Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:04

Pucknew schreef:
Zijn er mensen die die banners aanklikken dan? Dat doe ik uit principe niet. Als ik een interessante site zie, tik ik het adres in mijn browser :D

welke banners? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:08

PascalB schreef:
Pucknew schreef:
Zijn er mensen die die banners aanklikken dan? Dat doe ik uit principe niet. Als ik een interessante site zie, tik ik het adres in mijn browser :D

welke banners? ;)

Noscript + Adblock Plus :Y)

Elin_

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:25

zou ik hier de inhoud van mijn toppic mogen neerzetten met mijn mening erin en wat mij opvalt?
Heb (nog) niet dit hele toppic doorgelezen ,maar wou alvast weten hoe julie reageerden.
Het gaat idd over de sfeer etc.

Toppic is gesloten aangezien dit centrale toppic er was.
In de inhoud staan geen namen etc en is (volgens mij) gewoon resepectvol zonder direct naar mensen te wijzen van ''die zijn fout en die doen dit en die doen dat ''

Ik hoor het wel ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:00

Natuurlijk mag je je reactie hierin zetten, het topic is niet voor niets gesloten met een verwijzing naar dit topic. :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:38

Citaat:
Hallo bokkers,
Iedereen merkt het nu onderhand natuurlijk wel.
Dat niet overal de sfeer goed is en dat er erg snel gehandeld word met bijv. slotjes

Hier zijn nu al meerdere toppics over gesloten .
Of doordat het weer half in de doofpot word gestoken d.m.v slotjes
Of dat bokkers de ''spanning'' weer niet aankonden en maar weer heftig en onrespectvol op mekaar reageerden.

De sfeer is namelijk onderling in toppics vaak erg gezellig ,maar door de strenge regels die aan de ene kant orde houden ,maar aan de andere kant steeds strenger lijken te worden word de sfeer er al wat minder op. En natuurlijk dat sommige bokkers gewoon niet meer aan het onderwerp denken ,maar gewoon lekker gaan zitten reageren op vanalles en iedereen en dit loopt natuurlijk 9 v/d 10 keer uit op onrespectvolle reacties of met zijn alle op 1 persoon of een kleinere groep.

Dit is zo ontzettend jammer. Tuurlijk het is openbaar , iedereen mag zijn eigen mening hebben ,maar door negatief gedrag verpest je zo de sfeer.
Ik word soms zelf echt een beetje moe van al die slotjes die overal op gegooit worden en als er even oftopic (gezellig! heb het niet over gemeen of onrespectvol) word gereageerd direct waarschuwing of slotje.
Ik vind zelf dat het zeker geen zooitje mag worden op bokt en ik de modjes erg waardeer voor hun inzet ,maar dat ze moeten weten hoe strenger je dingen verbied , hoe vaker het niet nageleeft word of het simpelweg mensen niet intereseerd.

Naar de bokkers zelf toe vind ik zelf ook dat ik soms echt merk dat een mening (hieronder versta ik iets wat je zelf vind en je argumenten voor hebt) niet gewaardeerd/gerespecteerd word.
Bokkers met een mening (noem ik maar even de ''kudde'') gaan met zijn alle 1 vormen om de gene met een andere mening (noem ik maar even de ''eenling'') zo veel mogelijk van mening te laten veranderen. Ik zelf ben aardig koppig ,maar heeft iemand goede argumenten tegen mijn mening etc zou ik zeker van mening kunnen veranderen ,maar wat ik zo vaak merk is dat als je niet van plan bent van mening te veranderen (of de tegenstanders argumenten vind je niet goed genoeg, kloppen niet etc of je blijft bij wat je vind) word er opeens met de ''kudde'' pagina's lang jou mening gequote met daarbij hun mening en vooral lekker goed en duidelijk erbij dat zij het niet er niet mee eens is zo erg soms dat ik soms het niet anders op kan vatten dan dat ik half aangevallen word

