Vraag over topics op FZ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:20

Lovely: Sja, maar het is een keuze die je als forumeigenaar nu eenmaal moet maken, en Bart kiest momenteel om het niet te doen.
Dat is ook iets wat je moet respecteren vind ik.

Er is de mogelijkheid om bepaalde zaken weg te halen, om je anoniemer te maken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 02:21

orienta schreef:
Als je alleen dat gedeelte kopieert wel inderdaad.
Ik heb het over dat jullie je zo druk maken, dat staat ook duidelijk in mijn post.

jij zou je ook druk maken als je ten onrechte veroordeeld wordt

overigens vind ik je toon + smiley's erg vervelend over komen
erg denigrerend....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:22

Orienta, dat is niet mijn motivatie. En er zijn ook geen 'bepaalde zaken'. Het gaat er eerder om dat ik nog steeds eigenaar ben van mijn posts.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:23

ikdoemaarwat schreef:
orienta schreef:
Als je alleen dat gedeelte kopieert wel inderdaad.
Ik heb het over dat jullie je zo druk maken, dat staat ook duidelijk in mijn post.

jij zou je ook druk maken als je ten onrechte veroordeeld wordt

overigens vind ik je toon + smiley's erg vervelend over komen
erg denigrerend....

Nee hoor ik heb ook weleens een ban gehad dat ik dacht van waarom nou, maar so be it, lekker je ban uitzitten.
Daar ga ik mij echt niet druk om maken :)

Als we het over toon hebben dan kan je ook beter even naar je eigen posts kijken :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:24

Lovely schreef:
Orienta, dat is niet mijn motivatie. En er zijn ook geen 'bepaalde zaken'. Het gaat er eerder om dat ik nog steeds eigenaar ben van mijn posts.

Nou wat is dan het probleem?
Dan gaat het toch om de inhoud van de posts en dat daar jouw naam bij staat?

Anoniem

Re: Vraag over topics op FZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:25

Het gaat erom dat als ik een verzoek indien dat die posts weggehaald moeten worden, dat dat verzoek dan ingewilligd moet worden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:25

Maar je hebt wel gekozen om die posts te delen met de mensen die hier zitten, en dus heb je ze toch beetje openbaar gemaakt, snap je? Sja, en de site waarop je ventileert is niet van jou of er wordt nergens verteld dat je de posts eindeloos kunt wijzigen of verwijderen zoals bvb bij uploadsites.

Dus dat je nog volledige eigenaar bent van je posts vind ik niet, je deelt ze.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:27

Lovely schreef:
Het gaat erom dat als ik een verzoek indien dat die posts weggehaald moeten worden, dat dat verzoek dan ingewilligd moet worden.

Niks moet.
Je kiest er toch zelf voor om dat te posten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:43

Ja en aangezien ik ze heb gepost mag ik ze ook weer intrekken :j. Uiteraard wel op mijn verzoek en met mijn toestemming, je mag namelijk eigenlijk niet andermans posts wijzigen zonder toestemming van degene die ze bedacht heeft. Er zijn uiteraard uitzondering waar het gaat om racisme of discriminatie etc.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:48

Waar basseer je dat op?
Ik ken geen een forum waar ze achteraf je posten weghalen als je daar om vraagt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:48

Maar stel nu, dat ik iets zeg wat volledig een antwoord is op jouw post, en jouw post gaat weg, dan wijzig je feitelijk iets dat bijna een onderdeel is van MIJN post ook toch?

Ik trek trouwens nooit wat in wat ik gezegd heb, ja ik verander van mening, of ik verontschuldig me, maar wat ik zeg, heb ik gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 07:11

orienta schreef:
Lovely schreef:
Als het zo simpel is, dan snap ik niet waarom dat niet gewoon kan. Discussies lopen allemaal een keer af en worden nadien heus niet voortdurend bestudeerd omdat mensen willen weten wat voor interessante discussies er ooit op bokt gevoerd zijn :?. En dan nog, who cares als al mijn berichten gewoon weg zijn, ik denk niet dat iemand of iets daar minder van wordt?

