Yamcha schreef:Espie schreef:hallo
en ze zegt dan van dat je van hier niet kan zien hoe iemand rijd. dus kan je daar ook niet over oordelen. dus ook geen advies geven
Daar ben ik niet geheel mee eens, van een foto kun je vrij veel afleiden.
Ook als iemand roept dat haar paard op rechts zo vasthoudt, daar kan ik uit concluderen dat de ruiter dan ook een streng rechterhandje heeft..... dat is echt zo. Vaak begint het met een paard dat scheef is (ieder paard van nature) en wat moeilijker loskomt op een kant. De reactie van veel (onervaren) ruiters is dan juist op die kant vast blijven houden, dan krijg je dus een paard wat idd op rechts niet meer loslaat. Dan kun je de schuld aan het paard geven, dat die zo lastig is op rechts, maar de oplossing ligt bij de ruiter, áltijd. Het paard zal namelijk niet uit zichzelf zich los gaan maken, dat moet de ruiter doen.
dat zeg je wel maar een foto is ook maar een moment opname het zegt weinig over de ruiter want die kan een mooie foto neer zetten of een hele slechte. maar dat hij of zij toch normaal rijdt je kan meschien van de zit wat zegen of over de houding van de ruiter ik denk dat je er wel bij moet zijn om het plaatje kompleet te hebben.ja elk paard moet eerst recht zijn gereden. om er wat mee tedoen of je nou B of Z rijdt want een scheef paard is niet goed. want daar licht vaak wel de fout om dat het dier niet op eigen benen loopt. maar denk wel dat je dat beter aan je instructeur kan vraagen wat je fout doet dan hier op bokt.