Gelukkig zijn er ook mensen bij die echt top reageren , discussies waar het super gaat en het gewoon een goede discussie is en ook zijn veel slotjes echt terrecht ,maar mijn aandacht gaat nu naar de mensen die willen rellen , mening onderwerp bespreken , de ontzettend snelle slotjes (alleen onterecht) om bokt echt weer 100% gezellig te krijgen

Ik heb dit toppic niet gemaakt om op een ander toppic op terug te komen , of op een ander persoon.
Nee dit is een algemeen topppic over de dingen die IK merk of wat andere gemerkt hebben en bij onderling contact heb ik dit gehoord etc.
En wou is weten hoe staan andere bokkers hier tegen over? Wat merken jullie ? etc

Hoop dat ik hiermee heb aangegeven wat iig mij weleens tsja... ''irriteerd''
Hoop dat dit topppic wel gerespectvol gereageerd kan worden en dat iedereen zijn mening kan / mag geven (en geen namen noemen ) en dat hier geen mod. slotje komt door rell topic of dat het weer in de doofpot word gestopt.

Ik hoop nogmaals dat ik niemand hiermee het gevoel geef dat ik iemand aanspreek het is echt algemeen en nogmaals wel mijn complimenten aan mensen die wel gezellig kunnen discussieren
Op modjes en op bokkers kritiek ,maar zeker niet alle modjes gooien overal een slot op om iedereen stil te krijgen of zeker niet alle bokkers maken van elk discussie toppic een half rell topic

Zeker niet :) daar mijn complimenten aan :j (bijv. dit toppic vind ik erg netjes toch ? of heb ik wat gemist :') )

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:02

Bokt is een bedrijf en in een bedrijf zou er met dit gerommel een plan van aanpak komen!
( sens.... gruwel maar de meesten hebben er al mee kennisgemaakt)

1. inventarisatie:
Statistieken maken( hoeveel % van de Bokkers die zich merendeels buiten de hk topics ophouden zijn er nu echt?) Hoeveel van deze bokkers wekken ergernis op, en hoeveel storen zich eraan?
( dat is makkelijk.... kijk op Geit.... en dan blijkt dat het maar een handvol bokkers is die ergernis opwekken bij een groot deel van Bokt)

Welke moderator acties wekken ergernis op? Zijn er ook moderators die persoonlijk ergernis opwekken?
Welke regels van Bokt zouden herschreven moeten wordenvolgens de gebruiker?

Pas als je dat soort zaken concreet hebt kan je verder. Er zijn vast wel meer pijnpunten en angels die eerst moeten worden uitgesproken voordat je concrete antwoorden hebt. Daarom zou een brainstorm of rondetafel sessie zeker wel nut hebben.

Nu blijft iedereen om de hete brij heendraaien en moet je naar een ander forum om te zien wat hier gisteren allemaal gepost is..... niet handig!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:12

Frantic schreef:
Bokt is een bedrijf en in een bedrijf zou er met dit gerommel een plan van aanpak komen!
.....................
Pas als je dat soort zaken concreet hebt kan je verder. Er zijn vast wel meer pijnpunten en angels die eerst moeten worden uitgesproken voordat je concrete antwoorden hebt. Daarom zou een brainstorm of rondetafel sessie zeker wel nut hebben.

Mooi, goed en to the point geschreven :D had het persoonlijk niet beter kunnen verwoorden

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:18

Wat mij met name irriteert is dat er bokkers zijn die, na een pittige discussie, je berichten gaan volgen tot zelfs in je eigen HK-topic en vervolgens alles wat je schrijft op zichzelf gaan betrekken en daar dan op gaan temmen. Dan denk ik bij mezelf: heb je niets beters te doen?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:03

Frantic schreef:
( sens.... gruwel maar de meesten hebben er al mee kennisgemaakt)

En dat is ook waar wij op dit moment mee bezig zijn, wat ook de reden is dat hier al even niet gereageerd is, dat krijgen we niet in een dag uit de grond gestampt.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:09

Komt hier ook iets van op het forum te staan? Dat bedoel ik niet negatief maar komt er iets van een tijdsplanning op forum te staan waarin jullie denken dit te hebben gemaakt.
Niet dat het plannen van het plan van aanpak in de plan fase blijft staan ;)

iets met SMART maken :)

En natuurlijk is er een leven naast het forum.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:22

Begrijpelijke vraag, maar het antwoord is volmondig ja. Ik kan daar nu nog even niets zinnigs over zeggen, maar zodra er een tijdspad/plan/meer info is, laat ik het weten.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 02:38

Fijn dat jullie er mee bezig zijn.