Misschien wat minder dingen posten waar je achteraf spijt van krijgt? :Z

Waarom is het topic van de katten verzuipen en slimmerik weggebonjourd? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 08:51

orienta schreef:
Lovely schreef:

Niks moet.
Je kiest er toch zelf voor om dat te posten?

Waar het om gaat is dat als een raadslid dit vraagt dit zomaar gedaan wordt, maar voor de gewone gebruiker niet. Ook is er een nóg een gebruiker, wiens naam niet genoemd mag worden omdat de temknop dan afbreekt, die overal mee weg komt.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 09:24

Ceriadwen schreef:
Het punt is is dat ik niet kan ruiken wanneer iemand anders tegelijkertijd ook een post aan het schrijven is.

Maar goed, bij deze.. vraag ik het nog een keer.

Waarom worden topics gesloten ZONDER dat er ruimte is voor discussie?

En ik vroeg het gericht aan hem omdat hij momenteel wel heel hoog scoort op zijn sluitingspercentage geloof ik. En als hij het persoonlijk vind omdat ik zijn naam erbij zet, omdat hij overal sloten op parkeert.. is hij wel de juiste persoon voor de taak dan? Dan moet hij zijn sloten maar eens gaan onderbouwen. Want zolang ik er geen logica in zie, zal ikhet aan hem gericht vragen. Want hij staat toch vermeld als Karl? Hoe moet ik hem dan noemen?

Dit komt heel banketstaaf over, maar als MOD moet je dan niet in je emotie reageren, maar gewoon een antwoord geven. Was het voor hem teveel moeite dan om duidelijk antwoord te geven? Om de discussie aan te gaan door gewoon simpelweg te zeggen: "Jammer dat je dit gevoel hebt, geef eens concrete voorbeelden en dan zal ik 's zien hoe of wat". Ik heb niet hetgevoel dat er mensen serieus genomen worden wanneer er wat word gevraagd.

Goed dat dit topic nog steeds open is!
Vaak worden topics snel gesloten, en de mod geeft aan dat dat is omdat de vraag in kwestie is beantwoord. Soms is het antwoord niet wat de TS in gedachte had, en dan bedoel ik niet dat ze niet te horen krijgt wat ze wil. Maar het topic is dan al op slot, je krijgt niet meer de kans om de vraag opnieuw te formuleren om wel te weten te komen wat ze wil weten.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 09:53

Nou voorlopig negeert Bart systematisch mijn vraag. Dus heb ik een gevoelig plekje? Op zoek naar het juiste antwoord Bart?

Ik zal het nog eens een keer posten dan.. misschien dat je er overheen hebt gekeken. Denk het niet, maar ik wil je het voordeel van de twijfel geven. En dan ben ik nog niet eens een MOD.

Het punt is is dat ik niet kan ruiken wanneer iemand anders tegelijkertijd ook een post aan het schrijven is.

Maar goed, bij deze.. vraag ik het nog een keer.

Waarom worden topics gesloten ZONDER dat er ruimte is voor discussie?

En ik vroeg het gericht aan hem omdat hij momenteel wel heel hoog scoort op zijn sluitingspercentage geloof ik. En als hij het persoonlijk vind omdat ik zijn naam erbij zet, omdat hij overal sloten op parkeert.. is hij wel de juiste persoon voor de taak dan? Dan moet hij zijn sloten maar eens gaan onderbouwen. Want zolang ik er geen logica in zie, zal ikhet aan hem gericht vragen. Want hij staat toch vermeld als Karl? Hoe moet ik hem dan noemen?

Dit komt heel banketstaaf over, maar als MOD moet je dan niet in je emotie reageren, maar gewoon een antwoord geven. Was het voor hem teveel moeite dan om duidelijk antwoord te geven? Om de discussie aan te gaan door gewoon simpelweg te zeggen: "Jammer dat je dit gevoel hebt, geef eens concrete voorbeelden en dan zal ik 's zien hoe of wat". Ik heb niet hetgevoel dat er mensen serieus genomen worden wanneer er wat word gevraagd.

Dus gisteren moest je ineens koken en kon je geen antwoord geven. Vervolgens ben je regelmatig online geweest en kon je ook geen antwoord geven, en nu ben je de heeeeeeeele dag weg en kan je geenantwoord geven. Kan ik dan vanavond een antwoord verwachten?

Geef het goeie voorbeeld Bart, wees een vent met ballen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 10:31

orienta schreef:
Ik vind jullie wel een beetje ondankbare nesten.
Blijkbaar hebben jullie werkelijk geen idee hoeveel tijd het kost om zon website bij te houden en dan word er ineens door iemand verlangt om allemaal posten te verwijderen omdat iemand dat ineens niet meer op het internet wilt hebben?

Toevallig weet ik hoeveel tijd het kost gezien hetfeit dat ik enige jaren een aantal websites heb gehad die behoorlijk liepen. Waarbij ik als hoofd vor mijn gevoel de hele dag mail zat te lezen, reacties gaf, advies gaf en ondersteuning.

Daarbij heb ik er altijd voor gezorgd dat alles kon blijven draaien naar tevredenheid van de bezoekers. En dat vergde aanpassingen, kostte tijd etc etc.

Ik had er toen al een leuke boterham aan de reclame inkomsten. Dus ik ga ervan uit dat dat hier niet veel anders is. Er worden er verdiensten gegenereerd, en dus ben ik en met mij vele anderen, OOK jij, KLANT.

Wanneer er wat gevraagd word, verwacht ik ook een antwoord.

En Orienta, dat jij dat anders ziet, dat is jouw recht, evengoed als het ons recht is dat we met respect behandeld willen worden. Dat volwassen mensen de mond word gesnoerd met een slot, dat er onzinnige antwoorden worden gegeven, dat past niet.

En wat wij ook aan recht hebben, is het recht om een account te laten verwijderen. Al word er nog zo hard geroepen van niet.

Ik zal het even verduidelijken:

Via geit heb ik deze link gevonden: Je hebt het recht om accounts op te heffen, want die accounts zijn verzamelingen persoonsgegevens. De Wet Bescherming Persoonsgegevens geeft je het recht om te eisen dat zulke verzamelingen over jou verwijderd worden als ze niet meer nodig zijn.

http://blog.iusmentis.com/2010/03/25/hoe-moeilijk-mag-uitschrijven-zijn

Wat betreft gummen, dat mag niet zomaar...

Citaat:
Desondanks kunnen forumbeheerders of moderators niet zomaar elk bericht om elke reden verwijderen of aanpassen. Iemands meningsuiting is beschermd, en er moet dus een geldige reden zijn om dat te doen. Bij illegale bijdragen (belediging, racisme, inbreuk op andermans rechten) is er evident zo’n geldige reden aanwezig. Reclame mag ook zomaar verwijderd worden. En berichten die off-topic zijn, kunnen verplaatst of eventueel verwijderd worden. Maar inhoudelijk ingrijpen bij on-topic discussies zou zeer uitzonderlijk moeten zijn.

Dus niet zo heel hard piepen hoor orienta, wie met de grote mensen mee wil spelen moet ook grote mensentaal spreken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 10:58

orienta schreef:
Waar basseer je dat op?
Ik ken geen een forum waar ze achteraf je posten weghalen als je daar om vraagt.

Zegt de naam Slimmerik je dan echt helemaal niks? Haar posten konden wel weg omdat niemand het met haar eens was en zij dat opeens niet meer leuk vond.... Dat is de druppel die deze hele emmer heeft doen overlopen!
Daaruit komen ook de gevoelens dat het beheer met 2 maten meet!
Dat er Bokkers zijn die op hun PB worden geloofd en dat andere Bokkers dus moeten opzouten.
Daaruit is ook gebleken dat Middelaars dik op de hand zijn van hun vriendin, de sielighe kattenmoordenaar, en heel bokt gaan afspeuren om de moderators maar te helpen! En dus nooit onpartijdig kunnen zijn!

Etc. Etc. en dat weet het beheer, ze hebben een groteske fout gemaakt om juist die Bokker wel allerlei permissies toe te staan!
En die Bokker is ook alweer teruggekeerd en post gewoon weer, terwijl achter haar de katten, op dit moment levend met vangkooi en al in de sloot aan het verdrinken zijn!

