Schrikfilmpjes... Kunnen we er vanaf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:39

Vjestagirl schreef:
maikeltje schreef:
Ik zie nooit dat soort filmpjes en ik begrijp het probleem ook niet. Ik kijk alleen films op tv of in de bioscoop. Ben ik nou zo raar?
Ik bedoel...je HOEFT toch niet te kijken naar dat soort filmpjes? Hetzelfde als met seksfilms, je hebt toch een keuze?

Hoeveel seksfilms worden er verstuurd met de titels 'ahhhh wat schattig' met het doel om iemand het te laten kijken zonder dat ze weten dat het een seksfilm is :+?

Maar dat gebeurt niet op bokt :+

Anoniem

Re: Schrikfilmpjes... Kunnen we er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:41

Nou als schrikfilmpjes al niet meer mogen dan kun je beter zorgen dat er helemaal geen video's meergeplaatst mogen op bokt.

De 1 wordt gek als ze een paard met een bit zien en de ander vind de shet met andere shetten zooo zielig en wordt gek en de ander wordt weer gek van enge filmpjes

Dan maar geen video's hier hoor, wat een gezaag en gezeur moet hier altijd komen om 1 klein dingetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:49

breezy302 schreef:
Nou als schrikfilmpjes al niet meer mogen dan kun je beter zorgen dat er helemaal geen video's meergeplaatst mogen op bokt.

De 1 wordt gek als ze een paard met een bit zien en de ander vind de shet met andere shetten zooo zielig en wordt gek en de ander wordt weer gek van enge filmpjes

Dan maar geen video's hier hoor, wat een gezaag en gezeur moet hier altijd komen om 1 klein dingetje.

Verbied dan ook meteen HAW aub, want ik haat mensen die scheef zitten.

Er zijn al honderd en 1 oplossingen in dit topic aan gedragen, waarvan de beste amper 5 seconden tijd in beslag neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:51

HAW mag van mij ook verboden worden hoor. Ik geef daar echt helemaal niets om en je kan wel om alles zitten miepen. Als je het nieuws kijkt zie je ook doden en sommige mensen vinden dat ook eng of je kijkt naar Oprah en de show gaat over honden en iemand vind die ook weer eng. Zo kan je aan de gang blijven,

Ik schrik mij soms ook rot bij die filmpjes maar kan er daarna gewoon om lachen en mense met epilepsie krijgen geen aanval als ze schrikken hoor. Meestal komt er een aanval na of tijdens het kijken van filpmjes met veel lichtflitsen erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:33

Asyaa schreef:

En gaan we dan ook censureren op BBITP? Ik heb zo'n hekel aan sommige hondenrassen, schrik er elke keer weer van als ik zo'n topic open en het ras is niet vermeld in de titel.

Ontopic; het is gelukkig bij een handje vol mensen gebleven, dus zo'n groot probleem zijn die filmpjes ook weer niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 22:35

Asyaa schreef:
breezy302 schreef:

Er zijn al honderd en 1 oplossingen in dit topic aan gedragen, waarvan de beste amper 5 seconden tijd in beslag neemt.

Indeed, de TS die een 2de post onder de eerste doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:38

Als we dan toch bezig zijn, censureer alle kritiek op het modteam ook, dat is voor hun ook net zo leuk :) Ook liever geen kritiek meer op bitten, want dat is ook zo oud en al helemaal geen... you get the point.
Lekker kinderachtig bezig nu, maar het is wel wat feitelijk gebeurd. We plaatsen een tag voor schrikfilmpjes, dan wilt ook iemand dat voor felle kleuren bij filmpjes vanwege epilepsie. Ook mogen we de spinnen niet vergeten, want die vreten je op door je scherm. Laat staan die ratten, ik krijg er spontaan een hartverzakking. En godzijdank komen er vrijwel nooit slangen voorbij, want dan zit ik meteen boven in de boom.

Daarbij ben ik nog steeds van mening dat door eventjes opletten, bijna al het leed kan worden voorkomen.

@Vjestagirl
Of even op youtube de comments lezen. Of even het filmpje scrollen. Of dit. Of dat.

