[Dienstmededeling] Steef gebanned

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:27

Dat vraag ik me dus ook af, was er ook zoveel ophef geweest als het Steef zijn eerste of tweede waarschuwing was?
Dan had het verder weinig consequenties gehad, maar bij 3 volgt nu eenmaal automatisch een ban.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:32

Ik vraag me wel af hoelang van te voren die 1e en 2e waarschuwing er zijn geweest
want hij is amper online

en als die 1e en 2e waarschuwing net zo snel zijn gekomen als nu Verward

Zo heb ik nu ook een waarschuwing die nergens om gaat (andere ook) alleen over voorover zitten en lenzen.
beetje ver gezocht dat je meteen mensen wilt pakken
gewoon wat geinen, nee niet over de rug van, word ook nog wel eens gedaan op bokt hoor.
Maar dan zal er wel een zielig aanstellerig pb'tje naar Bart gaan Scheve mond

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 16:17

Ik weet nog wel waar die 1e en 2e waarschuwingen vandaan kwamen, maar 1 van die topics is toen helemaal van de aardbodem verdwenen dus kan je niet meer nazoeken.

En ja.. die zijn wel vrij lang geleden geweest...

Die waarschuwingen waren nog wel aardig terecht vergeleken bij deze laatste... die dus nergens op slaat.

Nuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:25

Misschien is dit niet zo'n heel slimme opmerking van mij, maar ik ben niet zo'n bekende bokker, maar ik heb wel ergere dingen gezegd dan die opmerking over die lenzen...
Ik heb nog nooit een waarschuwing gehad. Heeft bekendheid misschien ook te maken met de snelheid waarmee de waarschuwingen naar je toe komen??

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:53

Laat mij zo'n veronderstelling nou helemaal niet verbazen...? Tong uitsteken
(Ik ga eens in je 'vreselijke' berichten graven, hoor Haha! )

(Edit:) Ik neem mijn woorden maar weer terug.
Zo'n snoeperdepoepie als jij KAN niet eens wat akeligs zeggen.
Het allerergste dat ik ben tegengekomen is dat je het ergens over 'stompzinnige mokkeltjes' hebt.
Van de rest moet je me dan maar zien te overtuigen. Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:32

De volgende tekst heeft orri geplaatst in
[AM] Om ter harte te nemen

Op dat topic heb ik al het voorstel gedaan om die tekst te sturen naar bokkers die een waarschuwing verdienen.
Meer pedagogisch dan een waarschuwing (de echt onverbeterlijke boeven uitgezonderd natuurlijk)?

De Gedachte wordt tot Woord,
het Woord wordt tot Daad,
de Daad ontwikkelt zich tot Gewoonte,
Gewoonte verhardt zich tot Karakter.
Let dus goed op uw gedachten en hun weg,
laat ze voortkomen uit de liefde,
die uit respect voor alle leven geboren wordt.

(Dharma Teachings)

Ik twijfel nog wat aan de Boeddhistische inslag van Bart,
maar ach, niet geschoten altijd mis, toch? Haha!
.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 00:33

hee ja, die tekst is goed!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 16:14

Ik snap sowieso een discussie hierover niet?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 16:15

orri schreef:
Mooi motto Sonja...
ik probeer een iets ander motto na te leven;
Neem het niet persoonlijk, observeer en veroordeel niet... Haha!

waar ligt de grens tussen oordelen en veroordelen? Sommige mensen kunnen er al niet tegen als ik zeg wat ik dacht hoe die andere persoon overkwam?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 17:46

Ik vind - persoonlijk - dat er soms gebanned wordt om niks, terwijl ik vaak zat dingen lees waarvan ik denk "tjongejonge, moet dat nu zo?" en dat er dan vervolgens niks mee gebeurd.
Misschien dat e.e.a. niet geheel objectief bekeken wordt? Maar ja, wie ben ik om daar over te oordelen? Maar eerlijk gezegd begin ik de draad nu een beeeeetje kwijt te raken hier.....

