Wilawander schreef:IMJ schreef:Ondanks dat weet ik nog steeds niet wat de beste anti-klit is.. of anti-vlieg.. ook zoiets!
Open een Topic![]()
(Grapje)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Steentje schreef:Nee, Chiqa, niet 'zomaar'.
Dat klopt.
Maar om een zijstraat te noemen;
Een topic waarin een bokker zijn of haar verdrietige gevoelens uit over zijn of haar overleden verzorgpaard, en er wordt vervolgens door een modje een slotje tegenaan gegooid, puur om het feit dat het niet toegestaan is om een topic te openen over een paard dat feitelijk niet van jou is..
Dat vind ik pijnlijk.
Abeltje77 schreef:Ik weet er trouwens nog eentje.
Die topics met vragen waarbij je denkt: halloooo, even op google intypen en je hebt gelijk het antwoord! Moet daar nou echt een topic aan gewijd worden? Daar zouden ze ook wel eens wat strenger op mogen zijn.
Dan denk ik: ik zoek het wel even op voor TS. Maar dan denk ik ook: dat kan TS toch ook gewoon zelf doen?
Nadia schreef:Steentje schreef:Nee, Chiqa, niet 'zomaar'.
Dat klopt.
Maar om een zijstraat te noemen;
Een topic waarin een bokker zijn of haar verdrietige gevoelens uit over zijn of haar overleden verzorgpaard, en er wordt vervolgens door een modje een slotje tegenaan gegooid, puur om het feit dat het niet toegestaan is om een topic te openen over een paard dat feitelijk niet van jou is..
Dat vind ik pijnlijk.
Hier wil ik even op reageren. De regel op IM is dat er geen topic geopend mag worden als je paard/pony langer dan 1 jaar geleden is overleden. Vroeger was dat 3 maanden en omdat dat we erg kort was, is de periode verlengd naar een jaar.
Ook staat er duidelijk te lezen dat er uitdrukkelijk toestemming van de eigenaar moet zijn als er een topic over een vzpaard geopend wordt. Dit besluit is genomen nadat een aantal eigenaren geklaagd heeft dat zonder hun toestemming hun hele verhaal op een openbaar forum te lezen is. We moeten de privacy van de eigenaar respecteren en dus gaat een topic op slot als er geen toestemming te lezen is.
Als een IM topic op slot gaat, betekent dat niet dat het verwijderd wordt. Het hele verhaal blijft gewoon op Bokt staan, maar het is simpelweg gewoon niet meer mogelijk om in het topic te reageren, je kan je medeleven nog steeds aan de TS laten blijken via de pb.
Dit soort regels zijn er niet om mensen te pesten of om het ze moeilijk te maken. Ze zijn er juist om het allemaal overzichtelijk te houden en de privacy van de eigenaar van het paard te respecteren.
ikdoemaarwat schreef:en nog 1....ts opent het topic
begint zelf zonder eigenlijk een verklaarbare reden een "rel"
en dan vervolgens worden alle berichten die er wat van zeggen verwijderd.......mij benieuwend of er nog sanctie's voor komen
en ts? ja die houdt haar topic gewoon en dat is t dan.....
Alane schreef:In je uppie kun je niet rellen of ruzie maken....
het niet de eerste zin die een rel of ruzie begint maar het eerste antwoord/reactie daarop
Chiqa schreef:Precies, en bovendien is het niet aan ons bokkers te bepalen of iets een rel topic is of niet. Heb je dat vermoeden zet je dr gewoon een tem op, niets spannends aan.
ikdoemaarwat schreef:Alane schreef:In je uppie kun je niet rellen of ruzie maken....
het niet de eerste zin die een rel of ruzie begint maar het eerste antwoord/reactie daarop
geloof me deze bokker wist zo een eerste reactie uit te lokken, viel ook echt niet omheen te gaan....
jammer dat het "bewijs" ervan weer eens verwijderd is
Alane schreef:Altijd wordt de schuld bij een ander neergelegd... Bokker X had dat niet mogen schrijven want dan wordt ik boos/ben ik op mijn teentjes getrapt, etc....
Een ieder zelf is verantwoordelijk wat hij/zij schrijft... niet een ander.
Alane schreef:In je uppie kun je niet rellen of ruzie maken....
Alane schreef:Een ander laat zich uitlokken en verlokken om een uitspraak te doen en een reactie neer te planten, maar de keuze van woorden en zinnen ligt nog altijd bij de schrijver/schrijfster en niet bij een ander...
Altijd wordt de schuld bij een ander neergelegd... Bokker X had dat niet mogen schrijven want dan wordt ik boos/ben ik op mijn teentjes getrapt, etc....
Een ieder zelf is verantwoordelijk wat hij/zij schrijft... niet een ander.