Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Conrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:45

Paar uurtjes bezig geweest en dit is het resultaat ;) Ben er zelf erg tevreden mee!
Afbeelding

r_oo_sj_e

Re: Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:48

Conrex; ik vind hem wel mooi.. maar zo... druk, moet me wel conctreren om het goed te kunnen lezen (de menu's bovenin)

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:54

Conrex, ik vind hem persoonlijk veel te onrustig. Je hebt té veel aan de gang en de kleuren werken ook niet helemaal fijn. Misschien kun je hier iets mee? :)

Anyway, nieuwe poging.

Afbeelding

Ben nog niet begonnen met de invulling van posts, maar zo zie ik het geheel nu voor me. Shadow0, je had toch gelijk :D
Please note dat de menuutjes aan de rechterkant wegklikbaar zijn.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:56

gearl erg mooi.... en indd. wegdrukbaar de rechterkant of zelf invulbaar misschien (wat ik eerder voorbij zag komen met eea en dan je eigen berichten en biedingen etc)

en hij staat nu bij jou op forum stand, maar dat als je boven in op wiki drukt.. je aan de rechter kant geen actieve dingen krijgt. maar wiki dingen... (ik vind de achtergrond met logo erg mooi voor het overgebleven stuk wit)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:56

iemand enig idee wat het lettertype is van het logo van bokt is? xD

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:59

Joltsje schreef:
gearl erg mooi.... en indd. wegdrukbaar de rechterkant of zelf invulbaar misschien (wat ik eerder voorbij zag komen met eea en dan je eigen berichten en biedingen etc)

en hij staat nu bij jou op forum stand, maar dat als je boven in op wiki drukt.. je aan de rechter kant geen actieve dingen krijgt. maar wiki dingen... (ik vind de achtergrond met logo erg mooi voor het overgebleven stuk wit)

Thanks!
Ja precies :j Het idee is dat dit inderdaad per "afdeling" anders is, maar dat iig 'mijn menu' en zoeken altijd blijven staan. Natuurlijk zou je dit dan aan je eigen wensen aan kunnen passen.
Ik zie helaas wel niet zo veel in een achtergrond met een logo er in, iemand anders noemde ook al dat het dan erg druk wordt en daar was ik het volledig mee eens. :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:59

Gearl, ipv wegklikbaar, zou je ook minimaliseren kunnen doen erbij? Dat was ook mijn idee namelijk. Dan kan iedereen het openen naar eigen inzicht :j

MizMoonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:11

gearl

Dat is echt een super mooi ontwerp !

Ben nu al fan :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:15

Gearl, mijn stem heb je. Ik vind dat je nette outfits hier neerzet. +:)+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:18

magda_90 schreef:
Gearl, mijn stem heb je. Ik vind dat je nette outfits hier neerzet. +:)+

Outfits? :') Layouts!

Ik ben ook fan Gearl, je maakt ze echt heel netjes :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:19

Komt op hetzelfde neer toch. _O- Dat krijg je als je met twee dingen tegelijk bezig bent. :')

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:30

Gearl schreef:
Joltsje schreef:

Thanks!
Ja precies :j Het idee is dat dit inderdaad per "afdeling" anders is, maar dat iig 'mijn menu' en zoeken altijd blijven staan. Natuurlijk zou je dit dan aan je eigen wensen aan kunnen passen.
Ik zie helaas wel niet zo veel in een achtergrond met een logo er in, iemand anders noemde ook al dat het dan erg druk wordt en daar was ik het volledig mee eens. :)

maar als je deze achtergrond nou in het midden doet? http://www.equinia.nl/images/boktlayoutsammie_sjim.png (dus dat logo bedoelde)
mischien wordt het dan innd wel weer druk.. ook als je onderschriften gebruikt en zo..

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:35

Gearl: Deze vind ik erg mooi. Tot nu toe vind ik het de beste inzending.

Wat Joltsje zegt is misschien een idee ja. Maar misschien wordt het dan ook weer te druk?

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:44

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:53

Ik vind die van Gearl erg mooi. Rustig en strak en modern :D

M_erell, ik vind het persoonlijk zo niet meer aan bokt doen denken.

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:56

okee, ja dat kan. het logo moet er trouwens nog wel in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:00

Ik vind deze van Gearl ook weer erg mooi, maar niet de mooiste van Gearl...

