Ergenissen op Bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:08

Wilawander schreef:
IMJ schreef:
Ondanks dat weet ik nog steeds niet wat de beste anti-klit is ;-).. of anti-vlieg.. ook zoiets!

Open een Topic :)* :)) (Grapje)

:= _O-

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:24

Wilawander schreef:
IMJ schreef:
Ondanks dat weet ik nog steeds niet wat de beste anti-klit is ;-).. of anti-vlieg.. ook zoiets!

Open een Topic :)* :)) (Grapje)

Goed idee!!
Hier een linkje voor de geïnteresseerden
[url]Iemand ervaring met vliegenspray? Wat is de beste?[/url] ;-)

Abeltje77

Re: Ergenissen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:36

Ik weet er trouwens nog eentje.

Die topics met vragen waarbij je denkt: halloooo, even op google intypen en je hebt gelijk het antwoord! Moet daar nou echt een topic aan gewijd worden? Daar zouden ze ook wel eens wat strenger op mogen zijn.

Dan denk ik: ik zoek het wel even op voor TS. Maar dan denk ik ook: dat kan TS toch ook gewoon zelf doen?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:54

Steentje schreef:
Nee, Chiqa, niet 'zomaar'.
Dat klopt.

Maar om een zijstraat te noemen;
Een topic waarin een bokker zijn of haar verdrietige gevoelens uit over zijn of haar overleden verzorgpaard, en er wordt vervolgens door een modje een slotje tegenaan gegooid, puur om het feit dat het niet toegestaan is om een topic te openen over een paard dat feitelijk niet van jou is..

Dat vind ik pijnlijk.

Hier wil ik even op reageren. De regel op IM is dat er geen topic geopend mag worden als je paard/pony langer dan 1 jaar geleden is overleden. Vroeger was dat 3 maanden en omdat dat we erg kort was, is de periode verlengd naar een jaar.
Ook staat er duidelijk te lezen dat er uitdrukkelijk toestemming van de eigenaar moet zijn als er een topic over een vzpaard geopend wordt. Dit besluit is genomen nadat een aantal eigenaren geklaagd heeft dat zonder hun toestemming hun hele verhaal op een openbaar forum te lezen is. We moeten de privacy van de eigenaar respecteren en dus gaat een topic op slot als er geen toestemming te lezen is.
Als een IM topic op slot gaat, betekent dat niet dat het verwijderd wordt. Het hele verhaal blijft gewoon op Bokt staan, maar het is simpelweg gewoon niet meer mogelijk om in het topic te reageren, je kan je medeleven nog steeds aan de TS laten blijken via de pb.

Dit soort regels zijn er niet om mensen te pesten of om het ze moeilijk te maken. Ze zijn er juist om het allemaal overzichtelijk te houden en de privacy van de eigenaar van het paard te respecteren.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:56

Ik vindt Bokt ook een raar banbeleid hebben. Een vriendin van ons is ineens permanent geband, en die heeft niks uitgehaald.

Net als dat ik een ban kreeg ivm. schaduwaccount, Hallo, mag mijn zusje zich aanmelden?

Verder vind ik veel Mods gigantisch muggenzifters, sorry.

Verder hou ik van Bokt. :+:

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:07

Chaos, fouten maken is menselijk, maar ik kan me er werkelijk niets bij voorstellen, dat jouw vriendin een permanente ban krijgt, terwijl ze werkelijk niets (!) heeft gedaan.

Op dat gebied lijkt het banbeleid van Bokt me heel duidelijk en ook redelijk. :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:10

Om zo'n zelfde reden met SA. Dat moeten ze veel beter checken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:51

Chaos schreef:
Om zo'n zelfde reden met SA. Dat moeten ze veel beter checken.

Jij moet het melden, dan weten ze het... dat is een kleine moeite... en niet het werk bij de mods neerleggen, dat ze maar moeten controleren

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:52

Mensen bannen omwille van een SA gebeurt niet zomaar. Mods hebben wel degelijk goede tools om die dingen te checken en ik denk ook dat ze die goed aanwenden. En zoals Alane zegt: meld het dan even, is geen moeite.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:19

Abeltje77 schreef:
Ik weet er trouwens nog eentje.

Die topics met vragen waarbij je denkt: halloooo, even op google intypen en je hebt gelijk het antwoord! Moet daar nou echt een topic aan gewijd worden? Daar zouden ze ook wel eens wat strenger op mogen zijn.

Dan denk ik: ik zoek het wel even op voor TS. Maar dan denk ik ook: dat kan TS toch ook gewoon zelf doen?

Dat bedoelden we dus met de posts boven jou ;-)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:24

Nadia schreef:
Steentje schreef:
Nee, Chiqa, niet 'zomaar'.
Dat klopt.

Maar om een zijstraat te noemen;
Een topic waarin een bokker zijn of haar verdrietige gevoelens uit over zijn of haar overleden verzorgpaard, en er wordt vervolgens door een modje een slotje tegenaan gegooid, puur om het feit dat het niet toegestaan is om een topic te openen over een paard dat feitelijk niet van jou is..

Dat vind ik pijnlijk.

Hier wil ik even op reageren. De regel op IM is dat er geen topic geopend mag worden als je paard/pony langer dan 1 jaar geleden is overleden. Vroeger was dat 3 maanden en omdat dat we erg kort was, is de periode verlengd naar een jaar.
Ook staat er duidelijk te lezen dat er uitdrukkelijk toestemming van de eigenaar moet zijn als er een topic over een vzpaard geopend wordt. Dit besluit is genomen nadat een aantal eigenaren geklaagd heeft dat zonder hun toestemming hun hele verhaal op een openbaar forum te lezen is. We moeten de privacy van de eigenaar respecteren en dus gaat een topic op slot als er geen toestemming te lezen is.
Als een IM topic op slot gaat, betekent dat niet dat het verwijderd wordt. Het hele verhaal blijft gewoon op Bokt staan, maar het is simpelweg gewoon niet meer mogelijk om in het topic te reageren, je kan je medeleven nog steeds aan de TS laten blijken via de pb.

Dit soort regels zijn er niet om mensen te pesten of om het ze moeilijk te maken. Ze zijn er juist om het allemaal overzichtelijk te houden en de privacy van de eigenaar van het paard te respecteren.

En hoe wil je controleren of ik wel of geen toestemming van de eigenaar heb? Als ik erin zet: Ik heb toestemming, wie ben jij om te zeggen dat ik dat niet heb? (terwijl ik het misschien wel helemaal niet heb).
Aan de ene kant snap ik de regel, aan de andere kant vind ik hem zwaar overtrokken omdat je hiermee een hele grote groep hele trouwe en betrokken verzorgers buitenspel zet door een aantal klagende eigenaren.
Hierover is dus ook een pb verstuurd naar een IM mod (uit mn hoofd: leo, maar t kan ook een ander zijn ;) )

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:25

@IMJ: Naar mijn mening gingen die posts boven die van mij over het al dan niet correct gebruiken van de zoekfunctie, omdat er tienduizend dezelfde topics geopend worden.

Ik heb het over google. Dat er té snel een topic geopend wordt, over een vraag, die je met 1 woordje in google typen ook kunt beantwoorden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:27

Ah oké.. duidelijk ;-)!
Onzin topics sowieso dus!!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:28

Dat zowiezo inderdaad ;)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:29

Stef, dat zal Leo inderdaad geweest zijn. Ik ben de andere IM mod en ik heb niks van je gekregen ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:32

k wil het naar jou ook wel sturen hoor, geen probleem. Heb van leo nog niks gehoord, maar k heb het ook gister of eergister pas verstuurd, dus ik wacht rustig af

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:56

en nog 1....ts opent het topic
begint zelf zonder eigenlijk een verklaarbare reden een "rel"
en dan vervolgens worden alle berichten die er wat van zeggen verwijderd.......mij benieuwend of er nog sanctie's voor komen

en ts? ja die houdt haar topic gewoon en dat is t dan.....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:10

ikdoemaarwat schreef:
en nog 1....ts opent het topic
begint zelf zonder eigenlijk een verklaarbare reden een "rel"
en dan vervolgens worden alle berichten die er wat van zeggen verwijderd.......mij benieuwend of er nog sanctie's voor komen

en ts? ja die houdt haar topic gewoon en dat is t dan.....

In je uppie kun je niet rellen of ruzie maken....
het niet de eerste zin die een rel of ruzie begint maar het eerste antwoord/reactie daarop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:51

Precies, en bovendien is het niet aan ons bokkers te bepalen of iets een rel topic is of niet. Heb je dat vermoeden zet je dr gewoon een tem op, niets spannends aan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:56

Alane schreef:
het niet de eerste zin die een rel of ruzie begint maar het eerste antwoord/reactie daarop

geloof me deze bokker wist zo een eerste reactie uit te lokken, viel ook echt niet omheen te gaan....
jammer dat het "bewijs" ervan weer eens verwijderd is >;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:58

Chiqa schreef:
Precies, en bovendien is het niet aan ons bokkers te bepalen of iets een rel topic is of niet. Heb je dat vermoeden zet je dr gewoon een tem op, niets spannends aan.

ow nee helemaal vergeten! wij bokkers mogen geen mening hebben....mogen dus niet bepalen of we iets wel of niet een rel vinden...
tja....helaas,die mening deel ik dus niet....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:13

ikdoemaarwat schreef:
Alane schreef:

geloof me deze bokker wist zo een eerste reactie uit te lokken, viel ook echt niet omheen te gaan....
jammer dat het "bewijs" ervan weer eens verwijderd is >;)

Een ander laat zich uitlokken en verlokken om een uitspraak te doen en een reactie neer te planten, maar de keuze van woorden en zinnen ligt nog altijd bij de schrijver/schrijfster en niet bij een ander...

Altijd wordt de schuld bij een ander neergelegd... Bokker X had dat niet mogen schrijven want dan wordt ik boos/ben ik op mijn teentjes getrapt, etc....

Een ieder zelf is verantwoordelijk wat hij/zij schrijft... niet een ander.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:15

TS, ik heb alleen de OP gelezen, maar sluit me er helemaal bij aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:54

Alane schreef:
Altijd wordt de schuld bij een ander neergelegd... Bokker X had dat niet mogen schrijven want dan wordt ik boos/ben ik op mijn teentjes getrapt, etc....

Precies, en zoals jij hier voor mij al schreef;

Alane schreef:

Dus wie houdt wat in stand. De kunst om dat bij jouzelf te kunnen ontdekken :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:24

Alane schreef:
Een ander laat zich uitlokken en verlokken om een uitspraak te doen en een reactie neer te planten, maar de keuze van woorden en zinnen ligt nog altijd bij de schrijver/schrijfster en niet bij een ander...

ja en zo bedoel ik het dus ook niet, kan het ook niet goed uitleggen omdat alles al verwijderd is.....
het was zo dat de overige bokkers gewone reactie's gaven maar juist de TS niet normaal reageerde.....snap je het nu een beetje?