En zo blijken en incidenteel nog een paar te zijn die altijd gelijk krijgen op hun tem..... en ook die luizen moeten teruggefloten worden!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 11:52

nee, die discussie kan je blijven voeren,ze snapt het gewoon niet......ondanks dat meerdere het proberen uit te leggen
einde discussie dus met bepaalde personen, want die zijn oeverloos

volgens de wet heb je wel degelijk het recht om posten te laten verwijderen, toegegeven is dat dat eigenlijk met een paar klikken gebeurd is
alleen dat er dan gaten komen, nou maak daar gast12 van ofzo en dat probleem is ook uit de wereld

maar een heel kattentopic laten verdwijnen...........ja dat kan wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:01

ik vind het nog steeds kul.
en poes en orienta,fijn dat jullie goed nadenken wat jullie allemaal posten.
ik bok al 7 jaar actief,en ben ouder en anders geworden en wil dat sommige dingen die ik in mijn jonge naiviteit postte,weg gaan.
en IK heb geen zin om alles na te lezen,en bart schijnbaar ook niet...
terwijl het dus WEL vrij makkelijk weggehaald kan worden.
wat mij betreft worden de eerste 5 boktjaren ál mijn comments voorzien van 'gast 122',interesseert me niks.

maargoed,kennelijk staat bokt boven de wet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:46

poes schreef:
Maar stel nu, dat ik iets zeg wat volledig een antwoord is op jouw post, en jouw post gaat weg, dan wijzig je feitelijk iets dat bijna een onderdeel is van MIJN post ook toch?

Ik trek trouwens nooit wat in wat ik gezegd heb, ja ik verander van mening, of ik verontschuldig me, maar wat ik zeg, heb ik gezegd.

Nee, want jouw post blijft toch gewoon staan? Nogmaals, het gaat er niet om dat ik ergens iets terug wil draaien, ik zou gewoon graag vertrekken van dit forum MET medeneming van mijn berichten. Als ik zelf mijn username verander in Gast43 (of was het nou 42) haalt dat weinig uit omdat het dan nog steeds een aanklikbaar profiel is en er ook vermeld staat wat mijn vorige username was.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:22

Lovely schreef:
poes schreef:

Nee, want jouw post blijft toch gewoon staan? Nogmaals, het gaat er niet om dat ik ergens iets terug wil draaien, ik zou gewoon graag vertrekken van dit forum MET medeneming van mijn berichten. Als ik zelf mijn username verander in Gast43 (of was het nou 42) haalt dat weinig uit omdat het dan nog steeds een aanklikbaar profiel is en er ook vermeld staat wat mijn vorige username was.

Dat hoeft niet, je kunt je naam wijzigen zonder dat je eerdere naam zichtbaar eronder verschijnt in je profiel.
Nadeel is wel de quotes, daar blijft je oude naam wel bekend.

Ik kom ook wel eens topics tegen, niets meer aan het handje en dan klabam slotje voor overleg... wat dan gelijk 6 maand duurt en nog steeds voortduurt.

En vwb gegeven antworoden op vragen lees ik ook vaker:
vraag: Welke kleur heeft een rode roos? antwoord: Spaghetti :? en dan een slotje omdat het antwoord reeds gegeven is.

en dan posten verwijderen en topics die dan niet meer lopen... en wat met topics waarin foto's staan die niet meer zichtbaar zijn?? die gaan toch nergens meer over?
Of discussie over zaken die inmiddels geheel veranderd zijn? wetten die veranderd zijn, regelementen etc.

t1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:52

Denk in het vervolg gewoon wat langer na over wat u post! Gedane zaken nemen geen keer, als je niet achter je eigen woorden kunt staan dan lijkt me dat een slechte zaak.

Indien je door de jaren tot andere inzichten bent gekomen, ja natuurlijk iedereen groeit door de jaren. Het is dan ook best begrijpenlijk dat de opgedane ervaring je toch op een ander spoor zet. Is het dan zo'n probleem dat dat topic dan nog bestaat? immers met die inzichten van toen verdedigde je het vanuit een standpunt dat je toen ooit hebt ingenomen.

