Onderling respect en achterdochtigheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Onderling respect en achterdochtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:31

ik voor een ben kritisch geweest in dat topic, en ik voor een verwacht daar een ow voor........... en die is dan ook terecht!!

Ik heb alleen de andere kant van het verhaal geleefd en beleefd met Nick........ en volgens mij is dat informatie vanuit de eerste hand.......

neemt nog steeds niet weg dat ik Nick en haar familie alle goeds gun, en nogmaals ik eet mijn schoen op zou ik dit maal het verhaal niet geloven, maar ik heb het al een paar keer aangehoord....... en ik mocht het vooral aanhoren als ik de duimschroeven met betrekking tot incasseren wat aandraaide...

nogmaals, ik hoop dat ik ongelijk heb............ het is het jongetje wat wolf te vaak riep verhaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:28

Breghje schreef:
Sommigen lezen kritisch, dat wordt door de hoera maffia ook nogal eens aanvallend opgevat. Vooral als mensen in de zeeeer nabije omgeving dezelfde dingen meemaken, en merken dat er stomweg een hoop medische termen niet kloppen, of medicatie die niet bij elkaar gebruikt mag worden etc etc etc.

Dan wordt je vanzelf kritischer lijkt me, ik neem in elk geval niet alles meer voor zoete koek aan.

En als Bokt echt zijn werk doet, dan was er ook één lijn wat beteft topics om iets bij elkaar te krijgen. Als het voor de één niet mag, dan ook niet voor de ander. Dát lijkt me duidelijker dan nu kijken wie zieker is, iemand die al dood was of iemand die nu ziek is... gelijke monniken, gelijke kappen.

Mee eens Bregh. Heel goed gezegd +:)+

Onassa: dat jij vierkant achter Nickyu staat, betekent niet dat iedereen dat doet, en volgens mij is het geoorloofd om kritische vragen te stellen. Zou wat zijn als dat niet meer mocht.....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:06

Tuurlijk mag dat ,maar als ik zie dat haat topic op slot gaat vanwege zaken die uiteindelijk nog weinig met haar verhaal te maken hadden, wor dik erg triest.
Ik ken Nickyu ook persoonlijk en ik weet dus uit eerste hand hoe het met haar gezondheid is.....en die is niet best!
Dus wat meer respect naar iemand ie zo ernstig ziek is zou op zijn plaats zijn.
En waarom zou ik daar on vredesnaam over liegen???
Ik heb vreselijk met haar te doen....je zult maar in haar schoenen staan he?!
Het is moeilijk lezen in andermans boeken mensen, vergeet dat niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:33

Ik geloof best dat jij gelooft dat je de waarheid spreekt.

Maar ik heb niet respect voor iemand alleen omdat die persoon ziek is. Ik persoonlijk heb zo mijn twijfels, ik heb om die reden ook niet in het topic gereageerd. Maar ik vind het het goed recht van mensen om hun twijfels uit te spreken, ook daar, en kritische vragen te stellen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 07:24

Begrijp even helemaal niets meer van dit topic?
Breghje dat heeft u goedbeschreven, die gelijkheid is ver te zoeken en te vinden. Maar dat is ook verschrikkelijk moeilijk ieder gelijk te behandelen, beoordelen en veroordelen. Doordat de moderatoren van bokt net als ieder ook maar mens zijn en zo ook hun fouten begaan. Persoonlijke voorkeurbeoordeling en beïnvloeding staat gelijk bestraffen dan in de weg.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:33

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om individuele zaken in dit topic weer opnieuw te gaan bediscussiëren. Graag ontopic over het onderwerp blijven dus.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:10

Durft niemand meer te reageren of ineens "uitgesproken"?
Het is net als in het leven moeilijk, ieder eerlijk te beoordelen, behandelen, veroordelen en straffen. Net als wat de waarheid is en wat een leugen, zo ook voor bokt en zo ieder.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:17

Nou, er wordt hier met 2 maten gemeten en dan heb ik geen zin meer om er nog in te posten...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:20

ik heb in alle jaren bokken wel geleerd dat je soms boktwise beter gewoon inderdaad maar beter niks kan zeggen.......... er zijn een hoop proninente bokkers waar ik veel van geleerd heb mij voor gegaan........ en een aantal wat slimmere bokkers die zich achter het publieke (en daarmee zeg ik niet achter de schermen!!!) over de ruggen van de wat minder slimmere doch oprechte bokkers hun zin hebben gekregen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:36

