Waar is de grens wat men schrijven mag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:30

Adriana schreef:
Met wijzigen is toch ook niks mis, ik zit ook wel eens tot 100 te tellen als ik iets wil opschrijven. Jane is nog wat jonger en wat impulsiever.

Wijzigen is prima voor typo's ed natuurlijk. Maar er zijn users die naar mijn mening :D enorme onzin uitblaten, en er dan achterkomen dat het getypte niet volgens de boktregels mag en het wijzigen. Maar als ik het dan al heb gelezen of er zelfs al op heb gereageerd, kan ik de originele post toch moeilijk negeren?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:32

PattyOosten schreef:
MamboBeach schreef:
Ik ben geen aanhanger van Wilders, van niemand niet, ik ben aanhanger van mijzelf. ') Toch begrijp ik janesmith haar laatste post heel goed, zo zie ik het ook als ik heel eerlijk ben.
Ze had veel feller uit de hoek kunnen komen, tot wat ik ben tegengekomen dan, maar is best netjes gebleven vind ik. Constant werd er over laagopgeleiden enz. gesproken door de tegenhangers en dat soort zaken. DAT vond ik pas laag en dat laat veel zien als mensen zo praten. :j

De laatste post van Jane is (alweer, verassing!!!) gewijzigd. Bij JS rolt er ook wel eens een vileine en persoonlijke opmerking uit haar toetsenbord. En op zich vind ik dat helemaal niet zo erg, maar als je het uitdeelt, moet je het ook incasseren. En nu mag zij wel uitdelen, maar als iemand haar van repliek wil dienen, kan diegene een OW verwachten, en dat is niet helemaal (of helemaal niet eigenlijk) okee.

Wat is het probleem nu weer van een post wijzigen? Ik zie dan bij het nalezen een schrijffout in de vorm van een letter vergeten of per ongeluk iets met d, t of dt geschreven, terwijl dat fout is. Dan corrigeer ik dat. Wat is daar nou in vredesnaam mis mee? Dit heeft heel veel weg van spijkers op laag water zoeken en het lijkt dat je het zelf niet eens in de gaten hebt.
Jane zal uit zichzelf niet gaan uitdelen, dus dat probleem zal nooit ontstaan.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:34

@ PattyOosten Ach je kan het altijd wat je zelf geschreven hebt wijzigen toch? Probleem opgelost.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:36

Siets schreef:
Nou werkelijk... Op dit topic zou getemd moeten worden! Hoezo een persoonlijke aanval naar Janesmith? Bokkers mogen op bokt toch niet negatief besproken worden?

Waar zijn de mods nú dan???

Wie bespreekt wie negatief? Ik heb dat gemist dan, denk ik.

Nikka

Re: Waar is de grens wat men schrijven mag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:36

Ik denk dat ze het hele topic bedoelt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:48

PattyOosten schreef:
Wijzigen is prima voor typo's ed natuurlijk. Maar er zijn users die naar mijn mening :D enorme onzin uitblaten, en er dan achterkomen dat het getypte niet volgens de boktregels mag en het wijzigen. Maar als ik het dan al heb gelezen of er zelfs al op heb gereageerd, kan ik de originele post toch moeilijk negeren?

Negeren is wel het verstandigst - want anders maak je het mensen toch heel makkelijk om op een nogal stiekeme manier de boel te manipuleren. Ook daarvan vind ik het op z'n minst niet handig dat het wordt toegestaan, er zijn al heel wat gebruikers geweest die daar doelbewust misbruik van maken. Maar ja, zolang het team dat acceptabel vindt, kun je weinig anders doen dan je vooral niet laten verleiden... Het komt ook veel voor op HAW bijvoorbeeld: zodra mensen geen zin meer hebben in bepaalde kritische vragen of terecht commentaar verwijderen ze hun eerste reactie... en het wordt geaccepteerd. Slotjes worden niet op verzoek gegeven, maar een discussie onmogelijk maken door je bericht weg te halen levert braaf een gewenst slotje op.