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:16

Gearl die is ook gaaf!, op wat voor site ofzo doe je dat soort dingen? :oo

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:28

Bedankt iedereen :D
Melissa, ik gebruik Photoshop, een programma van Adobe.

Ik zie er persoonlijk echt niets in om een afbeelding in de achtergrond te hebben, ook al is deze heel subtiel. Ik quote Shadow0 even:
Citaat:
Nu ik zo de verschillende ontwerpen heb doorgekeken denk ik ten eerste dat ik me niet zo aangetrokken voel tot ontwerpen met een witte achtergrond (ik vind het zo kaal). Een afbeelding achter de tekst zou ook niet echt mijn voorkeur hebben. Het is heel mooi gedaan en absoluut niet overheersend, maar het heeft altijd wat invloed op de leesbaarheid. Omdat Bokt een site is waar ERG veel tekst op staat, vind ik een effen achtergrond wel belangrijk.

Maargoed, dat is mijn/onze mening :)

Verder: wat Sieltjuh noemt (minimaliseren ipv helemaal wegklikken) vind ik eigenlijk wel een goed idee. Het hangt alleen een beetje af van de inhoud van de vakken of deze wel of niet weggeklikt kunnen worden. Wat mij betreft kan dat bij ze allemaal, maar ik denk dat de beheerders er niet zo blij mee zijn als we advertenties (van bijv. Google AdSense) weg klikken... Even afwachten dus.
En als ik mijn ontwerp nu opnieuw bekijk denk ik trouwens dat de zoekbalk beter bóven het 'mijn menu'-venster past, dan is het ietsje meer een geheel.
Verder zouden we kunnen overwegen om, in het forumgedeelte, rechts een venster in te delen speciaal voor de functies als "Abonneer, Bookmark, Volgende Onderwerp etc.' en 'nieuw onderwerp' e.d. Op deze manier kan het forum zo rustig mogelijk blijven, want met venstertjes aan de rechterkant wordt het er natuurlijk wel ietsje rommeliger op.
Misschien even meenemen in mijn volgend ontwerp :)

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:29

Ik vind die van LostEscape wel vernieuwend door de meer donkere blauwe kleuren :) En ik vind de rondere versie ook erg leuk :)
Vind het nog steeds de mooiste van die ik voorbij heb zien komen :j

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:30

Gearl: ik vind het laatste ontwerp van jou leuk maar ik vind de kleuren teveel lijken op de kleuren van nu. Ik zou liever andere kleuren blauw willen zien :)

xxFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:31

Hooi <3.

Ik ben ook aan de slag gegaan :).
Heb t gedaan met een site van mijn pony waar ik ooit nog aan moest beginnen, vandaar die naam.
T is nog lang niet af hoor, maar ik wil het al zou graag laten zien :P.

En verwacht er niet mega veel van want ik ben 14, haha :P

http://jaspernf.moonfruit.com/

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:33

Gearl, die ziet er qua layout erg netjes uit! +:)+ Vind ook die van LostEscape mooi, vooral de wat rondere. Die van Conrex op de vorige pagina vind ik way too druk.

qwertyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:34

Ik vind die van Gearl ook echt heel erg mooi +:)+ Goed gedaan!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:36

Aline_17 schreef:
Gearl: ik vind het laatste ontwerp van jou leuk maar ik vind de kleuren teveel lijken op de kleuren van nu. Ik zou liever andere kleuren blauw willen zien :)

Houd even in je achterhoofd dat zo ongeveer 80% van bokt het liefst zou willen dat de layout überhaupt niet verandert. Dat het huidige "boktblauw" na tig jaar en verschillende layouts nog steeds hetzelfde is, is natuurlijk ook niet voor niets :) Ik werk dan ook het liefst met ongeveer hetzelfde kleurenpalet.
Veranderen om het veranderen heeft helemaal geen zin, iets moet er wel op vooruit gaan. En ik denk dat Bokt, wat kleur betreft, helemaal prima zit.

[edit] De vernieuwing moet hem naar mijn mening dan ook zitten in de navigatie en een wat flitsender uiterlijk in het algemeen ;)
Laatst bijgewerkt door FrontC op 08-04-10 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt