Het grote geschiedenisboek van bokt. Wat moet erin staan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:56

Dribbel schreef:
Tallie1979 schreef:
LAN party was eigenlijk gewoon een feesie waar alle mannelijke bokkers de hele nacht zaten te gamen ( onderling aan elkaar verbonden met de PC :P ) en de meiden gezellig zaten te kakelen ( denk dat ze zo ook op het kippenhok zijn gekomen! :)) )

Die moet er idd wel in.

Er zijn er best wel een hoop geweest. Ik Ben bij de meeste LAN parties geweest.. Zal eens even kijken of ik het voor je kan opzoeken waar ze geweest zijn destijds :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:56

k vind het toch ook lastig om me over negatieve dingen uit te laten, heb zoiets van: Dat kalf is verzopen, waarom zou ik de put weer open maken? Daarbij is de beleving van iets negatiefs (een ruzie oid) ook voor iedereen heel persoonlijk natuurlijk

Dribbel

Re: Het grote geschiedenisboek van bokt. Wat moet erin staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 23:57

Je kunt het in zijn algemeenheid zeker aanhalen hoor. Toch iets wat er rond bokt gebeurd is. Allles kent bijna wel een negatieve tegenpool En dat is hierbij ook zo.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:59

Erg leuk idee.. En nu al leuk om te zien dat iedereen in dit topic herrineringen gaat ophalen :j
Dan krijg je toch het bokt-familie idee weer terug

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 00:00

Is idd erg leuk. Ik hoop dat veel bokkers terug gaan in de tijd van bokt om te benken wat zij leuk/bijzonder/aangrijpend vonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 00:36

stef schreef:
Tja, ik vind het toch wel lastig.... de start van bokt was 9 jaar geleden, en 9 jaar is een hele lange tijd. Een tijd waarin ik in het begin zeer actief aan bokt heb deelgenomen (ook als mod), een tijd met het opbouwen van vriendschappen, een tijd met veel haat en nijd, tot een tijd waarbij bokt niet veel meer is geworden dan een tijdverdrijf. Leuk tijdverdrijf hoor, daar niet van, maar om nu echt dingen te noemen van toen? Pfff, erg, erg lastig.
Belangrijke personen is voor iedereen heel erg persoonlijk denk ik...
Voor mij persoonlijk voelt het bijv niet fair om Koudbloedkim (no offence tegen haar persoonlijk) in 1 zin te noemen met Dorine, om maar even een voorbeeldje te noemen.
De sfeer die bokt had, toen bokt net begon, wat IMO uniek. Men wilde elkaar helpen, wilde naar elkaar luisteren, stuurde elkaar berichtjes van joh, hoe is het nu?
Het is nu (voor mijn gevoel) veel afstandelijker

Volledig met je eens Stef! Zo herinner ik me de eerste keer dat er iemand overleed, dat was niet zo'n bekende bokker, maar het had wel weer met paarden te maken. Zo was er ook de eerste (en enige) inzameling voor een pony van een medebokker: Lucky. Honey hoorde er natuurlijk altijd al bij en iedereen leefde ontzettend mee toen ze drachtig was en haar veulen kreeg. Je geeft zelf ook aan hoe bokt voor jou veranderd is, maar ik denk dat je vergeet te vermelden dat je zelf enorm gegroeid bent in die tijd, als persoon en automatisch ook met de paarden ;).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 09:30

Wij hebben destijds als eerste Boktgroep een fokker/eigenaar benaderd voor een fandag met clinics van nakomelingen etc. (OO Sevendag).
Dat is door vele andere 'fangroepen' rond dekhengsten nagedaan en is ondertussen ook wel een stukje Boktcultuur geworden.
[VN] Verslag OO Sevendag 17 maart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 09:31

Het zou leuk zijn als Rivano zelf een stuk over DAK schrijft, zij is journaliste en kan zo boeiend en humoristisch schrijven. Dat verhaal is voor mij het enige wat ik de moeite waard vind als ik over bokt nadenk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:13