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:11

Prima"]
[quote="orri schreef:
Mooi motto Sonja...

waar ligt de grens tussen oordelen en veroordelen? Sommige mensen kunnen er al niet tegen als ik zeg wat ik dacht hoe die andere persoon overkwam?
[/quote]

'Overkomen', da's zo'n gewiekste verhullende seventies-term uit de socio-hoek. Waarmee je je eigen mening/interpretatie van iemands woorden of gedrag handig naar die ander toeschuift. Alsof die er dan verantwoordelijk voor is.
Ik wil niet beweren dat ik weet over welke mensen en opmerkingen jij het nu hebt, hoor, maar ik wil zelf wel een voorbeeld geven:

"Jij komt op mij over als een enorme kl**tzak."

Ik denk niet dat jij me nu hartelijker in de armen sluit dan wanneer ik zou zeggen:
"Ik vind jou een e.k." of "jij bent een e.k."

Integendeel, zou ik verwachten.
Offe? Haha!
.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:16

DePennyBitch schreef:
Ik vind - persoonlijk - dat er soms gebanned wordt om niks, terwijl ik vaak zat dingen lees waarvan ik denk "tjongejonge, moet dat nu zo?" en dat er dan vervolgens niks mee gebeurd.
Misschien dat e.e.a. niet geheel objectief bekeken wordt? Maar ja, wie ben ik om daar over te oordelen? Maar eerlijk gezegd begin ik de draad nu een beeeeetje kwijt te raken hier.....

1. Objectiviteit bestaat nergens, dus ook niet op Bokt.

2. Bedoel je met 'hier' op dit topic of 'hier' in het algemeen op Bokt?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:22

Botervlieg"]
[quote="DePennyBitch schreef:

1. Objectiviteit bestaat nergens, dus ook niet op Bokt.

2. Bedoel je met 'hier' op dit topic of 'hier' in het algemeen op Bokt?
[/quote]

Met objectiviteit bedoelde ik dus: sommige mensen kunnen blijkbaar niks doen en ze worden gebanned. Anderen komen met heel wat meer weg. En dan vind ik dat er met twee maten gemeten wordt en dat lijkt me dus niet goed.

Ik ben de weg in het algemeen nogal kwijt (niks ernstigs, iedereen die mij kent weet dat ik die weg nogal eens vaker kwijt ben ,ha ha) want toen ik Bart onlangs gevraagd had een voor mij zeer kwetsende opmerking op het memoriam topic voor Lorenzo weg te halen, werd er gezegd dat "het wel meeviel". Dan denk ik op mijn beurt gewoon weer: Als het voor een ander nou eens heel kwetsend is (en ik ben niet iemand die overal over jammert en jankt) waarom haal je dat gewoon niet weg dan?

Dus vandaar de weg kwijt dus

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:31

Duidelijk.

En jammer dat jouw gekwetste gevoel kennelijk niet 'overgekomen' is.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:38

Prima"]
[quote="orri schreef:
Mooi motto Sonja...

[/quote]

Ondanks dat ik vind dat Botervlieg dit heel mooi beantwoord... Haha!

Ik vind dat veel mensen zich laten beinvloeden door vooroordelen, daardoor niet meer oordelen maar direct veroordelen en alles aangrijpen om zichzelf gelijk te bewijzen.

Als iemand op mij overkomt als een onwijze kl@otzak...
dan is niemand erbij gebaat als jij zegt;
Jij komt op mij over als een enorme kl@otzak
Kans is groot dat die persoon direct in de verdediging gaat, of beledigt raakt en daardoor bewijs jij jezelf gelijk immers gedroeg deze persoon zich verder ook zo...
Mijn vraag is dan eerder, wat wil je ermee bereiken dat soort dingen tegen mensen te zeggen??
Als je in plaats daarvan leert te observeren zonder direct je ongenuanceerde mening te uiten, kun je beoordelen door wat je ziet en hoe die persoon in de omgang met anderen is voordat je een oordeel velt.

Ik snap ook niet waarom je zoiets zou willen zeggen tegen iemand omdat het van jouw kant een hele negatieve uiting is van energie.
Zegt meer over jezelf dan een ander.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:44

Nou ik heb niet alles gelezen want dan ben ik nog wel even uren zoet.

Ten eerste heb ik Steef al tijden niet mer gezien hier en kan me eigenlijk nooit herinneren dat hij echte rare dingen zei. In dat arabierentopic vind ik mevrouw franca degene die begon als het aan mij ligt.....

