Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:50

Valt weinig te temmen hier discussie gaat toch goed begrijp je opmerking dus ook niet Slimmerik.
Maar had je anders ingeschaalt wbt lonneke, begrijp ook niet waarom je dan zo hypocriet doet.

En dan heb ik het niet over diertjes of kaartjes :)

Alane

Re: Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:54

Ik heb ooit geld gedoneerd voor een veulen...
en ooit iets gekocht voor een goed doel, wel betaald maar nooit gekregen. (maar dat is al weer jaren geleden)
Dat eerste met veel plezier gedaan, dat 2e btw ook.

Maar bij de laatste 2 topics waar donaties/kaartjes gevraagd werden :n
En niet omdat ik iemand dat kaartje niet gun, of ik het geld er niet voor zou hebben. Principieel, in deze 2 gevallen.
En zoalng ik iets niet 100 % weet... houd ik het voor me. Weet ik het zeker dan pb ik een mod, of TeM.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:55

Dit topic roept bij mij een heleboel vragen op..
In mijn ogen is bokt ergens een afspiegeling van de samenleving.
Hoe is het zo ver gekomen dat men alles van een ander in twijfel trekt?

Ik heb daar een andere visie op. Ik vertrouw mensen totdat ze iets doen om mijn vertrouwen te schaden.
En natuurlijk, hiermee loop ik regelmatig tegen de lamp, nou, jammer dan..
Ik krijg er veel meer voor terug dan dat ik er aan inlever, juist door vertrouwen te schenken.
Noem me maar naief, maar zo sta ik in het leven.

Ik vraag me af waar dit allemaal vandaan komt..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:56

Dat iemand geen kaartje wil sturen is inderdaad je goed recht.
Maar niemand heeft het recht om een ander de grond in te trappen, en jammer genoeg vergeten sommige mensen hier dat nog weleens, en doen alles om eens even lekker te rellen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:05

Cayenne schreef:
Maar niemand heeft het recht om een ander de grond in te trappen, en jammer genoeg vergeten sommige mensen hier dat nog weleens, en doen alles om eens even lekker te rellen.

Misschien dat sommige mensen bepaalde forummers ook irl kennen en daardoor sceptisch zijn, ook dat is ze goed recht :)
Edit; en 'sceptisch zijn' wordt vaak gezien als 'de grond in trappen' door mensen die nog geen ervaring hebben met een bepaald persoon, want die zijn nog in het stadium van 'oooh' en 'aaah'.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:23

FitzChivalry schreef:

Ik heb daar een andere visie op. Ik vertrouw mensen totdat ze iets doen om mijn vertrouwen te schaden.
Ik krijg er veel meer voor terug dan dat ik er aan inlever, juist door vertrouwen te schenken.

Waarom dan wachten tot je dezelfde fout makt die anderen reeds gemaakt hebben?

Irl worden bedriegers ook aan de schandpaal genageld, en wordt er openlijk over gesproken, niet gelijk landelijk maar wil binnen de gemeenschap, bokt is ook een gemeenschap maar daar mag het niet.

Dat iemand ziek is, is gewoon hartstikke sneu, maar als je iemand, zonder die persoon te kennen, keer op keer op leugens betrapt, dan geloof ik het allemaal wel....
Iedereen krijgt van mij het voordeel van de twijfel... maar als er een topic is, en er wordt aan de bewuste bokker vragen gesteld, en anderen antwoorden daarop.... en de bewuste bokker is gewoon online... wederom dan geloof ik het allemaal wel...

Ik ben van mening dat mensen die daadwerkelijk iets mankeren, en ik zeg niet dat eerder genoemde bokkers niets mankeren, zetten zichzelf niet op een voetstuk en roepen "kijk mij zielig wezen" en als daar op wordt gewezen dan wordt er geantword dat iedereen anders reageerd... maar naderhand toch weer blijkt, dat iemand die iets mankeerd zichzelf niet op een voetstuk plaatst.
En als er gelogen wordt over een klein ding... dat kan toch de belangrijkste steen uit een fundering zijn... dan kun je je afvragen of de rest wel wel de waarheid is.... en als je die leugen wegneemt, zal toch het hele gebouw in kunnen storten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:35

Ach ik heb ooit eens 100 euro betaald (geleend) om een bepaald paard van de handel te redden. Aan een voor mij volslagen onbekende bokker. (inzameling vond trouwens buiten bokt plaats) Keurig geld teruggekregen. Vind wel dat ik niet had moeten miepen als dat niet gebeurd was. Dat risico nam ik gewoon....

Maar eerlijk gezegd kon ik het geld missen toen. Vind het wel heel gevaarlijk om binnen bokt een oproep te doen voor donatie/lenen. Zitten veel kinderen en mensen met toch een kleine beurs. En zoals gezegd, er wordt wat afgelogen....

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:45

Die oproepen om donaties vind ik ook altijd een beetje onzin, als mensen zelf iets willen aanbieden, prima, maar dat gebedel snap ik ook nooit zo. Het gekke is ook dat het vaak anderen zijn die dat doen in overleg met de oorspronkelijke TS. In sommige topics blijkt dat de situatie echt is, omdat iemand daadwerkelijk actie heeft ondernomen om hulp te bieden in een moeilijke situatie, dat diegene die hulp biedt dan ook vraagt om wat extra spullen, dan vind ik dat een ander verhaal.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:52

hyppolyte schreef:
dat diegene die hulp biedt dan ook vraagt om wat extra spullen, dan vind ik dat een ander verhaal.