Maar dat is iets waarbij het team een keuze moet maken. Als het team het prima vindt wordt er gebruik van gemaakt. Daar kunnen wij niet zo heel veel aan doen denk ik, behalve zorgen dat je er zelf niet de dupe van wordt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:02

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Constant werd er over laagopgeleiden enz. gesproken door de tegenhangers en dat soort zaken. DAT vond ik pas laag en dat laat veel zien als mensen zo praten. :j

Maar dat hebben die mensen toch onderbouwd met statistieken waar uit naar voren kwam dat er relatief veel laagopgeleiden onder PVV-stemmers zijn? Wat is daar dan het probleem van? Dat het niet leuk is om te horen kan ik me voorstellen, maar het is wel een gegeven.

Ja, maar dat kwam iedere keer weer, tot het uitgekauwde aan toe EN... op wat voor een manier werd het gebracht... Was echt niet altijd even netjes. :n
Maar dat mag dan weer wel :?

slimmerik schreef:
janesmith schreef:
Als je maar vaak genoeg tegen iemand zegt dat hij een Nazi en Hitleraanhanger is, dan gaat hij zich op den duur ook die taal aanmeten en daaruit is dat linksch en linkschmenschen geboren.

Gadverdamme, en je lijkt er nog trots op te zijn ook. Kan er bij mij niet in. Hoe denken je opa en oma hierover?

Waarom zo fel slimmerik? Is dit nu een onderwerp die jou aan het hart gaat? Kijk, dat is eigenlijk waar ik op doelde...
Zou er nu een mod een ban moeten geven aan JS? Nee toch zeker? Dat zou pas oneerlijk zijn. :j

PattyOosten schreef:
MamboBeach schreef:
Ik ben geen aanhanger van Wilders, van niemand niet, ik ben aanhanger van mijzelf. ') Toch begrijp ik janesmith haar laatste post heel goed, zo zie ik het ook als ik heel eerlijk ben.
Ze had veel feller uit de hoek kunnen komen, tot wat ik ben tegengekomen dan, maar is best netjes gebleven vind ik. Constant werd er over laagopgeleiden enz. gesproken door de tegenhangers en dat soort zaken. DAT vond ik pas laag en dat laat veel zien als mensen zo praten. :j

De laatste post van Jane is (alweer, verassing!!!) gewijzigd. Bij JS rolt er ook wel eens een vileine en persoonlijke opmerking uit haar toetsenbord. En op zich vind ik dat helemaal niet zo erg, maar als je het uitdeelt, moet je het ook incasseren. En nu mag zij wel uitdelen, maar als iemand haar van repliek wil dienen, kan diegene een OW verwachten, en dat is niet helemaal (of helemaal niet eigenlijk) okee.

Bekijk het eens van de andere kant...

slimmerik schreef:
Als je geleerd hebt van de oorlog is er geen enkel excuus voor dat soort taalgebruik.

*haalt stipje weg en leest en reageert niet meer in dit topic*

Jammer.

Siets schreef:
Nou werkelijk... Op dit topic zou getemd moeten worden! Hoezo een persoonlijke aanval naar Janesmith? Bokkers mogen op bokt toch niet negatief besproken worden?

Waar zijn de mods nú dan???

Inderdaad, maar dat schijnen sommige bokkers dus niet te zien. Wijzen op iets terwijl ze het zelf misschien wel eens zo hard doen. Een betere wereld begint bij jezelf, toch?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:39

Ik blijf het frappant vinden hoor, dat de mods in dit soort topics stil blijven. Het lijkt alsof ze hun 'vriendjes' hebben. Het beleid schommelt nogal.

Een ban voor Jane Smith lijkt mij ook zeer onredelijk. Als je tegenwoordig een sterke eigen mening hebt die mensen tegen de borst stuit, word je mond dood gemaakt. Nee, laat haar maar eens blijven ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:08

Siets schreef:
Als je tegenwoordig een sterke eigen mening hebt die mensen tegen de borst stuit

Zoals inmiddels al meerderen aangegeven hebben is het geen probleem dat ze een sterke eigen mening heeft. Waar mensen zich aan ergeren is de toon van haar reacties. Denigrerende termen als linkschmensen, theedrinkers en kop in het zand steken maken een discussie niet gezelliger. Daarnaast leidt het verschrikkelijk af van de inhoud.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:12

Het verschil is alleen dat zij dat 1 maal heeft gezegd, en dat haar 'tegenstanders' de termen tot in den treure blijven herhalen...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:17

Siets schreef:
Het verschil is alleen dat zij dat 1 maal heeft gezegd, en dat haar 'tegenstanders' de termen tot in den treure blijven herhalen...