Lovely schreef:
stef schreef:
Tja, ik vind het toch wel lastig.... de start van bokt was 9 jaar geleden, en 9 jaar is een hele lange tijd. Een tijd waarin ik in het begin zeer actief aan bokt heb deelgenomen (ook als mod), een tijd met het opbouwen van vriendschappen, een tijd met veel haat en nijd, tot een tijd waarbij bokt niet veel meer is geworden dan een tijdverdrijf. Leuk tijdverdrijf hoor, daar niet van, maar om nu echt dingen te noemen van toen? Pfff, erg, erg lastig.
Belangrijke personen is voor iedereen heel erg persoonlijk denk ik...
Voor mij persoonlijk voelt het bijv niet fair om Koudbloedkim (no offence tegen haar persoonlijk) in 1 zin te noemen met Dorine, om maar even een voorbeeldje te noemen.
De sfeer die bokt had, toen bokt net begon, wat IMO uniek. Men wilde elkaar helpen, wilde naar elkaar luisteren, stuurde elkaar berichtjes van joh, hoe is het nu?
Het is nu (voor mijn gevoel) veel afstandelijker

Volledig met je eens Stef! Zo herinner ik me de eerste keer dat er iemand overleed, dat was niet zo'n bekende bokker, maar het had wel weer met paarden te maken. Zo was er ook de eerste (en enige) inzameling voor een pony van een medebokker: Lucky. Honey hoorde er natuurlijk altijd al bij en iedereen leefde ontzettend mee toen ze drachtig was en haar veulen kreeg. Je geeft zelf ook aan hoe bokt voor jou veranderd is, maar ik denk dat je vergeet te vermelden dat je zelf enorm gegroeid bent in die tijd, als persoon en automatisch ook met de paarden ;).

Bokkers lucky idd! Heb ik nog foto's van
Afbeelding
Afbeelding

Goh Lov, van jou heb ik toen nog een lesje gehad omdat ik het he-le-maal niet meer zag zitten met James ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:20

Wat een leuk topic om te lezen. Herinner me alles nog, en de nieuwere dingen dan weer niet inderdaad.
Bokt is inderdaad echt heel erg groot geworden.
Ik was 14 toen bokt begon, en toen kwamen we met een hoop penny's recht van de bonnie pony page. := Hahaha.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:24

ooohh wat heb ik een partij ruzie met jou gehad over o.a. Camilla :P

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:24

Haha dat herinner ik me niet meer. ;)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:40

Ik vond de Penny Patrouille altijd hilarisch..... jammer genoeg bloede dat dood omdat de dames wel erg fel werden op Pennies....

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:41

Ik geloof dat ik er ben achtergekomen wat er woensdag was. Toen was het 4 jaar geleden dat romkabouter een topic openede met dat bokker Iski was overleden?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:54

Bokker Iski is niet "zomaar" overleden, maar vermoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:58

Ja stef, dat klopt en ik ben nog op Jamie geklommen als ik me wel herinner, zonder cap natuurlijk :D.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:59

uiteraard :P James was het daar ook echt niet mee eens, aangezien ze bij jou niet weg kwam met haar fratsen ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:02

Wat was eigenlijk de eerste datum dat je je kon registreren bij bokt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:03

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:08

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:09

MoonChloe schreef:
En die ene topic waarin een meisje vroeg of er paardencondooms waren.. Heb me kapot gelachen :D

omg neeee _O- was dat er serieus :')

ooh oh en ook nog het topic van het halster (of hamster) die aan de hand geplakt was _O- _O-

[KH] help! secondelijm in mijn mond!

ging oorspronkelijk over secondelijm in iemands mond := een paar pagina's verder gaat het ineens over een halster aan een hand geplakt
Laatst bijgewerkt door Chrissy_ op 17-10-10 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:10

wow er zijn best opmerkelijke en heftige dingen voorbij gekomen op bokt nu ik het zo allemaal zie..

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:16

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:53

_flo_ schreef:
[LZP] Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Het topic waarin het meisje verplicht mee moest naar het buitenland hield de gemoederen op bokt ook bezig.

Ja en wat mij nu nog misselijk kan maken is dat er mensen waren die het niet geloofde. :n