontbreekt hier. Er zijn heel wat gebruikers die er prijs op zouden stellen, ik snap gewoon niet dat er zo moeilijk gedaan wordt.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:05

Er wordt niet moeilijk gedaan, er kan alleen niet aan alle eisen en wensen van gebruikers klakkeloos gehoor worden gegeven. Stuur een mail naar webmaster en er is eigenlijk altijd wel een manier waarop we op een redelijke oplossing voor alle partijen uitkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:12

Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed waarom ik per mail hetzelfde moet herhalen als het verzoek wat ik hier al heb gedaan?? Misschien ligt het aan mijn beperkte begripsvermogen, maar is het niet gewoon een beetje dubbel op?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:29

Hoezo redelijk? Als je je informatie en posts verwijderd wil hebben dan moet dat kunnen aldus de privacy wet. Tenzij er advertentie ruimte word verkocht op basis van het aantal pagina's en pageviews.

Dan is het een financieel belang voor Bokt...

En Bart, ik zou graag nog eens een antwoord willen hebben op mijn vraag.
Me dunnkt dat je er nu lang genoeg over na hebt kunnen denken. Geheugensteuntje.. waarom worden topics zo snel gesloten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:35

slimmerik schreef:
Ik hoop het. Hoewel aannames en roddels moeilijk te weerleggen zijn hè ;)

Om welke aannames en roddels gaat het dan volgens jouw? Is het niet de aanname en roddel dat Kiwiko over jouw op youtube een filmpje heeft gemaakt? Daar zijn toch geen bewijzen van, maar omdat jij een hekel aan haar hebt, heb jij haar aangewezen als dader. Is dat geen roddel dan?

Dan ben jij het toch zeker helemaal zelf geweest die een zeer onkies topic start over verzuipen van katten, helemaal duidelijk uitgelegd en wel hoe je dat met vangkooien doet, samen met je vent en de aanleiding was dat niet omdat die katten op de nageboortes van de koeien afkwamen omdat die open en bloot op de mesthoop bij jullie liggen?

Anyway heb je daar heeeel veeel mensen boos mee gemaakt en die zijn idd jouw gaan bellen, maar jouw emailadres en telefoonnummer is heel erg makkelijk te vinden op internet. Dan heb je op diverse fora veel vijanden gemaakt omdat je hier wel met een blad voor je mond moet posten, maar het niet deed/doet op andere fora.

Volledig onterecht dat jij geen sanctie hebt gekregen dit een ongepaste, dieronterende en kattenhatende topic. Velen hebben voor heel wat minder een ow of ban gekregen...dat jij wel mag katten uitdelen naar bokkers, maar bokkers met een punt en komma al geband worden...

Dat ik met deze post een ow ga krijgen, big deal :D , en jij weer als lachende derde achterover duikt en weer even lekker kooltjes op het vuur hebt gekwakt met de duidelijke reden om weer mensen tegen je op te zetten, je kunt het nl niet laten he??? ;)

Maar bokt heeft door jouw topic naar achteren te halen even goed aangegeven dat er iets niet pluis is.

Maar gelukkig zijn er nog de printscreens waarin te lezen valt hoe het allemaal precies zit. Ennne ik pb over jouw he, heeft Chiqa beaamt, is dat geen roddel, ik pb helemaal niet met die chiqa van jouw en over jouw met bokkers, hoeft niet, iedereen kan lezen...

Wie hier roddelt en stookt ben jijzelf en door jouw stookgedrag heb je heel veel vijanden en die heel veel vijanden hebben iets met jouw uitgehaald, maar erg makkelijk als je er alleen maar RK, Sita, Kim, Detour en mij voor kan aanwijzen, Nee wilma geen hand vol, maar een land vol.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:45

ik denk dat dat een zeer duidelijke post is die aangeeft waar de grote onvrede, die er op dit moment is, door is ontstaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:47

Russel en dat bedoel ik met het uit zijn verband trekken van posten. Nooit is er een kat geweest die door mij verdronken is, afgemaakt is, vermoord is of ook maar een greintje pijn heeft gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:47

Ik was het in het kattentopic ook totaal niet eens met Slimmerik,
dat weet zij ook en daar heb ik ook geen geheim van gemaakt.

Aan de ene kant vind ik dat je wel enige verantwoording op moet kunnen afdragen in wat je schrijft,
ik neem ook aan dat je hier achter staat, maar als dit dermate uit de hand dreigt te raken door trieste low level bedreigingen aan huis dan vind ik dat zij alle recht had om zo'n topic te verwijderen en er verder werk van maken maar dan via een andere weg of te laten voor wat het is.

Dit geldt ook voor de bokkers die zo graag hun account weg willen hebben, ken je verantwoording het is jammer dat het niet meer gaat , maar stuur een PB met een verzoek, de mogelijkheid is er, maak daar gebruik van. Daarmee zou de kous af moeten zijn.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:50

Russel, jouw post geeft grof gezien weer waarom mensen hun posts verwijderd willen zien.

Een privilege dat 1 bokker is toegekend (omdat het haar anders in haar prive en werk zou schaden) wordt nu door andere bokkers ook ingeroepen en daaraan wordt geen gehoor gegeven.
Blijkbaar omdat de belangen niet zo zwaar wegen als die van Slimmerik destijds.....

En dáár wringt hem de schoen. Iedere 12 jarige hier op het forum wordt ingepeperd dat ze moeten opletten wát ze posten omdat het altijd terug te vinden zou zijn. Hoé vaak is hier op Bokt al niet voorbij gekomen: "Wat niet op de voorpagina van de Telegraaf mag staan, moet je ook niet op internet zetten".

En tóch.... zijn er volwassenen die héél rap op hun schreden terugkeren als blijkt dat datgene dat ze hebben gepost ineens niet meer anoniem is.... Triest..... Heel Triest.....