Het is niet bij een keer gebleven. Zoek maar een op de term linksch met haar als auteur.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:19

Siets schreef:

Dat is onzin. Volg je de topics? Zoek idd maar eens op de posts van JaneSmith. Moet zeggen dat het de laatste dagen mee valt, al heeft ze nu de linkschmensen bedacht.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:23

Siets schreef:

Als je de opmerkingen van hen en van mij op zou tellen bij elkaar, dan kom ik er heel goed uit.
Zij zijn namelijk steeds groot en ik maar klein.

Afbeelding

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:25

Wat sielugh.....

;)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:31

Heino schreef:
Siets schreef:

Dat is onzin. Volg je de topics? Zoek idd maar eens op de posts van JaneSmith. Moet zeggen dat het de laatste dagen mee valt, al heeft ze nu de linkschmensen bedacht.

Ja hoor, ik volg de topics zeker. Alleen ben ik gestopt met reageren, omdat zo'n beetje alles wordt herhaalt ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:38

Dan lees je zeer selectief, want Jane heeft het zeer regelmatig over linkschmensen de laatste dagen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:44

Ben ik helemaal met je eens Siets, al die topics beginnen met een groepje gelijkgestemden die gezellig keuvelen bij een kopje vocht, zodra er daadwerkelijk een dicussie ontstaat gaan ze met zijn allen hakken.
Nu is het Jane omdat die zich niet de mond laat snoeren maar al velen gingen haar voor.
Die werden net zo lang uitgedaagd en aangevallen tot er genoeg tems waren bij de mods en hups een permanente ban anderen gaven de moed op bij deze hopelozen die zeggen te willen discuseren maar eigenlijk alleen hun gelijk willen hebben.

Een goede vriend van mij vond dat je bepaalde wezens niet moest voeren omdat ze je anders onderschijten dus ben ik ook 1 van degen die zich bijtijds realiseren dat het hopeloos is en deze groepjes in hun topic gaar laten koken en niet meer reageert.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-10 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:47

Volgens mij gaat het nog erger worden als hij eventueel in de regering komt, want dan krijg je weer een periode met treuren en verwerking die gepaard gaat met frustratie en ongefundeerde uitspraken. Dat schat ik tenminste zo in, want dat is het beeld na iedere verkiezing dat hij won, dus waarom zou dat nu anders zijn? Per slot van rekening is dat het allerergste wat de tegenstanders kan overkomen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 23:23

Nikka schreef:
FaberSmid schreef:
De vraag hoe u alles heeft gelezen kan ik u stellen? Ik heb mezelf persoonlijk nu niet positief beschreven? En hoe graag u en janesmith ook willen hebben dat alles om janesmith doet draaien, is dat niet de waarheid en zal ik u beide teleur moeten stellen. Zowel jan als janesmith hebben het geen over dat de joodse familie niet afdoende is uitgemoord niet geschreven, dat gaat om een anderen bokker? Het geen ik geschreven heb is in het algemeen en niet oever of gericht tegen een persoon? Dus ik kan uw aanteigingen niet begrijpen?
Janesmith is van harte welkom zijn mening te geven, zo ook jan of wie dan ook. Maar dit is geen politiek topic dat is waar ik op doelde.

Nee, klopt je bent algemeen begonnen. Maar al snel begon het over thee, knuffelen, populistische uitspraken, met weinig respect discussieren, persoonlijke aanvallen, discriminatie en dat dit door Bokt niet wordt bestraft enz. Aangezien ik de andere 3 topics gevolgd heb, hoef je geen Einstein te zijn om te zien over wie dit gaat. Je kan er dan gewoon op wachten tot iemand daarop reageert, maar dan moet je niet verbaasd kijken.

Weet niet wat u met thee drinken en knuffelen doet bedoelen, maar dat heb ik niet geschreven. Nogmaals ik heb jan(e) nergens genoemd en het gaat niet alleen maar over jan(e). Als u alles heeft gelezen, had u dat ook geweten.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 23:30

slimmerik schreef:
Gadverdamme, toch weer iemand die dit topic naar zich toetrekt voor politieke onzin te verkondigen. A.u.b. negeren die hap !!

Dacht dat we er over eens waren om het topic in het algemene te trekken en vooral wat toelaatbaar is.