Verder over kawa haar lenzen verhaald, die is nog steeds om te lachen en die zal ik voor altijd blijven onthouden. Ik vatte zelf in het daarop volgende topic het niet op als zozeer het onderuit halen van een mede bokster maar eerder de grappige uitspraak herhalen omdat ie gewoon echt om te lachen is. Net zoals andere mensen ooit rare uitspraken hebben die je ALTIJD bij zullen blijven.

Verder weet ik dus niet waar het overgaat wat betreft Steef.........het zal best zo zijn als bart zegt dat ie al veel door de vingers heeft gezien. Ik weet niet HOE je je moet gedragen voor een waarschuwing maar dat van kawa vind ik ver overtrokken..........

Nou ja we zien het wel, schijnbaar ben ik nog altijd braaf geweest.....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:28

Wat het moeilijkste in dit geval en in veel andere gevallen is, is dat het vaak druppels zijn. Voor sommige druppels wordt een waarschuwing gegeven voor anderen niet. Mensen met een bijna volle emmer worden meer in de gaten gehouden dan anderen. Opmerkingen worden eerder als kwetsend gezien. En sommige mensen hebben nou eenmaal een klein keukenemmertje en anderen een bodemloos vat. Feit is dat die emmer een keer overloopt. En of we dat nou terecht vinden of niet, we zijn in Bart zijn terrein en moeten dus zijn wensen respecteren.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:15

BartVB schreef:
Tja, dat is wel de huidige situatie.. Ik hoorde pas over dat arabierentopic toen het alweer een week of wat stil lag Scheve mond

Als je je aan iets of iemand ergert; meld het!

Toch raar dat er meerdere mensen die avond een pb aan je gestuurd hebben over het topic en bepaalde personen die te ver gingen........

En tja over de ban van steef kan ik maar 1 ding zeggen:belachelijk!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:27

Ach ja...

Steef is toch best populair aan de lengte van dit topic te zien Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:19

Heeft ie wat te lezen alstie terugkomt... Haha!

Maar of de lengte van dit topic nou aan de populariteit van Steef te danken is...
Het lijkt me meer dat er nogal wat leeft onder de bokkers mbt bannen en waarschuwingen...
En dan is inhaken op de actualiteit een wel erg voor de hand liggende manoeuvre om iets met/aan je overvloedige galproductie te doen.
Toch?
.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:04

even wat zeggen,

bokt is een leuke en gezellige site, waar je met andere paardengekken contact kan hebben. Ik persoonlijk vind, dat je dat ook zo moet gebruiken en niet zo moet gaan zeuren op VOORAL bart. Hij probeert het zo leuk mogelijk voor ons te maken en nog worden er veel bokkers boos op bart. Ik snap dit dus ECHT NIET!!!! Gebruik deze site waarvoor die is en niet om te schelden te doen en l*llig te doen tegenover elkaar!!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:04

Botervlieg schreef:
Het lijkt me meer dat er nogal wat leeft onder de bokkers mbt bannen en waarschuwingen...

Ik denk dat alleen leeft bij de mensen die zich in dit topic gemoeid hebben. En dat zijn er niet zo heel veel volgens mij. Samen met een handje vol lezers valt dat 'leven' reuze tegen denk ik.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:14

Botervlieg schreef:
Heeft ie wat te lezen alstie terugkomt... Haha!

Maar of de lengte van dit topic nou aan de populariteit van Steef te danken is...
En dan is inhaken op de actualiteit een wel erg voor de hand liggende manoeuvre om iets met/aan je overvloedige galproductie te doen.
Toch?
.

Ja dat is wel een beetje zo, maar denk dat als het om een een of andere onbekende bokker was gegaan, mensen zich er toch minder druk om zouden maken. Neemt niet weg het idd leeft onder aardig wat bokkers.
Nu we het er toch over hebben, vind ik dat Mytens zo onderhand ook wel weer terug mag komen, het is inmiddels meer dan een jaar geleden.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:15

Kayla schreef:
Nu we het er toch over hebben, vind ik dat Mytens zo onderhand ook wel weer terug mag komen, het is inmiddels meer dan een jaar geleden.
Wíl die nog wel dan? Anders was ze toch allang teruggeweest, desnoods onder een ander account?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:18

Ja hoor, ze wil wel.
Wel eens van IP ban gehoord? Haha!