Om dan nu van onze Mods te verwachten dat ze al je stommiteiten door de jaren heen gaan wegfilteren? dat gaat mij te ver, misschien dat het wel goed is om te kunnen zien wat voor mening je toen had, en waarschijnlijk zal iedereen dat wel kunnen begrijpen in die context van zoveel jaar geleden.

Als je 14 jaar bent denkt anders dan dat je 18 bent, en die natuurlijk weer anders wanneer je 25 bent geworden. En later ben je 50 en dan denk je goh wat was ik met 25 nog naïef!!!
Als mens verander je en wordt je door ervaring gevormd, daar is toch geen schande aan?
Laat anderen van u groei ook leren, zij beseffen dit heus wel!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:56

Ik snap best dat ze niet al je posts weghalen; idd vallen er dan gaten in het topic. Je bent namelijk vast niet de enige die dat wil en als meerdere personen dat willen gaan er in topics wel grote gaten vallen.
Sommige oudere topics worden wel degelijk nog gelezen.
Het anoniem maken van je account lijkt me een goede oplossing.
Op andere sites en forums halen ze ook niet alles weg lijkt me. Ben het er wel mee eens dat je als je het hebt gepost je het ook gepost hebt.

Maar inderdaad; waarom wordt een topic van Slimmerik wél helemaal weggehaald. Toch weer het meten met 2 maten dus! :Y)

Orienta; aan het solliciteren voor mod? ;-)
Als je nu nog niet snapt wat het probleem van sommige bokkers is, moet je misschien weer lekker door gaan met bokken in andere topics....hoef je je er ook niet aan te storen dat sommige bokkers wat antwoorden op vragen willen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 19:18

t1000 schreef:
Denk in het vervolg gewoon wat langer na over wat u post! Gedane zaken nemen geen keer, als je niet achter je eigen woorden kunt staan dan lijkt me dat een slechte zaak.

Indien je door de jaren tot andere inzichten bent gekomen, ja natuurlijk iedereen groeit door de jaren. Het is dan ook best begrijpenlijk dat de opgedane ervaring je toch op een ander spoor zet. Is het dan zo'n probleem dat dat topic dan nog bestaat? immers met die inzichten van toen verdedigde je het vanuit een standpunt dat je toen ooit hebt ingenomen.

Om dan nu van onze Mods te verwachten dat ze al je stommiteiten door de jaren heen gaan wegfilteren? dat gaat mij te ver, misschien dat het wel goed is om te kunnen zien wat voor mening je toen had, en waarschijnlijk zal iedereen dat wel kunnen begrijpen in die context van zoveel jaar geleden.

Als je 14 jaar bent denkt anders dan dat je 18 bent, en die natuurlijk weer anders wanneer je 25 bent geworden. En later ben je 50 en dan denk je goh wat was ik met 25 nog naïef!!!
Als mens verander je en wordt je door ervaring gevormd, daar is toch geen schande aan?
Laat anderen van u groei ook leren, zij beseffen dit heus wel!

goede kennis van zaken terwijl je nog maar kort lid bent? er speelt wel meer dan alleen dat.....

t1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:28

Dit soort discussies spelen natuurlijk op meerdere forums,
Mensen die graag hun berichten verwijderd willen hebben, daarnaast voelen ze zich te kort gedaan omdat enkelen het wel voor elkaar krijgen anderen niet.

Zie dat meer als iets dat per situatie moet worden bekeken en in hoeverre bepaalde uitlatingen anderen kunnen schaden en of nog gewenst zijn in deze tijd. Neem aan dat de Mods uit goed geweten soms er voor kiezen om berichten van sommige mensen wel te verwijderen en anderen niet.

Als je hier mee instemt kan je beter iedereen een knop geven die zijn of haar eigen berichten kan verwijderen aangezien je anders als beheerders bezig kan blijven. Dit heeft tot gevolg dat eigenlijk alle kennis verloren gaat en topics uit verband worden gerukt.

kort lid of niet dat ter zijde, wat duidelijk moge zijn is dat deze discussies op alle forums wel gevoerd worden