KiWiKo schreef:
ik heb in alle jaren bokken wel geleerd dat je soms boktwise beter gewoon inderdaad maar beter niks kan zeggen.......... er zijn een hoop proninente bokkers waar ik veel van geleerd heb mij voor gegaan........ en een aantal wat slimmere bokkers die zich achter het publieke (en daarmee zeg ik niet achter de schermen!!!) over de ruggen van de wat minder slimmere doch oprechte bokkers hun zin hebben gekregen

Dit is toch eigenlijk te gek voor woorden als dit echt zo is...

Ik vind persoonlijk dat je kritische vragen mag stellen, maar dat je niet moet verwachten dat die vragen ook beantwoord zullen worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:46

Ach iedereen probeert altijd zijn/haar eigen straatje schoon te vegen.... maar vergeet soms dat ie zelf modder en stront onder de schoenen heeft ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:52

yep, slim........... yep!! helemaal gelijk!!!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:02

slimmerik schreef:
Ach iedereen probeert altijd zijn/haar eigen straatje schoon te vegen.... maar vergeet soms dat ie zelf modder en stront onder de schoenen heeft ;)

Laat staan dat ze toegeven dat er nog wat rommel onder hun schoenen zitten :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:03

Haha, inderdaad en de mods vinden het best in hun huis.... voetjes vegen is er voor sommigen niet bij :n

Maar laten we eerlijk zijn: zouden wij het beter doen? Denk het niet eerlijk gezegd. Er wordt vaak te snel aan voorbijgegaan dat het vrijwilligerswerk is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:31

Ik ben eigenlijk wel tevreden over het werk van de mods hier, niets op aan te merken, zou niet in hun schoenen willen staan met sommige draken hier op bokt.
Met stront naar binnen lopen en glashard beweren dat het niet van hun schoenen komt, IRL hadden ze toch hier en daar wel een hoek gezien van het een of ander.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 00:54

Maar het is wel hun huis, zij zijn de gastheer/gastvrouw..... en door hier te posten, heb je rekening te houden met de huisregels. Kun je het daar niet mee vinden, dan moet je gaan. Wil je toch buiten de regels leven, loop je het terechte risico dat je de toegang ontzegd wordt. Eigenlijk heel logisch dus....

En dan kunnen we wel miepen of respect en achterdocht.... maar je hebt gewoon niks te vertellen. Het is geen democratie. ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 06:23

Dat is niet geheel waar, bokt doet niet buitende wet vallen? Bokkers kunnen klagen, maar zullen ook bij zichzelf moeten kijken.
Persoomlijk ben ik bijvoorbeeld ook geen makkelijke bokker, ontken ik niet en kan dat gerust toegeven. Maar om een voorbeeld te geven, wat zou u doen in de volgende situatie? Beschrijft een belevenis, ander reageerd daar met humor op. Die persoon krijgt een ban voor een woord, waarvan de verdenking is dat het om een anderen gebruiker gaat. Maar dat woord gaat over jouw situatie en niemand anders. De ban wordt na bezwaar terug genomen, door een vormfout van een moderator. De verdenking blijft, maar de moderator krijgt de schuld van het maken van een vormfout? Dat is naar mijn mening ook niet eerlijk, dan een moderator de schuld te geven. Zeker niet als de bokker van de ban en waar het geschreven woord over ging, beide het werkelijke verhaal van het gebeuren schrijven.
Nee moderator zijn is tussen vuren en op brandblaren zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 06:46

slimmerik schreef:
Kun je het daar niet mee vinden, dan moet je gaan.

Helemaal mee eens, alleen denken sommige bokkers dat die regels niet voor hun gelden
zo heb ik dr steevast een onder mijn foeiknop zetten die wel heel erg veel credits krijgt, ik vraag mij af hoe dat mogelijk is. Oprecht interesse.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:22

slimmerik schreef:
Maar het is wel hun huis, zij zijn de gastheer/gastvrouw..... en door hier te posten, heb je rekening te houden met de huisregels. Kun je het daar niet mee vinden, dan moet je gaan. Wil je toch buiten de regels leven, loop je het terechte risico dat je de toegang ontzegd wordt. Eigenlijk heel logisch dus....

En dan kunnen we wel miepen of respect en achterdocht.... maar je hebt gewoon niks te vertellen. Het is geen democratie. ;)

Gedeeltelijk mee eens. Het kan wel hun huis zijn, als ze met twee maten gaan meten en daarachter blijven staan dan zal er buiten de modder en stront binnenkomen ook nog eens een hoop mensen weggaan. Tuurlijk zijn er dan nog genoeg, maar of het dan nog zo'n interessant forum is? En waarom staat er discussie forum voor paarden boven? Als een stevige discussie meteen op slot wordt gegooid of de mond wordt gesnoerd? Iets met contradictie was dat toch? ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:07

Wat u beschrijft is op dit moment nu ook gaande, dat kan toch niet de bedoeling zijn van bokt? Maar de moderatoren de schuld geven, is niet eerlijk het is mede de schuld van ieder.
Maar u heeft groot gelijk een discussie of welk topic ook op slot gooien en blind afstraffen heeft ook geen zin en werkt contra. Nog even en er zijn alleen topics, met reacties zoals wat een een mooi paard, beeldig setje, leuke foto's enzovoorts. Is dat de bedoeling van en wat bokt wil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:04

FaberSmid schreef:
Is dat de bedoeling van en wat bokt wil?

Nee natuurlijk niet dat weet jij ook wel, ze hebben wel beters et doen.
helaas moet ej sosm wel ingrijpen, vind alleen dat er wel eens sneller OW's mogen worden uitgedeeld, vaak genoeg gezien dat er hele lappen tekst werden weggehaald, en deze dwarse bokker gewoon doorgaat net de discussie die al lang en breed weg is gehaald.

Dus gewoon doorgaan, dit wordt dan ook weer weggehaald of topic gaat op slot. Zie dr nooit iets over terug in de OW'lijst terwijl ik dit persoon meerdere malen die fout heb zien maken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:33

nu ben ik het even kwijt...
er is een discussie gaande, A is het niet eens met B, A verkondigd dit, B gaat er tegen in....
Dan wordt een stuk tekst weggehaald van A en B blijft de mening verkondigen anders dan die van A, en dan moet B maar een OW of ban voor krijgen?
Dat is wat ik lees.... dat kan toch evenmin de bedoeling zijn.
dan heb je het over gelijk krijgen en niet over gelijk hebben..

Nogmaals om te vechten heb je 2 partijen nodig, alleen kun je niet vechten.
En om iemand uit te lokken, moet die persoon zich uit laten lokken.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:56

Chiqa schreef:
helaas moet ej sosm wel ingrijpen, vind alleen dat er wel eens sneller OW's mogen worden uitgedeeld, vaak genoeg gezien dat er hele lappen tekst werden weggehaald, en deze dwarse bokker gewoon doorgaat net de discussie die al lang en breed weg is gehaald.

Dus gewoon doorgaan, dit wordt dan ook weer weggehaald of topic gaat op slot. Zie dr nooit iets over terug in de OW'lijst terwijl ik dit persoon meerdere malen die fout heb zien maken.

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Heb het in een aantal discussies zien gebeuren (vooral de politiek getinte discussies) en daar gingen me de haren wel eens van recht overeind staan wat er allemaal maar gezegt en geroepen mocht worden tegen anders denkende.
Dat anders denkende dan bijv. vergeleken mogen worden met Hitler en NSB'ers vind ik toch echt tever gaan, maar meer dan een groene balk kwam er niet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:25

Chiqa schreef:
FaberSmid schreef:
Is dat de bedoeling van en wat bokt wil?

Pfff ken inderdaad daar 3 of 4 van die gevallen van die wel een potje kunnen breken bij het team. Die zullen wel hun connecties in het team hebben denk ik dan maar. Zou ik misschien ook doen hoor.... mijn dinnetjes in bescherming nemen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:02

slimmerik schreef:
Zou ik misschien ook doen hoor.... mijn dinnetjes in bescherming nemen. :j

Ik niet heb liever vriendinnen die eerlijk zijn en eens de hand in eigen boezem kunnen steken.