Er kwam toevallig een heel mooi voorbeeld voorbij dat heel duidelijk maakt wat ik bedoel met het eerlijker en opener zijn en mensen als volwassenen behandelen. Misschien kunnen jullie deze tips nog meenemen.

Dat topic (ik weet niet meer hoe ze heet) over "wat iedereen vindt van katten verzuipen". De bokker is natuurlijk aan het rellen en refereert direct aan het slimmerik verhaal. Wat gebeurt er? Bokker krijgt een OW met als reden de slapste onzin aller tijden: "een topic over katjes verzuipen is schokkend en niet geschikt voor de kleine kinderen op bokt" :') :') (gelezen op het geit forum)

Waarom doen jullie dat nou zo? OW prima! Moeten jullie zelf weten! Maar doe nou eens gewoon normaal en neem de ander en jezelf serieus!

Want:

A. het is onzin
B. je zegt niet waar het op staat maar loopt te draaien > ergo, al je geloofwaardigheid het raam uit en de bokker voelt zich als een kleuter behandeld
C. je geeft de bokker allemaal argumenten om in het verweer te gaan, er worden natuurlijk wel schokkendere dingen gepost die kinderen kunnen zien en probeer je daar dan maar weer uit te kletsen. Gaat niet lukken.

Waarom niet gewoon zeggen: "je loopt te refereren aan het slimmerik verhaal, hebben we geen zin in. We zijn bezig met een oplossing, zie ronde tafel topic".
Klaar! :)
Dat jullie daar plannen en tijdspaden voor nodig hebben is mij persoonlijk een raadsel :')

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 02:41

Waves, jij verwoord het super! Ik sluit me helemaal aan bij jouw post.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 08:57

Het is ook een kul argument, zie wel schokkender dingen voorbij komen. Zoals hoe je je doos het best kunt scheren. Begrijp werkelijk niet dat dat soort topics toegestaan zijn op een paardenforum.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:05

Dat was dus ik.

Verder begrijp ik tot op heden niet waarom bepaalde mensen van alles mogen zeggen, maar wanneer ik het hardop uitspreek, dat het dan shockerend is.

Weet niet of het iemand van het beheer is opgevallen, maar er staat nog het een en t ander op bokt betreffende dit onderwerp. Door een bepaald persoon ook nog eens schaamteloos neergekwakt. Me dunkt dat er bepaalde kinderzieltjes zijn die ook de oudere topics lezen en dat vind ik ook schokkend. Oh en voor de duidelijkheid, een dier zijn nek omdraaien of dichtknijpen is NIET minder erg dan langer onder water houden dan dat er zuurstof is. Althans, in mijn wereld is dat gelijk aan elkaar. En dat valt onder de noemer SCHANDALIG.

Verder heb ik inderdaad gezegd dat ik "darmpoliepen, aambeien, mijn *** stinkt sinds ik heb geschoren,etc topics" ook niet behoorlijk acht op een paardenforum waar kleine kinderen komen. Verder kom ik nogal eens wat avatars tegen waarbij ik mijnkanttekeningen plaats. In bepaalde mensen hun profiel staan ook zaken waarvan ik denk, als ik dat zou doen, dan zou de oorlog uitbreken.

Maar uiteraard begrijp ik (not) dat ik hier fout mee zit en dat bepaalde mensen dergelijke zaken wel mogen, en anderen niet mogen melden.

Zoals ik ook al vermelde via PB, ik ga ervan uit dat Bokt dan opgeschoond gaat worden en dat er dan met eerlijke hand gemodereerd gaat worden. Het verhaal van deze posts zijn ons niet opgevallen etc want er word behoorlijk wat gepost, die vlieger gaat niet op gezien het feit dat er moderators zijn die heerlijk meediscussieren over hoe het stinken kan en wat te doen als je vaginale afscheiding vreemder is dan normaal. ( Poging tot netjes onder woorden brengen w.b. de gleuven toestand).