Kan me ook kapot ergeren aan de term linkschmenschen (geen idee wat het betekent en wil het ook niet weten ook) ..... komt over als übermensch..... Is zo'n idiote term toelaatbaar? Is het niet alleen een duidelijke hint naar tijden die we nooit meer terug willen hebben?

U heeft geheel gelijk, dit topic is niet voor en over jan(e), maar in het algemeen.
Voor politiek is dit topic niet bedoeld.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:34

Ik zat er niet met een kopje vocht bij, hoor :z Wel met een peuk. Ik vraag me echt af wat mensen willen bereiken met Wilders naar de mond praten met die termen. Kan iemand me dat fatsoenlijk uitleggen?
Het getuigd trouwens van een enorme passiviteit als je woorden gaat verzinnen omdat anderen je in een hokje duwen. Als je dan zo'n grote mond hebt, hoe verklaar je dat?

Overigens had ik nog niet aan janesmith gedacht voordat ie hier ging posten. Het ging mij meer om het algemene plaatje. Dat had janesmith compleet zelf in de hand.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:39

Zeg ik dat je dat geschreven hebt? Nee. Ik reageerde op deze quote

Citaat:
Janesmith het topic liep rustig tot u deel kwam nemen, hoe zou dat nu toch komen? Is een normale volwassen discussie nu niet mogenlijk met uw aanwezigheid?

Daar gaf ik antwoord op. De loop van het topic is het doorspekt met verwijzingen naar de andere topics. En je hebt gelijk, het ging ook over andere dingen en dingen die ook heel interessant waren, geef ik meteen toe. Maar die onderhuidse prikken naar Jane staan ook in dit topic en logisch dat zij erop reageert.

Overigens is zij niet over politiek in dit topic begonnen maar Frantic als ik me goed herinner.
Een link over een van de politiek getinte topic in vergelijking met een paardgerelateerd topic.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 23:44

slimmerik schreef:
janesmith schreef:
Als je maar vaak genoeg tegen iemand zegt dat hij een Nazi en Hitleraanhanger is, dan gaat hij zich op den duur ook die taal aanmeten en daaruit is dat linksch en linkschmenschen geboren.

Gadverdamme, en je lijkt er nog trots op te zijn ook. Kan er bij mij niet in. Hoe denken je opa en oma hierover?

Dat is zo een b oliebol, denk u nog maar eens na over mijn vraag betreft natives. Dan zal u hopenlijk begrijpen, dat het de karakter van de mens is als kuddendier te volgen of in weerstand te verblijven.
Bescherming van groeperingen accepteren of hun uitingen gebruiken, met de verklaring door u beschreven heeft zich in de geschiedenis keer op keer bewezen. En dat linkse communisme wat u beschrijft is geen vergelijk met links nu van de nederlandse politiek. Maar als uw wilders deel neemt aan groeperingen, is er helaas wel een vergelijk met extreem rechts. Zo oom met die anderen meneer die bescherming van de groeperingen heeft gebruikt.

Maar laten we het nu in dit topic hebben over waar de grens is en hoe op te lossen. In plaats van persoonlijk en politiek schrijven. Dat kan in uw topic en de anderen politieke topics, politiek schrijven bedoel ik dan natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 24-07-10 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:48

Helaas begon Janesmith te gooien met termen als 'gelovigen' (waar ie het vandaan haalt...geen ideeeee :z ), multi-culti en weet ik veel wat, terwijl het hier helemaal niet over ging. En dat terwijl er nog gevraagd werd om de PVV er niet bij te halen, aangezien het gewoon niet van toepassing was, maar wat schijnbaar onmogelijk is.

Aangezien dit topic niet in NM staat, ga ik nu ook verder weer ontopic. Het ging tenslotte over iets compleet anders.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 23:50

janesmith"
[quote="slimmerik schreef:
janesmith schreef:

Ik ben er helemaal niet trots op, maar soms moet je doen wat je moet doen. Wat had jij gewild dat ik had gedaan dan? Alles maar accepteren keer op keer en nooit een weerwoord geven? Zo ben ik niet opgevoed en mijn opa en oma zijn apetrots op een kleindochter die zo van zich af kan bijten. Nu we het toch over de familie's hebben, hoe denken jouw opa en oma over jou?[/quote]

Dit is nu precies de b oliebol die ik niet kan begrijpen?