Ik niet :n maar misschien snap ik je niet goed....

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:24

Zoals bijvoorbeeld met paloma toen, Lynn_nikita heeft haar toen op stel en sprong opgehaald, maar had toen natuurlijk geen spullen dubbel liggen, dus die heeft toen een deken en wat andere dingetjes gehad. Of dat meisje die al die verwaarloosde veulens heeft gered, die krijgt vanuit NL bepaalde medicatie toegestuurd, hoewel ze daar niet eens specifiek om gevraagd heeft. Dat soort dingen moeten wel nog steeds kunnen vind ik :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:26

En van bokker Zooist. :j
Hebben heel veel mensen allemaal spulletjes gedoneerd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:27

Met Paloma is er toen voor gekozen door bokt om de inzameling buiten bokt te houden. Heb ik ook aan meegedaan.... :j Ge-wel-dig :jAchteraf vond ik het een goede beslissing dat soort dingen buiten bokt om te doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:31

huh....... is er nou mijn post weggehaald?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:32

Je zit in het verkeerde topic... in je haast :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:33

Ja, maar de eerste aanzet was natuurlijk wel door bokt, anders was het hele verhaal nooit bekend geworden en was ze nooit gered etc. Maar goed, dat bedoelde ik dus, we moeten niet vergeten dat bokt ook een heel mooi medium is om hele mooie dingen te bereiken met z'n allen. Ondanks die paar rotte appels die je altijd overal hebt.

Zooist had toen toch die inzameling voor hulpbehoevende paarden enzo? Of iets in die trant?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:34

slimmerik schreef:
Je zit in het verkeerde topic... in je haast :D

nee, tis een post van gisteren :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:34

Oh, .... geen idee ....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:23

*
Post verwijderd, is het niet waard :)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:52

Lastig dit hoor...

Ik "ken" ook een bokker en heb zéér nauw contact met haar (ex)schoonzus en zwager (broer van haar (ex)man)...als ik alle verhalen lees van die bokker en zie hoe ze overal mee omgaat en medelijden weet te wekken bij een groot deel bokkers, zakt mijn broek af!
Ik reageer bewust niet in haar topics of op reacties van haar omdat ik geen zin heb in een rel, discussies en wederom voor de 100x loeiende sirene's vanwege aandachttrekkerij...
Aan de andere kant heb ik er wel moeite mee dat zoveel bokkers zich om haar bekommeren terwijl ze aan alle kanten in de "maling" genomen worden en heb op die momenten vaak zat de "plaats antwoordt" knop aangeklikt....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:07

@judithh: heb je al eens geprobeerd jouw verhaal naar een mod te sturen?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:43

nee nooit gedaan...puur omdat ik niets met deze persoon te maken wil hebben of me bezig wil houden met haar..en daarbij moet ik bekennen dat ik geen vertrouwen heb in het hele modsysteem hier. Zie regelmatig bans of OW's voorbij komen waarvan ik niet snap waar ze vandaan komen en ook andersom...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:53

Citaat:
In sommige topics blijkt dat de situatie echt is

Maar wat hebben jullie nodig als bewijs?
Een uitnodiging op de begravenis? :r

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:21

Ho, ho, niet die quote zo uit z'n verband trekken alsjeblieft, ik ben nog nooit degene geweest die om bewijzen heeft gevraagd en als je mijn verdere posts hebt gelezen kun je zien dat ik dat ook niet vind kunnen in dergelijke situaties. Dus niks :r, daar gebruik je maar een andere quote voor.
Daar gaat het dus ook vaak fout, gewoon maar ergens een quote tussenuit plukken en die compleet uit z'n context rukken.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:03

FitzChivalry schreef:

Je geeft het antwoord zelf al. Als mensen vaak genoeg hun neus stoten, worden ze wantrouwender.

Persoonlijk heb ik mijn neus nooit gestoten met dergelijke dingen; mijn wat bittere wantrouwen is gewoon geboren uit kl*teervaringen met mensen in het algemeen. ;) Niet met inzamelingen of wat ook.
Ik vind veel mensen in-en-in gemeen.

Mensen helpen doe ik liever direct. Iemand helpen die van de fiets valt, die moeite heeft de boodschappen vast te houden, een deur openhouden voor iemand, iemand voor laten gaan in de rij bij de kassa.
Dat vind ik meer waard dan volslagen onbekenden kaartjes met vals medeleven te gaan sturen. }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:24

Nakisha schreef:
Ik vind veel mensen in-en-in gemeen.

Realiseer je je wel dat het ook een ziekte kan zijn, mensen dr niets aan kunnen doen dat er zoiets gebeurd?
ik ben hier door schade en schande ook wel achter gekomen, mensen geloofd in hun proces, maar bleken deze ernstig ziek te zijn, psychosomatisch.
Wie zijn wij dan om hier over te oordelen? Dit is overigens niet specifiek gericht naar jou toe maar in Nakisha maar in zijn algemeenheid :)
In zon geval help je zo'n persoon meer door het verhaal te laten voor wat het is.

jodi schreef:
Maar wat hebben jullie nodig als bewijs?
Een uitnodiging op de begravenis? :r

Precies. Hoever moet een mens gaan, je kan het toch ook in het midden laten?