Waves schreef:

Er kwam toevallig een heel mooi voorbeeld voorbij dat heel duidelijk maakt wat ik bedoel met het eerlijker en opener zijn en mensen als volwassenen behandelen. Misschien kunnen jullie deze tips nog meenemen.

Dat topic (ik weet niet meer hoe ze heet) over "wat iedereen vindt van katten verzuipen". De bokker is natuurlijk aan het rellen en refereert direct aan het slimmerik verhaal. Wat gebeurt er? Bokker krijgt een OW met als reden de slapste onzin aller tijden: "een topic over katjes verzuipen is schokkend en niet geschikt voor de kleine kinderen op bokt" :') :') (gelezen op het geit forum)

Waarom doen jullie dat nou zo? OW prima! Moeten jullie zelf weten! Maar doe nou eens gewoon normaal en neem de ander en jezelf serieus!

Want:

A. het is onzin
B. je zegt niet waar het op staat maar loopt te draaien > ergo, al je geloofwaardigheid het raam uit en de bokker voelt zich als een kleuter behandeld
C. je geeft de bokker allemaal argumenten om in het verweer te gaan, er worden natuurlijk wel schokkendere dingen gepost die kinderen kunnen zien en probeer je daar dan maar weer uit te kletsen. Gaat niet lukken.

Waarom niet gewoon zeggen: "je loopt te refereren aan het slimmerik verhaal, hebben we geen zin in. We zijn bezig met een oplossing, zie ronde tafel topic".
Dat jullie daar plannen en tijdspaden voor nodig hebben is mij persoonlijk een raadsel :')

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:30

Ceriadwen schreef:
Dat was dus ik.

Verder begrijp ik tot op heden niet waarom bepaalde mensen van alles mogen zeggen, maar wanneer ik het hardop uitspreek, dat het dan shockerend is.

Weet niet of het iemand van het beheer is opgevallen, maar er staat nog het een en t ander op bokt betreffende dit onderwerp. Door een bepaald persoon ook nog eens schaamteloos neergekwakt. Me dunkt dat er bepaalde kinderzieltjes zijn die ook de oudere topics lezen en dat vind ik ook schokkend. Oh en voor de duidelijkheid, een dier zijn nek omdraaien of dichtknijpen is NIET minder erg dan langer onder water houden dan dat er zuurstof is. Althans, in mijn wereld is dat gelijk aan elkaar. En dat valt onder de noemer SCHANDALIG.

Verder heb ik inderdaad gezegd dat ik "darmpoliepen, aambeien, mijn *** stinkt sinds ik heb geschoren,etc topics" ook niet behoorlijk acht op een paardenforum waar kleine kinderen komen. Verder kom ik nogal eens wat avatars tegen waarbij ik mijnkanttekeningen plaats. In bepaalde mensen hun profiel staan ook zaken waarvan ik denk, als ik dat zou doen, dan zou de oorlog uitbreken.

Maar uiteraard begrijp ik (not) dat ik hier fout mee zit en dat bepaalde mensen dergelijke zaken wel mogen, en anderen niet mogen melden.

Zoals ik ook al vermelde via PB, ik ga ervan uit dat Bokt dan opgeschoond gaat worden en dat er dan met eerlijke hand gemodereerd gaat worden. Het verhaal van deze posts zijn ons niet opgevallen etc want er word behoorlijk wat gepost, die vlieger gaat niet op gezien het feit dat er moderators zijn die heerlijk meediscussieren over hoe het stinken kan en wat te doen als je vaginale afscheiding vreemder is dan normaal. ( Poging tot netjes onder woorden brengen w.b. de gleuven toestand).

Waves schreef:

Want:

A. het is onzin

Hier nog en die zich aansluit.