Waarom voldoen die niet? Waarom moet er persee een waarschuwing komen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 22:43

ooooh dus jij vond je eigen oplossing de beste. Ik wilde alleen ff aangeven dat mensen die er anders tegenaan kijken andere oplossingen misschien beter vinden. Het is een beetje cru om te stellen dat je eigen oplossing de beste is, alleen omdat dat voor jou het beste is, niet dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:28

Idd Asyaa zo kan je overal wel een TAG voor gaan zetten.....
Ipv de mensen eens naar zichzelf kijken, er zijn oplossingen genoeg aangedragen :j
Waar een wil is is een weg hoor.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:34

Ik kan er zelf wel goed tegen maar kan begrijpen dat er mensen zijn die dat niet kunnen. Verzoek indienen of er niet iets voor kan staan (staat namelijk ook altijd bij minder prettige foto's) of een block dat je bepaalde filmpjes niet kunt zien en dat je dus zelf in kan stellen wat je wel en niet wilt zien.

Dierlover123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:35

Ik ken 't het is k*t :(
Ik schrik er ook ALTIJD van
En JA ik wil er ook vanaf :(

Grts Myra ;(

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:37

Vjestagirl schreef:
Hoeveel seksfilms worden er verstuurd met de titels 'ahhhh wat schattig' met het doel om iemand het te laten kijken zonder dat ze weten dat het een seksfilm is :+?

:o? Die krijg ik nou nooit!

Jeetje hoe ver wil je gaan in het pamperen. Bij de meeste filmpjes zie je het van mijlenver aankomen (en toegegeven, dan schrik ik toch :D )

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 23:37

Zou deel kunnen zijn van een nieuw systeem om het links subforum. Dat je bij het plaatsen van een filmpje/website een categorie aangeeft waarin het past, hetzij door TAGs, maar in dit geval misschien handiger door een keuze menutje (zoals een poll) waarin je aanklinkt in welke categorie het valt. Dan kun je bijvoorbeeld in je profiel aanklikken welke filmpjes je wel of niet wilt zien (dus geen schrikken en voetbal, maar wel dieren en wetenschap bijvoorbeeld).

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:16

Ik haat het om in topics te komen die HK zijn geworden maar er nog niet staan.

Moeten ze dat ook gaan verbieden dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:23

CM_ schreef:
Ik haat het om in topics te komen die HK zijn geworden maar er nog niet staan.

Moeten ze dat ook gaan verbieden dan?

Die zijn volgens mij verboden want dat word dan slowchat :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:31

Ik heb een hekel aan reptielen. Verbied die dan ook even aub?

Maa 1 vraag. Twee jaar geleden heb je het zelfde topic aangemaakt. Daar reageert Iefke in met een antwoord, en denk je nu dat dat antwoord anders is? Ok het zou kunnen maar de kans is groter dat het hetzelfde antwoord is niet?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:34

Vjestagirl schreef:
Zou deel kunnen zijn van een nieuw systeem om het links subforum. Dat je bij het plaatsen van een filmpje/website een categorie aangeeft waarin het past, hetzij door TAGs, maar in dit geval misschien handiger door een keuze menutje (zoals een poll) waarin je aanklinkt in welke categorie het valt. Dan kun je bijvoorbeeld in je profiel aanklikken welke filmpjes je wel of niet wilt zien (dus geen schrikken en voetbal, maar wel dieren en wetenschap bijvoorbeeld).

Het spijt me heel erg hoor, maar we kunnen allemaal merken dat het mod-team het ontzettend druk heeft met de 'normale' dingen.
Denk en verwacht je écht dat ze zich hier dan mee bezig gaan houden? Het is echt je eigen risico hoor, je moet zelf nadenken.
Dat kan bokt niet voor je doen...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:45

MarJon schreef:
Ik heb een hekel aan reptielen. Verbied die dan ook even aub?

Maa 1 vraag. Twee jaar geleden heb je het zelfde topic aangemaakt. Daar reageert Iefke in met een antwoord, en denk je nu dat dat antwoord anders is? Ok het zou kunnen maar de kans is groter dat het hetzelfde antwoord is niet?

We hebben dit 2 jaar geleden inderdaad uitgebreid besproken. Ik zal het nog eens aankaarten binnen het team, maar ik verwacht geen grote veranderingen. Wat op dat moment de uitkomst is geweest:

iefke @ [FZ] En toen sprong er weer een schreeuwende troel in mijn beeld.

iefke schreef:
We hebben het besproken en er komt geen regel voor deze filmpjes. Wanneer je de reacties doorleest kun je in de meeste gevallen al voorspellen dat het niet om een gewoon filmpje gaat. Wanneer je twijfelt, wacht dan nog even geduldig af om zo een schrikreactie te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:46

Vjestagirl schreef:

Enig idee van barts planning? Hij heeft het al mega druk met het nieuwe EA systeem, daarna staat het nieuwe voorpagina systeem nog in de wacht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:27

Asyaa schreef:
Enig idee van barts planning? Hij heeft het al mega druk met het nieuwe EA systeem, daarna staat het nieuwe voorpagina systeem nog in de wacht.

Ja, geef dat aub even voorrang O:)
*zegt een lid van de NR die maar al te graag een nieuwe voorpagina ziet zodat ze nog meer kan spammen*

Maar om even op het onderwerp terug te komen:
Ik kan me beide kanten wel goed voorstellen.
Ik kom die filmpjes ook af en toe tegen, maar ze zijn wel vrij makkelijk te kennen.
- Een topic met een op het eerste oog onschuldige openingspost, waarna er opeens vele pagina's bij staan.
- de eerste reacties zijn vaak alsof er niets engs is, tot iemand zijn mond voorbij praat :+

Wanneer je het niet vertrouwd is het inderdaad handig om even te wachten tot er meer reacties staan.
(en op youtube lezen wil ook nog weleens helpen).

Heel vervelend dat mensen er zo bang van zijn. Ik post weleens filmpjes op [LN], en zet er dan juist bewust bij dat het geen schrikfilmpje is, want anders durft men het soms niet eens te kijken :+

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:40

Misschien kunnen dit soort topics ook verboden worden, of voorzien van een waarschuwing?

Ik ben namelijk allergisch voor geneuzel....en krijg er zoveel jeuk van, dat ik er niet van kan slapen. Heb ook al gedonder op mijn werk gehad, omdat ik alleen maar zit te krabben....en men mij van luizen verdenkt. Dus nu zit ik ook nog in een sociaal isolement....en dat allemaal door een topic. Het had zo simpel voorkomen kunnen worden als er een waarschuwing had gestaan....want dan had ik dit topic niet geopend...

:+ ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:03

polly2 schreef:
Misschien kunnen dit soort topics ook verboden worden, of voorzien van een waarschuwing?

Ik ben namelijk allergisch voor geneuzel....en krijg er zoveel jeuk van, dat ik er niet van kan slapen. Heb ook al gedonder op mijn werk gehad, omdat ik alleen maar zit te krabben....en men mij van luizen verdenkt. Dus nu zit ik ook nog in een sociaal isolement....en dat allemaal door een topic. Het had zo simpel voorkomen kunnen worden als er een waarschuwing had gestaan....want dan had ik dit topic niet geopend...

op FZ is het altijd een hoop geneuzel.....dus als je zegt tegen mensen dat het zo simpel voorkomen had kunnen worden, waarom volg je dan zelf niet je eigen raad op ;)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:10

ikdoemaarwat schreef:
polly2 schreef:

op FZ is het altijd een hoop geneuzel.....dus als je zegt tegen mensen dat het zo simpel voorkomen had kunnen worden, waarom volg je dan zelf niet je eigen raad op ;)

Je moet dit niet serieus nemen. Het is een grapje.... ik dacht dat dat wel duidelijk was? Ik zie soms een stukje cabaret in dingen en vergroot het dan even uit. Als grapje dus...vandaar...
Alleen als ik jou dit moet gaan uitleggen, betekent ´t, dat het eigenlijk niet zo´n goede grap was....dus ik zal de hand in eigen boezem steken....en de volgende keer betere grappen verzinnen...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:13

polly2 schreef:
Je moet dit niet serieus nemen. Het is een grapje.... ik dacht dat dat wel duidelijk was? Ik zie soms een stukje cabaret in dingen en vergroot het dan even uit. Als grapje dus...vandaar...
Alleen als ik jou dit moet gaan uitleggen, betekent ´t, dat het eigenlijk niet zo´n goede grap was....dus ik zal de hand in eigen boezem steken....en de volgende keer betere grappen verzinnen...

een grapje in sarcasme...gevolgd door wat sarcasme ;)

nee smaken van humor verschillen idd ;)

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:34

Waarschijnlijk is het al eens genoemd maar ik ga geen 10 pagina's terug lezen.
Je kan toch gewoon het filmpje vooruit spoelen, dan zie je snel genoeg of het een schrikfilmpje is.
Met een TAG ervoor is het hele effect natuurlijk weg!