Ik vraag me dan ook oprecht af hoelang beheer dit nog vol denkt te houden. Als het gat in de dijk maar groot genoeg is, breekt de boel vanzelf door. Ik vind het jammer dat beheer dit niet ziet, of misschien niet wil zien. Om even bij de metafoor te blijven: er zijn veel bokkers die willen helpen het gat te dichten, als dit maar op een goede en constructieve manier gebeurd. Dus: openheid,eerlijkheid en wederzijds respect. Door het niet serieus nemen, creer je in ieder geval geen draagkracht. Als je je helpers bij de dijk een theelepel geeft om de zandzakken te vullen, zakt de motivatie erg snel. Door bokkers niet serieus te nemen, met 2 maten te meten en als 'kleuters' te behandelen, bereik je in ieder geval geen goede sfeer.

Wat bijft er dan voor de toekomst over? Mogelijk een forum gevuld met topics zoals door Ceriadwen aangehaald. Ik denk dat veel paardemensen daar voor passen. Ik in ieder geval wel!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:56

-edit- na overleg :p
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 19-12-10 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:23

Hou nou eens op over die stomme katten. Daar gaat het toch helemaal niet over hier?
En als jij met droge ogen durft te beweren dat het openen van dat topic níets met slimmerik te maken had dan ben je net zo mal aan het draaien als de mod die je die OW stuurde. :')

Als we een openere houding van het beheer vragen dan moeten we dat zelf ook zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:10

Ach ja die katten he...

Vraag mij nog steeds af of het starten en plaatsen van relberichten, want kennelijk is het ineens niet meer waar :+ , niet ow hetzij banwaardig is.

Moeten we accepteren dat bokt volgekalkt wordt met berichten die mensen over de pis trekken en dat die mensen dat ge-owt worden?

Dat de starter van al die zogenaamde ongein met een glimlach er tussen uit schiet?

Het gaat ondertussen al helemaal niet meer over die katten.

Het gaat over de onetische manier van omgaan met gedachtengoed.
Het gaat er om dat er kennelijk wel jeugdige lezers beroerd gemaakt mogen worden met zulke posten en dat die poster achteraf doodleuk kan doen of het gewoon maar grappig was.

Er worden hier berichten gewist en ik denk dat mijn berichten met stip op nummer 1 staan!! :( Want ook deze zal verdwijnen.

Anyway ik log in omdat ik besloten hebt BOKT.NL achter mij te laten.

Ik wil geen actief lid meer zijn aan deze meer dan misselijk makende vriendjespolitiek.

Dat het gesteggel juist gaat om een bokker die bij zoveel mensen steeds weer kwaad bloed zet en wel met SA's, Porno-avatars, Relveroorzakende profielen, haatdragende sneren in berichten vrolijk onder volledige bescherming van het beheer door mag gaan.

DUS BOKKERS HET ALLERBESTE.

MIJN ACCOUNT BEHOUD IK ALS LEESACCOUNT ZODAT IK EENS WAT KAN OPZOEKEN EN MENSEN KAN BENADEREN VOOR EXTRA INFORMATIE.

BEHEER BEDANKT VOOR AL DIE LEUKE JAREN, MAAR SINDS 2 MAANDEN IS HET ECHT NIET LEUK MEER... IK KAN NIET TEGEN ONRECHTVAARDIGHEID EN DAT IS WAT ER STEEDS GEBEURD.

KARL, IEFKE EN PRRR, HET ZOU EENS SPORTIEF ZIJN OM DEZE POST WEL TE LATEN STAAN......

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:05

Russel kom op, laat je niet wegjagen. Laat ze lekker beheren zoals ze willen, maar laat je dat er niet van weerhouden met mensen te praten die je wél waard vindt.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:21

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen russel. Je zult gemist worden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:47

Moderatoropmerking:
In plaats van persoonlijke berichten: ik heb een aantal berichten verwijderd. De eerste was een off-topic vraag, de andere posts antwoorden daarop. TS heeft een pb gekregen met het antwoord op haar vraag. Graag weer on-topic verder met de rondetafelsessie :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:24

Goh.... en toen was het stil....

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:30

Hier wel, aan de andere kant niet ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:31

saroanda schreef:
Hier wel, aan de andere kant niet ;)

daar is idd een hele openbaring :D